Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gezond verstand

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Gezond verstand » za dec 29, 2018 11:54 am

Cruijff schreef:
Gezond verstand schreef:
Lionel schreef:
@Wimpey: Normaal winnen de ploegen van Klopp niks (al een jaar of tien niks gewonnen?) dus snap je punt niet zo.
Niet overdrijven, 6 jaar pas. Dus hij staat veel minder lang droog dan Liverpool. Maar wel langer dan Ajax.
Ajax staat in mei 2019 precies 5 jaar droog dus zoveel scheelt dat niet
En Klopp al 6 jaar, dus het is langer. Maar Liverpool nog veeeeeel veeeeeel langer. Vergane glorie, een emaille reclamebord waar de verf enorm van aan het bladderen is.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za dec 29, 2018 11:58 am

Gezond verstand schreef:
En Klopp al 6 jaar, dus het is langer. Maar Liverpool nog veeeeeel veeeeeel langer. Vergane glorie, een emaille reclamebord waar de verf enorm van aan het bladderen is.

Twee andere forumleden die hier al een tijdje pleitos zijn, Revo en Andriy Demchenko die importeren en exporteren emaille (reclame)bordjes. Daar worden in de antiekhandel en ook individueel door verzamelaars aardig wat euro's voor neergelegd.

Maar Ajax nu 5 jaar zonder prijzen en Klopp met 6 jaar zonder zijn volgens jou dus vergane glorie, net als een club die wel de CL van 2005 won maar niet de nationale titel sinds 1990?
Maar stel dat ze --niet onmogelijk-- in 2019 dan met een Premier League titel dan wel schaal in de handen staan en wie weet opnieuw in een Europese finale: is het volgens jouw maatstaven dan plots weer een topclub?

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » za dec 29, 2018 1:01 pm

5 jaar of 13 jaar, dat is nog al een verschil he.

Maar je vergelijking klopt wel, Klopp krijgt een mega salaris, Liverpool staat te koop voor een mega bedrag en ook Ajax is heel veel geld waard.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za dec 29, 2018 2:07 pm

Gezond verstand schreef:5 jaar of 13 jaar, dat is nog al een verschil he.

Maar je vergelijking klopt wel, Klopp krijgt een mega salaris, Liverpool staat te koop voor een mega bedrag en ook Ajax is heel veel geld waard.

Liverpool staat te koop voor een bedrag dat zo ontzettend hoog is, dat op de korte termijn niemand de club voor die prijs zal willen kopen.
Desalniettemin is het alsnog een indicatie dat de club als merk en als instituut op het moment nog een heel aanzienlijke waarde wordt toegekend.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za dec 29, 2018 3:31 pm

Vermakelijke wedstrijd the old firm voor het eerst sinds tijden gewonnen door Rangers. Stevie G. Heeft de boel snel naar zijn hand gezet daar. Samen met Celtic bovenaan.
YNWA

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » za dec 29, 2018 5:50 pm

Cruijff schreef: Liverpool staat te koop voor een bedrag dat zo ontzettend hoog is, dat op de korte termijn niemand de club voor die prijs zal willen kopen.
Desalniettemin is het alsnog een indicatie dat de club als merk en als instituut op het moment nog een heel aanzienlijke waarde wordt toegekend.
Op basis van het verleden ja. Daarom wordt Feyenoord ook nog altijd topclub genoemd, en heeft de schrijvende pers het nog over de 'top 3'
Fans van andere clubs

zeux

Bericht door zeux » zo dec 30, 2018 5:39 pm

Lekkere goal van Rashford/Pogba.

Bij United is voorlopig het spelplezier terug. Dat lijkt wel duidelijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 11:12 am

Bizar hoe weinig aandacht er is voor dit bewezen doping geval in de Premier League:

https://www.nu.nl/voetbal/5658530/nasri ... united.amp

Die Nasri heeft zijn hele Manchester City periode doping gebruikt, net als onze vriend John Guidetti in al die wedstrijden waarin ie zo stond te stuiteren stijf van de coke stond.

En alsnog wist City niet van het Ajax van Frank de Boer te winnen. :aai.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jan 01, 2019 11:48 am

Toen speelde Guidetti niet bij Man City mee; wel later in een ander lichtblauw shirt: van Celta.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 12:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Toen speelde Guidetti niet bij Man City mee; wel later in een ander lichtblauw shirt: van Celta.

Met Celta zit je juist, de Arena gunde hem naar mijn mening te veel aandacht. Waarna het van 3-0 nog 3-2 werd. Het mooiste in mijn ogen was geweest om hem volstrekt te negeren.

Maar hij was wel degelijk aanwezig bij de 2-2 in Manchester --volgens mij ook zelfs meetrainend contractspeler ten tijde van die wedstrijd-- Hij gaf in het stadion vlak voor de aftrap zelfs een interview (waarin hij de verwachting uitsprak dat City heel ruim zou gaan winnen), dat lijkt me dan idd wel een indicatie dat hij zelf niet bij de wedstrijdselectie zat. En het uitvak zal zelf wel zo veel geluid hebben dat menig Ajacied hier niets van heeft mee gekregen.

Later werd die coke snuiver nog aan onder meer Stoke City en Celtic uitgeleend, maar in die jaargang dat Ajax Real, Borussia Dortmund en City in de CL poule had, zat ie volgens mij daar.
In 2012 pakte Manchester City die eerste landstitel in een heel lange tijd en hielp die Guidetti feyemoord aan een 2e plaats. Ter nagedachtenis aan die 2e plaats kwam hij het seizoen er op in de Kuip nog een hele ereronde lopen :drecul.gif: over 'clubicoon inflatie' gesproken. :drecul.gif: :drecul.gif: :biggrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 01, 2019 12:59 pm

Cruijff schreef: Met Celta zit je juist, de Arena gunde hem naar mijn mening te veel aandacht. Waarna het van 3-0 nog 3-2 werd. Het mooiste in mijn ogen was geweest om hem volstrekt te negeren.
......
Precies, dit was niet goed. Veel te veel aandacht voor dat vervelende ventje. Gewoon net doen of hij er niet is zou veel beter werken.

Donderdag City - Liverpool zie ik. Als Liverpool daar wint hebben ze een flinke voorsprong. Dan kun je voor de spanning in de strijd om de titel toch beter de Eredivise volgen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 1:50 pm

Marillion schreef: Donderdag City - Liverpool zie ik. Als Liverpool daar wint hebben ze een flinke voorsprong. Dan kun je voor de spanning in de strijd om de titel toch beter de Eredivise volgen.
Ook voor kwalitatief wat ooglijker voetbal kun je maar beter de Eredivisie volgen.
Maar allerminst uitgesloten dat Liverpool daar die 3 punten pakt, ook al is het een uitwedstrijd. City is hun flow die ze een week of 5 terug nog wel hadden aardig kwijtgeraakt en het is een zware combinatie natuurlijk...

...Ik bedoel niet die wedstrijden rond de Kerstdagen maar doping gebruiken, alcohol consumeren, cocaïne de neus in duwen en ongezond vreten en fanatiek gokken op tig sport dingetjes --ziehier de tijdsbesteding van een Manchester City speler in een notendop-- dat hakt er in de wintermaanden wel in

Marillion schreef:
Cruijff schreef: Met Celta zit je juist, de Arena gunde hem naar mijn mening te veel aandacht. Waarna het van 3-0 nog 3-2 werd. Het mooiste in mijn ogen was geweest om hem volstrekt te negeren.
......
Precies, dit was niet goed. Veel te veel aandacht voor dat vervelende ventje. Gewoon net doen of hij er niet is zou veel beter werken.
Jup. 'We', nu ja 'we', ik deed er zelf niet aan mee, gaven die stuiterbal veel te veel aandacht.

Ging hij ondanks dat ie met z'n club deze wedstrijd verloren had daarna nog 3 vingers in de lucht steken verwijzend naar 2012 wat met de Europa League geheel niets te maken had.... maar in die ontstane sfeer wel een te verwachten verwijzing naar z'n 3 doelpunten tijdens die 4-2, de (op één na) laatste nederlaag van Ajax in de Kuip (de allerlaatste was tegen PEC Zwolle)

SPL schreef:Gudetti, a low life scum bag just acted like something that crawled out a sewer.If he had half a brain he too would have just done a T with his hands after his goal. Sadly I bet the vast majority of Fword fans cheered Gudetti's action more.
Orange14 schreef:
Amol schreef:
What did Guidetti do? I missed the game but I'm reading a lot about Guidetti's actions.
He just acted like a jerk after he scored. Supporters started booing him and he held his hands to his ears as though he couldn't hear them. That's what I saw, don't know if he made any other gestures.

Three fingers for his three goals against Ajax in 2012 playing for Feyenoord.

But he lost 3-2 yesterday (reaction from Merel van Dongen: she plays for Ajax' women team).
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cruijff op di jan 01, 2019 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 01, 2019 1:53 pm

Cruijff schreef:Ook voor kwalitatief wat ooglijker voetbal kun je maar beter de Eredivisie volgen.
Dat iemand AC nog serieus neemt. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 2:14 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Ook voor kwalitatief wat ooglijker voetbal kun je maar beter de Eredivisie volgen.
Dat iemand AC nog serieus neemt. :smallgrin.gif:
Ja er was er laatst eentje op dit forum die dat deed. :biggrin.gif:
En Louis van Gaal bijvoorbeeld zei iets van vergelijkbare strekking vrij recent ook, maar die zit wellicht niet voor niets inmiddels zonder baan. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 01, 2019 3:21 pm

Everton Leicester is echt om te huilen hoor. Zoveel goede spelers, zo erbarmelijk slecht voetbal.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 3:25 pm

Lionel schreef:Everton Leicester is echt om te huilen hoor. Zoveel goede spelers, zo erbarmelijk slecht voetbal.
Maar vind je de spelers in alle oprechtheid dan ook echt zo goed?
Noem van óf de thuisploeg óf de uitploeg er dan even 5 of 6 door wie je graag een Ajacied zou laten vervangen?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 01, 2019 4:41 pm

Ajax met zijn kinderelftal zou van beide met 5-0 verliezen. Topclub Liverpool heeft daarentegen van beide gewonnen.
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 01, 2019 5:13 pm

InnerHarbour schreef:Ajax met zijn kinderelftal zou van beide met 5-0 verliezen. Topclub Liverpool heeft daarentegen van beide gewonnen.
Hoeveel punten heeft Liverpool ook alweer behaald in de CL?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 01, 2019 5:21 pm

Uit verloren van Rode Ster en thuis tegen Napoli geluk dat VVD geen rood kreeg.

Maar Vardy, Chillwell, Zouma, Ndidi, Mendy zou ik best bij Ajax willen zien.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 01, 2019 9:04 pm

YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 10:59 pm

Cruijff schreef:
Lionel schreef:Everton Leicester is echt om te huilen hoor. Zoveel goede spelers, zo erbarmelijk slecht voetbal.
Maar zijn die spelers bij Everton - Leicester City in alle oprechtheid dan ook echt zo goed?
Noem van óf de thuisploeg óf de uitploeg er dan even 5 of 6 door wie je graag een Ajacied zou laten vervangen?
Lionel schreef: Maar Vardy, Chillwell, Zouma, Ndidi, Mendy zou ik best bij Ajax willen zien.
Nu noem je er een aantal die je er idd best bij kunt hebben, maar dan zou ik ze nog zeker niet elke wedstrijd een basisplaats geven.
Als dat het criterium is, kom je er bij Everton dan nog aan 4 of 5 of zelfs maar aan 3?

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 01, 2019 11:03 pm

Sigurdsson, Richarlison, Bernard (typische speler die niet bij een subtopper in Engeland past). Calvert Lewin is ook niet verkeerd. Zouma dus.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 11:07 pm

Lionel schreef:Sigurdsson, Richarlison, Bernard (typische speler die niet bij een subtopper in Engeland past). Calvert Lewin is ook niet verkeerd. Zouma dus.

Op die eerste twee na allemaal grijze middelmaat. Mag hopen dat Marc Overmars wat hoger mikt.
Hoewel zowel Sigurdsson als Richarlison natuurlijk al eerder op zijn lijstje hebben gestaan.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 01, 2019 11:11 pm

Sigurdsson, Bernard en Zouma zouden in de basis staan. Zo een Afrikaanse sloper op het middenveld ook. Gomes overigens ook.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 11:17 pm

Lionel schreef:Sigurdsson, Bernard en Zouma zouden in de basis staan.
zouden best in de basis kunnen staan. Betekent niet dat ze elke week standaard zullen spelen.
Ajax wordt steeds ambitieuzer en mikt steeds hoger hé. Op dit moment pakt Ziyech zo ongeveer de meeste ballen af is hij voor jou niet dan al die Afrikaanse sloper :hypocrite.gif: idd met Frenkie Bl

Idd met Frenkie de J. Van de Beek, Schöne en Blind mag je er nog best wel eentje bij hebben die echt de beuk erin kan gooien en die een enorm loopvermogen heeft. Maar dat hoeft dan toch niet perse een Afrikaanse gozer te zijn? :confused.gif:

Plaats reactie