Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » vr feb 22, 2019 2:21 pm

Ik ben mild positief verrast dat Chelsea tenminste een (voorlopige) straf heeft gekregen. Tot nu toe waren bijv ook Milan, Juve en Barcelona er telkens mee weggekomen als ze een dikke sanctie kregen en vervolgens in beroep gingen. De soep werd dan bij lange na niet zo heet gegeten als opgediend.

Ook nu is er helaas nog een optie tot beroep:
Chelsea, dat sportief een zware periode doormaakt, maakt gebruik van de optie om in beroep te gaan. 'We zijn extreem teleurgesteld dat onze uitleg niet wordt geaccepteerd.'

FA
De FA krijgt er ook van langs van de FIFA. De Engelse voetbalbond heeft ook fouten gemaakt bij het registreren van spelers en moet een boete van 450.000 euro betalen. De FA krijgt een halfjaar om de zaak op orde te krijgen. De bond heeft de intentie om in beroep te gaan.

De FIFA heeft Chelsea een zware straf opgelegd. The Blues mogen de komende twee transferperiodes geen aankopen doen omdat ze de regels aangaande het vastleggen van jeugdspelers hebben overtreden.

In totaal gaat het om 29 spelers jonger dan achttien jaar, zo meldt de wereldvoetbalbond. Chelsea moet ook een boete van 528.000 euro betalen. De FIFA bericht tevens dat de Engelse club negentig dagen de tijd krijgt om de structuur te hervormen, zodat dergelijke overtredingen in de toekomst niet meer kunnen voorkomen.

https://www.vi.nl/nieuws/fifa-legt-chel ... brief_vinl
InnerHarbour schreef:Nou, nou, nou wat een straf een jaartje geen spelers aantrekken, Spurs deed dat dit seizoen 'vrijwillig'. Natuurlijk geen nieuws over City en PSG. :excited.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 24, 2019 8:03 pm

Wtf gebeurd er nou in de League Cup final? Keeper van Chelsea wil niet gewisssekd worden, trainer van Chelsea zo kwaad dat hij wegloopt.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 24, 2019 8:25 pm

Bizar he! Nog nooit gezien dit.

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 24, 2019 9:02 pm

Echt bizar. Na penalties ook gewoon verloren. Kost Sarri natuurlijk de kop, want die Kepa heeft 80 M gekost.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 24, 2019 9:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bizar he! Nog nooit gezien dit.
Nederlands elftal tegen Duitsland meen ik. 3-1 voor en Michels die probeert te wisselen maar niemand wil.

Maar we bizar idd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 25, 2019 1:18 pm

Sarri kwam met de uitlag dat hij dacht dat Kepa kramp had en hem daarom wilde wisselen. Ook niet bepaald sterk. :hypocrite.gif:

Als je zo met je laat sollen, dan is het klaar. Ik denk dat Chelsea er zelfs nog wel op wacht dat Sarri zelf opstapt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 25, 2019 3:39 pm

Peter schreef:Sarri kwam met de uitlag dat hij dacht dat Kepa kramp had en hem daarom wilde wisselen. Ook niet bepaald sterk. :hypocrite.gif:
Sure. :biggrin.gif: :biggrin.gif:
Verklaart ook meteen alle wegwerpgebaren, waarom hij wegliep en pas vandaag en niet al gisteravond de pers te woord stond, natuurlijk. :drecul.gif:
Peter schreef:Als je zo met je laat sollen, dan is het klaar. Ik denk dat Chelsea er zelfs nog wel op wacht dat Sarri zelf opstapt.
Bij Chelsea is allang 'een Mourinhootje' aan de gang. Die Sarri heeft een wat dure afkoopsom, maar die trappen ze straks net zo hard naar buiten als United met Mourinho deed afgelopen najaar.

Even wat anders over de strafschoppenserie zelf. Twee van de negen strafschoppen waren uitstekend, maar de overigen die schoten al die multi multi multi miljonairs echt VER-SCHRIK-KE-LIJK slecht in. :aai.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di feb 26, 2019 9:44 am

Peter schreef:Sarri kwam met de uitlag dat hij dacht dat Kepa kramp had en hem daarom wilde wisselen. Ook niet bepaald sterk. :hypocrite.gif:

Als je zo met je laat sollen, dan is het klaar. Ik denk dat Chelsea er zelfs nog wel op wacht dat Sarri zelf opstapt.
Inderdaad, het is een misverstand maar Chelsea geeft vandaag Kepa een weeksalaris boete en noemt het een grote fout. :biggrin.gif:

VI
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di feb 26, 2019 12:41 pm

Good Luck with that one Leicester. :smallgrin.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo feb 27, 2019 2:51 pm

YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 01, 2019 12:13 pm

Een overbekend verhaal in de voetballerij. Niet alleen Ajax leert in 2019 nog niets van hoe ze dure aankoop Zlatan van 2001 t/m februari 2003 hebben laten verpieteren in een deprimerend flatje in Diemen (want Cassierra zat vervolgens ook 7 maanden alleen in een hotel en de van Benfica overgenomen doelman Bruno Varela overkomt nu exact hetzelfde) --

--Ook Cardiff regelde geen ene f*ck voor Sala, nota bene hun allerduurste aankoop ooit.
En met het geruzie over het wel of niet betalen van de transfersom toont de voetbalwereld zich weer op zijn aller ordinairst, natuurlijk:

’Cardiff liet verongelukte Sala aan lot over’

De man die de fatale vlucht van Emiliano Sala regelde, heeft hard uitgehaald richting Cardiff City.

Volgens Willie McKay werd de voetballer door de club uit Wales aan zijn lot overgelaten. ,,Hij werd in een hotel gezet en moest via de computer min of meer zijn eigen reis regelen.”

McKay is al enige tijd niet meer actief als voetbalmakelaar, maar hielp zijn zoon, die zich als zaakwaarnemer ontfermde over de transfer van Sala. De Argentijnse spits zou voor 17 miljoen euro de overstap maken van het Franse Nantes FC.

„Niemand van Cardiff leek zich om hem te bekommeren”, aldus McKay. „Het was gênant. Dan koop je een speler van 17 miljoen euro en laat je hem in een hotel aan zijn lot over. Cardiff heeft zichzelf voor schut gezet. Het is schandalig hoe ze zich hebben opgesteld.”

Cardiff ontkent in alle toonaarden. Volgens de clubleiding was men juist bezig met het boeken van een reguliere lijnvlucht.

Sala wilde na het afronden van zijn overgang naar Wales nog een keer afreizen naar Frankrijk om afscheid te nemen van zijn teamgenoten. McKay senior regelde dat uiteindelijk voor hem. De voormalig voetbalmakelaar klopte aan bij David Henderson, een ervaren piloot, die ’hem en vele voetballers uit zijn stal al talloze keren richting het vasteland van Europa had gevlogen’.

Dit keer had Henderson zijn zaakjes echter niet op orde. Uit onderzoek is gebleken dat het vliegtuig, een Piper Malibu N264DB, nooit had mogen opstijgen. De piloot in kwestie, David Ibbotson, had geen vergunning om op commerciële basis passagiers te vervoeren en had bovendien moeten inzien dat het vanwege de slechte weersomstandigheden beter was geweest om niet op te stijgen.

Afbeelding
© AFP De bewuste Piper Malibu N264DB.

McKay senior zegt zich van geen kwaad bewust te zijn. „Als je een taxi belt, vraag je toch ook niet aan de chauffeur om zijn rijbewijs? Ik wilde die jongen gewoon helpen. Ik houd niemand verantwoordelijk. Het was gewoon een tragisch ongeval.”

Van Ibbotson ontbreekt momenteel nog ieder spoor. De autoriteiten gaan er echter niet van uit dat de piloot de crash heeft overleefd. Sala en het vliegtuig werden twee weken na het ongeval op de bodem van Het Kanaal teruggevonden. De voetballer bleek te zijn overleden aan hoofd- en borstletsel.

Volgens McKay is Nantes FC zijn zoon vanwege diens hulp bij de transfer nog 1,8 miljoen euro schuldig, een bedrag waar ze (voorlopig) niet om zullen vragen. „Het gaat op dit moment niet om geld. Het draait om het tragische feit dat twee levens verloren zijn gegaan. Dan doet 1,8 miljoen euro er niet toe.”

De zoon van McKay twijfelt door het incident of hij zijn loopbaan als zaakwaarnemer wil vervolgen. „Maar dit is niet het moment om zulke knopen door te haken”, aldus Mark McKay. „Ik wil me ook niet voordoen als slachtoffer. Dat ben ik niet, al is het wel een zware tijd voor mij en de mensen om mij heen.”

https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ar-BBUetL5

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 01, 2019 3:46 pm

Je hebt het hier over een volwassen vent van 28 moet een club dan een vliegtuig regelen omdat hij nog een keer naar Frankrijk wil. Fuck off zeg dat je dat met jeugdspelers van 16 doet begrijp ik maar met iemand van 28. :excited.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 01, 2019 6:57 pm

....Volgens Willie McKay werd de voetballer door de club uit Wales aan zijn lot overgelaten. ,,Hij werd in een hotel gezet en moest via de computer min of meer zijn eigen reis regelen.”.....
Dit zijn inderdaad wel derde wereld praktijken zeg. :confused.gif:

Waarom zou je nou met dit soort halve beschuldigingen naar buiten komen? Die jongen en zijn nabestaanden zijn daarmee niet geholpen. Het lijkt wel een poging om een schuldgevoel af te schuiven of zo.
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za mar 02, 2019 3:47 am

Kom op zeg we hebben het hier over een volwassen kerel van 28, niet een 18 jarig ventje... Als je op die leeftijd je eigen vlucht niet kan regelen dan ben je wel heel erg zielig hoor.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 03, 2019 10:51 pm

Hoorde laatst ergens op de radio dat Sven van Beek tot voor kort nog nooit een aardappel in zn handen had gehad om te schillen oid. Wereldvreemde gasten. Verbaas me nergens over.
Whitey on the moon.

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma mar 04, 2019 11:20 am

Wie schilt er dan ook nog aardappelen in 2019? Ik woon inmiddels 15 jaar op mezelf / samen maar schil ook nooit aardappels.
Laatst gewijzigd door De Dominee op ma mar 04, 2019 1:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma mar 04, 2019 12:17 pm

Tja als je alleen woont geloof ik dat ik dat ook niet zou doen. Maar als je eenmaal een partner hebt en daarna kids dan ga je echt wel aan de aardappelen hoor.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 04, 2019 12:18 pm

Aardappels schelen doe ik niet, maar schillen wel regelmatig hoor.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma mar 04, 2019 1:13 pm

WP_Legend schreef:Tja als je alleen woont geloof ik dat ik dat ook niet zou doen. Maar als je eenmaal een partner hebt en daarna kids dan ga je echt wel aan de aardappelen hoor.
Echt? Koop je die niet gewoon voorgekookt van Celavita oid?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma mar 04, 2019 1:56 pm

Nee ik heb een aardappelschiller... Vooral zoete aardappelpuree heerlijk.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma mar 04, 2019 3:33 pm

Wat is er mis met aardappels met schil?? Heeeeerlijk zelfs! :neutral.gif:

Maar goed, het is wel een beetje off topic. :hypocrite.gif:
Lijkt wel het Vivaforum oid... :666.gif:

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » ma mar 04, 2019 8:09 pm

Goede aardappels hoef je ook niet te schillen.
Zit lekkere smaak aan.

Ongeschilde aardappels als friet wordt ook gewoon verkocht...
Dat vind ik dan weer niet lekker.

Sandro

Bericht door Sandro » ma mar 04, 2019 9:15 pm

Ik heb ooit weleens aardappels geschild, maar daar blijft het dan ook wel bij. Als we aardappels eten dan bakken we die.

Wij eten met name Aziatisch.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » ma mar 04, 2019 9:31 pm

Ik heb ook weleens rijst proberen te schillen, maar dat is me een gepriegel... dat doe ik ook nooit meer

Yopii

Bericht door Yopii » di mar 05, 2019 1:08 pm

Sandro schreef:Ik heb ooit weleens aardappels geschild, maar daar blijft het dan ook wel bij. Als we aardappels eten dan bakken we die.

Wij eten met name Aziatisch.
Wij ook!

Aardappels zijn een bron van koolhydraten/zetmeel. Word je vet van.

Plaats reactie