Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Le T.

Re: Champions League

Bericht door Le T. » do mar 17, 2016 10:17 am

Lionel schreef:Hoezo was die fout beslissend?
De tweede helft ingaan met nog 4 doelpunten te maken terwijl je er geen tegen mag krijgen, dat is dusdanig onrealistisch dat de spelers en het publiek het geloof erin verliezen en dan is het helemaal gebeurd.
InnerHarbour schreef:
wimpey schreef: Toch heeft Le T. wel een punt, vind ik. Guardiola werd gered door z'n spelers gisteren i.p.v. andersom. Met z'n beginopstelling was die ommekeer er nooit gekomen.
Met andere woorden, ook die is net zoals alle trainers afhankelijk van zijn materiaal, hij heeft de mazzel dat hij altijd met de beste spelers heeft mogen werken en kunnen aantrekken, ik zou hem weleens bij Groningen willen zien.
Volgend jaar krijg je hem bij City te zien, dan zullen we wel eens zien wat hij kan met een selectie die niet zo ver boven de rest uitsteekt. Maar ook deze CL heeft hij nog kans om nog een keer te laten zien dat hij met deze topselectie niet tegen de top op kan.
Laatst gewijzigd door Le T. op do mar 17, 2016 10:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 17, 2016 10:21 am

Le T. schreef:
De tweede helft ingaan met nog 4 doelpunten te maken terwijl je er geen tegen mag krijgen, dat is dusdanig onrealistisch dat de spelers en het publiek het geloof erin verliezen en dan is het helemaal gebeurd.
Wie geeft je de garantie dat het dan wél 0-3 was geworden? :confused.gif:

Juve had ze op de knieën, maar ze maakten de 3e niet. En Bayern knokte zich geweldig terug.

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 17, 2016 10:22 am

wimpey schreef:
Le T. schreef:
Wie geeft je de garantie dat het dan wél 0-3 was geworden? :confused.gif:

Juve had ze op de knieën, maar ze maakten de 3e niet. En Bayern knokte zich geweldig terug.
Ze maakten de 3e wel, maar die werd afgekeurd.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 17, 2016 10:22 am

Ik snap nog steeds niet dat Juve die Coman heeft verhuurd (dat is nog tot daaraantoe), maar ook nog een optie tot koop voor Bayern van 28 miljoen euro?

Of dachten ze een Overmarsje te doen, speler transfervrij vastleggen en na twee jaar 28 miljoen cashen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mar 17, 2016 10:27 am

Op de knieën? Duitsers moet je wel het genadeschot geven. :666.gif:

LVG zou zeggen: Bayern heeft ze kapot gespeeld. Ik denk eerder dat Bayern pas begon te voetballen op het moment dat het niets mee te verliezen had.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 17, 2016 10:36 am

Yopi schreef:Juventus was het eerste uur tactisch ontzettend sterk, het stond als een huis. Het zat natuurlijk ook niet tegen. Die goals zorgen voor overtuiging.
Het was de beginopstelling van Bayern die Juve in het zadel hielp. Benatia kan niets met de bal, Juve zette hoog druk. Benatia stak de spelers om zich heen aan met z'n onrust. Alaba m.n.

Na rust weer de 2 middenvelders in het centrum van de defensie, Bernat op links. De drive van Vidal op de plek van Xabi Alonso. Coman erin, die z'n back wél voorbij kwam. En Thiago, toen Juve op was.

Blunder van Guardiola en Juve liet na om de 3e te maken. Daarna kregen die 30-ers van Juve het steeds zwaarder.

BTW: Kingsley Coman is 19. En wordt gehuurd van Juve. Daar waar Vidal 4 jaar speelde. Ik vond beiden gisteren superieur aan de m.i. wat gehypte Pogba.
InnerHarbour schreef: Met andere woorden, ook die is net zoals alle trainers afhankelijk van zijn materiaal, hij heeft de mazzel dat hij altijd met de beste spelers heeft mogen werken en kunnen aantrekken, ik zou hem weleens bij Groningen willen zien.
Absoluut. Hij blunderde gisteren, is ook maar een mens. Zo'n flossefie is zoveel waard als de spelers die het uit moeten voeren. Bayern won gisteren ondanks die flossefie. Opportunisme, voorzetten vanaf de zijkanten erin koppen.

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 17, 2016 10:37 am

Yopi schreef:Op de knieën? Duitsers moet je wel het genadeschot geven. :666.gif:

LVG zou zeggen: Bayern heeft ze kapot gespeeld. Ik denk eerder dat Bayern pas begon te voetballen op het moment dat het niets mee te verliezen had.
Juve leek ook gewoon niet door te hebben dat het verdedigen van de voorsprong geen voorrecht is van Italianen, maar iets waar Italianen vaak in slagen door hard werk en concentratie. Ze dachten dat ze er al waren.

Bayern lijkt in zekere zin wel wat op Man U, in die zin dat als ze niks te verliezen hebben en wel moeten, de individuele spelers wat meer risico in hun spel leggen en zo ook ineens een stuk gevaarlijker worden dan alles met 100% controle willen doen terwijl ze daar de spelers niet voor zijn.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 17, 2016 10:38 am

Le T. schreef: Ze maakten de 3e wel, maar die werd afgekeurd.
Dat was bij 0-1.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 17, 2016 10:45 am

InnerHarbour schreef:Rishi heeft zijn grote mond weer helemaal terug, onze super voorspeller wist zeker dat BM uitgeschakeld was na de 0-2.

Note to self, alway bet against what Rishi does. :smallgrin.gif:
De 0-3 hing in de lucht. Ik had vooraf aangegeven wat Pep moest doen. Thiago staat 10 minuten in het veld en laat zien hoe simpel voetbal is. Dat hadden ze nodig tegen dit Juve. Iemand die kan zaalvoetballen, om in jouw termen te praten.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 17, 2016 10:52 am

Le T. schreef: Bayern lijkt in zekere zin wel wat op Man U, in die zin dat als ze niks te verliezen hebben en wel moeten, de individuele spelers wat meer risico in hun spel leggen en zo ook ineens een stuk gevaarlijker worden dan alles met 100% controle willen doen terwijl ze daar de spelers niet voor zijn.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. De bazen van beide clubs drukken teveel hun stempel op het functioneren van spelers individueel en het team. Op het moment dat die jongens de vrijheid krijgen of gewoon hun bazen negeren, dan ontstaat er ineens wel dynamiek.

Die bazen doen hun werk dus niet goed. De baas van Bayern is niet chronisch aan het underachieven zoals de baas van Man U, maar gisteren was ie - op het hoogste niveau - weer eens slecht. Dat is wel een dingetje bij Guardiola, hij werd gisteren gered door het opportunisme van Vidal, Coman en Thiago. Daar kwam geen flossefie aan te pas.

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 17, 2016 11:17 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Bayern lijkt in zekere zin wel wat op Man U, in die zin dat als ze niks te verliezen hebben en wel moeten, de individuele spelers wat meer risico in hun spel leggen en zo ook ineens een stuk gevaarlijker worden dan alles met 100% controle willen doen terwijl ze daar de spelers niet voor zijn.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. De bazen van beide clubs drukken teveel hun stempel op het functioneren van spelers individueel en het team. Op het moment dat die jongens de vrijheid krijgen of gewoon hun bazen negeren, dan ontstaat er ineens wel dynamiek.
Er is wel een verschil in die zin dat Guardiola dat opportunisme in the final third niet wil, terwijl Van Gaal dat wel wil maar het te vaak niet krijgt.
Die bazen doen hun werk dus niet goed. De baas van Bayern is niet chronisch aan het underachieven zoals de baas van Man U, maar gisteren was ie - op het hoogste niveau - weer eens slecht. Dat is wel een dingetje bij Guardiola, hij werd gisteren gered door het opportunisme van Vidal, Coman en Thiago. Daar kwam geen flossefie aan te pas.
En bij zijn vorige werkgever werd hij minstens zo vaak gered door het arbitrale trio of het enorme klasse-overschot van zijn elftal. Als hij bij City vasthoudt aan de mate van controle waarmee hij naam heeft gemaakt dan wordt het niks daar.

elliquido

Bericht door elliquido » do mar 17, 2016 12:00 pm

je kan aguero en de bruijne toch moeilijk betichten van het ontbreken aan klasse ???
dan is er nog sterling , silva bijvoorbeeld.
en natuurlijk zal er een grote speller aangetrokken worden. (robben, muller, ?)
Pep gaat het gewoon redden bij City.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mar 17, 2016 12:01 pm

wimpey schreef:De bazen van beide clubs drukken teveel hun stempel op het functioneren van spelers individueel en het team.
Ego's van ongekende omvang, daar komt het door. Ze denken dat het voetbal om hén draait.

Die systeemdenkers kunnen niet zonder fantasista's. Anders wordt het spel te steriel. Tegelijkertijd hebben ze bijna onweerstaanbare drang die fantasista's te liquideren door ze in een keurslijf te dwingen.

Guardiola is het allebei: de systeemdenker enerzijds en de ex-topspeler anderzijds. De systeemdenker wil alles beheersen, de ex-topspeler weet uit ervaring dat het creatieve genie de doorslag geeft. Hij zal worstelen met het evenwicht tussen het een en het ander.

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 17, 2016 12:17 pm

elliquido schreef:je kan aguero en de bruijne toch moeilijk betichten van het ontbreken aan klasse ???
dan is er nog sterling , silva bijvoorbeeld.
en natuurlijk zal er een grote speller aangetrokken worden. (robben, muller, ?)
Pep gaat het gewoon redden bij City.
Klasse genoeg, maar wel vanuit een bepaalde mate van opportunisme. Als jij dingen moet doen die 10 van de 10 keer goed gaan kun je minder doen als 8 van de 10 keer de norm is. Als je het met afstand beste elftal ter wereld hebt met ontzettend veel technische klasse, kun je daar nog mee wegkomen, met flink wat hulp van de scheidsrechters. Met name als je op het gros van de clubs in de competitie zoveel marge hebt dat je het systeem rustig kunt perfectioneren. Dat zie ik in de PL niet werken.

Guardiola is natuurlijk een hele goede trainer in die zin dat hij heel erg zijn stempel weet te drukken op een club, hij zal deze keer wel een wat andere stempel moeten drukken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 17, 2016 1:50 pm

Ik kan me wel voorstellen dat Le T. af en toe jeuk krijgt van Guardiola alle schouderklopjes die de man krijgt. In de plaats van terechte kritiek dat Bayern op een haar na in een heel vroeg stadium uit het toernooi vliegt komen via vrij slappe anekdotes bepaalde 'credits' juist naar hem toe.

Twee berichten van onder meer NU.nl.
‘Guardiola zei dat hij onze ballen eraf zou snijden’

Bayern München kroop woensdag in de Champions League door het oog van de naald, door pas in blessuretijd op gelijke hoogte te komen met Juventus. Der Rekordmeister stoomde daarna door naar een 4-2 zege na verlenging. Trainer Josep Guardiola bleek voor de verlenging een bijzondere peptalk in petto te hebben.

Afbeelding

Voor de verlenging was te zien dat Guardiola zijn manschappen met stevige taal aanspoorde. Analyticus en Bayern München-icoon stelde al grijnzend vast dat Guardiola het had over castreren. Na de wedstrijd werd Thomas Müller geconfronteerd met de ontdekking van Beckenbauer.

“Hij heeft niet castreren gezegd, maar wel dat hij onze ballen er af zou snijden. Natuurlijk speelt emotie op dat moment een rol. Ik denk dat ik dat als trainer ook zou hebben”, lacht Müller in gesprek met Sky.
Guardiola wil niet met eer strijken voor inbrengen doelpuntenmakers

Josep Guardiola werd woensdag na afloop van de 4-2 thuiszege op Juventus geprezen om zijn wissels, maar de trainer van Bayern München wilde niet met de eer strijken voor het inbrengen van doelpuntenmakers Kingsley Coman en Thiago Alcántara.

"De comeback kwam voort uit emotie, niet vanuit tactiek", liet een glunderende Guardiola op de persconfentie weten.

Coman en Thiago waren in de verlenging verantwoordelijk voor respectievelijk de 3-2 en 4-2 en zorgden er zodoende voor dat Bayern na een vroege 2-0 achterstand alsnog de kwartfinales van de Champions League wist te bereiken.

"Dat de wissels het vandaag zo goed deden, bewijst maar weer eens dat je meer dan elf spelers nodig hebt om een wedstrijd te winnen", aldus Guardiola.

Bayern kwam tot opluchting van de Spaanse oefenmeester in blessuretijd langszij dankzij Thomas Müller. "Als dat doelpunt een minuut langer op zich had laten wachten, waren we uitgeschakeld. En ik weet wat me te wachten staat als we verliezen'', zei Guardiola, die Bayern na dit seizoen verruilt voor Manchester City.

Leren
De succescoach baalde wel van het slappe begin van zijn ploeg. "We mogen natuurlijk nooit zo starten. Hopelijk leren we hiervan en kunnen we hiervan profiteren in de kwartfinale."

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 17, 2016 5:27 pm

Cruijff schreef:Ik kan me wel voorstellen dat Le T. af en toe jeuk krijgt van Guardiola alle schouderklopjes die de man krijgt. In de plaats van terechte kritiek dat Bayern op een haar na in een heel vroeg stadium uit het toernooi vliegt komen via vrij slappe anekdotes bepaalde 'credits' juist naar hem toe.
Van mij mag hij voor een heleboel de credits hebben, hij doet wissels die goed uitpakken, zijn team komt mentaal beter uit de rust dan ze erin gingen, zijn teams spelen eigenlijk altijd zoals hij het wil.

Het belangrijkste voor een trainer vind ik echter dat zijn team beter presteert dan dat je op basis van de kwaliteit van de spelers zou mogen verwachten, en dat is hem nog niet gelukt. Sterker nog, het is doorgaans iets minder, en daardoor kwam zijn Bayern in de situatie dat Juve ze moest laten ontsnappen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 17, 2016 5:29 pm

En vervolgens doet Karl-Heinz Rummenigge vandaag een voorstel dat net zo beschamend is als die wildcard waar die voorzitter van Barcelona laatst over begon. Heb je dat nog gelezen?

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 17, 2016 6:10 pm

Le T. schreef:
Cruijff schreef:Ik kan me wel voorstellen dat Le T. af en toe jeuk krijgt van Guardiola alle schouderklopjes die de man krijgt. In de plaats van terechte kritiek dat Bayern op een haar na in een heel vroeg stadium uit het toernooi vliegt komen via vrij slappe anekdotes bepaalde 'credits' juist naar hem toe.
Van mij mag hij voor een heleboel de credits hebben, hij doet wissels die goed uitpakken, zijn team komt mentaal beter uit de rust dan ze erin gingen, zijn teams spelen eigenlijk altijd zoals hij het wil.

Het belangrijkste voor een trainer vind ik echter dat zijn team beter presteert dan dat je op basis van de kwaliteit van de spelers zou mogen verwachten, en dat is hem nog niet gelukt. Sterker nog, het is doorgaans iets minder, en daardoor kwam zijn Bayern in de situatie dat Juve ze moest laten ontsnappen.
Maar hij gaat door. Louis van Gaal wordt derde in de poule met PSV. En vliegt er vanavond uit.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 17, 2016 7:11 pm

Cruijff schreef:En vervolgens doet Karl-Heinz Rummenigge vandaag een voorstel dat net zo beschamend is als die wildcard waar die voorzitter van Barcelona laatst over begon. Heb je dat nog gelezen?
Ik ben niet per definitie tegen plaatsing, alleen zou Bayern dan heel laag geplaatst zijn vanwege de afgangen in de laatste 2 jaar. Maak het puur afhankelijk van prestatie, en doe dat ook met premies, en dan is er wat mij betreft best over te praten. Als Leicester dan kampioen wordt dan wordt het vrij hoog geplaatst vanwege de prestaties van PL-clubs in het verleden.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 17, 2016 8:53 pm

Le T. schreef:Ze maakten de 3e wel, maar die werd afgekeurd.
Onjuist. Er was al (onterecht) afgefloten voor buitenspel voordat de bal in de goal lag. Dat was dan de 0-2 geweest. We hebben natuurlijk geen idee hoe de wedstrijd was verlopen als uit die situatie een geldige goal was gekomen, want daarmee was het verloop van de wedstrijd uiteraard veranderd ten opzichte van nu. Wie weet had Bayern vanaf de aftrap de 1-2 gemaakt, en kregen ze door die anschlusstreffer vleugels, we zullen het nooit weten. Daarom is het ook onzin dat het "dus" 0-3 had gestaan bij de rust.

elliquido

Bericht door elliquido » do mar 17, 2016 10:03 pm

Le T. schreef:
Cruijff schreef:En vervolgens doet Karl-Heinz Rummenigge vandaag een voorstel dat net zo beschamend is als die wildcard waar die voorzitter van Barcelona laatst over begon. Heb je dat nog gelezen?
Ik ben niet per definitie tegen plaatsing, alleen zou Bayern dan heel laag geplaatst zijn vanwege de afgangen in de laatste 2 jaar. Maak het puur afhankelijk van prestatie, en doe dat ook met premies, en dan is er wat mij betreft best over te praten. Als Leicester dan kampioen wordt dan wordt het vrij hoog geplaatst vanwege de prestaties van PL-clubs in het verleden.
We kunnen natuurlijk ook het concept Europa league doortrekken in poulevorm van iedereen.

Dus de kampioenen komen in pot 1, de nummers 2 in pot 2 etc. Max 6 per poule. Nummer 1 en 2 plaatsen zich voor de volgende ronde, wellicht nummers 3 play-off wedstrijd

Op basis van ranking heb je het aantal afgevaardigden per land. Vrije loting,
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 17, 2016 10:10 pm

Le T. schreef:
Dus Bayern wordt heel laag geplaatst terwijl ze de CL pas nog hebben gewonnen maar Leicester wordt hoog geplaatst vanwege welke prestaties in het verleden en hoe ver terug gaan we dan?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 17, 2016 10:16 pm

Le T. schreef:Als Leicester dan kampioen wordt dan wordt het vrij hoog geplaatst vanwege de prestaties van PL-clubs in het verleden.
Nee, zo werkt het niet.

De landskampioen wordt geplaatst als poulehoofd omdat het land waar het team uit afkomstig is in de top 8 van de UEFA lijst staat. Om die reden was PSV dit seizoen dus ook groepshoofd (volgend jaar de landskampioen van Nederland niet meer).

Deze regel is relatief nieuw, sinds 2015 hanteren ze dat en dit is door rijke olie jongens uit Rusland bij elkaar gelobbyed zodat ze vanaf 2016 een Russisch team als groepshoofd hebben en daardoor dus ook meer kans om ver te komen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 18, 2016 12:42 pm

Barca-Atletico!

Benfica-Bayern
Wolfsburg-Madrid
PSG-City

Lijkt me duidelijk wat de halve finales worden.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 18, 2016 12:53 pm

Kon wel weer eens een Madrileense finale worden, net als in 2014. :hypocrite.gif:

Plaats reactie