Champions League 2013-2014

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Alexander » wo okt 02, 2013 9:13 pm

Bayern speelt werelds.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Zuidema » wo okt 02, 2013 9:26 pm

Jemig, wat tikte Bayern zich daar even razendsnel onder de forechecking van City uit over 5-6 schijven. Klasse.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Duke » wo okt 02, 2013 9:27 pm

Die cijfers van net: Bayern 19 attempts, City 4. Wel een mooie goal overigens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door columbus » wo okt 02, 2013 9:29 pm

Bayern speelt zeker heel goed. Positiespel zot er prima in. Had alleen gedacht, en misschien gehoopt, dat er iets meer van het krachtvoetbal van vorig jaar bewaard zou zijn gebleven. Zie je toch minder.

M.i. het positiespel van nu met de power van vorig jaar zijn ze onverslaanbaar...

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door raymon » wo okt 02, 2013 9:32 pm

Heb het gevoel dat dit wel eens het einde van VdBrom zou kunnen zijn..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » do okt 03, 2013 10:41 am

Columbus schreef:Bayern speelt zeker heel goed. Positiespel zot er prima in. Had alleen gedacht, en misschien gehoopt, dat er iets meer van het krachtvoetbal van vorig jaar bewaard zou zijn gebleven. Zie je toch minder.

M.i. het positiespel van nu met de power van vorig jaar zijn ze onverslaanbaar...
Ik zie het positiespel nou niet meteen als een verbetering. Het gaat namelijk ten koste van directer spel naar voren.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » do okt 03, 2013 11:00 am

Direct spel is leuk als een tegenstander ook druk zet. Niet zoals City gisteren speelde.

Al hadden wij daar gisteren ook wel kunnen stunten. Wat een armoede.

Die Hart is 2 klassen minder dan Vermeer en Clichy een slechtere verdediger dan Blind. Wat deed hij bij de goal van Muller?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » do okt 03, 2013 11:12 am

City is echt een drama. :biggrin.gif:

Jammer dat ze al 3 punten in hun CL poule hebben, maar dat neemt niet weg dat ze er geen ene klote van kunnen. Ik hoop dat ze opnieuw 4e in hun poule worden! :biggthumpup.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Baseman » do okt 03, 2013 11:30 am

Zeux schreef:Echo van Barcelona.
Valt best mee eigenlijk, ze zochten gisteren namelijk wel degelijk regelmatig de diepte.
Barca speelde in een bepaalde periode op balbezit puur voor het balbezit, daar heeft Bayern geen last van.

Bayern speelde gisteren echt weergaloos :worshippy.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door zeux » do okt 03, 2013 12:25 pm

Baseman schreef: Barca speelde in een bepaalde periode op balbezit puur voor het balbezit, daar heeft Bayern geen last van.
Die paar minuten waar ik aan refereerde wel. Dat was even het korte rondspeelvoetbal dat Barcelona had geperfectioneerd.
(PS Ook Barcelona ging wel eens naar voren om een goal te scoren...)

Doet verder niks af aan de prestatie van Bayern. Die was top!
Het is echter wel interessant dat Guardiola zijn oude hobby niet helemaal loslaat. Ook niet binnen de Bayern-cultuur.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Baseman » do okt 03, 2013 3:11 pm

Zeux schreef:Die paar minuten waar ik aan refereerde wel. Dat was even het korte rondspeelvoetbal dat Barcelona had geperfectioneerd.
Klopt, met de nadruk op even.
Bayern was dermate dominant dat men de bal kon rondspelen zonder dat City er aan te pas kwam. Maar bij Barca was dit ook een doel, waar dit bij Bayern veel minder het geval is.

Bayern probeert de middenweg te vinden tussen het directere spel van vorig seizoen en de grote rondo van Barca, wat gisteren geweldig lukte.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Demosthenes » do okt 03, 2013 3:56 pm

Wat ik van Bayern op tv heb gezien is van een andere orde, net als vorig seizoen. Ajax moet blij zijn niet met Bayern in één poule te zitten. Ik weet niet wat er gebeurt als er blessures komen, de selectie lijkt mij groot, maar als ze zo blijven voetballen is Bayern een klasse apart (Ik weet dat het voetbal in oktober niet altijd iets zegt over resultaten in mei)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Jöhnk » do okt 03, 2013 4:13 pm

Zeux schreef: Het is echter wel interessant dat Guardiola zijn oude hobby niet helemaal loslaat. Ook niet binnen de Bayern-cultuur.
Het Barcelona van Guardiola speelde dan ook het beste voetbal ooit. Logisch dus dat Guardiola dat ziet als voorbeeld van hoe het moet.

Dat we daar nu al vlagen van terugzien bij Bayern vind ik enerzijds knap (Bayern speelde toch heel anders in het vorige seizoen), anderzijds heeft Bayern natuurlijk een bataljon aan topvoetballers rondlopen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » do okt 03, 2013 4:57 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef: Het is echter wel interessant dat Guardiola zijn oude hobby niet helemaal loslaat. Ook niet binnen de Bayern-cultuur.
Het Barcelona van Guardiola speelde dan ook het beste voetbal ooit. Logisch dus dat Guardiola dat ziet als voorbeeld van hoe het moet.
Vooral als de scheidsrechter aan zijn kant meedeed.
Dat we daar nu al vlagen van terugzien bij Bayern vind ik enerzijds knap (Bayern speelde toch heel anders in het vorige seizoen), anderzijds heeft Bayern natuurlijk een bataljon aan topvoetballers rondlopen.
Zonder Messi en de hulp van het scheidsrechterscorps zal het beter moeten. Het zou best kunnen dat hij juist datgene wat Bayern zo sterk maakt stuk maakt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door columbus » do okt 03, 2013 6:17 pm

Demosthenes schreef:Wat ik van Bayern op tv heb gezien is van een andere orde, net als vorig seizoen. Ajax moet blij zijn niet met Bayern in één poule te zitten. Ik weet niet wat er gebeurt als er blessures komen, de selectie lijkt mij groot, maar als ze zo blijven voetballen is Bayern een klasse apart (Ik weet dat het voetbal in oktober niet altijd iets zegt over resultaten in mei)
Bayern is inderdaad echt goed. M.i. Absoluut weer kanshebber dit jaar. Jongen als Gotze zit vooralsnog gewoon op de bank. De selectie is breed en vol kwaliteit...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » do okt 03, 2013 6:44 pm

Columbus schreef: Bayern is inderdaad echt goed. M.i. Absoluut weer kanshebber dit jaar. Jongen als Gotze zit vooralsnog gewoon op de bank. De selectie is breed en vol kwaliteit...
Het is frivoler dan vorig seizoen. Toen was die club vooral bezig om de nederlaag tegen Chelsea ongedaan te maken. Bayern vorig seizoen was vooral meester in de omschakeling. Nu spelen ze collectief verder van het eigen doel vandaan.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr okt 04, 2013 11:00 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef: Het is echter wel interessant dat Guardiola zijn oude hobby niet helemaal loslaat. Ook niet binnen de Bayern-cultuur.
Het Barcelona van Guardiola speelde dan ook het beste voetbal ooit. Logisch dus dat Guardiola dat ziet als voorbeeld van hoe het moet.

Dat we daar nu al vlagen van terugzien bij Bayern vind ik enerzijds knap (Bayern speelde toch heel anders in het vorige seizoen), anderzijds heeft Bayern natuurlijk een bataljon aan topvoetballers rondlopen.
Ik heb nogal eens gehoord dat Pep helemaal geen exceptionele trainer is en bij Barca voornamelijk de mazzel had dat hij kon beschikken over de beste voetballer aller tijden. Het is nog vroeg in het seizoen, maar ik denk dat het spel van Bayern afgelopen woensdag die theorie logenstraft.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 11:31 pm

Ik heb nogal eens gehoord dat Pep helemaal geen exceptionele trainer is en bij Barca voornamelijk de mazzel had dat hij kon beschikken over de beste voetballer aller tijden. Het is nog vroeg in het seizoen, maar ik denk dat het spel van Bayern afgelopen woensdag die theorie logenstraft.
Heb net weer eens naar vi.nl gekeken en daar wordt beweerd dat een trainer niet zo veel invloed heeft.

Bayern speelt zo verschrikkelijk goed, maar dat deed Bayern al voor "Pep". Een hoog tempo en individuele acties. Het zal mij niet verbazen als de "chemie" daar wel een bijdrage levert, niet die tussen speler en trainer, maar die tussen wetenschap en modern voetbal en laat die chemie in Nederland nou juist ontbreken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » za okt 05, 2013 8:49 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Ik heb nogal eens gehoord dat Pep helemaal geen exceptionele trainer is en bij Barca voornamelijk de mazzel had dat hij kon beschikken over de beste voetballer aller tijden. Het is nog vroeg in het seizoen, maar ik denk dat het spel van Bayern afgelopen woensdag die theorie logenstraft.
Dat denk ik ook. Bayern speelt in een andere veldbezetting dan t.t.v Heynckes. Maar speelt niet als Barcelona. Hij heeft het beste van beide elftallen op het Bayern van nu weten te projecteren en zaken veranderd. Lahm als VM bijv. Müller als continu bewegende spits. Knappe zetten.

Heynckes en Klopp hebben bij Bayern en BVB ook exceptioneel werk verricht. Ook exceptionele Trainers dus m.i.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » zo okt 06, 2013 5:12 am

Klopt. Borussia speelt op een andere manier prachtig.

Maar Pep's visie is een zegen voor het voetbal. Dat bij een club dat een voorbeeld is voor ALLE andere clubs in een financieel gezond land.

Grote klasse.

Al hebben ze geluk dat ze niet bij Ajax in de poule zitten;-)
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Rooie » wo okt 23, 2013 8:38 pm

Zlatan is weer op dreef. Hattrick op bezoek bij Anderlecht, 2 assists van vd Wiel, balletje achter het standbeen langs en een belachelijk lekker geraakt afstandsschot...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Marillion » wo okt 23, 2013 8:46 pm

Touré boos over oerwoudgeluiden van aanhang CSKA Moskou

Yaya Touré van Manchester City heeft woensdagavond na de uitwedstrijd tegen CSKA Moskou (2-1 winst) geklaagd over racistisch gedrag van het Russische publiek. De Ivoriaan sprak schande van de oerwoudgeluiden en de discriminerende liedjes die klonken als hij aan de bal kwam.

''Het is behoorlijk teleurstellend dat bepaalde mensen hiermee doorgaan'', sprak Touré hoofdschuddend. ''Ik vind het ongelooflijk en triest. Ik heb de scheidsrechter nog ingeseind tijdens de wedstrijd. De UEFA zal harder moeten gaan optreden als we willen dat dit ooit stopt.''

Ook ploeggenoot Vincent Kompany, die niet in actie kwam vanwege een blessure, hekelde de racistische houding van een deel van het thuispubliek. ''Er is genoeg gezegd. Alle ogen zijn nu gericht op de UEFA, de Russische overheid en CSKA Moskou. Stop racisme!'', liet hij op Twitter weten.

Bron: nusport.nl
Tja, dan kun je spelers en arbiters wel zo'n bordje omhoog laten houden voor de wedstrijd maar als het er op aankomt is er dus weer niemand thuis.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Duke » wo okt 23, 2013 8:51 pm

Belachelijke rode kaart weer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Rooie » wo okt 23, 2013 8:52 pm

Nou, de tv kan weer uit, scheids heeft de 2e helft alweer mooi verpest

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door jabu » wo okt 23, 2013 8:52 pm

Wat een idiote rode kaart voor Chiellini na geduikel van Christiana.

Plaats reactie