Engeland en Schotland
Moderator: mods
En je vergeet voor het gemak dat ze een spits halen voor 20 miljoen, Hleb en Rosicky waren ook niet gratis. Fabregas was het talent van Barca, die halen ze rustig op. Net zoals Merida. Geld, aantrekkingskracht en een brede basis en jonge spelers die rustig de kans krijgen om zich te ontwikkelen.
IK GELOOF!!!!!!
De vuile was van Chelsea wordt buiten gehangen:
voetbalzone.nl
Verder is Blackburn-Portsmouth bijna afgelopen en heeft Kanu tot nu toe de enige treffer gemaakt. The Spurs staan uit bij Bolton nog op een 1-1 gelijkspel. Ik ben benieuwd wanneer Jol eruit wordt gekegeld.
'Terry speelde dubieuze rol bij vertrek Mourinho'
Volgens diverse Engelse bronnen is voormalig Chelsea-coach José Mourinho volledig afgeknapt op John Terry. De aanvoerder van de Londenaren, altijd één van de oogappels van de Portugees, zou zich volgens Mourinho schuldig hebben gemaakt aan verraad. Ook Roman Abramovich heeft het helemaal verbruid.
Volgens de succescoach is Terry verantwoordelijk voor de berispingen die hij de afgelopen dagen van het bestuur van de club kreeg, nadat Chelsea de Champions League-campagne opende met een teleurstellend 1-1 gelijkspel tegen het nietig geachte Rosenborg.
Volgens bronnen binnen de kleedkamer zou Terry een half uur voor aanvang van dat duel de assistent van Mourinho hebben ingefluisterd dat hij ‘iets van plan’ was. Slechts het ingrijpen van een teamgenoot zou hem ertoe hebben aangezet om gewoon mee te doen aan de warming-up, waarvoor de aanvoerder ook al te laat arriveerde.
Ten grondslag aan de problemen tussen Terry en Mourinho zou het voorval zijn geweest waarbij de coach naar de medische staf stapte om te vragen of er een plausibele verklaring was waarom de verdediger, in de ogen van de trainer, de afgelopen weken zo matig presteerde.
Bestuurscrisis
Nadat voorzitter Peter Kenyon hier lucht van kreeg riep hij met spoed alle bestuursleden bij elkaar. Hierbij zou hij zijn collega’s duidelijk hebben proberen te maken dat de oefenmeester het vertrouwen in zijn sleutelspelers had verloren, en dat het tijd was om tot actie over te gaan.
Dit resulteerde uiteindelijk in een verzoek van de club aan Mourinho om zijn ontslag in te dienen, iets wat hij herhaaldelijk weigerde. Uiteindelijk besloten beide partijen om ‘in goed overleg’ uit elkaar te gaan. Later, op woensdag, zou Mourinho Terry een SMS-bericht hebben verstuurd om hem op sarcastische wijze te bedanken voor het praten met de clubleiding.
Op vrijdag, een dag na de het opstappen van Mourinho, zouden diverse gezichtsbepalende spelers van Chelsea Terry bij zich hebben geroepen voor een ‘goed gesprek’. Ashley Cole, Didier Drogba en Florent Malouda hebben de mandekker daarbij beschuldigd hebben van laks en achterbaks gedrag jegens de coach.
Abramovich
Dat het eveneens niet geheel boterde tussen Mourinho en Abramovich was al langer bekend, maar de actie van de Russische miljardair waarbij hij achter de rug van de voormalig trainer van FC Porto om de spelers tactische instructies zou hebben gegeven – Mourinho was op dat moment bezig met een persconferentie – zou tevens een vooraanstaande rol hebben gespeeld waardoor de coach heeft doen besluiten er een punt achter te zetten in Londen. Abramovich zou Michael Essien van tactische aanwijzingen hebben voorzien, met behulp van Andrei Shevchenko die dienst deed als vertaler.
Overigens ontkende voorzitter Kenyon dat Terry – die zelf niet wilde reageren – ook maar het kleinste beetje invloed heeft gehad bij het opstappen van Mourinho. “Er is niks van waar dat er problemen waren in de kleedkamer. Sterker nog: er schuilt geen waarheid in de verhalen dat een probleem met één of meerdere spelers tot het opstappen van José heeft geleid,” liet de preses weten.
voetbalzone.nl
Verder is Blackburn-Portsmouth bijna afgelopen en heeft Kanu tot nu toe de enige treffer gemaakt. The Spurs staan uit bij Bolton nog op een 1-1 gelijkspel. Ik ben benieuwd wanneer Jol eruit wordt gekegeld.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma sep 24, 2007 7:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- AT Toto winner 15/16
Hij krijgt toch nog 6 wedstrijden incl. de wedstrijd van vandaag en die uefa-cup wedstrijd van afgelopen donderdag, zijn er nu dus nog 4 wedstrijden over waaronder een league cup wedstrijd en de return in de uefa-cup. Ik hoop dat ie ze een beetje goed doorkomt al moet ie eigenlijk dit soort wedstrijden als vandaag winnen.
Verdiende overwinning voor Man Utd. Vond het een goede wedstrijd! Hoogstand voetbal, helaas alleen op het middenveld maar als je ziet wat voor patronen er zijn ingeslijpt bij beide teams. Schitterend.
Vonden jullie het trouwens een rode kaart? Ik vond het gewoon een zuivere rode kaart ( Joe Cole had er 1 moeten krijgen!) maar de commentatoren waren het niet met mij eens bij ESPN. Eentje vond het zelfs niet eens een gele kaart.
Vonden jullie het trouwens een rode kaart? Ik vond het gewoon een zuivere rode kaart ( Joe Cole had er 1 moeten krijgen!) maar de commentatoren waren het niet met mij eens bij ESPN. Eentje vond het zelfs niet eens een gele kaart.
IK GELOOF!!!!!!
Gelukkig. Ik dacht echt dat ik scheel begon te zien. Die commentatoren van de BBC volgens mij, eentje wereldberoemd, vond het niet eens een kaart ( van Obi Mikel)! Gek zeg! Als Evra zijn voet had laten staan had hij nu nooit meer kunnen voetballen.
En Joe Cole heeft geluk dat hij een kaart heeft gehad maar die mogen ze van mij ook nog schorsen voor 18 wedstrijden
En Joe Cole heeft geluk dat hij een kaart heeft gehad maar die mogen ze van mij ook nog schorsen voor 18 wedstrijden
IK GELOOF!!!!!!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
De scheids durfde geen rode kaart te geven omdat hij het had nagelaten om Rooney z'n 2de gele kaart te geven. Overigens was de eerste gele kaart van Rooney onterecht. Net zoals de penaltie van Saha trouwens.
Maar Chelsea wel lekker verloren
Maar Chelsea wel lekker verloren

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Eerste helft tot aan de goal niet echt zzichtbaar. Kwam ook omdat Chelsea zich helemaal liet ingraven en met het blok Ferdinand-Haim met daarvoor Makelele-Essien-Mikel speelde.
Tevez kreeg maar moeilijk bespeelbare ballen. Zelfde gold voor Rooney die toch 1 knappe actie had. Na de goal, schitterende voorzet van Giggs met buitenkantje voet, kwam Tevez wat meer in het spel. Hij werd uiteindelijk gewisseld maar speelde goed. Sowieso is Tevez niet een doelpuntenmaker maar meer een voetballende spits. Deed hij de 2e helft goed.
Tevez kreeg maar moeilijk bespeelbare ballen. Zelfde gold voor Rooney die toch 1 knappe actie had. Na de goal, schitterende voorzet van Giggs met buitenkantje voet, kwam Tevez wat meer in het spel. Hij werd uiteindelijk gewisseld maar speelde goed. Sowieso is Tevez niet een doelpuntenmaker maar meer een voetballende spits. Deed hij de 2e helft goed.
IK GELOOF!!!!!!
Hij staat inmiddels onder de degradatiestreep. Goede trainer zeg.brigade zuid schreef:Hij krijgt toch nog 6 wedstrijden incl. de wedstrijd van vandaag en die uefa-cup wedstrijd van afgelopen donderdag, zijn er nu dus nog 4 wedstrijden over waaronder een league cup wedstrijd en de return in de uefa-cup. Ik hoop dat ie ze een beetje goed doorkomt al moet ie eigenlijk dit soort wedstrijden als vandaag winnen.
En idd., hopelijk komt hij die zes wedstrijden een beetje goed door, want ik moet er niet aan denken dat hij in beeld komt als Ajaxcoach.
Ik vind het een redelijk strenge rode kaart. In eerste instantie had ik sowieso het idee dat beide spelers gewoon voor de even losse bal gingen en daarbij flink tegen elkaar in kleunden. In de herhaling zie je wel dat Mikel schuin in komt met z'n been, maar uiteindelijk komt hij niet hoog in en hij raakt Evra helemaal niet zo hard. Ik ben benieuwd of iedereen na het opnieuw zien van deze herhalingen nog net zo overtuigd is van de rode kaart. Voor degenen die het gemist hebben:
Rode kaart Mikel, Manchester United-Chelsea
1-0 Tevez, Manchester United-Chelsea
2-0 Saha, Manchester United-Chelsea
Overige wedstrijden:
Bolton Wanderers-Tottenham Hotspur 1-1
Newcastle United-West Ham United 3-1
Aston Villa-Everton 2-0
Rode kaart Mikel, Manchester United-Chelsea
1-0 Tevez, Manchester United-Chelsea
2-0 Saha, Manchester United-Chelsea
Overige wedstrijden:
Bolton Wanderers-Tottenham Hotspur 1-1
Newcastle United-West Ham United 3-1
Aston Villa-Everton 2-0
Als je met 2 benen vooruit erin vliegt, dan heb je best een kans dat je ook de bal raakt...dat is echter heel wat anders dan de bal proberen te spelen !
Voor Engelse begrippen zwaar gestraft, maar ik vind de rode kaart volledig terecht. Mikel is gewoon te laat en corrigeert dat door een sliding te maken met 2 benen vooruit, waarbij hij Evra langdurig had kunnen blesseren.
Voor Engelse begrippen zwaar gestraft, maar ik vind de rode kaart volledig terecht. Mikel is gewoon te laat en corrigeert dat door een sliding te maken met 2 benen vooruit, waarbij hij Evra langdurig had kunnen blesseren.
Volgens mij vliegt hij er met z'n achterste been niet in. Dat been blijft aan de grond, glijdt door, maar houdt hem in balans tot de botsing.Baseman schreef:Als je met 2 benen vooruit erin vliegt, dan heb je best een kans dat je ook de bal raakt...dat is echter heel wat anders dan de bal proberen te spelen !
Er komt meer bij kijken dan het contact alleen Thomas, gelukkig. Het gaat om de intentie, zoals een slaande beweging ook rood is.
En dat Mikel zijn 2e been volgens jou alleen gebruikt om in balans te blijven doet niets af aan het feit dat dat been wel vooruit wijst en hij er dus met 2 benen vooruit in vliegt.
En dat Mikel zijn 2e been volgens jou alleen gebruikt om in balans te blijven doet niets af aan het feit dat dat been wel vooruit wijst en hij er dus met 2 benen vooruit in vliegt.
www.ad.nlSpurs bood Mourinho baan Jol aan
LONDEN - Het bestuur van Tottenham Hotspur heeft een gedurfde poging gedaan om José Mourinho direct na zijn ontslag de baan van Martin Jol aan te bieden. Voorzitter Daniel Levy heeft volgens goed ingevoerde bronnen bij Spurs de zaakwaarnemer van Mourinho verteld dat de club bereid is zijn salaris van bijna 8 miljoen euro per jaar te betalen als hij direct overstapt naar White Hart Lane. De positie van Jol staat in Engeland al wekenlang ter discussie.
Mourinho, 184 officiële duels in dienst van Chelsea. FOTO ACTION IMAGES
Het bestuur van de Spurs beweert publiekelijk dat Jol de trainer van de club blijft, maar achter de schermen is men voortdurend op zoek naar een vervanger. De Nederlander lijkt nauwelijks de kans te krijgen om over een heel seizoen te worden beoordeeld met zijn nieuwe aankopen.
Dat José Mourinho geen ‘ja’ heeft kunnen zeggen tegen Tottenham heeft alles te maken met een clausule in zijn contract, die hem verbiedt bij een andere Premier League-club in dienst te treden als hij zijn afkoopsom van meer dan 12 miljoen euro wil behouden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali