Spanje
Moderator: mods
Ik heb die documentaire toen ook gezien. Was erg interessant. Nu lijkt het, volgens nu.nl en 'de Spaanse media', om EPO gebruik te gaan:
Onwel
Puerta zakte in het duel met Getafe in de 35e minuut in elkaar op het veld. Zijn ploeggenoten en medische staf snelden meteen naar hem toe om te voorkomen dat hij zijn tong zou inslikken. Hij kon daarna zelf van het veld lopen, maar werd in de kleedkamer opnieuw niet goed.
De medische staf van Sevilla wist Puerta toen te reanimeren. In de Spaanse media werd de afgelopen dagen gesuggereerd dat Puerta's conditie werd veroorzaakt door epo-gebruik.
Triest ...Antonio Puerta begraven in Sevilla
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De overleden Sevilla-verdediger Antonio Puerta is woensdagmiddag in besloten kring begraven in Sevilla. Hij laat zijn hoogzwangere vriendin Mar Roldan achter.
De hoogzwangere Mar Roldan, de vriendin van de overleden Puerta, tijdens de begrafenis.
In de afgelopen nacht en ochtend namen vele duizenden fans afscheid van de 22-jarige Spanjaard. Puerta zakte zaterdag in de wedstrijd tegen Getafe plotseling inelkaar.
De speler was nog wel in staat zelf het veld af te lopen, maar later in de kleedkamer ging het opnieuw mis. Hij werd gereanimeerd en naar het ziekenhuis vervoerd. Dinsdag bezweek hij alsnog aan de gevolgen van de hartaanval.
Vele supporters van zowel Sevilla als rivaal Betis Sevilla kwamen in de nacht van dinsdag op woensdag bijeen bij het stadion Sanchez Pizjuan waar ze kaarsen aanstaken en sjaaltjes van de club en bloemen achterlieten.
Blij met de punten ...
Ik schrok behoorlijk toen ik het gisteren in de trein las. Wat een treurig verhaal.
Descansa en paz, Antonio.
vi.nl
Descansa en paz, Antonio.
Elegante Puerta liet Sevilla-aanhang dromen
29/08/2007 10:50
Antonio Puerta heeft zich in zijn korte carrière zeer populair gemaakt. De op 22-jarige leeftijd overleden speler van Sevilla dwong bewondering af door zijn elegante spel binnen de lijnen en zijn onbesproken gedrag erbuiten.
De fijnbesnaarde linkspoot kreeg drie jaar geleden nog te horen dat hij beter op huurbasis zou kunnen vertrekken om elders meer speeltijd op te doen. Want bij het steeds sterker wordende Sevilla leek die kans miniem. Puerta wilde daar niets van weten en besloot te vechten voor z'n plek.
De geboren Sevillaan won de strijd en drie jaar later werd hij ondanks zijn jonge leeftijd beschouwd als een van de bepalende spelers in de kleedkamer. Niet door met zijn vuist op tafel te slaan, wel door zinnig te spreken en nooit voor problemen te zorgen.
Puerta veroverde in het voorjaar van 2006 definitief de harten van de aanhang van Sevilla in Gelsenkirchen. In de verlenging tegen Schalke 04 schoot hij zijn ploeg naar de finale met een fraaie en technisch knappe knal (You Tube). Sevilla won vervolgens ook de UEFA Cup, iets dat de Andalusiërs een jaar later herhaalden.
'Jouw goal veranderde ons leven, samen vechten wij voor het jouwe', viel te lezen op een spandoek tijdens het driedaagse ziekenhuisverblijf van Puerta. De steun haalde niets uit. De reeks van hartaanvallen die Puerta tijdens en na het duel met Getafe kreeg, had al te veel schade aangericht.
'De diamanten linkspoot heeft ons verlaten', sprak Sevilla-voorzitter José Maria del Nido triest na Puerta's dood. De aanvallend ingestelde linksback ligt tot woensdagmiddag 12.00 uur opgebaard in het stadion van Sevilla. Om 14.00 uur wordt hij begraven.
Op verzoek van zijn familie wordt er een Spaanse vlag en een vlag van de club Sevilla over zijn kist gedrapeerd. Bovendien zullen de vijf prijzen die Puerta met Sevilla won, worden tentoongesteld. Puerta's vriendin is hoogzwanger. Over drie weken is ze uitgerekend.
vi.nl

Het blijft iets opmerkelijks dat mensen zo heftig kunnen reageren op de dood van een op persoonlijk vlak totaal onbekende. Toch schat ik de kans redelijk groot in dat ik op dezelfde manier zou reageren, al hoop ik natuurlijk dat ik daar nooit achter ga komen. Hoe denken jullie dat jullie zouden reageren op de dood van een huidige, populaire Ajax-speler?
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Dat probleem is dankzij een potje zomeravondvoetbal tegen Inter de komende maanden ook weer opgelost. Tegen de tijd dat Eto'o terugkomt is er wel weer iemand anders geblesseerd, geschorst of uit vorm.Real Ajax schreef:Fascinerend probleem hoor. Etoo op de bank is binnen de kortste keren herrie. Messi op de bank is een belachelijk idee. Henry, de nieuwe aankoop om de pijn van het afgelopen seizoen te doen vergeten, gaat ook niet gebeuren. Ondertussen Deco, de motor van het succes van de afgelopen jaren op de bank?
Eto'o begon overigens op de bank.
www.fcbarcelona.com schreef:Eto'o: mínimo 8 semanas
La lesión de Samuel Eto'o hará que el camerunés tenga que esperar unas 8 semanas para poder volver a entrenar con el grupo, a pesar de se debe confirmar el tipo de tratamiento que seguirá.
Sólo hacía dos minutos que había salido al campo cuando Samuel Eto'o se hizo daño rematando a puerta, después de una gran combinación con Henry. El ‘9' azulgrana tuvo que marcharse del terreno de juego y, después de distintas pruebas, ya se conoce el alcance de su lesión.
El comunicado facilitado por los Servicios Médicos del club dice lo siguiente: “El jugador Samuel Eto'o sufrió, durante del partido de ayer con el Inter de Milán, una ruptura parcial del tendón del recto anterior de la pierna derecha, tal y como han confirmado la ecografía y la resonancia magnética realizadas en la Clínica Asepeyo de Sant Cugat. En el transcurso de las próximas horas se determinará la conducta terapéutica a seguir, ya sea conservadora o quirúrgica. El plazo estimado para la recuperación del jugador, tanto con un tratamiento como con el otro, es de 8 semanas para volver a los entrenamientos de grupo.”
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
En hij viel meteen uitstekend in. Barcelona mazzelde trouwens bij een 2-1 stand, want volgens mij was het schot van Yaya niet helemaal over de lijn. Desalniettemin werd het 3-1 en even later volgde er een rode kaart voor Marquez op het moment dat Rijkaard net Gabi Milito in wilde brengen.
Sneijder scoort net overigens de 0-2 voor Real Madrid uit bij Villarreal. Een spetterende vrije trap die er via de binnenkant paal in gaat. Van Nistelrooij maakt even daarna de 0-3.
Sneijder scoort net overigens de 0-2 voor Real Madrid uit bij Villarreal. Een spetterende vrije trap die er via de binnenkant paal in gaat. Van Nistelrooij maakt even daarna de 0-3.
Sneijder met de 0-4. Hij leverde ook al een assist op Raul en veroverde de bal, waardoor de 0-3 van Ruud kon plaatsvinden.
Op dezelfde dag dat Ajax verder in rouw gedompeld wordt, laat Wesley Sneijder de Koninklijke swingen en scoort hij twee keer.
Tragische ironie of poëtische gerechtigheid?
Op dezelfde dag dat Ajax verder in rouw gedompeld wordt, laat Wesley Sneijder de Koninklijke swingen en scoort hij twee keer.
Tragische ironie of poëtische gerechtigheid?
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo sep 02, 2007 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof mijn ogen niet. Real Madrid geeft de 2e helft voor het eerst in jaren weer voetballes...en dat zonder de hulp van de scheidsrechter
Met Sneijder in vette hoofdrol, die 0-4 was ook lekker droog (maar niet zo mooi als die vrije trap natuurlijk) en een heerlijke pass op Raul voor de 0-1. En nu applauswissel.
Mmm, Metzelder/Cannevaro werkt overigens erg goed. Nou laat ik niet te enthousiast worden.

Mmm, Metzelder/Cannevaro werkt overigens erg goed. Nou laat ik niet te enthousiast worden.
0-5 Guti. Sneijder kreeg een publiekswissel.
Ik heb Real in jaren niet zo mooi zien voetballen. Op deze manier (en met onze Wes) gun ik Real de titel ook nog wel. Wat staat dit in schril contrast met dat betonvoetbal onder Capello. Na die gestoorde zet met Del Bosque gaat deze trainerswissel wel goed uitpakken, denk ik. Schüster gaat ook hier prima werk leveren. Jammer eigenlijk voor een club als Ajax dat Real zo snel voor hem kwam.
Ook het spel van Guti en Van Nistelrooy mag er overigens wezen. En ik vrees voor degenen die voorspelden dat Drenthe zou floppen bij Real dat ze de rekening aan het einde van het seizoen gepresenteerd gaan krijgen.
Ik heb Real in jaren niet zo mooi zien voetballen. Op deze manier (en met onze Wes) gun ik Real de titel ook nog wel. Wat staat dit in schril contrast met dat betonvoetbal onder Capello. Na die gestoorde zet met Del Bosque gaat deze trainerswissel wel goed uitpakken, denk ik. Schüster gaat ook hier prima werk leveren. Jammer eigenlijk voor een club als Ajax dat Real zo snel voor hem kwam.
Ook het spel van Guti en Van Nistelrooy mag er overigens wezen. En ik vrees voor degenen die voorspelden dat Drenthe zou floppen bij Real dat ze de rekening aan het einde van het seizoen gepresenteerd gaan krijgen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo sep 02, 2007 10:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.