Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Khraa

Re: Champions League

Bericht door Khraa » vr aug 26, 2016 10:55 pm

Het zou Ajax sieren om gewoon te stoppen met de CL (niet dat ze er toch ooit iets te zoeken hebben), je verkoopt gewoon je keeper en je hebt de inkomsten van de CL gedekt.

En iets serieuzer. Wat mij betreft mag Ajax nu zeggen dat ze echt geen zin meer hebben in dit commerciele gedrocht. Sterker nog, ik zou willen dat ze de ballen hadden om dit te zeggen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 26, 2016 11:02 pm

Bij een complete herziening, worden ook inkomsten herzien. Stel dat je gaat voor drie regionale zone-competities van ieder 16 clubs, dan wordt ook het geld anders verdeeld en krijg je binnen die competities een 'level playing field' (min of meer: De Yankees zijn ook rijker dan de Marlins).
Zo maar een zin en het duizelt me, want het gaat om geld, niet om voetbal. Het zijn de stuiptrekkingen van de losers (sorry poster, het is niet persoonlijk), de landen die te weinig inkomsten genereren. Er wordt niet naar die landen geluisterd, gekeken, die landen zijn niet interessant. Het WK in Qatar? Geen probleem, Qatar betaalt beter en wie zit er voor de buis?

Ik volg in Nederland niet eens de tweede divisie (in de eerste divisie is voor mij alleen Jong Ajax interessant) en dan is er ook nog een derde divisie. Wie kan de deelnemende ploegen aan beide divisies opnoemen? Wie heeft (Ik ga nu online even een wedstrijd opzoeken) Dijk De asv - OFC gezien, zittend voor de buis, met een rood hoofd en het OFC-shirt aan? Hetzelfde zal gebeuren bij Ajax - Molde (shit, verkeerde ploeg) of Ajax - Frederikstadt. Er zijn geen adverteerders te vinden, de wedstrijd zal wel worden gespeeld en zal wel te volgen zijn op ATV, maar wie kijkt er?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » vr aug 26, 2016 11:52 pm

Demosthenes schreef:
Bij een complete herziening, worden ook inkomsten herzien. Stel dat je gaat voor drie regionale zone-competities van ieder 16 clubs, dan wordt ook het geld anders verdeeld en krijg je binnen die competities een 'level playing field' (min of meer: De Yankees zijn ook rijker dan de Marlins).
Zo maar een zin en het duizelt me, want het gaat om geld, niet om voetbal. Het zijn de stuiptrekkingen van de losers (sorry poster, het is niet persoonlijk), de landen die te weinig inkomsten genereren. Er wordt niet naar die landen geluisterd, gekeken, die landen zijn niet interessant. Het WK in Qatar? Geen probleem, Qatar betaalt beter en wie zit er voor de buis?

Ik volg in Nederland niet eens de tweede divisie (in de eerste divisie is voor mij alleen Jong Ajax interessant) en dan is er ook nog een derde divisie. Wie kan de deelnemende ploegen aan beide divisies opnoemen? Wie heeft (Ik ga nu online even een wedstrijd opzoeken) Dijk De asv - OFC gezien, zittend voor de buis, met een rood hoofd en het OFC-shirt aan? Hetzelfde zal gebeuren bij Ajax - Molde (shit, verkeerde ploeg) of Ajax - Frederikstadt. Er zijn geen adverteerders te vinden, de wedstrijd zal wel worden gespeeld en zal wel te volgen zijn op ATV, maar wie kijkt er?
Het is complex, dat snap ik, dus ik zal proberen het helderder uit te leggen.
Allereerst: ja, het gaat om geld. Daar draait alles om. TV-geld zorgt voor exorbitante verschillen. Nu uit dit zich vooral in een Engelse Premier League die onzindelijk rijk is door de nieuwste TV-deal en in een CL waarin het geld rondtolt. Dat is in die zin 'progressief' dat de rijken alleen maar rijker worden.
Dus ja, een oplossing zoeken is een oplossing zoeken voor de 'losers'. De clubs die straks die nieuwe CL in gaan zal het aan de reet roesten.

Dan mijn voorstel. Analoog aan bijvoorbeeld de MLB.
Je creëert drie regionale zones en per regio zoek je de topclubs (probleem één: wat is wel of niet een topclub? Geldt de huidige stand of speelt ook 'historie' mee?). Het kiezen van de landen die tot een zone behoren kan ook nog ingewikkeld worden en mogelijk kom je nog uit bij vier clubs uit het ene land en twee uit het andere, maar ook dat is uitwerking. En wie weet moet je naar vier zones.

Het idee is dus dat je de (aansprekende) topclubs in een League zet per Europese zone. Die Zones leveren ieder een kampioen op. En met de winnaars speel je een kampioenschap om de Europese Clubtitel.

Met dit model room je in ieder land de topclubs af. En dan houd je daaronder natuurlijk per land 12 tot 14 clubs over. En daar zou je dus per zone subleagues mee kunnen creëren. En inderdaad hoe lager je komt, hoe minder aantrekkelijk het affiche wordt. Maar dat is nu ook al zo.

En je zou dus helemaal het Amerikaanse model van de MLB kunnen adopteren door de clubs in de zone-leagues te fixeren (gegarandeerde plek) en de clubs eronder in een 'minor league' achtig systeem onder te brengen (in de MLB bestaat dat uit vier niveaus van Single A naar AAA).
In dat model krijg je dus een nieuwe financiële realiteit (de impuls waar alles mee begon). Alleen profiteren dan de drie keer 18 clubs (of zoiets) in de drie zone-leagues van de geldruif en niet alleen de 10 of 15 clubs die regelmatig in de top 8 van de CL spelen (danwel in de PL zitten).

Het is een totale omzetting. Maar die Super League dreigt ook. Dus op een keer moet toch wat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » za aug 27, 2016 7:14 am

Ik begrijp je idee, maar het blijft een oplossing voor de 'losers' waar de winners niet op zitten te wachten. En de winners hebben nu eenmaal altijd en overal de touwtjes in handen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 27, 2016 9:40 am

GangstaRiB schreef:
.....Als het gebeurt dan is het afgelopen met de eredivisie. En ik weet niet hoeveel mensen in Nederland bereid zijn om dan maar te gaan supporteren voor de grote drie, aannemend dat die zich in een dergelijke league manifesteren. Is dat dan niet de dood van het voetbal ? Of zal iedereen het slikken?
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar ik zou absoluut volledig afhaken. De nationale competitie is de basis van de voetbalketen in elk land. Clubs hebben een functie in de regio. Niet alleen voor supporters maar ook voor jonge spelers.

Al die luchtfietserij met plannen voor een Super League, Atlantic League of wat dan ook hebben één ding gemeen. Het gaat echt alleen nog maar om commercie en geld. Elke vorm van historie en gevoel met clubs en competities zou verdwijnen. In mijn ogen zijn het stuk voor stuk plannen die alleen kunnen worden bedacht door mensen die feitelijk helemaal niets met de sport hebben.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za aug 27, 2016 9:48 am

Ja, helaas. Maar die grens zijn we al over. Ajax/eredivisie is volstrekt gemarginaliseerd. Dat is een realiteit. En dan zoek ik liever naar een oplossing die nog enig kwaliteitsbehoud in NL geeft. Waarbij je dus goed moet blijven nadenken over de regionale worteling. Die blijft bestaan, alleen wordt de regio per niveau steeds wat groter.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » za aug 27, 2016 10:02 am

Sandro_Calaaabro schreef:Ik begrijp je idee, maar het blijft een oplossing voor de 'losers' waar de winners niet op zitten te wachten. En de winners hebben nu eenmaal altijd en overal de touwtjes in handen.
Ik ben benieuwd wat Van Praag - mocht hij voorzitter worden van de UEFA - gaat doen. Staat zijn 'programmma' met ideeën ergens?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 27, 2016 10:09 am

Ik ben benieuwd wat Van Praag - mocht hij voorzitter worden van de UEFA - gaat doen. Staat zijn 'programmma' met ideeën ergens?
Een programma met ideeën, toe maar! Is dat niet ouderwets?

Van Praag, mocht hij gekozen worden, zal niets anders kunnen dan wat tijdrekken voor de kleintjes, meer niet. De grote ploegen/landen maken de dienst uit.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Sandro

Bericht door Sandro » za aug 27, 2016 10:19 am

zeux schreef:Ja, helaas. Maar die grens zijn we al over. Ajax/eredivisie is volstrekt gemarginaliseerd. Dat is een realiteit. En dan zoek ik liever naar een oplossing die nog enig kwaliteitsbehoud in NL geeft. Waarbij je dus goed moet blijven nadenken over de regionale worteling. Die blijft bestaan, alleen wordt de regio per niveau steeds wat groter.
Als je zoiets dan toch wil dan zou je eerst eens moeten experimenteren. Een keertje de bekercompetitie samen met België doen en kijken hoe dat bevalt. Dan wordt de beker misschien ook een keer wat interessanter.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 27, 2016 11:15 am

Wat mij betreft is het nog helemaal geen voldongen feit dat de Eredivisie ten dode is opgeschreven. Ik denk dat veel supporters de voorkeur geven aan een lokale competitie. Vol met wedstrijden waar jaren historie aan vast zit, derby's waar extra spanning op staat en ook het uitzicht om eens een keer te kunnen stunten tegen een grote club.

Ik geef je in ieder geval alvast op een briefje. De dag dat Ajax uit de Eredivisie zou stappen is de dag dat ik mijn seizoenskaart inlever. Dan zien ze me nooit meer terug. Niet dat daar iemand van onder de indruk is maar dan weten ze dat alvast. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 27, 2016 12:02 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
zeux schreef:Ja, helaas. Maar die grens zijn we al over. Ajax/eredivisie is volstrekt gemarginaliseerd. Dat is een realiteit. En dan zoek ik liever naar een oplossing die nog enig kwaliteitsbehoud in NL geeft. Waarbij je dus goed moet blijven nadenken over de regionale worteling. Die blijft bestaan, alleen wordt de regio per niveau steeds wat groter.
Als je zoiets dan toch wil dan zou je eerst eens moeten experimenteren. Een keertje de bekercompetitie samen met België doen en kijken hoe dat bevalt. Dan wordt de beker misschien ook een keer wat interessanter.
De Beneliga bij de dames was in ieder geval geen succes.

zeux

Bericht door zeux » di sep 13, 2016 7:51 pm

Wat is die scheids voor een sufkut? Was echt niets aan de hand.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 13, 2016 8:30 pm

Leek me buitenspel.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 13, 2016 8:31 pm

Milik scoort voor Napoli. Een spits die scoort.. :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

peter

Bericht door peter » di sep 13, 2016 8:31 pm

Wat een schwalbe zeg. Jeeuzus.

zeux

Bericht door zeux » di sep 13, 2016 8:31 pm

Schwalbe-alarm.

peter

Bericht door peter » di sep 13, 2016 8:32 pm

Terecht dat deze gemist wordt.

zeux

Bericht door zeux » di sep 13, 2016 8:32 pm

Peter schreef:Leek me buitenspel.
Scheids gaf aan 'leunen'. Daar was geen sprake van.

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 13, 2016 8:32 pm

Misschien ligt het aan mijn beeldbuis, maar ik neem contact waar.
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » di sep 13, 2016 8:33 pm

Le T. schreef:Misschien ligt het aan mijn beeldbuis, maar ik neem contact waar.
Ja, blijkbaar heb je inderdaad een buis, want vervormd. In geen lichtjaar contact. Schwalbe uit het boekje.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 13, 2016 8:34 pm

Deze droplul fluit vrijdag Chelsea-Liverpool, ik hou mijn hart vast.
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 13, 2016 8:35 pm

zeux schreef:
Ja, blijkbaar heb je inderdaad een buis, want vervormd. In geen lichtjaar contact. Schwalbe uit het boekje.
Het een sluit het ander niet helemaal uit, maar je moet beide voeten in de gaten houden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » di sep 13, 2016 8:36 pm

Ik denk dat het een optelsom was. Onterecht afgekeurde goal, borderline-hands, dan gaat deze op stip.

Maar goed. Strafschoppen zijn de specialiteit van psv, dus niks aan het handje.

Vond overigens psv niet zo heel veel onder doen voor Atletico.

Hoe kwam die goal tot stand? Was effe weg.

zeux

Bericht door zeux » di sep 13, 2016 8:38 pm

Le T. schreef:
zeux schreef:
Het een sluit het ander niet helemaal uit, maar je moet beide voeten in de gaten houden.
Die paar seconden na de actie had hij vooral nodig om te bedenken 'oh, ja, vallen...'.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 13, 2016 8:38 pm

Ik moet zeggen dat ik zo'n schakelprogramma op Ziggo wel leuk vind.
YNWA

Plaats reactie