Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » vr dec 11, 2015 4:35 pm

Monkey Tonk schreef: Vergelijkingen met Barca of Bayern zijn op het ogenblik niet aan de orde, maar zou het echt toeval zijn dat LVG daar gewerkt heeft vlak voordat de deur naar de absolute top openging? Het leggen van een fundament, zoals van Gaal dat kan, is ondankbaar werk, maar o zo belangrijk.
Ajax: dat was zijn fundament en zijn succes. Oranje 2014 ook. Niets op af te dingen.

Bij Bayern staat ie een straatlengte achter op BVB en vliegt eruit. Onder Heynckes worden vervolgens toppers gehaald en hij wint in z'n 2e seizoen alles. Louis had Neuer niet nodig. Tja.

Waar stond ie bij Barcelona in 2003, ergens in het rechterrijtje geloof ik. Daarna kwam Rijkaard. Barcelona haalde toppers en won in 2006 de CL.

'Het leggen van een fundament': da's vaag. Da's ook een kwestie va interpretatie. Succes heeft vele vaders. Momenteel is ie de vader van een rijkeluiskindje dat zich door paupers laat bully-en. En gezien de hiaten in de opvoeding waag ik sterk te betwijfelen dat het kwetsbare kindje een weerbare vent wordt. De vitale organen doen niet echt lekker hun werk en ondanks kostbare transplantaties is het kind nog niet aan de beterende hand. Wellicht dat iemand anders er een vent van kan en moet maken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » vr dec 11, 2015 5:13 pm

Is het misschien een plan om een afsplitsing te maken van dit topic en dat "van Gaal en zijn United" te noemen. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » vr dec 11, 2015 5:19 pm

InnerHarbour schreef:Is het misschien een plan om een afsplitsing te maken van dit topic en dat "van Gaal en zijn United" te noemen. :hypocrite.gif:
Heel goed plan. :biggthumpup.gif:

Admins?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » vr dec 11, 2015 5:22 pm

InnerHarbour schreef:Is het misschien een plan om een afsplitsing te maken van dit topic en dat "van Gaal en zijn United" te noemen. :hypocrite.gif:
:drecul.gif:

I DO deserve my own topic.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 11, 2015 6:05 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Vergelijkingen met Barca of Bayern zijn op het ogenblik niet aan de orde, maar zou het echt toeval zijn dat LVG daar gewerkt heeft vlak voordat de deur naar de absolute top openging? Het leggen van een fundament, zoals van Gaal dat kan, is ondankbaar werk, maar o zo belangrijk.
Ajax: dat was zijn fundament en zijn succes. Oranje 2014 ook. Niets op af te dingen.

Bij Bayern staat ie een straatlengte achter op BVB en vliegt eruit. Onder Heynckes worden vervolgens toppers gehaald en hij wint in z'n 2e seizoen alles. Louis had Neuer niet nodig. Tja.

Waar stond ie bij Barcelona in 2003, ergens in het rechterrijtje geloof ik. Daarna kwam Rijkaard. Barcelona haalde toppers en won in 2006 de CL.
In ieder geval is er, terecht of onterecht, een rode draad 'LVG'. Tenzij Heynckes en Rijkaard de supertrainers zijn...
Barca en Bayern zijn al jaren de besten van Europa. Volgens mij het lange termijnseffect van een sterk fundament; iets waarop je echt verder kunt bouwen, ongeacht de onmiddelijke resultaten. Bij Ajax kon van Gaal in alle rust bouwen. Daarna was dat niet meer aan de orde, en is hij noodgedwogen verworden tot een grondlegger, ondermeer omdat zijn schoolmeesterstijl vedetten de keel uit gaat hangen. Ik zie niets dat erop wijst dat het ontwikkelen van een topteam als Barca of Bayern niet een aantal jaren duurt, en als dat lukt, en het fundament sterk is, kun je daar jaren mee verder. Lijkt me het risico van ontevreden fans wel waard. In de meeste gevallen is het fundament niet sterk, en zakt een topteam snel weer weg. Barca en Bayern zijn uitzonderingen... Wat dit alles betreft wordt de periode na van Gaal bij MU zeker interessant. Zo gek is dit idee niet. Iedereen die pianolessen heeft gehad kent de saaie oefeningen, maar de juiste uitvoering maakt op de lange termijn, bij de vrijere improvisatie, het grote verschil.

Bij Oranje moest van Gaal snel iets verzinnen voor het WK, en dat pakte prima uit. Vergeten werd alleen dat het landenvoetbal allang niet meer op het niveau staat van het beste clubvoetbal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » vr dec 11, 2015 10:49 pm

Zo, de posts over Man United en Louis van een week gesplitst. 7 pagina's. :headbang.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door zeux » vr dec 11, 2015 11:19 pm

:biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Yopi » vr dec 11, 2015 11:49 pm

@MT: alsof je vandaag de dag die tijd nog krijgt.

En terecht. Supporters betalen een vermogen voor een kaartje. De rijkste clubs van Europa investeren een vermogen in hun team. Dan mag je behoorlijk voetbal verwachten.

Wake up. Het is niet meer 1990.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Lionel » za dec 12, 2015 8:06 pm

Deze topic kan binnenkort gesloten worden..
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Cruijff » za dec 12, 2015 8:13 pm

Als je een paar dagen na CL uitschakeling ook nog eens verliest van de nummer 17 Bournemouth kan dat inderdaad het duwtje naar de uitgang geven.

Ik geef het je trouwens te doen om een fundament te bouwen bij een Engelse club. :blush.gif: In Manchester praten ze nog steeds de hele tijd over die Class of '92, bij Chelsea is John Terry de laatste speler uit de eigen geledingen die een vaste basisplaats heeft weten te veroveren. :aai.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door zeux » za dec 12, 2015 8:19 pm

Lionel schreef:Deze topic kan binnenkort gesloten worden..
:biggrin.gif:

Ja, dit was niet best. Wel veel meer aanvallende intenties - niet het eindeloze geschuif -, maar wat een machteloosheid.

Het is een zootje. Benieuwd hoe Van Gaal dit op de rails gaat krijgen. Hij zal blij zijn als het januari is en hij versterking voor de aanval en een scharnier op het middenveld kan gaan kopen, om zijn vergissing van de zomer recht te zetten. Als hij dan al niet zoveel punten heeft verspeeld, dat de titel uit zicht gaat raken...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door wimpey » za dec 12, 2015 8:35 pm

Blind net als in Wolfsburg bij een corner z'n man kwijt. En ze vallen bij bosjes: traint LVG te zwaar voor die lui? Hij kan hier toch geen lol in hebben? Kap ermee en doe Ajax volgend seizoen maar. Veel talent, daar maakt ie in no time iets moois van.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door brigade zuid » za dec 12, 2015 8:39 pm

Mag dat van Truus dan? Ik dacht dat de afspraak was dat dit zijn laatste klus was.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Lionel » za dec 12, 2015 9:02 pm

wimpey schreef:Blind net als in Wolfsburg bij een corner z'n man kwijt. En ze vallen bij bosjes: traint LVG te zwaar voor die lui? Hij kan hier toch geen lol in hebben? Kap ermee en doe Ajax volgend seizoen maar. Veel talent, daar maakt ie in no time iets moois van.
Hij wilt zich dan bemoeien met heel de club. Wordt niks.

Wat een droevig zooitje trouwens.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Monkey Tonk » za dec 12, 2015 9:11 pm

Yopi schreef:@MT: alsof je vandaag de dag die tijd nog krijgt.

En terecht. Supporters betalen een vermogen voor een kaartje. De rijkste clubs van Europa investeren een vermogen in hun team. Dan mag je behoorlijk voetbal verwachten.

Wake up. Het is niet meer 1990.
Tijden veranderen, maar de principes om iets van waarde en voor de langere termijn neer te zetten veranderen niet.

Wie neemt er nog een jaar of honderd om een kathedraal te bouwen? Maar die dingen halen zo de duizend jaar. Kan alleen niet op een wankel fundament...

Waarom zou je meelopen in de pas? Waarom juist niet het op je eigen manier doen, ongeacht de druk van buitenaf? Degenen die dat doen zijn vaak de vernieuwers.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Yopi » zo dec 13, 2015 12:35 am

Zie je nog steeds een proces, NT? Ik zie eerder verval.

LVG heeft een mooie carrière gehad, maar zijn tijd is geweest.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 13, 2015 1:21 am

Ik heb de wedstrijd niet gezien. Alleen de doelpunten. Allebei uit een corner. En dat nadat ze tegen Wolfsburg na een treffer meteen twee keer een tegengoal incasseren uit een dood moment! Dat is een gebrek aan concentratie en organizatie. Na dinsdag hoef ik de wedstrijd niet te zien om dat van Gaal aan te rekenen.

Wat doen ze dan op de training? Ik zou een paar weken alleen maar (via wat combinaties) afwerken op de goal, en verdedigend de ene na de andere dode spelsituatie oefenen. Totdat beide onderdelen scherp zijn. Je kunt het je niet veroorloven om die korte termijnsproblemen niet snel en effectief op te lossen. Op het kortere termijnsdenken van LVG ben ik zeker kritisch. Zo staat hij ook nooit langs de lijn staat om wat aanwijzingen te geven. Toch staat dit los van de langere termijn. Maar goed, je krijgt geen eindeloos krediet als je op de korte termijn niet presteert. Dat weet iedereen.

Aan de andere kant kun je er niet veel aan doen als je nu ook Smalling in de verdediging mist. Geen wonder dat het achterin, waar het juist goed klopte, nu niet goed staat. Pech. Hoort ook bij voetbal, maar een trainer kun je er niet op afrekenen. Benieuwd hoe MU uit dit dal tevoorschijn komt. Het zou me wel verbazen als dat niet gebeurt.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 13, 2015 9:45 am

Smalling is een hopeloze speler, onder Ferguson was dit soort materiaal opvulling voor de selectie in plaats van een sterkhouder.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Lionel » zo dec 13, 2015 10:50 am

Bournemouth had ook op andere manieren kunnen scoren. Niks pech.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Yopi » zo dec 13, 2015 11:21 am

De situatie lijkt voor LVG meer en meer op die bij Barcelona destijds. De fans hebben een hekel aan hem en het voetbal dat ze voorgeschoteld krijgen

http://www.redcafe.net/threads/do-you-e ... 825/page-6

maar de leiding steunt hem nog en hij ziet lichtpuntjes die niemand ziet.

https://twitter.com/paddypower/status/6 ... wsrc%5Etfw


:smallgrin.gif:

Hoelang nog?

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door GangstaRiB » zo dec 13, 2015 1:25 pm

Ik hoor net iemand van The Sun bij MOTD2 zeggen dat de club volledig geloofd in zijn aanpak. Ik moet zeggen dat het die club wel siert. Het betaald zich misschien nog niet uit, maar de visie is er om LvG z'n werk te laten te doen.

Man U heeft niet best ingekocht, ik weet niet of LvG daar de grootst verantwoordelijke voor is. Maar goed, het elftal lijkt te licht voor de PL. Dat gezegd hebbende, staat ie er in de PL nog wel goed voor. Uitschakeling in de CL is balen, maar laat hem eerst maar eens in de PL een goed resultaat neerzetten. Man City en Arsenal laten ook genoeg punten liggen tegen de kleintjes.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 13, 2015 2:17 pm

Haha schitterende analyse!

Https://youtu.be/pNWYIqsXQrw
Ajax!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door wimpey » zo dec 13, 2015 5:03 pm

GangstaRiB schreef: Man U heeft niet best ingekocht, ik weet niet of LvG daar de grootst verantwoordelijke voor is. Maar goed, het elftal lijkt te licht voor de PL.
Louis was altijd al een conformist, GR. Zo van: doe jij de aankopen maar joh, ik hou me wel op de vlakte en doe het ermee. :excited.gif: Meer tijd, nog veel meer geld, destination unknown. Parallellen met Ajax zijn niet te overzien. Een ploeg die tegenstand biedt en niet onder de indruk is van dat afschuifvoetbal heeft een prima kans op resultaat. En zowel bij Ajax als Man U vindt men het blijkbaar wel best zo.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Yopi » zo dec 13, 2015 5:07 pm

MU is een team zonder spelvreugde. De spelers durven niets meer.

In Engeland is de manager verantwoordelijk voor de aankopen.

De supporters moeten er maar aan wennen dat MU niets voorstelt, volgens LVG. Nou, dan heb ik nieuws voor hem: de supporters wennen daar niet aan. Ze willen iets terugzien voor die zoveel honderd miljoen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Le T. » zo dec 13, 2015 6:27 pm

Giacomo Puccini schreef:Haha schitterende analyse!

Https://youtu.be/pNWYIqsXQrw
Het probleem is dat de analyse van dat domme kind niks minder is dan die van de volwassenen en zelfs van professionele pundits.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie