Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

joey
Erelid

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door joey » do apr 29, 2010 1:55 pm

Monkey Tonk schreef:De Barca stijl is gewoon op Ajax gebaseerd hoor. Historische wortels in Amsterdam. En als van Gaal zo doorgaat met Bayern krijgen we daar ook een variant van Ajax. (Daar leek het bij vlagen al een beetje op, in Lyon). Wat dat betreft was een finale Barca-Bayern een stuk leuker geweest.

Je kunt het allemaal noemen wat je wilt, maar eigenlijk is alles dat goed is gewoon Ajax.
Wat Ajax was, helaas. Maar verder heb je gelijk. :ajaxscarf.gif:

Het Barcelona van dit moment lijkt erg op het Ajax van vroeger. Het Bayern van dit moment lijkt meer op AZ of PSV. En Inter? Dat lijkt op Inter. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 29, 2010 1:57 pm

Ik vind Bayern ook totaal niet op Ajax lijken. Helemaal niks.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 29, 2010 2:50 pm

Het is ook maar wat je aanvallend voetbal noemt, natuurlijk. Barcelona is het Ajax van vroeger? Dan heb je gisteren dus echt niet zitten opletten, hoor. Barcelona speelde trechtervoetbal zonder enige vorm van intelligentie. Messi stond naast Xavi en de vleugels werden niet gebruikt. Heel enkel zag je een keer Dani Alves of Maxwell met een verdwaalde voorzet, maar voor de rest alles naar binnen leggen. Vervolgens komen ze er niet doorheen en mag Toure gaan roeien. Het is niet voor niets dat Nou Camp 3 ringen heeft, natuurlijk.

Barcelona is gewogen en te licht bevonden. Jammer, maar helaas. Xavi en Messi zijn zogenaamd de grote meneren, maar zij deden 180 minuten lang amper mee. Op dit niveau wordt dat afgestraft. Leuk dat een Barcelona Stuttgart en Arsenal te kijk zet, maar dat is dan ook geen topniveau, zo bleek. Cruijff en de media wilden ons graag anders doen geloven en riepen om het hardst dat Barcelona buitenaards goed was, maar al met al bleek dat allemaal wel mee te vallen. Barcelona heeft tegen Inter 4-5 kansen gehad in twee duels. Beetje mager als je het mij vraagt, zeker gezien de verwachtingen die er lagen.

Ook leuk dat de finale dus gaat tussen een Duits team en een Italiaans team. Aan het begin van het seizoen werd er geen stuiver voor gegeven. Bayern was middelmaat en Italiaanse teams konden sowieso niet mee met topclubs als Chelsea, Manchester en Barcelona. Nee, erg leuk dat het niet gaat tussen Engeland en Spanje.

Hilarisch dat Rishi denkt dat het elftal van Inter duurder was, trouwens.
Even een kort lijstje:
Alves 30 miljoen, Pique 5, Zlatan 45 plus Eto'o, Milito 17, Maxwell 4,5, Touré 12, Keita 14. TOTAAL: 127,5 miljoen. Reken ik de bank met Henry (27), Chygrynskiy (25!!) en Abidal (14) eventjes niet mee, want anders gaan we dus richting de 200 miljoen. Het gaat om even wat er in het veld staat, aldus Rishi.

Dure jongens zijn er heus ook bij Inter, maar het merendeel is GRATIS en dus bij lange na geen 127,5 miljoen? Samuel 16, Sneijder 15, Eto'o Gratis, Julio Cesar een prikkie, Maicon 8, Lucio gratis, Zanetti een prikkie, Cambiasso gratis, Pandev gratis, Motta en Milito een package deal voor 25 en Chivu 16. Even rekenen? 80 miljoen. Uh ja, de helft dus. Maar Inter is altijd de koopclub en Barcelona leidt echt op. Jaaajaaa.

Beloki

Bericht door Beloki » do apr 29, 2010 3:02 pm

Hefet Barca maarliefst 17 miljoen voor Milito betaald? Au. :smallgrin.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jesse

Bericht door Jesse » do apr 29, 2010 3:02 pm

En 30 miljoen voor Dani Alves?!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do apr 29, 2010 3:07 pm

41,5 zelfs volgens Transfermarkt.de: http://www.transfermarkt.de/de/dani-alv ... 15951.html
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » do apr 29, 2010 3:17 pm

Beloki schreef:Hefet Barca maarliefst 17 miljoen voor Milito betaald? Au. :smallgrin.gif:
Dat is het laagste bedrag. Volgens andere bronnen lag dit op 20 miljoen hehe.

Echt, Barcelona heeft een shitload aan geld uitgegeven en denk maar niet dat ze bij Inter meer verdienen, want die jeugdexponenten van Barcelona verdienen een godsvermogen. Messi staat volgens France Football voor 14 miljoen per jaar op de loonlijst bij Barcelona. Een wisselspeler als marquez? 38.5 million dollars voor 4 jaar volgens de site van Barcelona. Gekkenwerk.

peter

Bericht door peter » do apr 29, 2010 3:32 pm

Motta: "Ik walg ervan ooit het shirt van Barcelona te hebben gedragen."

Haha. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 29, 2010 3:36 pm

Domme uitspraak. Neemt niet weg dat hem op schandelijke wijze een finale door de neus is geboord.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 29, 2010 3:57 pm

Had hij maar niet zo met zijn armen moeten wapperen.

Inter kan niets zeggen, want het heeft werkelijk álles uit de kast gehaald om de wedstrijd te vermoorden. Toneelspel, intimidatie, tijdrekken, alles.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do apr 29, 2010 4:02 pm

joey schreef:Had hij maar niet zo met zijn armen moeten wapperen.

Inter kan niets zeggen, want het heeft werkelijk álles uit de kast gehaald om de wedstrijd te vermoorden. Toneelspel, intimidatie, tijdrekken, alles.
Barcelona heeft daar net zoveel aan mee gedaan, op het tijdrekken na.

Ik heb altijd sympathie voor teams die mooi en aanvallend voetbal laten zien en ik heb altijd een zwak gehad voor Barcelona, maar de houding van die club de laatste weken heeft me bijzonder geirriteerd. Ze vinden zichzelf zo'n beetje de uitvinders van het voetbal en iedereen die ook maar een poging durft te doen Barcelona uit te schakelen kreeg tientallen beschuldigingen naar het hoofd. Met name het onterechte gejank na de vorige wedstrijd was hemeltergend. Flíkker eens op zeg. Als je echt een grote club ben, ga je niet meteen lopen miepen als er een team is dat níet de loper uitlegt voor Messi. Dan ga je proberen dat team te verslaan. Barcelona heeft alleen maar lopen huilen en klagen, stelletje calimero's.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 29, 2010 4:18 pm

Ik ben met je eens dat ze bij Barcelona aan het zeuren zijn geslagen, maar dat neemt niet weg dat ze tenminste de intentie hebben om aanvallend voetbal te spelen. En het gaat uiteindelijk om het voetbal, niet om de PR.

Van de finale verwacht ik heel weinig. Ik denk dat het een oersaaie, tactische strijd wordt. Het prestige van de respectievelijke trainers (wie is de slimste) zal waarschijnlijk zwaarder tellen dan de amusementswaarde.

peter

Bericht door peter » do apr 29, 2010 4:23 pm

En wie is de slimste? Ik gok Mourinho (en dus dat Inter de CL wint).

Een polletje erbij gemaakt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do apr 29, 2010 4:30 pm

Ik weet niet of Mourinho de slimste is, maar Inter heeft wel (veel) betere spelers.

Inter dus.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 29, 2010 4:38 pm

Mourinho is niet slimmer, maar wel harder. Uiteindelijk is Van Gaal een ijdele man die graag complimenten ontvangt voor het spel van zijn ploeg. Hij zal nooit zo ver gaan als Mourinho, alleen om te winnen.

Inter wint dus.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do apr 29, 2010 5:28 pm

Robben wint!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do apr 29, 2010 6:45 pm

joey schreef:Had hij maar niet zo met zijn armen moeten wapperen.
En pijn dat het deed ;)

Afbeelding

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 29, 2010 6:46 pm

Misschien zat zijn zoontje te kijken en speelde hij now you see me now you don't?
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 29, 2010 6:54 pm

Makkie voor Inter tegen die one-trick ponies. Combineren tot ze erbij omvallen, maar amper gevaarlijk in en rond de 16. Barca speelde veel te steriel en zonder variatie. Bovendien ontbrak de absolute overtuiging en wil.

Zelfs tegen 10 man dwong Barca weinig tot niets af. Messi in de 1e helft, Bojan en Xavi in de 2e helft (de lange Zlatan zou die kans die Bojan kreeg er wel ingekopt hebben) en die (mooie) goal van Pique (fout van de keeper trouwens). Da's wel erg weinig voor een ploeg die 'buitenaards' voetbal schijnt te spelen. Over 2 wedstrijden verdient Inter die finale dubbel en dwars, ze waren gewoon beter en vooral veelzijdiger.

Pep was ook weer lekker bezig trouwens, dat is me er eentje hoor. Tegen 0 aanvallers gewoon met 4 verdedigers blijven spelen. Laat de zwakke Milito een hele helft aanrommelen. Barca bracht Inter niet in verlegenheid, maar bleef volharden in een systeem dat niet functioneerde en in combinaties waarvoor geen ruimte was. Waarom de intuitieve Zlatan halen wanneer je hem geen vrije rol geeft? Waar waren de schoten van afstand (en dan niet Touré dom laten rammen)? Waarom niet Henry ingebracht, die een versnelling en individuele aktie heeft? Toen ie de pubers Bojan en Jeffren inbracht, schoot ik echt in de lach. Dat was alsof ik mijn zoontje naar Afghanistan zou sturen om het tegen de Taliban op te nemen.

Zwakke coach, die man is niet zo'n voetballicht. Kan bij lange na niet tippen aan de coaches wiens ploegen in de finale staan.

Wat zal JC zich slecht voelen trouwens: LvG vs. Mourinho. Hij toonde zich weer eens een goed verliezer. :smallgrin.gif:

Al met al een prima voetbalavond. Fuck Barca, het Heerenveen van Spanje wat mij betreft. Wordt een mooie finale.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do apr 29, 2010 9:19 pm

LucaS schreef:Ik geniet ook wel een beetje van die zure reacties. God wat is half Nederland over de zeik. En dan van Inter verwachten dat ze met tien man ruimte gaan weggeven omdat ze anders het voetbal kapot maken. Als Barcelona echt zo geweldig is als iedereen denkt, dan moeten ze zich kapot schamen dat ze tegen tien man niet verder zijn gekomen dan anderhalve uitgespeelde kans.
En kampioen worden ze ook niet. :alc.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 30, 2010 12:05 am

brigade zuid schreef:
LucaS schreef:Ik geniet ook wel een beetje van die zure reacties. God wat is half Nederland over de zeik. En dan van Inter verwachten dat ze met tien man ruimte gaan weggeven omdat ze anders het voetbal kapot maken. Als Barcelona echt zo geweldig is als iedereen denkt, dan moeten ze zich kapot schamen dat ze tegen tien man niet verder zijn gekomen dan anderhalve uitgespeelde kans.
En kampioen worden ze ook niet. :alc.gif:
De laatste wedstrijd met ditzelfde spelbeeld die ik gezien heb was ADO-Ajax. Zolang de muur van verdedigers het spel voor zich hebben is er bijna geen doorkomen aan. Met echte vleugelspitsen, die een bal vanaf de achterlijn voor het doel gooien, kun je er nog iets mee doen (omdat de verdedigers dan niet kunnen zien wat er achter ze gebeurt), maar dat is een uitstervend of al uitgestorven ras.

Wat Barca betreft, ze hebben hun eigen glazen ingegooid in de eerste wedstrijd. Vol blijven aanvallen met een 1-0 voorsprong and 1-2 achterstand. Niet slim tegen een messcherpe counterploeg. Die 1-2 was genoeg geweest.

Voor de finale kan ik me niet voorstellen dat Mourinho zijn team niet goed voorbereid op Robben. Ik vind het zolangzamerhand verbijsterend dat verdedigers zijn kapbeweging naar binnen nog steeds niet aan zien komen. Hij blijft in de CL scoren met het erop volgende schot. Zonder Ribery en met een ontzenuwde Robben heeft Bayern niet veel in te brengen tegen een echte Italiaanse verdediging.

Verder erg knap van Sneijder dat hij bij Inter zo goed uit de verf komt. Die club is meestal de dood voor creatieve spelers. Hopen dat hij fit is voor het WK... Er staan drie Oranje internationals in het veld in de CL finale. Dat biedt perspectief.

roelf

Bericht door roelf » vr apr 30, 2010 6:08 am

Monkey Tonk schreef: De laatste wedstrijd met ditzelfde spelbeeld die ik gezien heb was ADO-Ajax. Zolang de muur van verdedigers het spel voor zich hebben is er bijna geen doorkomen aan. .
ADO is natuurlijk ook een leuke ploeg om te zien spelen. Die gun je het ook wel natuurlijk net als Inter. Leuk voetbal, beter dan dat 'aanvallende' voetbal van Ajax. Wat denken ze wel.
Goeie coach ook natuurlijk. Die komen d'r wel.

Hoewel ik een godsgruwelijke hekel heb aan Bayern, hoop ik tegen beter weten in dat Inter eraf gaat met een nulletje of 4.

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 30, 2010 4:57 pm

Monkey Tonk schreef: Vol blijven aanvallen met een 1-0 voorsprong and 1-2 achterstand. Niet slim tegen een messcherpe counterploeg. Die 1-2 was genoeg geweest.
Ehm, ik heb die wedstrijd eigenlijk geen goedlopende aanval van Barca gezien. De ploeg van de vlijmscherpe aanvallen was Inter.

Die ploeg werd ook nog eens 2 keer onterecht teruggefloten op het moment dat er iemand alleen op de keeper af mocht gaan. Dus ik snap niet dat ze zich door de arbitrage benadeeld voelden in Milaan.

Na de 3-1 en in Barcelona deed Inter offensief niets. Ze hoeven dan ook niet mee te werken aan een Barca-feestje zoals Stuttgart en Arsenal deden. Barca is door Inter gewoon op z'n gebreken gewezen. Prima. Zijn we weer even van dat gelul over buitenaards spel verlost. Inter was gewoon beter en staat terecht in de finale. Net zoals Bayern.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 30, 2010 5:26 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Vol blijven aanvallen met een 1-0 voorsprong and 1-2 achterstand. Niet slim tegen een messcherpe counterploeg. Die 1-2 was genoeg geweest.
Ehm, ik heb die wedstrijd eigenlijk geen goedlopende aanval van Barca gezien. De ploeg van de vlijmscherpe aanvallen was Inter.

Die ploeg werd ook nog eens 2 keer onterecht teruggefloten op het moment dat er iemand alleen op de keeper af mocht gaan. Dus ik snap niet dat ze zich door de arbitrage benadeeld voelden in Milaan.

Na de 3-1 en in Barcelona deed Inter offensief niets. Ze hoeven dan ook niet mee te werken aan een Barca-feestje zoals Stuttgart en Arsenal deden. Barca is door Inter gewoon op z'n gebreken gewezen. Prima. Zijn we weer even van dat gelul over buitenaards spel verlost. Inter was gewoon beter en staat terecht in de finale. Net zoals Bayern.
Barca bleef op de helft van de tegenstander voetballen. Inter vond het allang mooi. Mourinho hoeft geen genie te zijn om te zien dat het zwakke punt bij Barca de grote ruimte tussen laatste verdediger en keeper is. Als Barca de bal op dezelfde manier rondspeelt, maar 25 meter dichter bij hun goal, dan doet Inter niet zo veel. Maar Barca ging op jacht naar de tweede goal in Milaan. Dom. De ene goal was goud waard.

Nog een bekend verschijnsel vanuit Ajax oogpunt. De speelstijl leverde grote successen op, en dan op een gegeven moment wordt de ploeg gevangene van die speelstijl; in plaats van dat men de wedstrijd vanuit een soepeler spelconcept speelt.

goodfella

Bericht door goodfella » za mei 01, 2010 11:40 am

Barcelona werd in Milaan gewoon weggespeeld. Als Inter beter had afgewerkt (en de grensrechter beter had opgelet) was het 6-1 geworden.

Plaats reactie