Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 27, 2008 4:07 pm

joey schreef:Die kans zit er dik in, want trainers nemen doorgaans hun eigen staf mee. Al mag dat eigenlijk niet van Uri Coronel. :smallgrin.gif:
Van jou toch ook niet? Ja-knikkers! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 27, 2008 9:32 pm

Mwah, trainers die er al zitten kunnen ook ja-knikkers zijn. :wink.gif:

Chelsea zal wel uitpakken met een grote naam.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 29, 2008 12:37 pm

Ten Cate toch weg bij ChelseaDoor Yvonne Dombrakis
Donderdag, 29 mei 2008, 11:51

Henk ten Cate heeft geen toekomst meer als assistent-trainer bij Chelsea. Hij kreeg van de clubleiding te horen dat zijn contract wordt ontbonden en dat hij een afkoopsom mee krijgt.

Alle kandidaten die in aanmerking komen om de ontslagen manager Avram Grant op te volgen, gaven tijdens gesprekken met Chelsea aan hun eigen technische staf te willen samenstellen. Ten Cate, die het afgelopen seizoen samen met Peter Clarke en Grant de technische staf van The Blues vormden, was er juist van overtuigd dat het ontslag van Grant voor hem geen gevolgen zou hebben.

De Amsterdammer had dat vernomen uit de mond van algemeen directeur Peter Kenyon, die hem een half uur voor het ontslag van Grant nog telefonisch had gesproken en hem verzekerde dat hij zich geen zorgen hoefde te maken.
voetbal24.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 29, 2008 12:38 pm

Lekker voor hem.

Overigens snap ik niet helemaal waarom je die nieuwtjes altijd van dit soort onbetrouwbare sites haalt, als het ook gewoon op bijv. VI.nl staat. No offense verder hoor. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 29, 2008 12:53 pm

Ik zou het nu wel humor vinden als Rijkaard alsnog komt en zijn eigen staf meeneemt.

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 29, 2008 12:54 pm

Dan komt ten Cate gewoon weer terug. Rijkaard kan niet presteren zonder tactisch brein en spelersverbeteraar ten Cate en bovendien zijn het boezemvrinden! :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 29, 2008 1:07 pm

Dat zou lekker zijn voor Henk. Pakt hij eerst een afkoopsom mee om een week later samen met de net aangestelde Rijkaard weer naar binnen te wandelen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do mei 29, 2008 5:46 pm

Zo, dieje grootbek zit precies waar ie thuis hoort ...
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mei 29, 2008 6:17 pm

Ongetwijfeld met een vorstelijke afkoopsom. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 29, 2008 9:38 pm

Thomas schreef:Lekker voor hem.

Overigens snap ik niet helemaal waarom je die nieuwtjes altijd van dit soort onbetrouwbare sites haalt, als het ook gewoon op bijv. VI.nl staat. No offense verder hoor. :blush.gif:
Zo onbetrouwbaar is het toch niet als het nieuws ook op VI staat dan? :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do mei 29, 2008 9:48 pm

Duke schreef:Ongetwijfeld met een vorstelijke afkoopsom. :smallgrin.gif:
Dat kan nog best tegen vallen ..
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mei 29, 2008 9:52 pm

Ik zou niet weten waarom: een contract tot 2010 dat voortijdig wordt ontbonden: kassa!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 29, 2008 10:01 pm

Gaan de aanhangers van de verschillende mislukte Ajax-trainers nu patsen met afkoopsommen? Dan is het wachten tot Jim zich meldt, want die wint dit natuurlijk op zijn sloffen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 29, 2008 10:03 pm

Ik kan me niet voorstellen dat de 2e hulptrainer ook in aanmerking komt voor een vorstelijke afkoopsom

999

Bericht door 999 » do mei 29, 2008 10:16 pm

LucaS schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de 2e hulptrainer ook in aanmerking komt voor een vorstelijke afkoopsom
Ik ook niet dus ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 29, 2008 10:19 pm

Nou ik denk dat Henk toch wel wat miljoenen ophaalt hoor...
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 29, 2008 10:21 pm

Miljoenen nog wel. Ik geloof er geen fuck van

999

Bericht door 999 » do mei 29, 2008 10:22 pm

Rishi schreef:Nou ik denk dat Henk toch wel wat miljoenen ophaalt hoor...
Toe maar, wat miljoenen nog wel.Geloof ik dus niet ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 29, 2008 10:52 pm

Ik bepaal het niet he.... Ik heb alleen zo een vermoeden.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 30, 2008 6:48 am

We hebben het wel over Chelsea hé, een club die een tijdelijk trainer een contract geeft voor 3 seizoenen om hem na 1 seizoen alweer buiten te gooien. En dat ondanks het net mislopen van de titel in de PL en het nipt verliezen van de CL finale (met waardeloos voetbal, maar knappe resultaten). Een contract afkopen kost geld, helemaal als het Chelsea betreft. Ook de assistenten verdienen daar erg goed, dus het zou me niet verbazen als Ten Cate een oprotpremie van 1 tot 2 miljoen krijgt.

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 30, 2008 7:13 am

Mmm, het is zelfs een stuk meer dan ik dacht:
Miljoenen rijker vliegt Ten Cate eruit
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ROTTERDAM - Zijn bankrekening telt straks, als de financiële afhandeling van zijn ontslag achter de rug is, een miljoen of vijf meer dan acht maanden geleden.

Het contract van Henk ten Cate had een looptijd tot de zomer van 2010 en niemand hoeft bij Chelsea zonder een pak geld onder de arm te vertrekken.

Roman Abramovich kijkt, als het gaat om nieuwe spelers of het op straat zetten van trainers, niet op een miljoen meer of minder. De Nederlander verdiende naar verluidt zo'n twee miljoen euro per jaar.

Misschien is menig collega in het trainersvak ook een beetje jaloers op Henk ten Cate. Wie in acht maanden zoveel geld kan binnenhalen dat hij de rest van zijn leven er warm bijzit, kan weinig worden verweten.

De vraag is alleen of de man, die vorig jaar oktober zijn prima betaalde baan van hoofdtrainer bij Ajax inruilde voor die van assistent op Stamford Bridge, in sportief opzicht geen spijt heeft van zijn avontuur bij Chelsea.

De gistermiddag door zijn club ontslagen Ten Cate heeft zich acht maanden lang in een wespennest begeven. Vanaf de eerste dag had hij te maken met een vijandige selectie, die woest was over het vertrek van de Portugees José Mourinho. Met diens opvolgers Grant en Ten Cate kregen de kopstukken Didier Drogba, John Terry en Frank Lampard nimmer zo'n innige relatie. Of ze wilden die relatie bewust ook niet.

In februari van dit jaar, 48 uur voor de finale van de League Cup, hadden Ten Cate en aanvoerder Terry nog een knallende ruzie op het trainingsveld. Alle details van de ruzie lagen direct op straat. Alles wat er dit seizoen bij Chelsea gebeurde werd breed uitgemeten in de media. De spelers hebben hun eigen lijntjes naar de grootste kranten en gebruiken die als het hen uitkomt.

Daar kwam Ten Cate al in de eerste week achter. Terry en Lampard lekten uit de kleedkamer dat de Nederlander zich had gepresenteerd als een 'streetdog', die geen enkel gevecht uit de weg gaat. Ten Cate zou die term hebben gebezigd toen de spelers hem bij wijze van ontgroening dwongen op een stoel in het restaurant van de club een liedje te zingen. Alle nieuwkomers bij de club ondergaan al jaren dat ritueel, maar Ten Cate voelde zich voor gek gezet.

Wat hem en Avram Grant ook niet hielp was de populariteit van de andere assistent Steve Clarke. Deze oud-speler van Chelsea kan bij de selectie en de supporters geen kwaad doen. Terry en Lampard zouden bij Abramovich deze week hebben bedongen dat Clarke onder alle omstandigheden aanblijft. Op de bank was bij elke wedstrijd (en volgens de spelers ook op elke training) duidelijk dat er tussen de drie leden van de technische staf nauwelijks werd gecommuniceerd.

Begin deze week nog dacht Ten Cate dat het mijn zijn job wel snor zat. Directeur Peter Kenyon had hem verzekerd dat het ontslag van Avram Grant volledig losstond van zijn situatie. Gisteren bleek dat dergelijke beloftes bij Chelsea niets betekenen. In een officiële verklaring liet de verliezend Champions League-finalist weten dat het huwelijk al binnen een seizoen was gestrand. ,,Als gevolg van veranderingen in het management en met het oog op de aanstaande benoeming van een nieuwe trainer, was het voor iedereen binnen de club duidelijk dat dit de beste beslissing is. Een ieder bij Chelsea bedankt Henk ten Cate hartelijk voor zijn bijdrage sinds oktober vorig jaar,'' was het koele commentaar van de club op de eigen website.

Als het om de resultaten gaat hebben Grant en Ten Cate het gewoon goed gedaan. Ze zetten samen een onvoorstelbaar goede reeks neer. Maar tweede plaatsen (in competitie en CL) tellen bij Abramovich niet. Er liggen al weer miljoenen klaar voor hun opvolgers.

www.sportwereld.nl

Jim

Bericht door Jim » vr mei 30, 2008 7:33 am

Bertje schreef:Gaan de aanhangers van de verschillende mislukte Ajax-trainers nu patsen met afkoopsommen? Dan is het wachten tot Jim zich meldt, want die wint dit natuurlijk op zijn sloffen.
Leg uit?.

999

Bericht door 999 » vr mei 30, 2008 7:34 am

HENK TEN CATE BEGRIJPT ONTSLAG

LONDEN, vrijdag

Henk ten Cate (53) heeft de mededeling van algemeen directeur Peter Kenyon van Chelsea, dat hij in navolging van hoofdcoach Avram Grant moet vertrekken uit Londen, gelaten aangehoord. ,,Ik begrijp het wel”, zei de assistent in een korte reactie. ,,De mogelijk nieuwe coaches met wie de club in zee wil, willen allemaal hun eigen staf meenemen. Dat zou ik ook doen.”

Verder wil de Amsterdammer, die zaterdag van dezelfde Kenyon nog te horen kreeg dat hij mocht blijven, niets kwijt. Ten Cate verruilde Ajax in oktober 2007 voor Chelsea, nadat José Mourinho bij de Blues was ontslagen. Net als eerder bij Vitesse, Sparta en NAC Breda was hij uiterst succesvol. Van de 29 competitieduels die hij als assistent op de bank zat, werden er 21 gewonnen, zeven gelijkgespeeld en slechts één verloren. ,,Met dat gemiddelde waren we dik kampioen geworden”, zei hij eerder al eens.

Door de slechte seizoensstart van Mourinho, kwamen Ten Cate en Grant op de laatste speeldag uiteindelijk nét te kort om de Engelse landstitel te bemachtigen. Doordat de Champions Leaguefinale schlemielig werd verloren van Manchester United, bleek de positie van Grant en nu dus ook Ten Cate onhoudbaar. Het nog twee jaar doorlopende contract van Ten Cate wordt volledig gerespecteerd.
De T.

Dus niks geen oprotpremie, maar, wat me normaal lijkt, gewoon een doorbetaling van je nog resterend contract.

Maar goed, deze blaaskaak heeft Chelsea dus ook niet de wedstrijden van een andere planeet kunnen laten spelen.Deze [Wimpey mode aan] Henk The Creep [Wimpey mode uit] heeft mij dus niet laten zien, dat ie, en dat stokpaardje tetterde ie van alle daken, spelers beter maakt.En in principe maakt het me ook niet uit wat ie " meeneemt aan euro's ", of ie een oprotpremie krijgt.Deze bluffer heeft het geluk gehad dat ie mee kon liften op het succes van, dat ie bij de creme de la creme mocht mee fietsen.

Ik kan er aan de ene kant alleen maar hard om lachen, hoe Henkie na het in de steek laten van AJAX nu een schop onder zijn kont krijgt, maar aan de andere kant is het natuurlijk triest dat er steeds wordt bevestigd dat het voetbal alleen nog maar wordt bepaald door het grote geld en succes nog meer gekocht gaat worden.Er blijft voor de "kleine " clubs zo weinig over.

Spelers, trainers, hulptrainers, die hoppen van de ene club naar de andere, zonder clubgevoel, met steralures enz. enz. en waarvan de meeste weinig tot geen binding hebben met de supporters, behalve natuurlijk als men op kan draven om een of ander commercieel produkt aan diezelfde sporters te slijten, nog meer euro's bij de achterlijke salarissen, dan is men niet beroerd om effe allerlei clichees de lucht in te slingeren ... of om het clubshirtje te kussen ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 30, 2008 7:57 am

Duke schreef: Ja, duurt lang, niet? :666.gif:
Nog een paar dagen langer dan ik had verwacht. :drecul.gif: :headbang.gif:

Dat de nieuwe trainer een genie als Mad Dog niet wenst te behouden, is natuurlijk vreemd.

Mad Dog is gesjeest bij Ajax en bij Chelsea. Volgende club? Heeft Go Ahead al een nieuwe trainer?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 30, 2008 8:57 am

Vijf miljoen afkoopsom, meldt het AD. Niet gek voor nog geen seizoen werken...
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten