Duitsland
Moderator: mods
Belangrijkste outsider is wat mij betreft Wolfsburg. Een echte Magath-ploeg: zeer fysiek, zeer fit. Ze winnen ineens bij HSV, terwijl ze 'uit' zwak zijn. Vorig seizoen speelden ze een ijzersterke 2e seizoenshelft. Als ze dat nu weer doen kunnen ze zelfs kampioen worden.Baseman schreef:De ploegen in de top 5 maken het spannend...er is weinig peil op te trekken momenteel, ze laten allemaal punten liggen.
Rutten heeft weer even wat lucht. Zou dom zijn om die man eruit te gooien. Schalke heeft veel te weinig scorend vermogen, een andere trainer zou er echt niet meer uit halen...
Matig. Schalke speelt meestal met 3 aanvallers en Farfan staat op rechts. Begon goed, maar is weggezakt.Jabu schreef:Hoe doet Farfan het daar en speelt hij op rechts, het centrum of de bank?
S04 heeft een beetje hetzelfde probleem als Ajax: het middenveld heeft te weinig creativiteit, diepgang en scorend vermogen.
Dat is inderdaad vaak het probleem bij het aanstellen van een ander type trainer. De club kiest bewust voor een andere aanpak die tijd kost voor je resultaat ziet. Maar als dat resultaat dan ook even op zich laat wachten slaat meestal de paniek toe.
Overigens moeten ze bij Schalke ook reëel blijven. Ik bedoel, het is niet alsof ze daar normaal gesproken ieder jaar de prijzen op elkaar stapelen.
Overigens moeten ze bij Schalke ook reëel blijven. Ik bedoel, het is niet alsof ze daar normaal gesproken ieder jaar de prijzen op elkaar stapelen.
Nil volentibus arduum
wimpey schreef:S04 heeft een beetje hetzelfde probleem als Ajax: het middenveld heeft te weinig creativiteit, diepgang en scorend vermogen.
Tja, en daar is Rutten dus verantwoordelijk voor, want hij heeft (net als Van Basten) mogen investeren.
Denk niet dat Rutten het redt. Hij heeft weinig uitstraling.
Het stinkt aan alle kanten!
Precies! Ze willen mooi, aanvallend voetbal spelen maar dat gebeurt niet na 3 weken trainen. Dat kan soms wel een jaar of 2 duren voordat iedere speler doet wat een trainer verlangt. Aangezien spelers nu ineens andere dingen moeten gaan doen gaan ze twijfelen..en wie twijfelt zal nooit op zn best spelen. En dat gaat weer ten koste van het resultaat. En dan krijg je gezeik he..Marillion schreef:Dat is inderdaad vaak het probleem bij het aanstellen van een ander type trainer. De club kiest bewust voor een andere aanpak die tijd kost voor je resultaat ziet. Maar als dat resultaat dan ook even op zich laat wachten slaat meestal de paniek toe.
@ Joey: Rutten heeft misschien dan wel de selectie kunnen versterken maar hij zit er pas he. Het is ook niet zo dat hij 300 miljoen heeft kunnen investeren..
IK GELOOF!!!!!!
-
- AT Toto winner 15/16
Idd en hij doet het toch ook gewoon slecht. Ach met Twente ging ie er vorig jaar ook af tegen een club uit Estland geloof ik.. is ie daadwerkelijk zo goed is de vraag.joey schreef:wimpey schreef:S04 heeft een beetje hetzelfde probleem als Ajax: het middenveld heeft te weinig creativiteit, diepgang en scorend vermogen.
Tja, en daar is Rutten dus verantwoordelijk voor, want hij heeft (net als Van Basten) mogen investeren.
Denk niet dat Rutten het redt. Hij heeft weinig uitstraling.
Schalke haalt meestal losers, vnl. uit Zuid-Amerika. Varela, Grossmüller, Sanchez, Ze Roberto II: schrot, puin, bagger.Enganche schreef:Nee joh, Wimpey. Engelaar was bij Twente en bij Oranje een top-per.
Die Rafinha is zo gek als een deur en kan totaal niet verdedigen, Bordon is nog trager dan Engelaar, Kuranyi en Altintop scoren amper. Kobiashvili, Asamoah en Krstajic zijn over the hill.
Neuer, Höwedes, Jones, Rakitic, Pander, Westermann en Farfan: daar moet Rutten volgend seizoen (als ie de kans krijgt) z'n elftal omheen bouwen... Carlos Zambrano is een talentvolle verdediger, die verdient een kans i.m.o.
Wat Schalke i.i.g. nodig heeft is een spits (ze volgen Arnautovic) en een middenvelder met ideeen. Ik hoop dat Rutten er wat van weet te maken, Schalke is een mooie club, vind ik.
Als je ´m wekelijks zou zien spelen, zou je snel van mening veranderen. Hij valt eigenlijk enkel op door rare acties. Ongeconcentreerd, echt een zeer matige speler. Z´n collega-back Pander is klassen beter, maar die zit continu in de ziektewet. Zonde, echt een mooie speler.Peter schreef:Op basis van mijn beperkte zicht vond ik die Rafinha altijd een topper in spé.
Hij werkt als een paard, scoort de onmogelijkste goals en laat de makkelijkste kansen liggen. Hij kan goed koppen, voetballend is het niets.Kuranyi staat bij mij al jaren in de top10 van meest overschatte spitsen. Die jongen is wel zo slecht. Ongelooflijk.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
'Engelaar is niet meer de speler die we destijds kochten'
05/03/2009 20:51
Coach Fred Rutten en middenvelder Orlando Engelaar krijgen forse kritiek na het de eliminatie in de DFB-Pokal tegen in de 2. Bundesliga uitkomende FSV Mainz 05.
Voorzitter Clemens Tönnies verklaart tegenover Der Kicker dat ze het functioneren van de technische staf kritisch gaan bekijken. 'We zullen wat conclusies trekken en deze openbaar maken. We zullen ernstig nadenken hoe we de club weer op de rit krijgen.'
Het matige spel tegen FSV Mainz 05 deed aanvoerder Marcelo Bordon verzuchten dat er te minder kwaliteit in de ploeg zit dan de afgelopen jaren. Technisch manager Andreas Müller voegde daar aan toe dat de gedane aankopen tot dusver niet aan de verwachtingen voldoen: 'Orlando Engelaar heeft weinig zelfvertrouwen. Hij is op dit moment niet meer de speler die we destijds kochten.'
VI