Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Feest

Re: Italië

Bericht door Feest » zo jul 19, 2009 6:44 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » zo jul 19, 2009 6:53 pm

Een vergelijking tussen de bestedingen van Fiorentina en Real Madrid is natuurlijk nog minder treffend dan die tussen een citroen en een banaan.
Verder werd Drenthe gehaald als talent en Vargas als gearriveerde speler.

Als Vargas dikkig is, dan is Maicon het ook: lijkt me geen steekhoudend argument om een voetballer op af te rekenen. Behalve dat Vargas een leuke vrije trap heeft, kan hij ook aardig dribbelen, is zijn inzicht naar Serie A maatstaven gemeten bovengemiddeld goed en voetbalt hij onvoorspelbaar (lastig te bespelen). Heeft Feyenoord zo'n speler op de linkerflank rondlopen?

Feest

Bericht door Feest » zo jul 19, 2009 6:58 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » zo jul 19, 2009 7:08 pm

Steef schreef:Slik je worden nou maar in, gokverslaafde.

Met een Vargas had een Drenthe nooit een kans gehad en had je dus ook geen 13 mln gecasht.

Vargas is geen speciale speler. Werd zelfs tegen Ajax expres buiten de ploeg gelaten omdat men het niet aandurfde met hem tegen de NLe speelstijl. Juanfran was ook zo'n superspeler met Celta, zeker?!? We hebben 't gezien.

Iemand die het in Italie goed doet (of zoals Vargas slecht) kan er in NL niks van bakken, of juist uitstekend uit de voeten kunnen.

Maar zulke dingen zie je niet als je alleen maar naar quoteringen kijkt.
Een reactie zowel beginnen als eindigen met een ad hominem: dat duidt op frustratie :biggthumpup.gif: .

"Met een Vargas had een Drenthe nooit een kans gehad". Dat is natuurlijk een valse aanname, want hij had zijn kunstjes ook wel twee seizoenen later kunnen laten zien. Of zou Drenthe op magische wijze zijn voetballende vermogens verliezen wanneer hij op 20-jarige leeftijd vanaf de tribune naar de imposante Vargas zou kijken? Je kunt ook als volgt redeneren: beter binnen drie seizoen voor twee spelers 25 miljoen incasseren dan voor één speler 13 miljoen.

Ajax is voor jou synoniem aan de Nederlandse speelstijl? Er doen geen 16 andere tegenstanders van Feyenoord mee in de Eredivisie?

Feest

Bericht door Feest » zo jul 19, 2009 7:13 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » zo jul 19, 2009 7:19 pm

Steef schreef:Koop een Vargas-shirt, ga naar Florence en laat je uitlachen/beschimpen.

De man is een megamiljoenenmiskoop gebleken.
Zouden Catania en de directie van Feyenoord er ook zo over denken?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jul 19, 2009 9:52 pm

Vargas kan er weinig van, maar heeft wel een verdomd dikke transfersom opgeleverd. Moet zeggen dat Fiorentina sowieso geen kijk op verdedigers heeft, maar ok. Die Vanden Borre was ook zo'n topaankoop haha.

Verder vind ik het lastig in te schatten, hoor. Als Pasanen nu verkocht wordt aan Fiorentina voor 10 miljoen, dan maakt Pasanen dat noch een goeie voetballer noch een faliekante misser van Ajax.

generaal

Bericht door generaal » zo jul 19, 2009 10:03 pm

Peter schreef:Vargas kan er weinig van, maar heeft wel een verdomd dikke transfersom opgeleverd. Moet zeggen dat Fiorentina sowieso geen kijk op verdedigers heeft, maar ok. Die Vanden Borre was ook zo'n topaankoop haha.

Verder vind ik het lastig in te schatten, hoor. Als Pasanen nu verkocht wordt aan Fiorentina voor 10 miljoen, dan maakt Pasanen dat noch een goeie voetballer noch een faliekante misser van Ajax.
Vargas is als aanvallend ingestelde linkerflankspeler gewoon meer dan bruikbaar. Een back hoeft niet per se te kunnen verdedigen. Sergio Ramos, Maxwell en Dani Alves zijn slechts enkele voorbeelden van slechts verdedigers die uitstekende backs zijn. Dat Vargas niet zo goed als back in het systeem van Viola paste, zegt dus niet zoveel over zijn kwaliteiten als (aanvallende) back.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 19, 2009 10:30 pm

Natuurlijk is Pasanen een prima voetballer
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 20, 2009 7:35 pm

LucaS schreef:Natuurlijk is Pasanen een prima voetballer
En een nóg betere aanvoerder. :excited.gif:

generaal

Bericht door generaal » vr jul 24, 2009 7:32 pm

Palacio dus naar Genoa voor 4,5 miljoen euro: wat een koopje.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 24, 2009 8:03 pm

Heeft wel een heel matig jaar gedraaid, Generaal. Zelden fit en net als Sulejmani heeft hij met z'n verminderde startsnelheid een belangrijk wapen ingeleverd. Boca zal balen dat ze hem een (paar) jaar terug niet hebben verkocht.

generaal

Bericht door generaal » vr jul 24, 2009 8:18 pm

In Italië krijgen ze hem echt wel fit. En een jaar later klopt de top vijf van de Serie A op de deur, casht Genoa enorm en pakt Boca ook nog 20%: een goede deal voor alle partijen.

peter

Bericht door peter » vr jul 24, 2009 10:43 pm

Met de huidige selectie zie ik Genoa gewoon top 5 eindigen, hoor.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 25, 2009 10:56 am

Hoe iemand die Italiaanse voetbal toch interessant kan vinden is mij een raadsel. Af en toe kijk ik weer eens, liever gezegd probeer ik het weer, denk ik Inter-Juve, mooi affiche, goede voetballers, moet eigenlijk wel wat zijn en vervolgens zit ik een half uur te kijken en er gebeurt werkelijk niets behalve 120 kleine overtredingen en haak ik weer af. Italianen voetballen om niet te verliezen, niet om te winnen, stomvervelend, voor mij althans.
YNWA

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 25, 2009 11:20 am

Valt allemaal wel mee. Als het je om doelpunten gaat heb ik het afgelopen seizoen nog Juve-Chievo (3-3), Inter-Roma (3-3), Juve-Milan (4-2), Milan-Roma (2-3), Roma-Catania (4-3), Fiorentina-Roma (4-1), Genoa-Juve (3-2), Lazio-Roma (4-2), Roma-Juve (1-4), Genoa-Fiorentina (3-3), Inter-Milan (2-1, aantrekkelijke wedstrijd), Milan-Udinese (5-1), Fiorentina-Udinese (4-2) gezien. En daar zitten nog veel meer hoge uitslagen bij uit wedstrijden tussen grote clubs en mindere goden. Het was afgelopen seizoen allemaal best wel spectaculair. Een stuk minder goed dan normaal, maar daar gaat het bij een heleboel mensen blijkbaar niet om.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 25, 2009 11:40 am

Nou dan zit ik schijnbaar altijd naar de verkeerde wedstrijden en/of stukjes van wedstrijden te kijken. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

peter

Bericht door peter » za jul 25, 2009 11:44 am

Precies. Verdedigend is het allemaal niet zo denderend meer en dat maakt het 'aantrekkelijk'. Jammer ergens. Ook wel logisch dat het verdedigend wat minder gaat, want kijk eens naar het centrum van de top 5. Veelal gewoon echt niet goed genoeg.

Italiaans voetbal heeft nog altijd de naam dat het saai is en dat er niets gebeurd. Als je het volgt, dan zie je dat dat helaas niet zo is. Feit is alleen wel dat het ook een stuk minder goed is. Volgend seizoen heb ik goede hoop, trouwens. Eens zien wie nog wat aankopen gaat doen, maar Juventus heeft in ieder geval een goede slag geslagen.

DelToro

Bericht door DelToro » za jul 25, 2009 12:00 pm

Enganche schreef:Valt allemaal wel mee. Als het je om doelpunten gaat heb ik het afgelopen seizoen nog Juve-Chievo (3-3), Inter-Roma (3-3), Juve-Milan (4-2), Milan-Roma (2-3), Roma-Catania (4-3), Fiorentina-Roma (4-1), Genoa-Juve (3-2), Lazio-Roma (4-2), Roma-Juve (1-4), Genoa-Fiorentina (3-3), Inter-Milan (2-1, aantrekkelijke wedstrijd), Milan-Udinese (5-1), Fiorentina-Udinese (4-2) gezien. En daar zitten nog veel meer hoge uitslagen bij uit wedstrijden tussen grote clubs en mindere goden. Het was afgelopen seizoen allemaal best wel spectaculair. Een stuk minder goed dan normaal, maar daar gaat het bij een heleboel mensen blijkbaar niet om.
Zo is het met alles. Jij bent een voetbalsnob en kan dus genieten van een wedstrijd die geen kansen kent, in 0-0 eindigt, maar wel tactisch goed in elkaar zat en met weinig fouten.

Met film is het bijvoorbeeld precies hetzelfde. Waarschijnlijk ben jij dan degene die van de minder goede films houdt, maar die wel spectaculair zijn. Niet meer dan logisch.

DelToro

Bericht door DelToro » za jul 25, 2009 12:02 pm

Enganche schreef:Valt allemaal wel mee. Als het je om doelpunten gaat heb ik het afgelopen seizoen nog Juve-Chievo (3-3), Inter-Roma (3-3), Juve-Milan (4-2), Milan-Roma (2-3), Roma-Catania (4-3), Fiorentina-Roma (4-1), Genoa-Juve (3-2), Lazio-Roma (4-2), Roma-Juve (1-4), Genoa-Fiorentina (3-3), Inter-Milan (2-1, aantrekkelijke wedstrijd), Milan-Udinese (5-1), Fiorentina-Udinese (4-2) gezien. En daar zitten nog veel meer hoge uitslagen bij uit wedstrijden tussen grote clubs en mindere goden. Het was afgelopen seizoen allemaal best wel spectaculair. Een stuk minder goed dan normaal, maar daar gaat het bij een heleboel mensen blijkbaar niet om.
Zo is het met alles. Jij bent een flmsnob en kan dus genieten van een wedstrijd die geen kansen kent, in 0-0 eindigt, maar wel tactisch goed in elkaar zat en met weinig fouten.

Met film is het bijvoorbeeld precies hetzelfde. Waarschijnlijk ben jij dan degene die van de minder goede films houdt, maar die wel spectaculair zijn. Niet meer dan logisch.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 25, 2009 12:18 pm

DelToro schreef:
Zo is het met alles. Jij bent een voetbalsnob en kan dus genieten van een wedstrijd die geen kansen kent, in 0-0 eindigt, maar wel tactisch goed in elkaar zat en met weinig fouten.

Snob klinkt zo lelijk. :wink.gif:

Maar zo zal het inderdaad zijn. Genoeg verfijnde dingen in het leven waar ik weer niet van kan genieten. Film is daar overigens niet meteen eentje van, denk ik. De meeste shite films die ik mooi vind brengen een flinke dosis jeugdsentiment met zich mee. Het zelfde geldt voor muziek.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 25, 2009 12:45 pm

Italiaans voetbal heeft nog altijd de naam dat het saai is en dat er niets gebeurd. Als je het volgt, dan zie je dat dat helaas niet zo is.
:biggrin.gif:
YNWA

DelToro

Bericht door DelToro » za jul 25, 2009 1:17 pm

Enganche schreef:
DelToro schreef:

Snob klinkt zo lelijk. :wink.gif:

Maar zo zal het inderdaad zijn. Genoeg verfijnde dingen in het leven waar ik weer niet van kan genieten. Film is daar overigens niet meteen eentje van, denk ik. De meeste shite films die ik mooi vind brengen een flinke dosis jeugdsentiment met zich mee. Het zelfde geldt voor muziek.
Je slaat de spijker op de kop. Ik denk dat de kennis die jij van muziek en film hebt ongeveer hetzelfde is als de meeste leden op dit forum van voetbal hebben. Ze zijn er geïnteresseerd in, weten er redelijk wat vanaf, maar het moet wel leuk blijven. Jij zit met je ultieme voetbaldatabase op een niveau van de 75 jarige filmsnob die volop kan genieten van obscure zwart wit films uit Hongarije, daar waar het overgrote gedeelte van de normale filmliefhebbers het dan waarschijnlijk een afschuwelijke draak van een film zouden vinden.

Al doet de vergelijking met deze filmsnob misschien anders vermoeden, bedoel ik het overigens geenszins negatief.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za jul 25, 2009 1:28 pm

DelToro schreef: Jij zit met je ultieme voetbaldatabase op een niveau van de 75 jarige filmsnob die volop kan genieten van obscure zwart wit films uit Hongarije, daar waar het overgrote gedeelte van de normale filmliefhebbers het dan waarschijnlijk een afschuwelijke draak van een film zouden vinden.

Al doet de vergelijking met deze filmsnob misschien anders vermoeden, bedoel ik het overigens geenszins negatief.
Goh, ben jij al 75 DT? :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

peter

Bericht door peter » zo jul 26, 2009 5:01 pm

Rosina gaat in Sint-Petersburg acht miljoen verdienen
Geschreven op zondag, 26 juli om 15:18

Alessandro Rosina mag zich vanaf aanstaande dinsdag officieel speler van Zenit Sint-Petersburg noemen. De middenvelder van Torino maakt voor een bedrag van 7,5 miljoen euro de overstap naar de club van Dick Advocaat. Rosina tekent in Rusland een contract voor vier seizoenen en gaat twee miljoen euro per contractjaar verdienen.

"Ik ga naar een schitterende stad en speel Europees voetbal", bevestigde Rosina zondag in La Stampa de overgang. "Ik ben een gelukkig man." Rosina was al langer uit op een vertrek uit Turijn. Dit in verband met de degradatie naar de Serie B en het feit dat de enkelvoudig international het nationale elftal van Italië nog niet uit zijn hoofd heeft gezet.

In de verbintenis van de 25-jarige Rosina is een transferclausule van vijftien miljoen euro opgenomen. Over een jaar bedraagt deze dertien miljoen, en daarna moet een geïnteresseerde club maximaal zeven miljoen betalen. Rosina, die 139 wedstrijden (33 doelpunten) voor Torino speelde, ondertekent dinsdag in Rusland zijn contract.

VZ
Zat er aan te komen, maar ik had dit twee jaar geleden in ieder geval niet voorspeld. Altijd een goede voetballer gevonden, maar de keuze vind ik opmerkelijk. Ben wel benieuwd of hij het gaat maken.

Plaats reactie