Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » do jul 09, 2009 11:27 am

999 schreef: Lol, er was geen geld voor Henk ten Cate, maar voor jouw vriend MVB wel .. en het resultaat weten we .. 35 miljoen door het putje .. dus zegt het helemaal niks ..
Dat is ook waar. Ik denk trouwens niet dat de BL wakker ligt van de heren Berg en Elia.

Onze nieuwe trainer moet meer uit hetgeen hem ter beschikking staat halen dan MvB en HtC deden. Simpel zat. Ik verwacht van Jol niet het onmogelijke. Een swingend elftal neerzetten zal niet z'n eerste kopzorg zijn. Een goede defensieve organisatie, spelpatronen en een strijdbaar elftal: daarmee (en in combinatie met de individuele klasse die Ajax' selectie herbergt) kom je in de HCE én in de UEFA Cup al een heel eind.

Wanneer 'm dat lukt zal ie succesvoller zijn dan MvB en HtC. Dat moet lukken, want Jol heeft m.i. meer in z'n mars dan die 2.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 09, 2009 1:43 pm

Precies. Dan kunnen we ook zomaar gewoon de halve finale halen van de Uefa Cup.... Want zo bagger is het ook weer niet..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 09, 2009 7:40 pm

Rishi schreef:Precies. Dan kunnen we ook zomaar gewoon de halve finale halen van de Uefa Cup.... Want zo bagger is het ook weer niet..
Zo is het. Fiorentina uitschakelen, bij HSV winnen en beduidend beter zijn dan l'OM. Niet alles was slecht. Er zit best enige muziek in deze groep

Je hebt alleen een trainer nodig die het eruit weet te halen. En een rookie of een omhooggevallen assistentje lukt dat blijkbaar niet. Jol hopelijk wel.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 10, 2009 10:30 am

Dus dat!

HtC? :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » vr jul 10, 2009 10:02 pm

Wie denk je dat het omhooggevallen assistentje is?

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 11, 2009 11:56 pm

Waarom denk je dat ik het vraag?
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jul 19, 2009 12:06 pm

'Tulpengeneraal Van Gaal' verstevigt zijn greep
19/07/2009 08:45

Nu Louis van Gaal enkele weken aan het werk is in München verstevigt hij zijn greep op het sterrenensemble van Bayern, zo constateert Bild Zeitung niet zonder enige verwondering. De krant volgt dagelijks de handelingen van 'Tulpengeneraal Van Gaal' en zijn manschappen en geeft dit weekeinde een aardig inkijkje in de gebeurtenissen tijdens het trainingskamp, dat de ploeg sinds donderdag heeft betrokken in Donauschingen in het Zwarte Woud. 'Nieuw commando', zo schrijft Bild, dat zelden eerder zoveel fanatisme en gedrevenheid waarnam bij een coach van Bayern München.

'Van Gaal is voortdurend alert en in beweging, wild gesticulerend en her en der strooiend met kritische noten dan wel complimenten. Het is overduidelijk wie de nieuwe baas is bij Bayern', aldus Bild. Ter illustratie komt de krant met nog enkele andere voorbeelden van strakke teamdiscipline, die Van Gaal dicteert. Zo waren ze in München kennelijk niet gewend aan kledingvoorschriften, maar sinds de komst van Van Gaal dient iedereen tijdens de maaltijden aan te treden in gelijke outfit, terwijl de Nederlandse coach tevens de tafelschikking heeft bepaald.

Zelf heeft Van Gaal met zijn dertien man tellende staf een eigen tafel ter beschikking, maar de spelers dienen plaats te nemen in volgorde van binnenkomst op genummerde stoelen. Het is niet toegestaan zomaar ergens te gaan zitten of een plaats vrij te houden voor vriendjes of favoriete collega's, zo heeft Bild waargenomen. 'Van Gaal wil in alle opzichten waken voor kliekjesvorming, zoals in het verleden vaak bij Bayern aan de orde was.'

Verder weet de krant nog te melden dat Van Gaal samen met manager Christian Nerlinger werkt aan een algemene gedragscode, die uitgebreid op schrift wordt gesteld en door ieder lid van de selectie dient te worden ondertekend.

Ondertussen moet op het veld alles nog tot bloei komen. Tijdens het toernooi om de T-Home Cup in Gelsenkirchen ging Bayern met 1-0 onderuit tegen Hamburger SV dankzij een treffer van Piotr Trochowski in de 40ste minuut. Van Gaal toonde zich na afloop ontevreden. 'Een slechte wedstrijd, zowel in defensief opzicht als in balbezit, maar niettemin voor ons een goed leermoment', zo verklaarde de coach.

Bij Bayern speelden Daniel Pranjic en Edson Braafheid mee vanaf het beginsignaal, net als de andere aanwinsten Andrei Timoschtschuk en Mario Gomez. Aan HSV-zijde speelde Eljero Elia een prima wedstrijd. Zijn directe tegenstander, de Duitse international Philip Lahm, werd aan alle kanten voorbij gelopen door de snelle vleugelspits.

In de strijd om de derde plaats dient Bayern het nu op te nemen tegen Schalke '04, dat in de andere halve eindstrijd eveneens met 1-0 ten onder ging tegen Vfb Stuttgart.

VI
Allemaal leuk en aardig, maar Louis zal vooral op het veld moeten presteren.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo jul 19, 2009 12:18 pm

Peter schreef:
Allemaal leuk en aardig, maar Louis zal vooral op het veld moeten presteren.
Yep, daar wordt ie toch op afgerekend. Ik vraag me ook af hoelang het sterrenensemble van Bayern dit gaat pikken. Sowieso lijkt me de Duitse voetbalcultuur niet echt ontvankelijk voor Van Gaals voetbalideeen. Doet me denken aan het échec van Michels bij 1.Köln indertijd. Die jongens konden de plannen van Michels ook niet goed verhapstukken met matige resultaten als gevolg, ondanks topaankopen als Allofs en Fischer.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jul 19, 2009 12:28 pm

Van Gaal lijkt een beetje op z'n tijd bij Barca: uit z'n element.

Tuurlijk zijn Duitsers volgzamer als het op commando's aankomt, maar tegenwoordig zijn de spelers daar ook mondig geworden. Mij benieuwen hoelang Van Gaal zijn drill methode kan hanteren.

Bij AZ kwam hij ermee weg omdat daar niet de echte top voetbalde.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » zo jul 19, 2009 2:55 pm

Hoelang is van Gaal nu alweer trainer van BM ...
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo jul 19, 2009 4:57 pm

999 schreef:Hoelang is van Gaal nu alweer trainer van BM ...
Paar maandjes schat ik. Maar het kan rap gaan natuurlijk. Tegenvallende resultaten, een team dat maar niet wil opstarten, morrende spelers, Bild als aasgieren erop (waarmee Louis gegarandeerd straks mot krijgt). Ik vrees dat ie niet veel tijd krijgt om de boel op de rails te zetten.

gaizka

Bericht door gaizka » zo jul 19, 2009 5:05 pm

Zuidema schreef:
999 schreef:Hoelang is van Gaal nu alweer trainer van BM ...
Paar maandjes schat ik. Maar het kan rap gaan natuurlijk. Tegenvallende resultaten, een team dat maar niet wil opstarten, morrende spelers, Bild als aasgieren erop (waarmee Louis gegarandeerd straks mot krijgt). Ik vrees dat ie niet veel tijd krijgt om de boel op de rails te zetten.
Volgens mij pas net een maand, als hij de tijd krijgt kan er iets heel moois ontstaan. Ik gun het hem!

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo jul 19, 2009 5:42 pm

gaizka schreef:
Volgens mij pas net een maand, als hij de tijd krijgt kan er iets heel moois ontstaan. Ik gun het hem!
Paar weken zelfs nog maar dat ie echt met de spelers bezig is. Maar goed, Van Gaal heeft zeker een paar maanden nodig om de basis wat neer te zetten. Het zal erom spannen, denk ik. Bild volgt zijn controversiele aanpak in ieder geval al met argusogen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 19, 2009 7:48 pm

Hij heeft Lucio er al uitgekieperd. Die wil nog wel eens met 7-mijls laarzen met bal aan de voet het halve veld oversteken. Dát is natuurlijk niet des Van Gaals. :smallgrin.gif:

Ik hoop dat Ludwig niet denkt dat ie met het duo DeMichelis - Braafheid in de BL en CL overeind blijft! Hij wil een linkspoot centraal achterin, dus gezien z'n voorliefde voor Hollanders kan HSV binnenkort een bod voor z'n aanvoerder verwachten, denk ik.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo jul 19, 2009 8:13 pm

Voorlopig kan Ludwig weer even vooruit: 2-1 winst op Schalke.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 19, 2009 8:45 pm

Zuidema schreef:Voorlopig kan Ludwig weer even vooruit: 2-1 winst op Schalke.
Ludwig kan sowieso wel vooruit daar. Hij redt zich wel. Na opperknoeier Klinsi zijn die gasten allang blij dat ze weer een trainer van het niveau Hitzfeld of Magath hebben.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 21, 2009 10:01 pm

Pokerspel rond Huntelaar
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ROTTERDAM - VfB Stuttgart hoopt binnen 24 uur Klaas-Jan Huntelaar te presenteren als nieuwe spits.

De Duitse club ging er gisteravond vanuit dat niets de komst van de Oranje-international, die in Zuid-Duitsland de opvolger moet worden van topscorer Mario Gomez, nog kan dwarsbomen.

De club heeft al meer dan een week geleden een akoord bereikt met Huntelaars werkgever Real Madrid en had ook al voldaan aan het complete pakket van eisen dat de speler zelf had neergelegd. Volgens de Duitsers moet de voormalige Ajacied in Spanje alleen zelf nog wat uitonderhandelen met directeur Jorge Valdano.

Het gaat daarbij om een vertrekpremie, die het verschil in netto salaris zou goedmaken. VfB Stuttgart is volgens voorzitter Erwin Staudt bereid de speler hetzelfde bedrag aan salaris te betalen als in Madrid. Het jaarinkomen van Huntelaar bij Real, waar hij in januari van dit jaar tekende, zou 3,8 miljoen euro zijn.

Bruto kan hij hetzelfde salaris verdienen in Stuttgart, maar door de hogere belastingen in Duitsland zou de aanvaller netto minder overhouden. Real Madrid kan dat compenseren door het verschil bij te leggen. De speler heeft het recht die eis op tafel te leggen, want de Koninklijke heeft zelf aangegeven dat er voor hem - ondanks een contract tot 2013 - geen plaats meer is in het sterrenteam van coach Manuel Pellegrini.

De hectiek rond Huntelaar werd de afgelopen dagen steeds groter. Tottenham Hotspur-manager Harry Redknapp stelde alles in het werk om de goaltjesdief nog van gedachten te doen veranderen. Redknapp wilde bij Tottenham heel zijn elftal afstemmen op Huntelaar, die best naar de Premier League wil maar liever bij een club onder contract wilde komen die Champions League-voetbal te bieden heeft.

Op alle mogelijke manieren werd de speler gesmeekt om alsnog voor Tottenham te kiezen, maar gisteravond laat leken alle pogingen van de Londense club op niets te zijn uitgedraaid.

VfB Stuttgart-coach Markus Babbel had in het weekeinde voor de zekerheid een optie genomen op Vagner Love van CSKA Moskou. Als Huntelaar zich zou bedenken, zou de Braziliaan de vacature van de immens populaire en naar FC Bayern vertrokken Gomez moeten opvullen.

Gisteravond dacht Babbel dat het toch wel goed zou komen met Huntelaar. In de ogen van de coach kan de 23-voudige international in de Bundesliga een absolute ‘hit’ worden. Bij Ajax maakte hij in de voorgaande jaren 76 doelpunten in 92 competitiewedstrijden.

Aan die enorme productie had Huntelaar afgelopen winter al zijn transfer naar Real Madrid te danken en eigenlijk heeft dat ook meegespeeld voor Stuttgart om nu bijna 20 miljoen voor hem neer te tellen. In Spanje zat Huntelaar in het eerste half jaar hoofdzakelijk op de bank. Hij kende één periode waarin hij kon vlammen. In februari en maart zag hij kans om acht keer te scoren in zes competitieduels.

In de Duitse krant Stuttgarter Zeitung maakte voorzitter Erwin Staudt duidelijk dat doelpuntenmakers als Huntelaar hun geld dubbel en dwars waard zijn. ,,Bijzondere spelers vergen bijzondere investeringen. Bij deze transfer gaat het om een heel groot bedrag. Maar we waren op zoek naar een topspeler en die zien we in Huntelaar.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 21, 2009 10:30 pm

Ongelooflijk dat ie de deur voor de Spurs zo dichtgooit.. als ik moest kiezen tussen de Spurs en Stuttgart wist ik het wel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 21, 2009 11:13 pm

Dan wist ik ook wel waar ik heen ging. Absoluut naar de Spurs. Al moet ik zeggen dat die club kwa carrière planning niet altijd even gunstig lijkt te zijn. En Huntelaar is wel een planner. Hij tekent nu misschien bij Stuttgart maar dan heeft hij denk ik Munchen al in z'n hoofd.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 22, 2009 8:27 am

Spurs is toch een kutclub? Heeft geen kans op een kampioenschap, geen kans op de CL, heeft gewoon helemaal geen fuck.... Dat ie wacht op Arsenal oke.. maar Tottenham? Nee hoor.. Dan kan ie nog beter naar Stuttgart gaan al zag ik dat eerst ook niet zitten. En na Stuttgart volgt misschien alsnog Munchen?
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 22, 2009 9:44 am

Als Huntelaar graag naar een Engelse topclub wil, dan helpt het als hij eerst goed zou presteren bij een andere Engelse club in de PL...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 22, 2009 10:33 am

Precies. Neem een voorbeeld aan Berbatov zou ik zeggen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 22, 2009 11:19 am

Bij Stuttgart speelt hij voorronde CL. Als hij daar goed presteert komt hij er ook wel... Tottenham is een kerkhof voor spitsen hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jul 22, 2009 12:03 pm

Maar als je het daarop laat afhangen (die 5 miljoen) dan gaat het je toch helemaal niet meer om het voetbal, maar alleen om het geld, of vergis ik me nu?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 22, 2009 1:48 pm

Huh?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie