Spanje
Moderator: mods
Gewoon het Galacticos syndroom. Ronaldinho zal nog wel leuke dingen laten zien maar is duidelijk niet meer de oude. Die mag Rijkaard gegarandeerd niet op de bank zetten want dat is de grote melkkoe van Barca (al ging vandaag het gerucht dat hij naar Chelsea zou gaan, en Alves naar Barca.)joey schreef:Het Sneijder/VDV-syndroom, zeg maar.
Fascinerend probleem hoor. Etoo op de bank is binnen de kortste keren herrie. Messi op de bank is een belachelijk idee. Henry, de nieuwe aankoop om de pijn van het afgelopen seizoen te doen vergeten, gaat ook niet gebeuren. Ondertussen Deco, de motor van het succes van de afgelopen jaren op de bank?
Overigens denk ik dat ze met vallen en opstaan, dubieuze arbitrale beslissingen kampioen gaan worden maar daarna is het voorlopig over.
Mja, er wordt wat gecorrigeerd voor zonden uit het verleden.joey schreef:Ik dacht dat Real juist altijd bevoordeeld werd?![]()

Rijkaard had er beter mee kunnen stoppen, vind ik.
Vind het vreemd dat hij dat ook niet heeft gedaan...maar ja als je meteen na een drama-seizoen een Henry cadeau krijgt is het waarschijnlijk lastig om te denken "ik ga maar eens een seizoentje RKC trainen."
Mwah, 2e helft stond het stukken beter en kreeg Barca genoeg kansen om te winnen, Henry viel goed in en had een paar keer pech met o.a. een schot op de paal.Toen Deco inviel ( beetje laat ) zag je bij vlagen weer een beetje van het oude Barca.Al lijkt Ronaldihno vooralsnog zo te beginnen hoe hij vorig seizoen eindigde.joey schreef:Nee, natuurlijk niet. Slecht ingekocht, wat moet je met al die sterren in de voorhoede?Voetske schreef:Flitsend is het nog niet bij Barca ..
Wat Real M. betreft hadden die ook gewoon punten kunnen verliezen.Daar was de achterhoede ook bij tijd en wijlen gaten kaas en chaos troef ... en beperkte de kansen zich voor het grootste gedeelte uit afstandsschoten op een paar kansjes voor Nistelrooy na.En voor Real telt nu het zelfde als toen voor Barca, op het moment dat het fout gaat valt iedereen over de Hollandse kolonie heen.Verder komt Schuster nog al paniekerig over als het effe mis dreigt te lopen ..
Blij met de punten ...
Ik geef de Hollanders nog wel kans om te slagen bij Real. Heinze ook wel. Saviola zal een zelfde soort rol als bij Barcelona gaan vervullen. Met Pepe wordt het sowieso niets.wimpey schreef:Wesley redt het wel bij Madrid. Pepe, Metzelder, Heinze (trage broertje van Walter Samuel), Saviola, Robben (vallen, opstaan, massagetafel) en Drenthe niet, lijkt me. Ben met Jöhnk eens dat er beroerd is ingekocht. Of dat alleen aan Schuster ligt, vraag ik me af. Calderon en Mijatovic zijn toch de mannen die het aankoopbeleid bepalen. Robben was een belofte van Calderon bijv.
Politiek speelt iets meer rol bij een club als Real dan bij de meeste andere clubs, Bertje. Ik heb geen idee in hoeverre dat nu weer zo is, maar het is duidelijk dat men bij Real het roer na een lelijk en verdedigend voetbalseizoen in overdreven mate om wil gooien.Bertje schreef:Dan had Schuster zich meer moeten laten gelden. Uiteindelijk moet hij de opstelling maken.
Deco is (samen met Lampard) een van die zeldzame creatieve vedettes met een enorme arbeidsethiek die ook een bal kan afpakken.Peter schreef:Verder is het veel te aanvallend. Alleen Yaya kan op het middenveld een bal afpakken. Je komt echt een middenvelder te kort zo.
Eens. Barcelona heeft juist spelers gekocht met enorme toegevoegde waarde. De aankoop van Henry lijkt alleen voor problemen te gaan zorgen. Eigen schuld, dikke bult.Jöhnk schreef:Ik vind Yaya (aantal jaar terug zo weg te plukken bij Beveren), Milito en met name Abidal uitstekende aankopen eerlijk gezegd. Henry was wat overbodig, maar het is tegenwoordig helemaal in om sterren en gevestigde namen te kopen.
Hoe zag de opstelling van gisteren eruit?
Na een nachtje slapen bedenk ik me dat het gelijkspel van Farsa eigenlijk een soort blessing in disguise voor Rijkaard kan zijn. Zijn even die belachelijke verwachtingen naar beneden geschroefd. Even natuurlijk, want zouden ze volgende week weer punten morsen wordt er meteen aan zijn poten gezaagd.
Wat ben ik trouwens blij dat die hondenkop van een Emerson is opgezouten. Capello heeft veel goed gedaan maar die gast in het wit had ik niet nog een seizoen getrokken.
Weet niet hoor. Er zijn drie verdedigers gehaald. En het is ook niet alsof ze opeens 3-4-3 spelen. Wat me wel verbaasde dat zaterdag er veel meer snelheid in het voetbal zat dan onder Capello, het zag er nog niet briljant uit maar wel enigszins Realachtig.maar het is duidelijk dat men bij Real het roer na een lelijk en verdedigend voetbalseizoen in overdreven mate om wil gooien.
Wat ben ik trouwens blij dat die hondenkop van een Emerson is opgezouten. Capello heeft veel goed gedaan maar die gast in het wit had ik niet nog een seizoen getrokken.
Thomas schreef:Holy shit. Dragutinovic slikt net bij Sevilla-Getafe z'n tong in. Ik had even het gevoel dat ik naar een stervend iemand zat te kijken, maar z'n medespelers en de ploegartsen waren er snel genoeg bij. Dat zag er eng uit, zeg.
www.vi.nlPuerta ligt nog in coma maar het gaat beter
27/8/2007 12:22
Antonio Puerta wordt in een kunstmatige coma gehouden. De verdediger van Sevilla werd zaterdagavond tijdens het thuisduel met Getafe onwel.
Volgens Spaanse media zou Puerta zaterdag liefst vijfmaal een hartstilstand hebben gehad, waarvan de eerste op het veld. Elke keer slaagde een arts erin zijn hart weer op gang te brengen. Sindsdien ligt de 22-jarige speler op de intensive care en wordt hij kunstmatig beademd.
Voorzitter José Maria Del Nido sprak maandagochtend met de pers vlak voordat de selectie van Sevilla in een vliegtuig stapte voor de komende duels met AEK Athene en AC Milan in respectievelijk de voorronde van de Champions League en de strijd om de Europese Super Cup.
'Hij heeft de nacht goed doorstaan', noteerde El Pais uit de mond van Del Nido. 'Zijn toestand is zelfs licht verbeterd. Dat geeft ons de gelegenheid optimistischer te zijn. Zijn leven is in groot gevaar geweest en hij wordt nu nog wel beademd, máár het gaat beter met hem. De ploeg gaat op reis met het voornemen twee overwinningen aan hem op te dragen.'
Volgens El Pais is Puerta in het verleden vaker onwel geworden. In de zomer van 2006 ging hij neer tijdens de rust van een oefenduel en in de voorbereiding op het huidige seizoen werd hij onwel tijdens een training. Beide keren zou de grote hitte de oorzaak zijn geweest. Onlangs had Puerta nog probleemloos een medische keuring doorstaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wat blijft zoiets toch heftig. Hopelijk weet die jongen het vol te houden.Antonio Puerta lijdt, toestand zeer kritiek
28/8/2007 15:18
Het gaat slecht met Antonio Puerta. De Spaanse verdediger van Sevilla is er sinds gisteren op achteruit gegaan, zo meldt het Virgen del Rocío-ziekenhuis.
'Zijn toestand is verslechterd vanwege het gebrek aan zuurstof in de hersenen', meldt het communiqué. 'Bovendien lijden zijn organen als gevolg van de hartinfarcten. De situatie is zeer kritiek.'
Puerta stortte zaterdag in het duel met Getafe neer. Zowel op het veld als daarna in de kleedkamer kreeg de linkspoot hartaanvallen, waarna hij in het ziekenhuis op de intensive care werd opgenomen.
In het verleden zou Puerta vaker onwel zijn geworden. Toch doorstond hij onlangs probleemloos een medische keuring.
Zijn kritieke toestand overschaduwt Sevilla's strijd om een plek in het hoofdtoernooi van de Champions League volledig. De Andalusiërs verdedigen vanavond in Griekenland een 2-0 voorsprong tegen AEK Athene.
www.vi.nl
-
- AT Toto winner 15/16
-
-
- AT Toto winner 15/16
Heel erg triest, inderdaad. Mijn medeleven.joey schreef:RIP. Wat een drama.
Wat ik alleen niet begrijp: hoe heeft de verzorging die jongen nog het veld af kunnen laten lopen? Vaak wordt compleet onnodig een brancard het veld opgesjouwd. Nou was het zeker nodig. Hij had toch geen enkele inspanning meer mogen doen? Geen beweging, niets. Op de brancard en met gillende sirenes naar het ziekenhuis voor een check-up. Heeft hij liggend op het veld tegen de verzorging dan helemaal niets gezegd over pijn of last in zijn hartstreek? Onbegrijpelijk.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di aug 28, 2007 6:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Om nu te zeggen dat ie vermoeid het veld af liep ... en volgens mij vroeg de verzorger nog of ie oke was waarop ie, zoals ik het kon zien, ja knikte ..
Maar vraag het nog maar een keertje ...
Maar niemand weet of dat deze speler nog niet zo lang geleden ( lang ) geblesseerd was ?.
Maar vraag het nog maar een keertje ...
Maar niemand weet of dat deze speler nog niet zo lang geleden ( lang ) geblesseerd was ?.
Blij met de punten ...