Engeland en Schotland
Moderator: mods
En alweer de derde goal van Fabregas dit seizoen, waarmee hij nu al z'n persoonlijke record v.w.b. z'n seizoenstotaal evenaart. Als hij zich op dat gebied ook nog verder ontwikkeld en wat meer diepgang in z'n spel krijgt, gaat Arsenal zo mogelijk nog meer plezier aan hem beleven. Sowieso kan Arsenal wel wat doelpunten gebruiken, want Van Persie en Adebayor zijn geen doelpuntenmachines en Eduardo Silva moet zich op dit niveau nog bewijzen. Vorig seizoen was het zelfs met Henry al kommer en kwel wat het afmaken van kansen en dus het op slot gooien van wedstrijden betreft.
City drijft op jonge Hamann en volwassen Johnson
18/09/2007 10:15
Nu het nieuwe seizoen in de Premier League een aantal weken op weg is, is met name de topklassering van Manchester City opvallend. De nieuwe manager Sven-Göran Eriksson, tevens oud-bondscoach van Engeland, denkt dat zijn team het hoge niveau nog niet een heel seizoen kan vasthouden.
'Als je kijkt naar de selecties en de kwaliteit, dan zullen aan het einde van de competitie de eerste vier plaatsen waarschijnlijk weer worden ingenomen door de vier grote clubs', aldus de Zweed in The Guardian. 'Maar ik denk wel dat de competitie spannender zal zijn, zelfs voor de grote vier. Ik denk niet dat er een club zal zijn die slechts één of twee keer verliest.'
De selectie van Manchester City onderging deze zomer een ingrijpende renovatie. Met Vedran Corluka, Javier Garrido, Gelson Fernandes, Elano, Geovanni, Martin Petrov, Rolando Bianchi en Valeri Bojinov haalde Eriksson een karrenvracht aan buitenlanders naar zijn nieuwe werkgever. Het hart van het elftal stond echter al onder contract bij The Citizens.
Het centrale middenveld bij City wordt bevolkt door de 34-jarige Dietmar Hamann en de negentienjarige Michael Johnson, twee spelers die aanvankelijk het slachtoffer leken te worden van de vernieuwingsdrang van Eriksson. Voormalig Duits international Hamann zet echter als vanouds de lijnen uit, terwijl Johnson zich in aanvallend opzicht onderscheid.
'Ik ben positief verrast door Hamann', bekent Eriksson. 'Hij lijkt steeds jonger te worden. Je zou denken dat zijn benen in de tweede helft niet meer werken, maar hij wordt per wedstrijd beter. We hopen hem hier nog zo lang mogelijk te houden, want zijn voetbalverstand is buitengewoon en zijn ervaring ongelooflijk.'
Van Johnson, die zowel tegen Derby County als Aston Villa goed was voor de enige treffer van de wedstrijd, wordt in Engeland verwacht dat hij na ploeggenoot Micah Richards doorstoot naar het nationale elftal. Richards is ook pas negentien jaar, maar speelde al zeven interlands. Johnson is in zijn spel al net zo volwassen als de verdediger.
vi.nl
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Ik zie het :Voetske schreef:Mourinho is opgestap.
Armzalig optreden in CL lijkt druppel voor Abramovitch
Chelsea stuurt coach Mourinho de laan uit
door onze Telesportredactie
LONDEN - José Mourinho is geen coach meer van Chelsea. De rijke Engelse voetbalclub zegt in een kille verklaring dat het contract met de Portugese trainer per direct en met wederzijds goedvinden is opgezegd. Voorlopig blijft het dus gissen naar de werkelijke reden voor het ontslag.
Foto: Reuters
De Portugese topcoach zou al een emotioneel afscheid van zijn sterspelers Frank Lampard, John Terry en Didier Drogba achter de rug hebben.
Ondanks het feit dat Chelsea al weken stroef draait, komt het besluit toch enigszins als een verrassing.
Mourinho kwam onlangs tot opmerkelijke uitspraken over zijn team. Zo maakte hij een vergelijking met een omelet: "Zonder goede eieren, geen goede omelet", liet hij optekenen. Met de kwaliteit van de eieren doelde de Portugees op zijn spelers.
Ook viel hij soms clubeigenaar Roman Abramovitch aan: "Ik heb niet het spelersmateriaal waarmee ik het voetbal dat Roman wenst kan uitvoeren."
De Russische eigenaar van de Londense Premier League-club, miljardair Abramovitch, haalde Mourinho in 2004 voor veel geld binnen. Onder leiding van de voormalige trainer van Porto veroverde Chelsea twee keer de landstitel, maar de club slaagde er niet in Europees succes te boeken.
Chelsea liet het vooralsnog bij de simpele mededeling dat Mourinho de club verlaat. De club motiveerde het vertrek niet, maar het is duidelijk dat de zwakke seizoenstart een rol heeft gespeeld. Chelsea verloor meteen het eerste competitieduel van Aston Villa en bezet na zes wedstrijden slechts de vijfde plaats.
Ook het uitblijven van een Europese prijs heeft volgens Engelse media een voortijdig vertrek van Mourinho bespoedigd. De eigenzinnige coach had een doorlopend contract tot 2010, maar eigenaar Abramovitsj zou ongeduldig zijn geworden.
Chelsea verloor twee jaar achtereen van Liverpool in de halve finales van de Champions League. Afgelopen dinsdag kwam het in eigen huis en voor slechts 25.000 toeschouwers niet verder dan een armzalige 1-1 tegen het Noorse Rosenborg.
Toch kan de Portugees bogen op mooie statistieken. Hij werd met Chelsea twee keer landskampioen, won twee keer de League Cup en een keer de FA Cup. Van de 120 competitiewedstrijden die Chelsea onder zijn trainerschap speelde, won de ploeg er 85, kwam 25 maal tot een gelijkspel en verloor er slechts 10.
Onze Avram Grant is dus de nieuwe coach van Chelsea. Onvoorstelbaar zeg...Het mag wel duidelijk zijn dat hij door zijn connecties (boezemvriendje van zowel Gaidamak als Abramovich) die funcite heeft gekregen, want buiten Israel heeft ie nooit iets laten zien, als trainer dan. Als technisch directeur van Portsmouth en Chelsea heeft ie het wel naar behoren gedaan. Maar ik ben dus benieuwed of Drogba, Shevchenko, Ballack enzo. naar hem gaan luisteren. Ik ben razendbenieuwed!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Nooit van de man gehoord tot vandaag. Een buddy van Abramovich en Zahavi (zo heet ie toch?) schijnbaar.Mr. Ajax schreef:Onze Avram Grant is dus de nieuwe coach van Chelsea. Onvoorstelbaar zeg...
Denk dat Chelsea wel eens flink in elkaar zou kunnen klappen dit seizoen. En of ome Roman zijn speeltje dan nog steeds zo leuk vindt?!
Ik vond Arsenal gisteren trouwens errug vet goed. Zo moet voetbal gespeeld worden.
Pini Zahavi is een zaakwaarnemer. Een verdomd goede, maar heeft niks met dit hele zaak te maken. Grant is via Arkady Gaidamak in Engeland terechtgekomen, bij Portsmouth waar Gaidamak Jr. eigenaar is. Via de connectie Gaidamak-Abramovich is Grant bij Chelsea terechtgekomen.wimpey schreef:Nooit van de man gehoord tot vandaag. Een buddy van Abramovich en Zahavi (zo heet ie toch?) schijnbaar.Mr. Ajax schreef:Onze Avram Grant is dus de nieuwe coach van Chelsea. Onvoorstelbaar zeg...
Denk dat Chelsea wel eens flink in elkaar zou kunnen klappen dit seizoen. En of ome Roman zijn speeltje dan nog steeds zo leuk vindt?!
Ik vond Arsenal gisteren trouwens errug vet goed. Zo moet voetbal gespeeld worden.
Ik verwacht heel eerlijk gezegd niet veel van hem als coach daar, maar ik hoop natuurlijk dat hij hoge ogen zal gaan gooien!!
Het is natuurlijk wel stuitend dat de coach van Chelsea zeurt over het materiaal en de middelen. Chelsea raakt in principe geen belangrijke spelers kwijt, terwijl het overal toppers kan ophalen voor megabedragen. Maar goed, Abramovich zal wel een vinger in de pap willen hebben -ik verwacht dat hij nog wel een hele tijd blijft- en in die zin valt het allemaal wat beter te begrijpen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat is niet stuitend. Shevchenko werd Mourinho door de strot heen gedrukt en ook bij andere aankopen heb ik mijn twijfels of Mourinho daar ook daadwerkelijk zelf voor heeft gekozen. Neemt niet weg dat hij gewoon weer topprestaties heeft geleverd. Iets wat een nieuwe coach ook maar weer even moeten evenaren.
Ik vraag mij af wat hij met zijn afkoopsom van 12,5 miljoen pond gaat doen....
Grant is geen tijdelijke coach, hij is (minstens) tot het eind van dit seizoen aangesteld.Baseman schreef:Grant is maar een tijdelijke coach !
Binnenkort hoopt hij een grote naam te kunnen presenteren, om vervolgens zijn eerdere functie weer op te pakken bij Chelsea.
De namen die genoemd worden: Klinsmann, Deschamps en natuurlijk Hiddink.
Hoe weet je dat?
Sky SportsGrant and Clarke in charge
Avram Grant and Steve Clarke have been placed in charge of the Chelsea first team, starting with Sunday's trip to Premier League champions Manchester United.
Jose Mourinho's sudden departure has left The Blues searching for a new manager, with director of football having Grant been tipped for the role on a permanent basis.
The Israeli, along with Mourinho's former assistant Clarke, will pick the team for Sunday's match at Old Trafford, live on Sky Sports 1.
Chelsea have given their backing to Grant and Clarke, although it is unclear how long the pair will be in control of first-team affairs.
Experienced man
A club statement read: "Chelsea Football Club can confirm that Avram Grant and Steve Clarke will be in charge of the first team from today (Thursday).
"The club is delighted that in Avram we have an experienced man who can come in immediately at this difficult time to help deliver our objectives.
"In Steve we have a Chelsea man and he will be a crucial part of the management team going forward.
"Avram and Steve have our full confidence and support."
Meanwhile, Mourinho paid a visit to Chelsea's training ground at Cobham on Thursday morning before leaving at 10.45am.
The Portuguese raced past a flock of reporters and photographers, declining to comment on his exit before being driven.
Bron: vi.nlAvram Grant zit komende zondag tijdens het uitduel met Manchester United voor het eerst als opvolger van José Mourinho op de bank bij Chelsea. De 52-jarige Israëliër krijgt binnenkort een 'permanent contract' voorgelegd.
'Ik heb alle respect voor wat José Mourinho in het verleden heeft gedaan. Ik wil dat succes voortzetten en zelf iets bereiken', vertelde Grant tijdens zijn eerste persconferentie als coach van Chelsea. 'Maar voetbal is ook entertainment. We moeten wedstrijden winnen en prijzen winnen, maar we moeten ook positief voetbal spelen.'
Tijdens diezelfde bijeenkomst benadrukte voorzitter Bruce Buck dat Grant niet zomaar is aangesteld. 'Roman Abramovitsj neemt niet halsoverkop een beslissing omdat iemand een vriend is. Hij is een succesvol zakenman en in samenspraak met het bestuur was het een doordachte beslissing.'
'Toen we Avram woensdag deze baan aanboden, wilde hij de garantie dat hij de baas was. Ik, algemeen directeur Peter Kenyon en Roman waren allemaal in de kamer en we waren het er honderd procent over eens dat Avram de leiding heeft.' Buck vertelde tevens dat Grant geen interim-coach is. De Israëliër krijgt binnenkort een 'permanent contract' krijgt voorgelegd.
En ook in de Israelische media staat dat hij gewoon een permanent contract krijgt voorgelegd.
-
- AT Toto winner 15/16
Als Ajacied zit ik nu toch weer met onvoorstelbare jaloezie naar Arsenal te kijken, dat Derby County van het kastje naar de muur speelt en met 5-0 voor staat. Vrijwel iedere speler is technisch geweldig onderlegd, er zijn vaste patronen zichtbaar en Wenger weet daardoor en vanwege de uitstekende scouting jaar in jaar uit wereldtoppers te vervangen. En natuurlijk heeft Arsenal meer middelen tot z'n beschikking, maar de vervangers van Vieira en Ashley Cole hebben bijvoorbeeld amper geld gekost. En bovendien heeft ook Arsenal met gigantische concurrentie te maken.
Fabregas was uiteraard weer geniaal en met Denilson en Diaby erbij heeft Arsenal straks teveel groeibriljantjes op het middenveld. Het zou me niets verbazen als Rosicky Ljungberg na dit seizoen achterna gaat en op de transferlijst gezet wordt. Met de huidige manier van spelen weet Arsenal zelfs van Adebayor een topscoorder te maken. Klik hier voor de hoogtepunten van Arsenal-Derby County.
Liverpool 0 - 0 Birmingham City (Babel werd na een uur gewisseld voor Torres)
Middlesbrough 2 - 2 Sunderland (Mido werd er na een uur uitgehaald)
Reading 2 - 1 Wigan Athletic
Nu Fulham-Manchester City. Ben toch wel benieuwd naar de ploeg van SGE. Met Richards, Elano, Hamann en Petrov valt er genoeg te genieten en die Johnson en Corluka wil ik ook wel weer eens aan het werk zien.
.......
3-3 Geworden. Petrov leverde puik werk met twee goals en een assist op Mpenza.
Fabregas was uiteraard weer geniaal en met Denilson en Diaby erbij heeft Arsenal straks teveel groeibriljantjes op het middenveld. Het zou me niets verbazen als Rosicky Ljungberg na dit seizoen achterna gaat en op de transferlijst gezet wordt. Met de huidige manier van spelen weet Arsenal zelfs van Adebayor een topscoorder te maken. Klik hier voor de hoogtepunten van Arsenal-Derby County.
Liverpool 0 - 0 Birmingham City (Babel werd na een uur gewisseld voor Torres)
Middlesbrough 2 - 2 Sunderland (Mido werd er na een uur uitgehaald)
Reading 2 - 1 Wigan Athletic
Nu Fulham-Manchester City. Ben toch wel benieuwd naar de ploeg van SGE. Met Richards, Elano, Hamann en Petrov valt er genoeg te genieten en die Johnson en Corluka wil ik ook wel weer eens aan het werk zien.
.......
3-3 Geworden. Petrov leverde puik werk met twee goals en een assist op Mpenza.