Verschil is - helaas - dat Borussia die jonge jongens langer vast kan houden dan Ajax.wimpey schreef:Men lult elkaar wel erg na v.w.b. die jongen. Die Danilo kom ik nog voorbij. Ik zag Dembele enkele keren het overzicht missen in een kansrijke situatie. Die Pulisic viel pas goed in. Die is net 18 he. Weigl was ook weer subliem. Die heft het postuur van Nouri he.Lionel schreef:Die Dembele is wel echt goed hoor.
BVB zou een voorbeeld voor Ajax moeten zijn. Jonge ploeg, mix tussen zelf opgeleid en relatief goedkoop gekocht. En ze spelen (desondanks) geweldig voetbal, RM kwam er voor rust niet aan te pas. Is Ajax enkele lichtjaren van verwijderd, maar je moet ergens beginnen.
Champions League
Moderator: mods
Re: Champions League
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
En daarnaast is het ook wel een verschil dat je in 6 jaar 340 miljoen euro kan uitgeven aan spelers. Dat scheelt toch wel een klein beetje...
Inderdaad. Die gasten zijn niet gratis he.
Maar Ajax kan wel een voorbeeld nemen aan de speelwijze.
@ Wimpey: Die Dembele is vrij jong. Overzicht zal wel komen. Maar hij passeert echt heel eenvoudig hoor. Genieten.
Maar Ajax kan wel een voorbeeld nemen aan de speelwijze.
@ Wimpey: Die Dembele is vrij jong. Overzicht zal wel komen. Maar hij passeert echt heel eenvoudig hoor. Genieten.
IK GELOOF!!!!!!
Lionel schreef:
Hier maak je in mijn ogen een essentiele denkfout. Overzicht heb je of heb je niet. Juist die passeerbewegingen en andere techniek zijn aan te leren.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Mee eens. Ervaring brengt denk ik wel de capaciteit om bepaalde patronen te herkennen en zo vaker de juiste keuze te maken, maar voor een groot gedeelte is het toch aangeboren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Bij Ajax zou het al een enorm verschil maken wanneer spelers een jaar langer blijven. Als je structureel CL speelt en daarin leuk meedoet en je niet krampachtig vastklampt aan salarisplafonds dan ligt dat binnen handbereik.zeux schreef:Verschil is - helaas - dat Borussia die jonge jongens langer vast kan houden dan Ajax.wimpey schreef: BVB zou een voorbeeld voor Ajax moeten zijn. Jonge ploeg, mix tussen zelf opgeleid en relatief goedkoop gekocht. En ze spelen (desondanks) geweldig voetbal, RM kwam er voor rust niet aan te pas. Is Ajax enkele lichtjaren van verwijderd, maar je moet ergens beginnen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
De wedstrijd heb ik niet gezien en hoe duur spelers als Götze, Schürle etc. waren, weet ik niet, maar ik schat in dat ze niet voor een paar miljoen zijn gehaald en ook niet dat ze een miljoen per jaar verdienen. Ajax kan gewoon dergelijke spelers niet halen, niet betalen, afgezien van het feit dat die spelers niet in Nederland willen voetballen.Weigl was ook weer subliem. Die heft het postuur van Nouri he.
BVB zou een voorbeeld voor Ajax moeten zijn. Jonge ploeg, mix tussen zelf opgeleid en relatief goedkoop gekocht. En ze spelen (desondanks) geweldig voetbal, RM kwam er voor rust niet aan te pas. Is Ajax enkele lichtjaren van verwijderd, maar je moet ergens beginnen.
De leeftijdsopbouw is bij Dortmund anders dan bij Ajax, waar Schöne, net weer in de basis, 30 is, Viergever 27 en volgens mij zijn de anderen onder de 25. Dortmund speelde tegen RM met zes spelers van 25 jaar of ouder.
Weigl heeft het postuur van Nouri? Volgens is Nouri 1,70 meter, maar de 21-jarige Weigl is volgens zowel de Engelstalige als Nederlandstalige Wikipedia 187 cm lang, volgens de Duitstalige 186 cm en volgens whoscored.com weer 187 cm en volgens mij scheelt het nogal wat met 1,70 meter
Ik ben er gemakshalve vanuit gegaan dat er één Weigl bij Dortmund speelt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Postuur in de zin van tenger. Die jongen is de achterste middenvelder en doet alles op techniek en inzicht. Geen jongen die duels uitvecht en tig tackles maakt. Mooie speler.
En BVB geeft 'in verhouding tot (vul maar in)' niet zoveel uit he. En spelen en presteren wel vele malen beter dan (vul maar in). Wanneer Ajax zo'n ROI zou hebben, dan zou er deze eeuw aanmerkelijk beter gepresteerd en gevoetbald zijn. Arrivés komen (ook) niet naar Dortmund, ze pakken het daar wel een stuk beter aan dan bij ons.
En BVB geeft 'in verhouding tot (vul maar in)' niet zoveel uit he. En spelen en presteren wel vele malen beter dan (vul maar in). Wanneer Ajax zo'n ROI zou hebben, dan zou er deze eeuw aanmerkelijk beter gepresteerd en gevoetbald zijn. Arrivés komen (ook) niet naar Dortmund, ze pakken het daar wel een stuk beter aan dan bij ons.
Janssen kwam gisteren overigens niet echt sterk voor de dag he. Hij moet snel gaan scoren want hij staat al onder druk bij Tottenham.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Vind ik niet. Naarmate spelers ouder worden en bijvoorbeeld niet meer de beste zijn/hoger spelen kan je zulke zaken prima aanleren. Kijk maar naar Ronaldo of Robben.beelzebub schreef:Lionel schreef:
Hier maak je in mijn ogen een essentiele denkfout. Overzicht heb je of heb je niet. Juist die passeerbewegingen en andere techniek zijn aan te leren.
IK GELOOF!!!!!!
Ik heb wel de indruk dat een club als Dortmund er veel beter in slaagt goede spelers langer te binden. Dat zal ook met geld te maken hebben.wimpey schreef:Postuur in de zin van tenger. Die jongen is de achterste middenvelder en doet alles op techniek en inzicht. Geen jongen die duels uitvecht en tig tackles maakt. Mooie speler.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- InnerHarbour
Ik heb het Ziggo schakelprogramma weer opstaan en ze klooien niet alleenbij PSV.
YNWA
- InnerHarbour
BISSandro_Calaaabro schreef:Lekker verdedigd van PSV.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Atleti angstgegner voor Bayern. Vind Bayern nog niet overtuigen. Missen dynamiek. Je mist Robben, Conan of die andere Brazo.. hoe heet ie ook alweer...
Whitey on the moon.
- InnerHarbour
Onder welk kanaal zit dat schakelprogramma bij jullie? Dat zwakke edsv hou ik niet 90 minuten vol.
Kadoooooootje.
Hoe krijgen ze het voor elkaar....
Hilarisch!!!!
Hilarisch!!!!
Als je Ziggo Plus hebt (voorheen heette dat nog Sport 1) op kanaal 401.wimpey schreef:Onder welk kanaal zit dat schakelprogramma bij jullie? Dat zwakke edsv hou ik niet 90 minuten vol.
- InnerHarbour
Ziggo Sport Select Wim
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo sep 28, 2016 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
- InnerHarbour
Haha, alweer? Er gaat dit seizoen nog een moment komen dat ze voor de eer bedanken als de scheidsrechter naar de stip wijst. 

Nil volentibus arduum