Italië
Moderator: mods
-
Valencia uit bedoel je denk ik. Lyon uit waren het Pienaar en v.d. Vaart (die net terugkeerde van een blessure) die scoorden.Peter schreef:Maar die jongen staat er altijd wel op beslissende momenten. Lyon uit vond ik zo'n moment. Zweden tegen Italië was zo'n moment en nu wordt Inter zelfs aan de hand van Zlatan kampioen.
@RGB:
Niet met je eens. Ik vind zijn persoonlijkheid precies hetzelfde als toen, toen hij geen pepernoot raakte. Dat vind ik juist zo prachtig aan hem. Ik sluit me dan ook aan bij Rishi.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
In het veld bedoel ik. Wanneer hij weer eens iemand neerhoekte. Zlatan had minachting voor zijn medespelers (tegenstanders of ploeggenoten). Nu niet meer hoor, het is een -gezien zijn voorgeschiedenis- beschaafde speler.Mr. Ajax schreef:
@RGB:
Niet met je eens. Ik vind zijn persoonlijkheid precies hetzelfde als toen, toen hij geen pepernoot raakte. Dat vind ik juist zo prachtig aan hem. Ik sluit me dan ook aan bij Rishi.
Ik denk dat je hem verder wel arrogant kunt noemen, maar het is tegenwoordig zeker geen verkeerde kerel. Ik heb hem vorig zomer van nabij meegemaakt, charmante vent. Erg pienter ook.
Hij heeft zich goed ontwikkeld, hij heeft veel geleerd, akkoord, maar wat je hier schrijft gaat wat ver. De scherpe randjes zijn eraf, maar Zlatan speelt nog steeds op intuitie, kracht en techniek en is nog steeds zelfbewust.Raul Gonzalez Blanco schreef: De huidige Zlatan is een totaal andere voetballer, andere stijl, andere persoonlijkheid.
-
Dan zie ik niet waarin ik te ver zou gaan, Patrick Vieira speelt ook op kracht, techniek, intuitie en barst van het zelfvertrouwen maar dat is ook een andere speler dan Zlatan.
Zlatan speelt wel meer dan alleen maar 'ontwikkelder', hij speelt echt anders. Zlatan is een zwervende, dynamische speler geworden. Iemand met overzicht en slimme pasjes evenzeer als doelgerichte acties. Dat is echt een rigoreuze breuk met zijn ajaxtijd. Toen liep alle dynamiek dood bij hem (zlatan was die speler die midden in een counter in de middencirkel zijn voet op de bal zette om een tegenstander wat te dollen), kwam hij pas in beweging als hij de bal in zijn voet had (zijn bewegen zonder bal was echt dramatisch, zelden zijn Joey en ik het zo eens geweest over iets) en speelde hij puur als een aanspeelpunt voorop.
Ik zie een enorm verschil.
Zlatan speelt wel meer dan alleen maar 'ontwikkelder', hij speelt echt anders. Zlatan is een zwervende, dynamische speler geworden. Iemand met overzicht en slimme pasjes evenzeer als doelgerichte acties. Dat is echt een rigoreuze breuk met zijn ajaxtijd. Toen liep alle dynamiek dood bij hem (zlatan was die speler die midden in een counter in de middencirkel zijn voet op de bal zette om een tegenstander wat te dollen), kwam hij pas in beweging als hij de bal in zijn voet had (zijn bewegen zonder bal was echt dramatisch, zelden zijn Joey en ik het zo eens geweest over iets) en speelde hij puur als een aanspeelpunt voorop.
Ik zie een enorm verschil.
Op intuitie? Vieira? Die speelt juist gedisciplineerd. Maar goed, je kunt mijn opmerking in het belachelijke trekken, dat mag.Raul Gonzalez Blanco schreef:Dan zie ik niet waarin ik te ver zou gaan, Patrick Vieira speelt ook op kracht, techniek, intuitie en barst van het zelfvertrouwen maar dat is ook een andere speler dan Zlatan.
Zlatan beweegt beter, slimmer, is in dienst van de ploeg gaan spelen. Allemaal waar. Hij heeft zich geweldig ontwikkeld. Dat geef ik ook toe.
Maar een compleet andere speler is hij uiteraard niet geworden. En gelukkig maar. Hij heeft nog steeds die uistekende techniek en snelle voetjes. Hij is ook nog steeds snel, heeft ook nog steeds die individuele actie en is nog steeds moeilijk van de bal te zetten.
-
Ik denk dat we allebei exact hetzelfde bedoelen Jöhnk, of het in elk geval niet zo oneens zijn dat het discussie rechtvaardigt.
Ik denk dat het niet zo vreselijk ingewikkeld is wat ik zeg, Zlatan is heel erg veranderd t.o.v zijn Ajax-tijd en daarvoor heb ik de frase 'compleet andere speler' voor gebruikt. Natuurlijk snap ik dat hij nog steeds een technisch onderlegde speler is, intuitief voetbalt en fysiek sterk is (en een grote neus heeft, weinig gevoel voor humor en ik weet niet wat er allemaal nog meer intact is gebleven). Punt is (en daar ging de discussie immers over) dat je de mensen die hem destijds bekritiseerden niet 4 jaar na dato om de oren kunt slaan met het feit dat hij zo goed voetbalt. Het is namelijk een verschil van dag en nacht zoals hij tegenwoordig speelt.
Ik trek je woorden niet in het belachelijke overigens -ik weet wel beter- ik maak slechts de ironische vergelijking met Vieira(geen serieus discussiepunt, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel).
Ik denk dat het niet zo vreselijk ingewikkeld is wat ik zeg, Zlatan is heel erg veranderd t.o.v zijn Ajax-tijd en daarvoor heb ik de frase 'compleet andere speler' voor gebruikt. Natuurlijk snap ik dat hij nog steeds een technisch onderlegde speler is, intuitief voetbalt en fysiek sterk is (en een grote neus heeft, weinig gevoel voor humor en ik weet niet wat er allemaal nog meer intact is gebleven). Punt is (en daar ging de discussie immers over) dat je de mensen die hem destijds bekritiseerden niet 4 jaar na dato om de oren kunt slaan met het feit dat hij zo goed voetbalt. Het is namelijk een verschil van dag en nacht zoals hij tegenwoordig speelt.
Ik trek je woorden niet in het belachelijke overigens -ik weet wel beter- ik maak slechts de ironische vergelijking met Vieira(geen serieus discussiepunt, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel).
Ik snap inderdaad wat je bedoelt, RGB. Laat ik proberen uit te leggen waar wij van mening verschillen. Toen Zlatan binnenkwam was mijns inziens al wel duidelijk dat we te maken hadden met een onwijs ruwe diamant.
Zo hebben we nu Suarez. Misschien iets minder ruw talent, maar hij roept wel dezelfde controverse op. Je hebt een groep die hem bekritiseert om wat hij fout doet en je hebt een groep die liever niet kijkt naar wat hij fout doet en vooral aandacht schenkt aan wat hij goed doet. Over een jaar of vijf zal de eerste groep zien dat Suarez veranderd is, terwijl de andere groep zal zien wat ze -al dan niet met oogkleppen op- altijd al in hem hebben gezien.
Zo hebben we nu Suarez. Misschien iets minder ruw talent, maar hij roept wel dezelfde controverse op. Je hebt een groep die hem bekritiseert om wat hij fout doet en je hebt een groep die liever niet kijkt naar wat hij fout doet en vooral aandacht schenkt aan wat hij goed doet. Over een jaar of vijf zal de eerste groep zien dat Suarez veranderd is, terwijl de andere groep zal zien wat ze -al dan niet met oogkleppen op- altijd al in hem hebben gezien.
-
Ik begrijp wat je bedoelt inderdaad. Ik ga in zoverre met je mee dat Zlatan natuurlijk ook zijn potentie toonde bij Ajax, zeker in de laatste fase toen hij regelmatig klasse liet zien (en een slechte mentaliteit, dat ook weer). Maar ik vind het verschil met Suárez erg groot en heb een stuk minder begrip voor mensen die hem zijn talent ontzeggen dan met hen die dat destijds bij Ibrahimovic deden, simpelweg omdat de laatste zowel erg slecht presteerde als dikwijls weinig hoop gaf dat het spectaculair zou verbeteren.
Ik vind ook dat Suárez een stuk minder ruimte voor twijfel geeft, simpelweg omdat hij eigenlijk binnen geen tijd een van de belangrijkste spelers van Ajax is geworden.
ON TOPIC: Toch nog een prijs voor Roma, de Coppa Italia na een 2-1 tegen Inter.
Ik vind ook dat Suárez een stuk minder ruimte voor twijfel geeft, simpelweg omdat hij eigenlijk binnen geen tijd een van de belangrijkste spelers van Ajax is geworden.
ON TOPIC: Toch nog een prijs voor Roma, de Coppa Italia na een 2-1 tegen Inter.