Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door wimpey » do mei 12, 2016 11:23 am

Peter schreef: Gat met Leicester is 17 punten. Wat een blamage.
Jij kijkt naar de League table. Dat moet je niet doen. De form table moet je hebben. :biggrin.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do mei 12, 2016 11:31 am

wimpey schreef:
Vraag me trouwens af waar de form tables van MT blijven, na West Ham? :hypocrite.gif:
Die zaten je dus dwars? Zoals gezegd liet ik die vooral met het oog op volgend seizoen zien. Je zult mij niet horen zeggen dat MU goed speelde. Toch stonden ze 2-1 voor met nog twintig minuten te gaan. Zeer knap onder dergelijke omstandigheden. Nu gingen ze alsnog onderuit, omdat West Ham alleen maar op vrije schoppen ging spelen. Dat zwakke punt heb ik er maanden geleden al uitgelicht bij MU. Niks nieuws dus. Ben ik het met LVG eens dat dit komt omdat men lengte tekort komt? Niet helemaal. Je hebt ook keepers die een groter gebied verdedigen en wel stompend aanwezig zijn, a la de Beer-van-de-Meer bijvoorbeeld. Verder klopt de organizatie vaak niet bij die vrije trappen, en daar is op te trainen. Blind, die een goed seizoen speelt, stond in deze wedstrijd twee keer te slapen waardoor hij buitenspel ophief. Dat kost je in de eerste helft bijna een goal, en in de tweede helft de 2-2. Dat zijn fouten die er makkelijk uit te halen zijn.

MU maakte teveel fouten. Dan kan gebeuren, maar het doet niks af aan de stijgende lijn die er wel degelijk is. Alleen wil jij die niet zien, dus kom je extra hard feesten als de fouten het schip doen kapseizen. Wat mij betreft zat MU nooit lekker in de wedstrijd. Een maand eerder wonnen ze deze uitwedstrijd bij West Ham voor de FA-Cup. Nu was het een wel hele speciale gebeurtenis voor de thuisploeg. Een heksenketel, en MU ging niet goed met de extra druk om. Dat is alleen ook een onderdeel van een leerproces. Zulke druk zie je eigenlijk uitsluitend in Europese wedstrijden, maar opeens was hij daar in deze wedstrijd. Dan denk ik dat die twee fouten van Blind daarmee te maken hebben, en die veranderen het wedstrijdbeeld. In mijn denkwijze leert Blind daarvan, net zoals hij dit seizoen al zoveel geleerd heeft.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do mei 12, 2016 11:38 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 12, 2016 11:33 am

wimpey schreef:
Peter schreef: Gat met Leicester is 17 punten. Wat een blamage.
Jij kijkt naar de League table. Dat moet je niet doen. De form table moet je hebben. :biggrin.gif:
En dan het laatste datapunt even niet meenemen bij het extrapoleren he. "Uitschieters" moet je immers niet meenemen :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 12, 2016 11:41 am

Monkey Tonk schreef: In mijn denkwijze leert Blind daarvan, net zoals hij dit seizoen al zoveel geleerd heeft.
Met leerlingen win je niks. Hetgeen niet bij een mondiale grootmacht hoort. Een manager die er 100en miljoenen in mag pompen moet geen leerlingen halen. Die leerlingen lopen op Carrington wel rond. Hij moet er voor zorgen dat die leerlingen in een goed team embedded kunnen worden. En dat krijgt ie niet voor elkaar. Al 2 jaar en 100en miljoenen later. Hoe lang moet Man U nóg geduld hebben eer die leerlingen (en de manager) eindelijk zover zijn dat er weer eens gepresteerd gaat worden? Het gaat hier simpelweg om topsportmentaliteit, vreemd dat jij dat als 'yank' niet in wilt zien.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do mei 12, 2016 11:53 am

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: In mijn denkwijze leert Blind daarvan, net zoals hij dit seizoen al zoveel geleerd heeft.
Met leerlingen win je niks. Hetgeen niet bij een mondiale grootmacht hoort. Een manager die er 100en miljoenen in mag pompen moet geen leerlingen halen. Die leerlingen lopen op Carrington wel rond. Hij moet er voor zorgen dat die leerlingen in een goed team embedded kunnen worden. En dat krijgt ie niet voor elkaar. Al 2 jaar en 100en miljoenen later. Hoe lang moet Man U nóg geduld hebben eer die leerlingen (en de manager) eindelijk zover zijn dat er weer eens gepresteerd gaat worden? Het gaat hier simpelweg om topsportmentaliteit, vreemd dat jij dat als 'yank' niet in wilt zien.
Waar heb je over? Iedereen is een leerling. Behalve degenen die alles al weten.

Vandaar dat er bij jou geen proces mogelijk is? Vandaar dat je om het hardst roept wanneer een verliespartij je krampachtig vastgehouden visie van December lijkt te bevestigen?

Het is een verliespartij. Die horen bij voetbal. Zeker in een competitie waarin niet een of twee teams jaar in jaar uit de dienst uitmaken. Een goede ploeg leert daarvan. Vandaar dat iemand als bijvoorbeeld Cruijff, na een hele slechte periode bij Barca, eens wist te melden dat zijn team door de laatste blamage kampioen zou worden. En zo geschiedde. In December, dus niet achteraf, vertelde ik je dat een team dat uit een dal kruipt daar sterker van wordt. En dat is gebeurt. Wat niet gebeurde is het kerstontslag, en het lijkt er bij mij op dat dit je nog steeds niet lekker zit. Niet zo gek dus dat je nu even komt feesten. Geniet ervan. Als je het niet erg vindt blijf ik gewoon naar de langere termijn kijken. Dit jaar een FA-Cup, volgend seizoen een hele grote kans op het kampioenschap.

Wtb, de Amerikaanse visie. Die richt zich op een topprestatie die in principe voor iedereen, in zijn of haar veld, te bereiken is. Niet een topprestatie die uit de lucht komt vallen. Het bestuderen van het proces dat daarvoor nodig is maakt zondermeer onderdeel uit van de Amerikaanse cultuur.

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 12, 2016 12:38 pm

Monkey Tonk schreef: In December, dus niet achteraf, vertelde ik je dat een team dat uit een dal kruipt daar sterker van wordt. En dat is gebeurt.
Oh. Dat sterker worden, dat zie ik dus niet. Ploegen als Liverpool en West Ham doen niet onder voor Man U. Ik heb trouwens voor aanvang van vorig - en dit seizoen verteld, dat je met dit materiaal net wel / net niet CL-kwalificatie afdwingt. Om jou te quoten: en dat is gebeurt. :smallgrin.gif: Het niveau van de aankopen ligt te laag om voor een sportieve boost te zorgen. De kids van Carrington zijn niet minder, eerder beter. Da's wel zonde van die 100en miljoenen.
Wat niet gebeurde is het kerstontslag, en het lijkt er bij mij op dat dit je nog steeds niet lekker zit.
Integendeel. Ik vermaak me uitstekend met een manager die van reddingsboei naar reddingsboei zwemt. En dit topic is ook erg leuk.

Alvast een hint: wanneer LVG dit seizoen overleeft en het aankoopbeleid mag doen, dan moet ie topaankopen doen. Anders speelt Man U komend seizoen weer om net wel / net niet CL.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mei 12, 2016 12:43 pm

Sterker nog, Liverpool zit in de lift. Klopp heeft in tegenstelling tot LVG zijn ploeg wél aan het voetballen gekregen, en dat zonder eigen aankopen.

Hoe groot schatten jullie de kans dat LVG er volgend seizoen nog zit?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do mei 12, 2016 10:10 pm

Liverpool is wisselvallig, net als de meeste ploegen in de PL.

Als MU de FA-Cup wint dient LVG zijn contract uit. De vooruitgang die jullie niet willen zien bestaat voornamelijk uit: Martial, Rashford, Lingard, Fosu-Mensah, en Blind. Laat mij maar eens een ander team zien met zoveel doorgebroken spelers, waar je normaalgesproken nog jaren plezier van hebt. Jullie twee - Wimpey en Yopi- zijn een beetje maf. MU buigt in een moeilijke uitwedstrijd een 0-1 achterstand via twee messcherpe counters om in een 2-1 voorsprong, en Wimpey vindt dat puur geluk. Het is dat MU de counters, die eerder onder LVG nog een probleem waren, eruit heeft gehaald, anders hadden we hier nog wel even door kunnen lachen wanneer de tegenstander uit zo'n counter had gescoord. Als men dat eerdere probleem op jullie niveau ging analyzeren zouden de tegendoelpunten uit de counter van die tijd toch 'pure pech, pure pech, pure pech' moeten zijn?

Onnodig dat MU de laatste twintig minuten het doel niet schoonhield. Voor een team dat de top nastreeft blijft het verdedigen bij spelhervattingen (set pieces) onder de maat. Al aangestipt tijdens (of voor) December. Valt me tegen dat dit nog niet is opgelost. De lengte is het niet, want je ziet nauwelijks meer ingekopte doelpunten uit corners, omdat aanvallers gewoon aan de grond worden gehouden. Het is de organizatie. De onderlinge rolverdeling is niet duidelijk genoeg, en door die twijfel blijft iemand als Blind net te lang hangen bij de 2-2. Als hij een stap verder naar voor staat is het buitenspel. Met voetbaltechnische capaciteiten heeft dat niets te maken. Het is puur een kwestie van organizatie en communicatie. Maar dat wil niet zeggen dat het achterin niet veel beter klopt dan in December. Het wil alleen zeggen dat er nog duidelijk aan te wijzen ruimte voor verbetering is. Als je dit soort tegendoelpunten eruit haalt, net als eerder de counters, ben je weer een heel stuk verder.

Het voordeel van een jong team is dat je er nog jaren wat aan hebt. Een nadeel is dat teveel spelers onder de indruk zijn van zo'n entourage als bij de laatste wedstrijd van West Ham in hun stadion. Juist in zo'n wedstrijd helpt het als je een bal in de richting van de fysiek sterke Fellaini kunt spelen, omdat die hem toch wel met zijn borst controleert. Als je ziet hoe Rojo de bal uitverdedigt, en hoe dat tot de 1-0 leidt. Of de eerste keer dat Blind bleef hangen. De fouten zaten in de kop. West Ham creerde zelf niet veel. MU gaf het zelf weg, omdat ze niet goed met de druk omgingen. Had dat warrige denken te maken met de bus? Misschien. Moeilijk in te schatten. Als je van dat achterlijke gekloot af wilt moet je de thuisploeg gewoon drie punten mindering geven, want dan houdt zo'n horde 'supporters' zichzelf wel in bedwang.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do mei 12, 2016 10:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

elliquido

Bericht door elliquido » do mei 12, 2016 10:36 pm

Blind is geen cv. Dat werd heel duidelijk tegen west ham. Hij houdt zijn man niet in dit soort duels. Vreemd dat hij ook in deze situaties komt.
Uitstekende voetballer, maar geen cv, geen Lb vanwege snelheid, geen cdm vanwege handelingssnelheid/power.
Hij moet eigenlijk in Spanje gaan spelen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mei 12, 2016 11:22 pm

Door het dolle heen vanwege geruchten als zou Mourinho akkoord zijn met MU:

http://www.redcafe.net/threads/bbc-unit ... 5/page-325

Wat een domme mensen. Ze geloven niet meer in het proces, de overgangsperiode, enz. :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 13, 2016 8:58 am

Als MU de FA-Cup wint dient LVG zijn contract uit. De vooruitgang die jullie niet willen zien bestaat voornamelijk uit: Martial, Rashford, Lingard, Fosu-Mensah, en Blind. Laat mij maar eens een ander team zien met zoveel doorgebroken spelers, waar je normaalgesproken nog jaren plezier van hebt
Martial was peperduur. Rashford en Fosu-Mensah kunnen wel eens goede spelers worden en Lingard vind ik niet veel bijzonders. Blind is ook gewoon niet goed genoeg.

Een ander team heeft niet zoveel doorgebroken spelers. Barcelona en Real winnen namelijk alles met klasse spelers. Die gaan echt niet roepen 'ja we stellen nu Blind op, want daar hebben we jarenlang plezier van'. Nee, die kiezen voor Ramos, want die is nu 100x beter en als hij minder wordt, dan kopen ze een nieuwe speler die 100x beter is dan Blind.
Als je als topclub er mee weg komt dat je wat jonge spelers de kans geeft en daarom bijna 20 punten achter staat op Leicester, dan is er iets goed mis. United is geen speeltuin.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 13, 2016 9:09 am

elliquido schreef:Blind is geen cv. Dat werd heel duidelijk tegen west ham. Hij houdt zijn man niet in dit soort duels. Vreemd dat hij ook in deze situaties komt.
Uitstekende voetballer, maar geen cv, geen Lb vanwege snelheid, geen cdm vanwege handelingssnelheid/power.
Hij moet eigenlijk in Spanje gaan spelen
Is er in Spanje een equivalent voor IJsselmeervogels........ :smallgrin.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 13, 2016 9:14 am

Monkey Tonk schreef:Liverpool is wisselvallig, net als de meeste ploegen in de PL.
Dat volgens jou wisselvallige Liverpool speelt dat geile united driemaal volledig van de mat met dien verstande dat United de competitiewedstrijd via een goor countertje won. Flikker toch op met je proces, als die loser van Gaal en Delay blijven eindigen ze volgend seizoen ver achter Liverpool.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 13, 2016 10:57 am

Peter schreef: Martial was peperduur. Rashford en Fosu-Mensah kunnen wel eens goede spelers worden en Lingard vind ik niet veel bijzonders. Blind is ook gewoon niet goed genoeg.
Hou oud is Blind inmiddels? Jaar of 25? Beetje een trage leerling...
Als je als topclub er mee weg komt dat je wat jonge spelers de kans geeft en daarom bijna 20 punten achter staat op Leicester, dan is er iets goed mis. United is geen speeltuin.
Van Gaal heeft er wel een speeltuin van gemaakt, vind ik. Het lijkt op een R&D lab. Trial and error. Er worden 100en miljoenen ingepompt, maar het development houdt geen gelijke tred met die financiele resources. Er zijn plenty managers die voor een betere ROI hadden gezorgd. Ze hebben erg veel geduld met hem.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 13, 2016 11:27 am

Yopi schreef:Door het dolle heen vanwege geruchten als zou Mourinho akkoord zijn met MU:

http://www.redcafe.net/threads/bbc-unit ... 5/page-325

Wat een domme mensen. Ze geloven niet meer in het proces, de overgangsperiode, enz. :hypocrite.gif:
Zo ken ik je weer!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 13, 2016 11:35 am

Ha! Gelukkig! :biggthumpup.gif:

Natuurlijk gebeurt er op dit moment niets. Eerst de ontknoping van de PL en de finale van de FA-Cup.

Op dat forum zien ze zelfs De Boer als mogelijke opvolger van LVG. Van de regen in de drup. :smallgrin.gif:

De supporters van MU kotsen LVG uit. Zou een interessant experiment zijn om hem desondanks te laten zitten. :headbang.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 13, 2016 11:39 am

Yopi schreef: Zou een interessant experiment zijn om hem desondanks te laten zitten. :headbang.gif:
Het is een mooie struggle for survival. I swim from buoy to buoy. I've told this to my players.

Nog 2 buoys over. Hopelijk krijgt ie geen water in z'n neus. :smallgrin.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 13, 2016 5:28 pm

wimpey schreef: Van Gaal heeft er wel een speeltuin van gemaakt, vind ik. Het lijkt op een R&D lab. Trial and error. Er worden 100en miljoenen ingepompt, maar het development houdt geen gelijke tred met die financiele resources.
Voor al de financiele 'experts':

http://www.bbc.com/sport/football/36285921

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 13, 2016 5:35 pm

Daar staat toch hetzelfde? Nog steeds geld zat, maar matig presterend.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 13, 2016 5:41 pm

Monkey Tonk schreef: Voor al de financiele 'experts':

Het gaat prima want de cijfers zijn zwart. Het niveau van de hoofdzaak is bijzaak. :smallgrin.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 13, 2016 5:56 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Voor al de financiele 'experts':

Het gaat prima want de cijfers zijn zwart. Het niveau van de hoofdzaak is bijzaak. :smallgrin.gif:
Nou ja, zwart... Top-zwart.

Denk je echt dat het niveau van het voetbal de hoofdzaak is voor de eigenaar(s)?

Nederland, met haar achtergebleven voetbal, zou hier wat van kunnen leren: http://www.bbc.co.uk/guides/z9j9j6f#zstmfrd

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 13, 2016 6:13 pm

Na de afgelopen 2 jaar 300 miljoen te hebben uitgegeven wil Lowietje deze zomer weer de transfermark op.
Om volgend seizoen om de titel mee te kunnen doen heeft United in aanvallend opzicht versterking nodig, vindt Van Gaal. 'Ik denk dat we in defensief opzicht niet veel meer hoeven te verbeteren. We moeten wel meer scoren, dat zei ik ook al aan het begin van dit seizoen.
Delay Blind achterin hebben en van mening zijn dat het daar wel snor zit, BRILJANT, kan deze man een contract voor onbepaalde tijd krijgen? :drecul.gif:

VI
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 13, 2016 6:17 pm

We moeten meer scoren...is het niet zo dat iedere aanval achterin begint? Ik zou het niet in de aanval zoeken. Voldoende talent.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 13, 2016 7:03 pm

En dan durven mensen te beweren dat LVG geen humor heeft!

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 13, 2016 7:44 pm

Het bewijst maar weer dat je die man zich nooit moet laten bemoeien met aankopen.

Plaats reactie