Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 01, 2008 11:10 am

Het komt helaas te vaak voor Voetske. Dramatisch om telkens zulke berichten te moeten lezen.

Wat ook heel vaak voor komt is dat een club de trainer er uit gooit:
Walter Zenga moet Catania redden

Walter Zenga is de nieuwe coach van Catania. De oud-keeper van de Italiaanse nationale ploeg volgt Silvio Baldini op die vanwege de tegenvallende resultaten is weggestuurd.

De Siciliaanse club bevindt zich in de Serie A in de gevarenzone en heeft nog zeven competitieduels om handhaving te bewerkstelligen. 58-voudig international Zenga stapte in november vorig jaar bij Dinamo Boekarest op als trainer na een nederlaag in de derby tegen Steaua. Hij coachte daarvoor onder meer clubs in de VS en de Verenigde Arabische Emiraten.

www.nos.nl
Empoli laat alles weer bij het oude

Alleen in Italië kan een oefenmeester drie maanden na zijn ontslag weer op de bank van zijn oud-werkgever plaatsnemen. Empoli ontdeed zich maandagmiddag van Alberto Malesani en stelde weer zijn voorganger aan, Luigi Cagni.

Cagni (57) mocht drie maanden geleden zijn koffers pakken. Vorig seizoen plaatste Empoli zich onder de coach nog voor Europees voetbal, maar dit seizoen zijn de sportieve hoogtepunten ver te zoeken. Cagni moest dan ook al snel het veld ruimen.

Onder Malesani pakte Empoli uit de laatste zeven wedstrijden slechts één punt. Met 26 punten is de Toscaanse club dan ook de hekkensluiter van de Serie A. De achterstand op een 'veilige stek' bedraagt echter maar drie punten.

Eerder deze maand koos Palermo voor dezelfde werkwijze. Met Stefano Colantuono kozen de eilandbewoners weer voor de voorganger van de ontslagen Francesco Guidolin.

www.voetbalzone.nl
Ongelooflijk, hoor. Ze prutsen met z'n allen wat aan in Italië. Het blijven zo een stel beunhazen bij elkaar. Er zijn momenteel maar een paar clubs in Italië die de zaken goed voor mekaar hebben qua technisch beleid.[/code]

peter

Bericht door peter » za apr 05, 2008 7:08 pm

Roma komt goed weg. Bij rust was het gewoon 2-0 door goals van Taddei en Vucinic, maar na rust gaf Roma het helemaal uit handen. Genoa kwam terug tot 2-2, waarna Roma een penalty kreeg in de 80ste minuut. Deze buitenkans liet deRossi (Totti was er niet bij) niet onbenut, waarna de 3-2 op het scoreboard stond. Deze stand was tevens de eindstand, waardoor Roma nog steeds een kleine kans op het kampioenschap houdt.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za apr 05, 2008 7:40 pm

Kaka scoort de 1-0 bij Milan-Cagliari. Prachtige schot, het lijkt allemaal zo makkelijk bij hem...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter

Bericht door peter » za apr 05, 2008 7:46 pm

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 05, 2008 7:55 pm

Ik had het er laatst nog met Bert over wat voor onderschatte voetballer dat is. Ik vind het echt een klasbak.

peter

Bericht door peter » za apr 05, 2008 7:58 pm

Absoluut. Hoeft van mij niet echt een spits bij ook. Ik zou gewoon al het geld eens in een uitstekende verdediger pompen. Mexes verpatsen en daarvoor een echt goeie vervanger terughalen. Als je dan ook nog een linksback er bij haalt, dan ben je klaar.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za apr 05, 2008 8:42 pm

Wat een enorme blunder van Kalac net. Milan heeft echt een nieuwe keeper nodig, al een tijdje eigenlijk. Gomes?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter

Bericht door peter » za apr 05, 2008 8:44 pm

Snap het ook niet, Mr. Ajax. Er zijn genoeg goeie keepers die Milan zou kunnen halen. Er zit daar bakken met geld, maar er wordt zo weinig mee gedaan.

peter

Bericht door peter » za apr 05, 2008 9:11 pm

Pippo heeft er ook weer 2 in liggen zie ik.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 06, 2008 3:23 pm

Inter 1-0 voor tegen Atalanta. Channel 5 hier zendt iedere zondag een wedstrijd uit de serie A uit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

peter

Bericht door peter » zo apr 06, 2008 3:40 pm

Ja joh? Een goede reden om naar de UK te verhuizen, dus. Volgens mij staan ze al 0-2 voor, trouwens.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za apr 12, 2008 12:29 pm

Ancelotti rekent op Sjevtsjenko en Ronaldinho

AMSTERDAM - AC Milan-coach Carlo Ancelotti was vrijdagmiddag duidelijk tegenover de Italiaanse pers. De Italiaan denkt dat de voetbalsterren Sjevtsjenko en Ronaldinho vanaf volgend seizoen voor AC Milan spelen. Hij ziet de spelers als een versterking van het huidige elftal.

Voor Andrei Sjevstenko zou het een rentree zijn. De spits speelde al zeven jaar voor Milan en maakte daarin 127 doelpunten in de competitie. Ronadinho staat nog altijd onder contract van Barcelona, maar de spits staat ter discussie.

Eerder deze week liet een prominent commissielid van de club weten dat de Braziliaan disciplinair geschorst is. AC Milan-voorzitter Silvio Berlusconi gaf al aan achter de aanvaller aan te zitten.

“Ik heb de indruk dat Sjevstjenko wil terugkeren. Hij heeft heimwee naar Italië”, zei Ancelotti. Over Ronaldinho liet de oefenmeeste optekenen: “Het zou me intrigeren hem te trainen. Onze club werkt er hard aan en hoopt dat de onderhandelingen slagen. Het is erg belangrijk hem erbij te hebben.”
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » za apr 12, 2008 3:17 pm

Opmerkelijk, hoor. Lijkt mij niet in te passen met Pato en Kaka, maar goed.

Milan moet gewoon één van beide halen en voor de rest het middenveld en de verdediging gaan versterken. Verder moet men uiteraard een keeper halen, maar dat schreeuw ik al jaren.

peter

Bericht door peter » za apr 12, 2008 8:06 pm

Die dekselse Pippo legt er 2 in tegen zijn oude cluppie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 12, 2008 8:47 pm

2-2 Met nog 35 minuten te gaan.

Dit is trouwens ook een goede site voor mensen die live voetbal willen kijken zonder allerlei programma's te downloaden.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za apr 12, 2008 9:01 pm

Het werkt ook nog, dank.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 12, 2008 9:04 pm

Straks gezellig met z'n allen Banfield-Gimnasia LP kijken. :wink.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za apr 12, 2008 9:06 pm

Ik kijk nu afwisselend Barca (eerste minuut al voorgekomen) en Juve.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 12, 2008 9:10 pm

Martín Cáceres doet niet mee bij Recreativo, dus dat maakt het al een stuk minder interessant. Marco Rubén is wel een aardig spitsje.

3-2 Salihamidzic. Geen Milan in de Champions League, het zou wel wat hebben. :smallgrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 12, 2008 9:48 pm

1-1 Marco Rubén. :wink.gif:

peter

Bericht door peter » za apr 12, 2008 10:15 pm

Mooie site, Thomas. Daar gaan we gebruik van maken!

Die Bonera was ook weer als een idioot bezig. Ik weet niet wat die vent zo af en toe bezielt, maar er zitten toch wel wat draadjes los daar boven. Vroeger een groot talent, maar hij is oliedom. Daar win je geen prijzen mee.

peter

Bericht door peter » wo apr 16, 2008 5:50 pm

dennishens van AN schreef een leuk stuk over Fiorentina en een korte historie. Met zijn goedbevinden dus ook eventjes hier geplaatst.

La Emozione della Viola (De emotie van de paarsen)

Na de overwinning van Fiorentina op PSV gaan mijn gedachten terug naar de zomer van 2002. Niet vanwege het feit dat Nederland het WK heeft gemist, maar omdat halverwege dat jaar naar buiten komt dat mijn tweede grote voetballiefde, komende uit Amsterdam is Ajax mijn eerste, Fiorentina failliet is.

Ik kan niet geloven dat “mijn” Viola, met spelers als Nuno Gomes, Enrico Chiesa en Francesco Toldo bankroet is. In de zomer van 2002 komt de bevestiging. Het is zelfs zo erg dat de “Trots van Florence” de complete inboedel, inclusief de gewonnen bekers, moet verkopen. Zelfs de rechten op de naam Fiorentina moesten worden verkocht.

Boze tongen in en rondom Florence spreken nu nog van maffiose praktijken tegen de toenmalige voorzitter Vittorio Cecchi Gori. Cecchi Gori verdiende zijn geld met filmproducties en vormde destijds een serieuze bedreiging, zowel op de televisiemarkt als in de politiek, voor ex-premier van Italië en voorzitter van AC Milan, Silvio Berlusconi. Cecchi Gori werd leeg geplukt met als gevolg dat Fiorentina bankroet werd verklaard.

Vraag aan elke willekeurige supporter wat een faillissement van zijn club met hem zou doen en het antwoord zal teleurstelling en verdriet in zich bergen. Een Florentijn heeft in het verleden echter meer mee gemaakt dan de supporters van andere clubs. Fiorentina is een vreemde provincieclub, die zich in het verleden heeft gewenteld in het ongeluk en heeft leren leven met excessen.

In 1984 was de club koploper toen de gracieuze spelmaker, Giancarlo Antognoni, zijn been op drie plekken brak. Menig supporter van de Paarsen heeft die wedstrijd niet in zijn geheel bekeken, want ze snelden naar het ziekenhuis om Antognoni hun steunbetuigingen over te brengen. Het zal u niet verbazen dat Juventus kampioen werd en de successen beperkt bleven tot twee landstitels in de jaren ’50 en ’60. In die tijd speelde er zelfs een Nederlander, André Roosenburg. “Het kanon van Sneek”, voormalig speler van ADO, Helmondia ’55 en Leeuwarden, scoorde in 59 wedstrijden 18 doelpunten.

De successen van Fiorentina vertonen enige gelijkenis met de kunsthistorische schatten van Florence zelf: Mooi en oud. De Coppa Italia uit 2001 is het meest recente succes van “La Viola”. De Braziliaan Julinho was de grote man die Fiorentina voor de eerste keer kampioen maakte. Voetballers als Kurt Hamrin en Giancarlo De Sisti zijn herinneringen op oude prenten. Van de het elftal dat in 1961 de Europa Cup II won, zijn alleen zwartwitbeelden beschikbaar.

Waar de grote held Antognoni Juventus nog de deur wees toen “de Oude Dame” hem wilde halen, haalde Roberto Baggio de woede van de paarse tifosi op zijn dak toen hij aankondigde Fiorentina te verruilen voor Juventus. Tienduizend paarsgeklede supporters gingen de straat op om te demonstreren tegen deze transfer. Baggio durfde het jaar erop geen penalty te nemen tegen zijn oude club. Fiorentina – Juventus is van oudsher ook nu nog een meer beladen duel dan de derby van Milaan, niettemin omdat Juventus in het jaar 1982 de titel stal door middel van een dubieuze penalty en het gelijke spel van Fiorentina bij Cagliari.

Onder de naam Florentia Viola 1928 en later Florentia Viola maakt de club een doorstart in de Serie C2, een regionale competitie. Tegen clubs als Poggibonsi en Castelnuovo moet de gehavende trots van Toscane weer terugkeren naar de Serie A. Spelers als Christian Rigano en Angelo di Livio zijn helden voor het leven als de club , na het kampioenschap in de Serie C2 en twee beslissingswedstrijden tegen Perugia, weer terugkeert op het hoogste niveau. Het schijnt dat Berlusconi deze promotie cadeau heeft gedaan in ruil voor het feit dat Fiorentina Galliani moest steunen als kandidaat voorzitter bij verkiezingen binnen de Italiaanse voetbalbond. Toen Fiorentina zich hier tegen verzette, werden de Paarsen op alle fronten benadeeld. De ploeg kreeg over twee seizoenen zoveel punten in mindering dat Europees voetbal halen onmogelijk werd. Hulp werd uiteindelijk geboden, nadat Fiorentina Galliani openlijk steunde in zijn machtsstrijd binnen de Italiaanse bond.

Onder de bezielende leiding van voorzitter Diego Della Valle en trainer Cesare Prandelli betaalt Fiorentina de supporters nu terug voor het feit dat zij met twintigduizend bleven komen toen de club in de Serie C2 speelde. De liefde tussen Prandelli en Fiorentina is in het voetbal zeldzaam. Eerder besloot de coach AS Roma, na 3 maanden dienst, te verlaten om voor zijn vrouw te zorgen bij wie een mammacarcinoom werd geconstateerd. Eind vorig jaar overleed zijn vrouw. In Stadio Communale Artemio Franchi werd een indrukwekkende minuut stilte voor haar gehouden, waarna een zeer emotionele Prandelli zijn liefde aan Florence nog eens ondubbelzinnig verklaarde en de supporters hun coach voor eeuwig in de armen sloten. Zeg nou zelf: Dit kan toch alleen in de stad van Dante?

Nu staat Fiorentina voor een club met toekomstvisie. Della Valle en Prandelli delen beiden de visie dat zij zich niet meer met geld moeten meten met de absolute top, maar met jeugdig talent. Ricardo Montolivo (23), Giampaolo Pazzini (23), Zdravko Kuzmanovic (20) en Osvaldo (22) zijn een voorbeeld van jeugdige voetbalkunstenaren die gevoed worden door de aanblik van de talloze kunstschatten in Florence.

Nadat ik de flashback beleefd had, betrapte ik mezelf erop dat ik hoop dat Florence op 14 mei 2008 een voetbalschat kan toevoegen aan de David, Ponte Vecchio en werken van Dante.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr apr 18, 2008 8:08 am

'70 miljoen voor Ibrahimovic'
Door ROGIER DEELSTRA

MILAAN - Real Madrid is bereid zeventig miljoen op tafel te leggen voor Zlatan Ibrahimovic. De aanvaller van Internazionale zou in Spanje een uitzonderlijk hoog jaarsalaris kunnen gaan verdienen.

Dat meldt de Italiaanse sportkrant Corriere dello Sport vandaag. Voorzitter Ramon Calderon zou Ibrahimovic graag naar Madrid zien komen. Zo graag zelfs dat de Zweed jaarlijks twaalf miljoen op zijn bank gestort kan krijgen.

Ibrahimovic is bezig aan zijn tweede seizoen in het Guizeppa Meazze. In 48 optredens scoorde hij liefst dertig keer. Dit seizoen behoort hij tot een van de belangrijkste spelers van Roberto Mancini's elftal. Na de winterstop had Ibrahimovic veel te maken met blessures, waardoor hij zijn stempel onder andere niet op het Champions League-treffen met Liverpool kon drukken.

De Zweeds international kwam eerder drie jaar uit voor Malmö FF in zijn geboorteland en vier seizoenen in Amsterdam bij Ajax. Voor Inter speelde Ibrahimovic twee jaar bij concurrent Juventus.

Best betaalde spelers ter wereld (exclusief andere inkomsten):
1. Cristiano Ronaldo Manchester United 9,8 miljoen
2. Kaká AC Milan 9,0 miljoen
3. Ronaldinho FC Barcelona 8,5 miljoen
4. Frank Lampard Chelsea 8,2 miljoen
5. John Terry Chelsea 8,2 miljoen
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » vr apr 18, 2008 8:32 am

Percentage voor Ajax? :666.gif:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr apr 18, 2008 8:41 am

Jabu schreef:Percentage voor Ajax? :666.gif:
Goeie vraag.....

Plaats reactie