Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do feb 07, 2008 11:33 am

Als hij er mentaal en fysiek doorheen zat. Waarom is hij dan uberhaupt die kant op gegaan? Dan bedank je toch voor de uitnodiging?
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 5:02 pm

Marouane Fellaini staat in de belangstelling van Real Madrid.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 17, 2008 5:04 pm

Poeh dat is wel erg vroeg. Die jongen heeft eerst nog een tussenstap nodig, hoor. Verder wel een groot talent wat mij betreft, al verschillen daar de meningen over.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 20, 2008 9:52 pm

Standard kampioen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo apr 20, 2008 9:54 pm

Dat zou dan toch betekenen dat Defour daar nog een seizoen blijft om in de CL te voetballen? Of herinner ik me dat verkeerd?
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 20, 2008 9:55 pm

Nee, klopt.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 20, 2008 9:55 pm

Dag Defour. :icon_idea.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » di apr 22, 2008 1:37 pm

Belgische competitie stevent af op hervorming

ANP/BELGA
gepubliceerd op 22 april 2008 14:19, bijgewerkt op 14:19

BRUSSEL - De eerste klasse van de Belgische voetbalcompetitie bestaat vanaf het seizoen 2009/2010 hoogstwaarschijnlijk uit zestien in plaats van achttien clubs. Nadat de ploegen uit de hoogste afdeling, samengebracht in de Profliga, eerder al een akkoord bereikten over de hervorming, gaf maandagavond ook het grootste deel van de derdeklassers groen licht.

De clubs uit de tweede klasse hebben het voorstel uit sportieve en financiële overwegingen verworpen. Op de algemene vergadering van de Belgische voetbalbond KBVB op 17 mei wordt gestemd over het voorstel.

Ruim 80 procent van de stemmen is nodig om de hervorming te laten doorgaan.

Belangrijkste verandering naast het verminderen van het aantal clubs is de komst van play-offs. Wie na de reguliere competitie bovenaan staat, is nog geen kampioen. Pas in de play-offs, waaraan zes clubs deelnemen, worden de titel en de Europese tickets vergeven.
volkskrant

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mei 07, 2008 11:10 am

'Weer groot gokschandaal in België'
Door ROGIER DEELSTRA

BRUSSEL - Het Belgische Sport/Voetbalmagazine pakt morgen uit over een groot gokschandaal in België. Aziatische bronnen vertellen in het weekblad dat er op de wedstrijd Anderlecht - Sint-Truiden 1,2 miljoen dollar gegokt zou zijn.

Dit komt neer op 778.000 euro. In die wedstrijd boog Anderlecht een 0-1 achterstand in de slotfase om in een 4-1 overwinning. De doelpunten vielen in minuut 80, 82, 84 en 86. Dit ging gepaard met enkele discutabele beslissingen van het scheidsrechterstrio.

De alarmbellen begonnen te rinkelen bij Club Brugge-voorzitter Michel D'Hooghe toen gokexpert Karl Dhont hem inlichtte. D'Hooghe stapte onmiddelijk naar de Belgische Voetbalbond (KBVB). ,,De bal ligt nu in het kamp van het parket en het bondsparket," aldus het tijdschrift.

,,1,2 miljoen dollar is abnormaal veel. Meer dan 400.000 dollar was er dit seizoen nog niet ingezet op een wedstrijd uit de Jupiler League", gaat het magazine verder. ,,Anderhalf uur voor de wedstrijd zakte de koers van 1.90 naar 1.60, terwijl tegelijk - in geval van een overwinning voor Anderlecht - ook de handicap van 1.75 doelpunten naar twee doelpunten zakte. Dat is heel uitzonderlijk.

,,Bij handicap 1.75 en twee doelpunten verschil voor Anderlecht krijgt de gokker zijn inzet terug en wint de helft van de koers - in dit geval de helft van 1.90. Bij handicap 2 en twee doelpunten verschil voor Anderlecht, krijgt de gokker zijn geld terug, maar wint niets. Bij handicap 2 en méér dan twee doelpunten verschil voor Anderlecht krijgt de gokker zijn geld terug, vermenigvuldigd met de koers - in dit geval nog 1.60 op het laatst."

Dit alles hield in dat Anderlecht met drie goals verschil zou moeten winnen, precies hetgeen gebeurde. Adamo Coulibaly bracht de bezoekers, getraind door de Nederlander Dennis van Wijk, al na zeven minuten op een 0-1 voorsprong. Drie goals van Frutos en één van Boussoufa zorgden in de laatste tien minuten voor de eindstand.

Bij het eerste doelpunt appelleerden de Sint-Truiden-spelers massaal voor hands. Bij de tweede treffer zorgde de grensrechter voor verwarring door te vlaggen, terwijl de scheidsrechter liet doorspelen. De derde goal viel na een assist van Legear, die in een duidelijke buitenspelpositie mocht voorzetten.

Opvallend is dat Sint-Truiden juist in die wedstrijd het laatste beetje hoop op lijfsbehoud in de hoogste Belgische divisie verloor en definitief degradeerde. In 2005 kwam de ploeg ook al negatief in het nieuws na de 1-3 nederlaag tegen La Louvière. Doelman Dusan Belic maakte enkele 'ongelukkige' fouten. In totaal werd er 300.000 euro op die wedstrijd ingezet.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » do mei 08, 2008 7:36 am

o 08 mei 2008, 06:42
Belgische international verongelukt
BRUSSEL - De Belgische profvoetballer François Sterchele is in de nacht van woensdag op donderdag omgekomen door een auto-ongeluk. De 26-jarige international en speler van Club Brugge was op slag dood, meldde de zender VRT donderdag.


Sterchele verloor niet ver van Beveren, ten westen van Antwerpen, de controle over het stuur. Hij botste tegen een boom en belandde in een maïsveld.

De aanvaller was vorig jaar topschutter in de Belgische competitie. Hij speelde eerder bij Charleroi en Germinal Beerschot en kwam vier keer uit voor de Rode Duivels. Een geplande overgang van Sterchele naar Heerenveen ketste vorig jaar op het laatste moment af.
telegraaf

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 08, 2008 7:44 am

Damn.

RIP

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mei 08, 2008 8:38 am

Jeetje daar schrik je dan toch van.

RIP.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do mei 08, 2008 9:16 am

Vorrig jaar een geweldig seizoen gedraaid, erg triest voor de famillie, Brugge en het Belgische voetbal.




RIP
Laatst gewijzigd door Maurice op do mei 08, 2008 9:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Pompiedom

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 08, 2008 9:22 am

Inderdaad RIP

Hij heeft in ieder geval hard gereden:
François Sterchele komt om bij ongeluk


Profvoetballer François Sterchele is woensdagnacht om het leven gekomen bij een verkeersongeval. De 26-jarige spits van Club Brugge en de Rode Duivels ging met zijn wagen van de weg en was op slag dood. Uit de eerste vaststellingen van een verkeersdeskundige blijkt dat Sterchele tegen een onaangepaste snelheid reed met zijn Porsche.

Het ongeval gebeurde in de nacht van woensdag op donderdag rond 3 uur op de N49 in Vrasene, deelgemeente van Beveren, in de richting van Knokke.

Sterchele week door nog onbekende oorzaak bruusk naar rechts af. Het voertuig reed in een sloot langs de kant van de weg en werd daardoor weggekatapulteerd tegen een boom. De 26-jarige Sterchele overleefde de klap niet.

Volgens de verkeersdeskundige was er geen andere wagen bij het ongeval betrokken. De Porsche Cayman reed aan een onaangepaste snelheid, zo blijkt uit de eerste vaststellingen van de deskundige.

François Sterchele was bezig aan zijn eerste seizoen bij Club Brugge. Eerder speelde hij voor Charleroi en Germinal Beerschot. Vorig jaar werd hij nog topschutter in de eerste klasse.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mei 08, 2008 9:37 am

Pfffff

RIP
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 08, 2008 10:39 am

Afbeelding

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mei 08, 2008 10:46 am

Helemaal niets in België

rip

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mei 11, 2008 11:03 am

François Sterchele - Last goodbye

http://nl.youtube.com/watch?v=XC61sU8r-hY

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 18, 2008 4:40 pm

De Belg zendt de bekerfinale tussen Gent en Anderlecht uit. Zitten wel wat interessante spelers bij. Houdt vooral die Ruiz in de gaten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 18, 2008 4:47 pm

Sodeju wat een actie van die spits van Gent.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo mei 25, 2008 10:23 am

Boussoufa best betaalde speler ooit in België

Deze week ondertekende Mbark Boussoufa dan toch zijn nieuwe contract tot 2012 bij Anderlecht. Een overeenkomst die hem geen windeieren zal leggen.

De Marokkaanse Nederlander zal vanaf 1 juli, winstpremies inbegrepen, een slordige 1,5 miljoen euro per jaar verdienen bij paars-wit. Dat komt neer op maar liefst 4.109 euro per dag! Bruto wel te verstaan, dus zowat de helft daarvan gaat naar de fiscus.

Met zijn ook netto nog altijd duizelingwekkende nieuwe salaris wordt Boussoufa de best betaalde voetballer ooit in België. Bovendien dwong hij bij de contractbesprekingen, die hij op zijn eentje voerde, af dat hij bij een mogelijke transfer in de toekomst dertig procent van de transfersom opstrijkt. Boussoufa is dus niet alleen een steengoede voetballer, maar ook een prima onderhandelaar.

In België was Trond Sollied als trainer van Club Brugge de eerste die de kaap van één miljoen euro per jaar haalde. Vincent Kompany was in 2005 de eerste speler in ons land die een miljoen euro per jaar verdiende. Hij werd bij Anderlecht gevolgd door Ahmed Hassan (1,1 miljoen euro) en momenteel ook door Jan Polak. Fellaini en Defour blijven bij Standard op dit moment net onder het miljoen. Ook Bryan Ruiz komt bij Gent in de buurt.

In vergelijking met de buitenlandse voetbalsterren, blijft hun loon wel bescheiden. In Engeland bijvoorbeeld zijn er meer dan honderd spelers die nog meer verdienen dan de 23-jarige Boussoufa. De Engelsman David Beckham van het Amerikaanse LA Galaxy is, dankzij sponsorcontracten, de best verdienende voetballer op onze planeet met 31 miljoen euro per jaar. Het hoogste salaris is dat van de Braziliaan Kaka, die van AC Milan elk jaar negen miljoen euro krijgt voor zijn voetbaldiensten.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di jul 22, 2008 12:01 pm

Voetbalkrant.com
Wim De Coninck verlaat na nauwelijks twee maanden KSV Roeselare. Dat meldt de VRT. Waarom De Coninck vertrekt, is voorlopig nog onduidelijk.

De Coninck werd in mei aangesteld als de nieuwe technisch directeur van Roeselare. De voormalige doelman liet zich meteen opmerken: hij trok op nauwelijks twee maanden tijd maar liefst veertien nieuwe spelers aan.

Dat maakt zijn vertrek dan ook des te opmerkelijker. De reden is (nog) niet helemaal duidelijk. Volgens de VRT miste De Coninck zijn werk als analist bij Belgacom TV te veel en keert hij daarom terug naar zijn oude liefde.
Lol, was kennelijk een leuke bijbaan voor de zomer. Hij was in ieder geval wel wat productiever dan onze Danny, die beide baantjes part-time deed en voor het oog niet 50/50.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do okt 30, 2008 9:11 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 16, 2008 1:59 pm

Sonck: 'Vind het erg voor Marcos'

Wesley Sonck bleek behoorlijk geschrokken van de commotie na zijn drieste trap op de achillespees van Marcos. 'Als ik hoor hoe mensen erover bezig zijn, moet me toch van het hart dat ik het absoluut niet bewust deed (zoals Franky Van Der Elst in Studio 1 suggereerde, red.) ', aldus de topschutter van Club Brugge. 'Ik heb Marcos eigenlijk niet eens getackeld. Ik kan dat niet, dus doe ik zoiets ook niet. Ik was in volle sprint want ik was niet aan de bal en plots staat hij stil', legt Sonck uit dat hij per ongeluk op de enkel van de Braziliaan knalde.

'Ik voelde wel dat ik hem stevig raakte, maar ik dacht dat mijn voet op zijn kuit terecht kwam en zo naar beneden schoof. Ik vind het erg voor die kerel en heb meteen mijn excuses aangeboden. Dat heb ik ook aan Defour gezegd. Je kan er erover discussiëren of dat dan een gele of rode kaart verdient, maar dat ik geen respect toonde (wat Standard-trainer Bölöni zei, red.) ? Het is de eerste keer in twaalf jaar dat ik in deze situatie zit. Ik heb al een aantal gevallen meegemaakt dat het omgekeerd was. Ik heb twee keer mijn ribben gebroken door iemands ingrijpen. Dan stond ik ook zes tot acht weken aan de kant. Nogmaals, ik zou dit nooit doen. Ik was er echt van gedaan.'
Bölöni eist excuses van Wesley Sonck

Standard walste dan wel met 1-4 over Club Brugge, Standard-trainer Laszlo Bölöni zit nog altijd in zijn maag met de 'aanslag' van Wesley Sonck op rechtsachter Marcos en de wedstrijdleiding van Jérôme Efong Nzolo - een man waarvan hij ook gisteren weigerde de naam uit te spreken. In één tijde moest het hele Belgische voetbal er aan geloven. 'In dit land ben je een held als je iemands been breekt', zei de Hongaars-Roemeense tandchirurg.

Kaarsrechte rug, priemende blik, monotone - ietwat nasale - stem. In zijn gekende autoritaire stijl breidde Laszlo Bölöni gisteren een vervolg op de show die hij zondag in het Jan Breydelstadion van Club Brugge had opgevoerd. De Standard-trainer was toen onder meer met blauw-zwarte sjaal tussen de Brugse supporters gaan zitten en had tijdens de rust de kleedkamer van de scheidsrechters met een bezoekje vereerd. Gisteren was hij nog steeds niet uitgepraat.

'Het was tijd dat ik eens met de arbiters ging praten', zei Bölöni. 'Ik hoop dat ze zich straks bepaalde vragen gaan stellen. Bijvoorbeeld wat hun verantwoordelijkheid is in de breuk van Marcos. Of in het scoreverloop van sommige wedstrijden. Fouten zijn menselijk. Maar als dezelfde menselijke fouten zich blijven herhalen, dringt een reactie zich op.'

Laszlo Bölöni viseerde duidelijk scheidsrechter Jérôme Efong Nzolo, een man die hij ook gisteren niet bij naam noemde. 'Ik heb gehoord dat die meneer nog niet zo lang aan de top fluit en nog veel moet leren. Welnu, dan stel ik vast dat hij niet zo snel bijleert. Standard heeft in deze competitie zes punten verloren door zijn eigen schuld. Maar ook vier door toedoen van anderen.'

De scheidsrechters laten zich te gemakkelijk beïnvloeden, vindt de Standard-coach. 'Ik heb voor de wedstrijd van zondag alle doelpunten geanalyseerd van Club. Welnu, ik stel vast dat 51 procent van die doelpunten voortvloeit uit stilstaande fasen. In het algemeen wordt in België vaak gescoord vanop stilstaande fasen. Maar bij Club Brugge net iets meer.'

En ook Anderlecht wordt bevoordeeld door de mannen in het zwart, vindt Bölöni. 'Heb je de beelden van de wedstrijd tegen Roeselare gezien? Roeselare had een penalty verdiend. Die wordt niet gefloten en vervolgens wint Anderlecht met 0-3.'

Ventje van niks

Zijn scherpste taal bewaarde Bölöni voor Wesley Sonck, die even voor de rust zijn studs op de enkel van Marcos Camozzato plantte.

'Er zijn geen excuses voor wat hij gedaan heeft', sprak Bölöni. 'Als ik op straat doe wat hij doet op het veld, riskeer ik een gevangenisstraf. Sonck mag dan een idool voor België en Club Brugge zijn, hij is een slecht voorbeeld voor de Belgische jeugd. Ceulemans, Van der Elst, Degryse, Verheyen. Dat zijn voor mij grote meneren van Club Brugge. Maar Wesley Sonck is voor mij een ventje van niks. Wat hij deed was zieliger dan zielig.'

Bölöni eist dat Sonck zich bij Marcos gaat excuseren.

'Waarom telefoneert hij niet? Ook al moet hij dan leugens vertellen. Sonck speelt deze week in de UEFA Cup, Marcos had dat ook graag gedaan. Sonck gaat in de kerstvakantie met zijn vrouw en zijn kinderen wandelen, Marcos had dat ook graag gedaan. Dat Sonck daar eens over nadenkt.'

Bölöni ziet één excuus, en dat is het 'algemene klimaat in het Belgische voetbal'.

'In jullie land wordt de agressie gecultiveerd. En omdat Sonck geen grote meneer is, wordt hij daar in meegesleurd. Hij weet dat hij een held is als hij iemands been breekt. De sleutel ligt bij de Belgische clubs. Zij moeten hun supporters beter opvoeden. Ik was verrast door de haat waarmee de Brugse fans ons zondag onthaalden. Niet de twee heren naast mij toen ik in de tribune ging zitten. Maar wel de meeste anderen. Hier in België supporteren de supporters niet voor hun ploeg maar tegen de tegenstander. Behalve dan de supporters van Standard. In het buitenland worden soms ook lelijke dingen geroepen. Het verschil met België is dat daar wel hard wordt opgetreden. Nogmaals: ik ben teleurgesteld in het voetbalklimaat in dit land. Het is tijd dat sommigen hun verantwoordelijkheid nemen.'
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 16, 2008 2:28 pm

Die Boloni is echt een maloot. Hij laat zijn team altijd volle bak pressing spelen, en als de spelers dat een keertje niet kunnen opbrengen gaat ie helemaal door het lint.

Plaats reactie