Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Champions League

Bericht door wimpey » wo sep 14, 2016 7:27 am

Giacomo Puccini schreef:De reacties hier getuigen van weinig objectiviteit.
Dat had ik nou met de reacties vanuit Eihoven. Atelti kon telkens tussen de linies opduiken en combineren. Hoeveel schietkansen van binnen de 20 meter hebben ze gehad? 15 ofzo? Wat stelde psv daar tegenover? Verder dan d'n langen bal kom ik - in alle objectiviteit - niet. Voetballend speelden ze wel heel weinig klaar. Dat is geen schande, maar het beeld dat door bijv. Cocu werd geschetst strookte (objectief) niet met het wedstrijdbeeld. Daarvoor was het positiespel van Atleti te goed en hun afronding te slecht. En daarvoor kwam psv op veel fronten heel veel tekort.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo sep 14, 2016 7:34 am

Moest vooral om die de Jong en zijn gehuil na afloop lachen. Onterecht afgekeurd, hij leunt gewoon, goal had afgekeurd moeten worden, waarom twee in een luchtduel en wanneer de bal in de goal ligt zien ze bij PSV ineens dat er een beetje bloed is, en bij de swalbe van het jaar komt hij niet verder dan "misschien makkelijk gegeven".

Heerlijk zo'n jankmuil. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo sep 14, 2016 8:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo sep 14, 2016 7:54 am

Die penalty's gaan trouwens wel een probleem worden, dat zag je destijds bij het Nederlands elftal ook, al tijdens de aanloop hield iedereen zijn adem in toen der tijd. Propper is vanaf nu 1e keus begrijp ik?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 14, 2016 8:12 am

Het was een grote hosanna show. Langs het veld, in het veld en in de studio. Atletico draait dit seizoen voor geen meter en speelt gelijk tegen Alaves en Leganes (?) en wint van Celta. En PSV? Die worden een groot gedeelte van de wedstrijd van het kastje naar de muur gespeeld en had met heel veel kunst en vliegwerk misschien een puntje kunnen pakken. Al met al is dat dus een verlies van 0-1 een geweldige prestatie...

Ook hoor je dat zo'n Ramselaar een goede invalbeurt maakt, maar als je dan gewoon objectief naar die wedstrijd kijkt, dan zie je toch echt wat anders. Voorbeeldje, die jongen raakt in de 80ste (ongeveer) minuut in de knoei met z'n aanname en technische bagage en verliest knullig die bal. Het is dat Guardado goed opgesteld staat en bijna direct kan corrigeren, want anders was het een levensgevaarlijke counter. Is het dan een hard schot die de keeper naast ziet gaan waarop we concluderen dat hij goed inviel?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo sep 14, 2016 8:15 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo sep 14, 2016 8:18 am

Pröpper gaf niet thuis en Guardado is ook geen zekerheidje. Het lijkt me dus dat Luuk ze weer gaat nemen.

Waarom zat Siem trouwens op de tribune? Nog steeds niet fit, of gepasseerd?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 14, 2016 10:41 am

Jöhnk schreef: Waarom zat Siem trouwens op de tribune? Nog steeds niet fit, of gepasseerd?
Nog niet 'klaar'.
Heeft wel al gespeeld tegen NAC én gescoord (officiële wedstrijd Eerste Divisie) maar Cocu hoopte dat hij klaar zou zijn om nu al in te zetten in de CL maar het 'moet niet te snel gaan...'

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo sep 14, 2016 8:33 pm

Vermaak mijzelf weer prima met dat schakelprogramma op Ziggo, prachtige goals al gezien. :biggthumpup.gif:
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo sep 14, 2016 8:50 pm

Hmmz. Ik zie dat het weer Lyon tegen Dinamo Zagreb is. Tfoeh, krijg er weer een vieze smaak van in mijn mond. Of is dat de smaak van Grolsch Kornuit? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 15, 2016 7:03 am

Mooie slotfase van Madrid gisteren. :biggthumpup.gif: Prima Sporting trouwens (Zeegelaar maakte als back een effe wat betere indruk dan klompenboer Dijks). Jorge Jesus zet steeds goed voetballende ploegen neer. Madrid speelde op 80%, maar zette in het laatste kwartier de turbo erop en toen regende het kansen. Een paar goede wissels en de buit was binnen.

Le T.

Bericht door Le T. » do sep 15, 2016 7:43 am

Ik had gisteren eigenlijk niet zoveel zin in weer een voorspelbare aflevering van het miljoenenbal, goh Real, daarvan heb ik pas 40 wedstrijden gezien de laatste jaren. Ik schakel op het laatst toch maar even in, en ja hoor, een vrije trap op een gevaarlijke plek cadeau van een scheidsrechter die als een klein kind onder de indruk van een stadion zou zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 15, 2016 8:19 am

De CL is een gedrocht, maar daar waren we het al over eens geloof ik.

De uitslagen laten wel zien dat het gat te groot is. Bayern, BVB, Barca.
Real doet eventjes 5 minuten haar best en wint die pot. Die scheids bij Real - Sporting was lekker aan het marchanderen. Casimero had in de eerste helft minimaal één gele kaart moeten krijgen.. maar kwam overal mee weg. Een spelertje van Sporting maakt een overtreding, gelijk geel. Voetbal is wat dat betreft hopeloos ouderwets en oneerlijk.
Whitey on the moon.

Alexander

Bericht door Alexander » do sep 15, 2016 8:45 am

wimpey schreef:Mooie slotfase van Madrid gisteren. :biggthumpup.gif: Prima Sporting trouwens (Zeegelaar maakte als back een effe wat betere indruk dan klompenboer Dijks). Jorge Jesus zet steeds goed voetballende ploegen neer. Madrid speelde op 80%, maar zette in het laatste kwartier de turbo erop en toen regende het kansen. Een paar goede wissels en de buit was binnen.
Heb die jongen laatst ook een hele goede pot zien spelen. Hoort die jongen niet gewoon in het NL elftal op dit moment?

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 15, 2016 8:48 am

CR7 heeft nu eenmaal z'n CR7-bonus. Ik vind het bij RM wel minder obvious, die bonus, dan bij die Catalaanse havenslaven.

Verder vind ik BMG met 5-0 wegvagen een knappe prestatie van City. Die Pep z'n team maakt in de eerste weken al meer indruk dan de ploeg van menig manager in 2 volledige seizoenen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do sep 15, 2016 8:55 am

Van Rhijn schuldbewust: 'Ik kwam een stap te laat'

Ricardo van Rhijn trekt het boetekleed aan na de nederlaag van Club Brugge in de Champions League. Leicester City was met 0-3 veel te sterk. De rechtsback ging in de fout bij de openingstreffer van Marc Albrighton.

Club Brugge begon nog sterk en kreeg via José Izquierdo de eerste grote kans. 'Meteen daarna geven we een onnodige goal weg met mij in de hoofdrol', kijkt Van Rhijn terug op de clubsite. 'Ik kwam een stap te laat en op dit niveau is dat dodelijk. Je hoopt dat je niet kansloos met 0-3 afgaat, we zitten al niet in een heel sterke periode en dat maakt het extra lastig.'

Het draait in de competitie nog niet lekker bij Van Rhijn en zijn ploeggenoten. Club Brugge staat met zeven punten uit zes duels op de tiende plaats. Een zege in de Champions League had de Belgen goed gedaan. 'Iedereen had toch een ander begin voorgesteld. Achteraf is het makkelijk praten, maar als je 1-0 voorkomt, met de steun van het publiek, was deze wedstrijd wellicht anders gelopen.'

In Groep G wacht Club Brugge nog dubbele ontmoetingen met FC Porto en FC Kopenhagen en de uitwedstrijd tegen Leicester. 'In de Champions League is elke tegenstander zwaar. Je wil een goede start hebben met een punt of zelfs drie. Nu wordt het hard werken en alles geven in die vijf wedstrijden. Het zal lastig worden, maar dat weet je in Champions League.'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 15, 2016 12:21 pm

Goh Van Rhijn die bij een verdedigende actie een paar stappen te laat komt wat een enorme verrassing. :hypocrite.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 15, 2016 12:22 pm

Alexander schreef:
wimpey schreef:Mooie slotfase van Madrid gisteren. :biggthumpup.gif: Prima Sporting trouwens (Zeegelaar maakte als back een effe wat betere indruk dan klompenboer Dijks). Jorge Jesus zet steeds goed voetballende ploegen neer. Madrid speelde op 80%, maar zette in het laatste kwartier de turbo erop en toen regende het kansen. Een paar goede wissels en de buit was binnen.
Heb die jongen laatst ook een hele goede pot zien spelen. Hoort die jongen niet gewoon in het NL elftal op dit moment?
Ik neem aan dat die Zegelaar uit de Ajax-jeugd komt. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 15, 2016 1:03 pm

InnerHarbour schreef:
Alexander schreef:
Ik neem aan dat die Zegelaar uit de Ajax-jeugd komt. :smallgrin.gif:
Klopt.
Was echt zo'n typische aanvaller / buitenspeler waarvan we er toen in de jeugd een heleboel hadden. iemand die wél snel was, maar 1. een heel gebrekkige techniek had 2. nauwelijks een voorzet kon geven 3. totaal niet kon koppen 4. nooit constant presteerde.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 15, 2016 1:08 pm

Pssssssss, de opmerking kwam van Alex dus mijn vraag was een retorische. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 15, 2016 1:23 pm

InnerHarbour schreef:Pssssssss, de opmerking kwam van Alex dus mijn vraag was een retorische. :smallgrin.gif:
Snap ik, maar juist positivo Alexander is vaak wel kritisch over de (hele waslijst aan) dingen die niet bepaald goed functioneren bij Ajax.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 27, 2016 8:41 pm

Je zou toch verwachten dat RM een goede keeper in de goal heeft staan ilv deze clown. Je haalt toch niet een keeper uit CR als er zat veel betere in Duitsland rondlopen.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 27, 2016 9:52 pm

Geweldige pot voetbal. Zoveel goede spelers aan beide kanten. Prachtig schouwspel. En BVB is jong he. Het kan hoor, met een zeer jong team. Als ze maar talent hebben en goed getraind worden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di sep 27, 2016 11:13 pm

Heerlijke goal waarmee Schürrle de 2-2 maakt, maar kanonnen zeg... de 1-1 was wel echt even een kingsize blunder van de doelman van Real Madrid.

Zo zie je maar dat fouten van dit formaat ook nog regelmatig worden gemaakt wanneer zo ongeveer de allerbeste ploegen op dit niveau elkaar treffen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 28, 2016 8:05 am

Die Dembele is wel echt goed hoor.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 28, 2016 9:24 am

Lionel schreef:Die Dembele is wel echt goed hoor.
Men lult elkaar wel erg na v.w.b. die jongen. Die Danilo kom ik nog voorbij. Ik zag Dembele enkele keren het overzicht missen in een kansrijke situatie. Die Pulisic viel pas goed in. Die is net 18 he. Weigl was ook weer subliem. Die heft het postuur van Nouri he.

BVB zou een voorbeeld voor Ajax moeten zijn. Jonge ploeg, mix tussen zelf opgeleid en relatief goedkoop gekocht. En ze spelen (desondanks) geweldig voetbal, RM kwam er voor rust niet aan te pas. Is Ajax enkele lichtjaren van verwijderd, maar je moet ergens beginnen.

Plaats reactie