Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Le T.

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Le T. » ma apr 25, 2016 5:41 pm

zeux schreef:Diezelfde supporters staan volgend jaar te juichen hoor, als het plots 'klikt' zoals Tonk voorspiegelt.

Dan is alles vergeten en vergeven en is Van Gaal de grote meneer waarin ze zich hadden vergist.
Dat soort supporters vergissen zich niet, die zien een beslissende verandering die ze zelf altijd al gewild hadden. Daar hebben we er hier ook genoeg van.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 25, 2016 6:06 pm

Le T. schreef: Dat soort supporters vergissen zich niet, die zien een beslissende verandering die ze zelf altijd al gewild hadden. Daar hebben we er hier ook genoeg van.
Iemand die de non-believers al in November 2014 zou uitlachen bijv. De self fulfilling prophecy doet 1,5 jaar later nog steeds opgeld.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 25, 2016 6:38 pm

Voor supporters is er een point of no return. Dan kan de trainer het schudden. Gezien de reacties op www.redcafe.net lijkt LVG over zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen.

Hier in Nederland heeft LVG eindeloos krediet vanwege 1995. Elders ligt dat niet zo. En van de FA-cup liggen de supporters van MU echt niet wakker. Ze weten ook welke tegenstanders hun club heeft gehad.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 26, 2016 4:58 am

Yopi schreef: MT, mee eens dat je voetbalt voor de supporters?
Ik heb me prima vermaakt tijdens MU-Everton. Zat gewoon naar Ajax te kijken. Engeland is ook blij. Men heeft het over een van de beste halve finales in de FA Cup geschiedenis.

De pers zette een toontje, en veel gingen er in mee, maar ze zien het doorgaans niet zo helder. Nu hoor je analisten roepen dat LVG eindelijk 'the shackles' eraf haalt. Het komt niet eens in ze op dat het team, vanwege de nieuw aan te leren speelstijl, eerst stroef draait en daarna, als het plaatje begint te kloppen, steeds soepeler.

Dus de pers, net als veel critici, redeneert blind door op een eerder oordeel, ongeacht de juistheid daarvan. Eerst begrijpen ze niet dat er een proces nodig is, en geven ze LVG de schuld. En als het dan begint te lopen, dan hebben ze het erover dat dit komt omdat LVG eindelijk uit de weg is gestapt. Hoe verzin je het? Van een learning curve hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord.

Het lijkt me makkelijker om de voeten te laten spreken. Dit MU, zoals het zich nu ontwikkelt, heeft als die ontwikkeling zich door blijft zetten deze zomer in principe geen nieuwe (top)aankopen nodig. Ze zitten op het goede spoor. Nu gaat het erom om het momentum door te zetten en de details steeds meer te verbeteren.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di apr 26, 2016 6:20 am

Monkey Tonk schreef:
Ik heb me prima vermaakt tijdens MU-Everton. Zat gewoon naar Ajax te kijken. Engeland is ook blij. Men heeft het over een van de beste halve finales in de FA Cup geschiedenis.

Buiten die stuitende en op niets gebaseerde arrogantie van je, kan je even wat citaten hiervan plaatsen als je zoiets beweerd.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 26, 2016 7:43 am

Hahaha die MT verdient een ban.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di apr 26, 2016 8:10 am

Precies, die achteloze heldenverering van een club...... ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 26, 2016 8:37 am

Raymon schreef:Precies, die achteloze heldenverering van een club...... ;)
MT en Le T. zijn uitstekende posters. Alleen dat gedweep met die Van Gaal en die dubbele standaards. :excited.gif:

Wanneer Koeman of FdB na 2 jaar en al dat geld bij zo'n mega-club niet verder zou komen dan een plekje in de subtop, dan zou m.n. Le T. er heel anders in staan dan nu.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 26, 2016 9:07 am

@MT: hoezo heeft LVG geen topaankopen nodig? Hij zegt zelf dat hij zich dit jaar heeft moeten behelpen met dat zooitje van hem (vrij vertaald - zie link hierboven naar redcafe.net). Hij heeft het -vindt hij zelf - juist fantastisch gedaan, gezien de staat van zijn selectie.

Nu ligt het (blijkbaar) weer aan de scouts en Woodward. Het ligt nooit aan hem.

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 26, 2016 9:29 am

Yopi schreef: Het ligt nooit aan hem.
Hij legt de rest van de mensheid graag langs de (Zijn) meetlat van de totale mens. Mij lijkt dat je dan extreem zelfkritisch moet zijn. Maar daar hapert het nogal, heb ik de indruk. Verknipt figuur, z'n zelfbeeld lijkt me niet helemaal kloppend. :smallgrin.gif: Proletisch brallen met een slok teveel op en vrouwlief kleineren. Je kunt de totale mens LVG zo op een camping aan de Costa Brava kwijt.

Het lijkt me de reinste horror om met die man te werken. Je wordt hoe dan ook in je individuele vrijheid beknot, omdat je als (totale) mens in zijn kaders moet passen. Die onzin heeft ie waarschijnlijk tijdens een cursus neurolinguistisch programmeren geleerd: op iemand inpraten om 'm de richting op te duwen waar je 'm hebben wilt. Mensen met enige vorm van intelligentie laten zich dat niet welgevallen. En dan ben je automatisch uit de gunst. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 26, 2016 9:51 am

Wie presteert mag een hoop in de sportwereld.

Zie je het voor je: LVG die op de camping aan de Costa Brava zijn ballen laat zien, alleen Totale Kampeerders om zich heen wil, op de tafel gaat staan (hopen dat hij er niet doorzakt) en met een rood aangelopen hoofd buldert: 'Ik ben de beste van de Hele Camping! En niet alleen van déze camping! Ook van Camping Rio Alto en Camping Blue Sky!' :smallgrin.gif:

In de sportwereld mag een hoop, maar er is één voorwaarde: je moet (blijven) presteren.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 26, 2016 10:04 am

Yopi schreef:@MT: hoezo heeft LVG geen topaankopen nodig? Hij zegt zelf dat hij zich dit jaar heeft moeten behelpen met dat zooitje van hem (vrij vertaald - zie link hierboven naar redcafe.net). Hij heeft het -vindt hij zelf - juist fantastisch gedaan, gezien de staat van zijn selectie.

Nu ligt het (blijkbaar) weer aan de scouts en Woodward. Het ligt nooit aan hem.

Ik zou gezien het spel en de vooruitgang, en de rek die er nog inzit, juist geen grote aankopen doen. Tenzij het iemand is als Martial; een jonge speler van wereldklasse. Maar geen gearriveerde spelers. Dat heeft deze selectie niet nodig. Het gaat er nu om dat je er steeds meer een geoliede machine van maakt. Je ziet nu onderdelen die aan het begin van het seizoen nog nergens te bekennen waren. De beslissende steekpass (oa Lingard (!); in de gaten houden...), de dribbel naar de achterlijn in het strafschopgebied (de ene na de andere tegen Everton, vooral van Martial, maar ook van Rashford, dus het lijkt erop dat MU er speciaal op traint), er lopen (meestal) niet meer teveel mensen voor de bal, zodat de counters niet meer dodelijk zijn, etc. Het komt allemaal tegelijk bovendrijven. Is het perfect? Nee, natuurlijk niet. Nog lang niet. Ze hadden de volledige controle over de wedstrijd, en gaven die aan het eind nog bijna weg. Maar dat is niet erg, zolang je de film bestudeert en de zwakke punten eruit licht voor verdere verbetering. Dat maakt het juist leuk om zo'n proces te volgen. Aan het eind van de wedstrijd, toen veel spelers er doorheen zaten, werd de Everton-counter namelijk wel levensgevaarlijk. De bal ging er niet in, maar de deur stond open. Dus de volgende keer, in een vergelijkbare situatie, kijken of dat eruit gehaald is.

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 26, 2016 10:10 am

Nogmaals, welke vooruitgang en welk goed spel?
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 26, 2016 10:16 am

Je kunt blijkbaar 1 zin typen, en 1 zin lezen, dus in de letterlijke zin ben je geen analfabeet. Maar ik denk dat voor jezelf denken waarschijnlijk nog wat te hoog gegrepen is. Dus een mooi stempeltje en een 'ga zo door'...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 26, 2016 10:33 am

Nou, nou... :excited.gif:

Welke vooruitgang en welk goed spel, MT?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 26, 2016 12:20 pm

Nou, nou ...

Le T.

Bericht door Le T. » di apr 26, 2016 12:37 pm

Monkey Tonk schreef:

De pers zette een toontje, en veel gingen er in mee, maar ze zien het doorgaans niet zo helder. Nu hoor je analisten roepen dat LVG eindelijk 'the shackles' eraf haalt. Het komt niet eens in ze op dat het team, vanwege de nieuw aan te leren speelstijl, eerst stroef draait en daarna, als het plaatje begint te kloppen, steeds soepeler.

Dus de pers, net als veel critici, redeneert blind door op een eerder oordeel, ongeacht de juistheid daarvan. Eerst begrijpen ze niet dat er een proces nodig is, en geven ze LVG de schuld. En als het dan begint te lopen, dan hebben ze het erover dat dit komt omdat LVG eindelijk uit de weg is gestapt. Hoe verzin je het? Van een learning curve hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord.
Enerzijds is het het niet snappen, met figuren als Shearer en Soeness is dat ook niet raar, die denken dat voetbal net zo simpel moet zijn als zijzelf en dat het slechts een kwestie is van verdedigers die de bal de tribune inroeien en spitsen die op goal schieten (niet plaatsen uiteraard, dat is slecht voor de shots on target statistiek, gewoon hard op de keeper). Anderzijds heb je er daar ook een hoop rondlopen die op zich wel weten dat er sinds het aanbreken van de 20e eeuw meer is in het voetbal, maar die het niet pikken wanneer een buitenlander iets te veel komt vertellen hoe het zit of te weinig working class uitstraalt. Dan rotten ze samen met de voetbalachterlijken en gaan ze met alle mogelijke middelen die vermaledijde buitenlander aanpakken. Daar kan ook Wenger over meepraten. Daar komt dan nog bij dat als je niet kruipt voor de pers, die collectief wraak gaan nemen.

Zo'n Lineker bijvoorbeeld zit de ene keer bewonderend te doen over het totaalvoetbal van Cruijff, maar hij huilt dan ook heel achterbaks mee met de argumenten van het 19e eeuws voetbalsimplisme, nog los van de wat selectieve berichtgeving bij MotD. Gullit mag natuurlijk ook langskomen om te vertellen dat het City is dat jeugd een kans geeft vanwege één speler, en dat Van Gaal dat slechts deed omdat hij werd overvallen door blessures. Elk verzinsel van de pers, over kadaverdiscipline en jonge spelers die trillen van angst, over rigide tactieken die de spelers doen verstijven en aanvallers die geen risico mogen nemen, ook al lijden ze 20 keer balverlies met een wat erg optimistische actie, alles is geoorloofd. We kunnen niet hebben dat iemand die deed alsof hij het beter wist gelijk krijgt.

In Engeland is het altijd nog iets dommer dan in Nederland, maar in principe werkt het hetzelfde. 90% van de supporters kan niet zelfstandig kijken en denken. Die zijn hulpeloos uitgeleverd aan de macht van de herhaling, verzinsels worden feiten, dom en vals geleuter wordt tot scherpe analyse. Dus hun mening verbaast me niet. Als een aanvaller uit een bijna onmogelijke hoek op De Gea schiet dan redt die Van Gaal weer eens, hij doet kennelijk nooit normaal keeperswerk, en die blunders van hem die punten kostten worden nooit genoemd. Ook Martial redt Van Gaal altijd, terwijl het toch zijn eigen belachelijk dure miskoop was. Zaterdag speelde hij niet zonder dreiging, maar hij was nogal slordig en maakte vaak de verkeerde beslissingen, hij had die goal echt wel nodig voor meer dan een 7. Voor Rashford gold dat nog sterker.
Het lijkt me makkelijker om de voeten te laten spreken. Dit MU, zoals het zich nu ontwikkelt, heeft als die ontwikkeling zich door blijft zetten deze zomer in principe geen nieuwe (top)aankopen nodig. Ze zitten op het goede spoor. Nu gaat het erom om het momentum door te zetten en de details steeds meer te verbeteren.
Het zijn op zich wel allemaal patroonaanvallen, daar is sinds september/oktober met zijn creatieve armoede blijkbaar flink op getraind, maar een speler met echt begrip van het spel, die 2 passes vooruit kan denken, ontbreekt. Er is ook weinig improvisatie rond de zestien, een man met fantasie en een origineel idee.
wimpey schreef:
Raymon schreef:Precies, die achteloze heldenverering van een club...... ;)
MT en Le T. zijn uitstekende posters. Alleen dat gedweep met die Van Gaal en die dubbele standaards. :excited.gif:

Wanneer Koeman of FdB na 2 jaar en al dat geld bij zo'n mega-club niet verder zou komen dan een plekje in de subtop, dan zou m.n. Le T. er heel anders in staan dan nu.
Koeman doet ook niet aan een nieuw soort voetbal brengen, het is geen bouwer, het is meer iemand die (bekwaam) op de winkel past. Guardiola stapte tot nu toe ook altijd in in clubs waar hij niet zo'n grote omslag meer hoefde te maken. Dan is de aard van de job anders, en dat telt mee in de beoordeling.
wimpey schreef:
Yopi schreef: Het ligt nooit aan hem.
Hij legt de rest van de mensheid graag langs de (Zijn) meetlat van de totale mens. Mij lijkt dat je dan extreem zelfkritisch moet zijn. Maar daar hapert het nogal, heb ik de indruk. Verknipt figuur, z'n zelfbeeld lijkt me niet helemaal kloppend. :smallgrin.gif: Proletisch brallen met een slok teveel op en vrouwlief kleineren. Je kunt de totale mens LVG zo op een camping aan de Costa Brava kwijt.

Het lijkt me de reinste horror om met die man te werken. Je wordt hoe dan ook in je individuele vrijheid beknot, omdat je als (totale) mens in zijn kaders moet passen. Die onzin heeft ie waarschijnlijk tijdens een cursus neurolinguistisch programmeren geleerd: op iemand inpraten om 'm de richting op te duwen waar je 'm hebben wilt. Mensen met enige vorm van intelligentie laten zich dat niet welgevallen. En dan ben je automatisch uit de gunst. :smallgrin.gif:
Ja, Rivaldo, Toni en DiMaria zijn de intelligente voetballers, domme nitwits als Rijkaard, Seedorf, Iniesta en Schweinsteiger laten zich dat allemaal welgevallen. Sterker nog, die zijn zo dom dat ze het zelfs een hele prettige man vonden om mee samen te werken.

Net op het moment dat ik op het punt sta je enigzins serieus te nemen laat je je weer kennen als iemand die schaamteloos en in weerwil van de bekende feiten de rancuneuze pers nablaat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 26, 2016 12:46 pm

Een impressie vanuit de spelersgroep: https://www.yahoo.com/news/manchester-u ... tml?ref=gs

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di apr 26, 2016 12:48 pm

Goh geen citaten, hoe zou dat nu komen. :smallgrin.gif:
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 26, 2016 12:55 pm

Le T. schreef: Het zijn op zich wel allemaal patroonaanvallen, daar is sinds september/oktober met zijn creatieve armoede blijkbaar flink op getraind, maar een speler met echt begrip van het spel, die 2 passes vooruit kan denken, ontbreekt. Er is ook weinig improvisatie rond de zestien, een man met fantasie en een origineel idee.
Dat is lang zo geweest, maar ik zag toch een verbetering van het aanvalsspel tegen Everton, en daarvoor ook al tegen Crystal Palace. Het is opeens een stuk directer.

https://www.youtube.com/watch?v=QPo4M6YUzio

Directer kan toch niet? De manier waarop Martial die goal opzet heb ik bij Cruijff gezien. Uit stilstand bij de zijlijn, passje, kaats, passje, kaats, doelpunt. haha. Daar kan ik zo tien keer naar kijken.

Die Rashford en Martial voelen elkaar heel goed aan. Nu al ... Ze spelen net samen. Martial ontvangt de bal, en staat rechtop (a la Cruijff). Hij overziet de hele situatie, en Rashford legt die bal perfect op maat terug. Als je de tape op 20 seconden stopt is er voor Everton nog niks aan de hand. Maar zet 'm op 23 seconden stil, en het ligt helemaal open, want Rashford is uit het midden weg, en Martial gaat het gat in. En dan houdt hij ook nog even in omdat hij ziet dat Herrera wat langer nodig heeft met de balcontrole. Veel anderen sprinten gewoon door en lopen allang buitenspel.

Komt dat een beetje in de buurt bij verbetering, heren Yopi en Lionel?

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 26, 2016 1:50 pm

Zo kan je toch van iedere goal iets maken?

Ik sta ook weleens rechtop :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 26, 2016 1:54 pm

Wat een lap tekst, Le T. Ik pik er een quote uit:
Anderzijds heb je er daar ook een hoop rondlopen die op zich wel weten dat er sinds het aanbreken van de 20e eeuw meer is in het voetbal, maar die het niet pikken wanneer een buitenlander iets te veel komt vertellen hoe het zit of te weinig working class uitstraalt.
Meen je dat? Het Engelse voetbal zit vol buitenlanders. De trainers van de meeste topclubs en subtoppers zijn buitenlanders. Engeland heeft zelfs een buitenlandse bondscoach gehad. Wij zijn zover nog niet. Ik zou denken dat Engeland in dit opzicht voorloopt op Nederland.

Wordt Ranieri geslacht omdat hij een buitenlander is???? Misschien presteert hij beter dan LVG?

En dan: LVG is juist zó working class. Proleterig, met dat onbeschofte gedrag van hem. Working class: letterlijk je ballen laten zien.
Ook niet raar, hij is een volksjongen uit Oost. Een omhooggevallen gymleraar.
Niet dat het erg is. Voetbal is een volkssport. Daar hebben intellectuelen of would-be intellectuelen het mee te doen.

Vind dat Wenger véél meer klasse uitstraalt dan LVG, trouwens. Maar die is dan ook naar een heuse universiteit geweest. :smallgrin.gif: Wenger houdt het al een tijdje uit in Engeland, dus hoezo aversie tegen mensen die niet working class zijn? En o horror, de man is nog een buitenlander ook.

Ik zou andere smoezen bedenken. :aai.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di apr 26, 2016 2:20 pm

Lionel schreef:Ik sta ook weleens rechtop :excited.gif:
Misschien is het dan een plan om jezelf "Johan" ipv "Lionel" te noemen. :smallgrin.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 26, 2016 2:28 pm

:smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di apr 26, 2016 2:29 pm

Wat een theekransje. Nog een koekje Lionel? Je mag wel gaan zitten hoor. Bij IH op schoot.

Plaats reactie