Champions League 2010-2011

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Lionel » do apr 28, 2011 6:10 pm

999 schreef:Adoratie ?.Wat een gelul zeg.Barcelona speelt gewoon goed voetbal, daar kun je toch niet omheen ?.Er is toch niks mis met deze overwinning ?.Ik denk zelfs dat als Mourinho niet zo schijterig was geweest hij meer kans had gehad op een goed resultaat dan met de tactiek die RM nu moest spelen ...
Inderdaad. Het voetbal van Barca is gewoon prachtig.

En een verdedigende tactiek houdt nou eenmaal in dat je vaker achter de man aanloopt en dan is het logisch dat er meer overtredingen worden gemaakt. En daardoor krijg je dus ook meer kaarten. Het is allemaal niet zo moeilijk :hypocrite.gif:

Maar ik vind het allemaal prachtig. Al die haat :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Rachid

Bericht door Rachid » do apr 28, 2011 6:51 pm

Le T. schreef:
Rachid schreef: :biggthumpup.gif: dat type mens kom je overal tegen. Of het nu gaat om sport, muziek of wat dan ook.
Misschien komt dat door het type mens dat zich graag in kuddes beweegt en niet alleen zelf achter elke hype aanhobbelt, maar ook nog eens vindt dat anderen dat ook moeten doen? Dat type kom je namelijk ook overal tegen.

Interessant dat je dat zo verwoord, dat vet gedrukte.

Je geeft de aanleiding zelf al. Het type met een soort van reactionaire inslag; die de massa gebruikt, als springplank, om zich af te zetten en een afwijkende identiteit aanneemt. Waarbij de massa vaak als referentiekader dient voor het gedrag, normen en waarden dat die type erop na houdt? Die massa houdt dat type wel bezig, vind je niet?
Laatst gewijzigd door Rachid op do apr 28, 2011 6:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 28, 2011 6:51 pm

999 schreef:Adoratie ?.Wat een gelul zeg.Barcelona speelt gewoon goed voetbal, daar kun je toch niet omheen ?.Er is toch niks mis met deze overwinning ?.Ik denk zelfs dat als Mourinho niet zo schijterig was geweest hij meer kans had gehad op een goed resultaat dan met de tactiek die RM nu moest spelen ...
Eens. Het was hemeltergend wat RM liet zien. Al vond ik die overtreding van Pepe geen rood waard. En die Duitse scheids was een drama, haalde ieder beetje tempo eruit met z'n kinderachtige gefluit.

Messi is voor mij na gisteren de beste aller tijden. Zo'n voetballer maak je nooit meer mee. Gelukkig kan ie nog jaren mee. Afellay viel geweldig in. Lullig voor Marcelo dat hij nét effe leek weg te glijden toen Afellay aanzette. Marcelo was de enige van RM die me kon bekoren.

Verder heb ik me groen en geel geergerd aan het gedrag van beide ploegen. Dani Alves, Pedro, Busquets, Ramos, Pepe, Mascherano, Xabi Alonso: :kots:

Ik hoop dat Man U de finale wint.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 28, 2011 6:53 pm

http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/ ... s__leg.htm

Dit is precies datgene wat me zo tegenstaat. Bah.

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 28, 2011 7:00 pm

Peter schreef:http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/ ... s__leg.htm

Pcs. Alves, Busquets en Pedro zijn gewoon vervuilers. Fatjes.

Neemt niet weg dat Barcelona dikverdiend won en dat men zich bij RM, m.n. Mourinho, moet schamen voor een zo armoedige vertoning. Het leek wel een kroegelftal. Verspilling van talent.

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 28, 2011 7:01 pm

Rachid schreef:
Le T. schreef:
Rachid schreef: :biggthumpup.gif: dat type mens kom je overal tegen. Of het nu gaat om sport, muziek of wat dan ook.
Misschien komt dat door het type mens dat zich graag in kuddes beweegt en niet alleen zelf achter elke hype aanhobbelt, maar ook nog eens vindt dat anderen dat ook moeten doen? Dat type kom je namelijk ook overal tegen.

Interessant dat je dat zo verwoord, dat vet gedrukte.

Je geeft de aanleiding zelf al. Het type met een soort van reactionaire inslag; die de massa gebruikt, als springplank, om zich af te zetten en een afwijkende identiteit aanneemt. Waarbij de massa vaak als referentiekader dient voor het gedrag, normen en waarden dat die type erop na houdt? Die massa houdt dat type wel bezig, vind je niet?
En jij bent dan het type dat niet zelf nadenkt, geen eigen mening en smaak vormt, maar de massa achterna hobbelt?
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 28, 2011 7:04 pm

Tja, walgelijke buitelaartjes.

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 28, 2011 7:08 pm

LucaS schreef: En jij bent dan het type dat niet zelf nadenkt, geen eigen mening en smaak vormt, maar de massa achterna hobbelt?
Rachid heeft wel een punt, vind ik.

Het is weinig autenthiek om te calculeren wat de 'massa' vindt of doet en vervolgens dus maar het tegenovergestelde te vinden of te doen.

Tegen-zijn om het tegen-zijn dus.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 28, 2011 7:12 pm

Ik snap overigens niet dat jij Messi als de grootste bestempelt, hoor. Is dat op basis van de vrijheid die hij kreeg toen hij zonder Pepe kon spelen? Daarvoor was het namelijk heel weinig met die jongen. Echt, ik vind hem heel speciaal, maar zo beslissend is hij (nog) niet. Zolang hij bij Argentinië niets klaarmaakt, vind ik hem nog niet zo ver. Kan hij ook een team op sleeptouw nemen of is hij alleen goed als hij met het beste elftal speelt (Barcelona).

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 28, 2011 7:21 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: En jij bent dan het type dat niet zelf nadenkt, geen eigen mening en smaak vormt, maar de massa achterna hobbelt?
Rachid heeft wel een punt, vind ik.

Het is weinig autenthiek om te calculeren wat de 'massa' vindt of doet en vervolgens dus maar het tegenovergestelde te vinden of te doen.

Ik weet dat dat soort mensen bestaat, net als, en dat zijn er veel meer, types die met de hype van de dag meegaan. Mijn punt is meer dat wij absoluut niet genoeg over Le T. weten om te beweren dat hij zo iemand is, die maar per se tegen de massa in wil gaan. Ik vind dat nogal makkelijk en bovendien, ik hou niet van niet op argumenten in willen/hoeven gaan omdat je de boodschapper zwart maakt.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do apr 28, 2011 7:35 pm

wimpey schreef: Het is weinig autenthiek om te calculeren wat de 'massa' vindt of doet en vervolgens dus maar het tegenovergestelde te vinden of te doen.

We hebben hier ook een aantal posters (10.000+ posts) die hier ook een handje van hebben. Ik vind het een héle vervelende eigenschap. Kinderachtig, ook.

Rachid

Bericht door Rachid » do apr 28, 2011 7:44 pm

Prachtig toch wat Barcalona / Madrid losmaakt bij mensen. :worshippy.gif:
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 28, 2011 8:28 pm

Scherrer schreef:
wimpey schreef: Het is weinig autenthiek om te calculeren wat de 'massa' vindt of doet en vervolgens dus maar het tegenovergestelde te vinden of te doen.

We hebben hier ook een aantal posters (10.000+ posts) die hier ook een handje van hebben. Ik vind het een héle vervelende eigenschap. Kinderachtig, ook.
Wel knap dat jij de motieven van mensen kent en weet of ze iets al dan niet echt uit overtuiging verkondigen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do apr 28, 2011 8:50 pm

LucaS schreef:
Scherrer schreef:We hebben hier ook een aantal posters (10.000+ posts) die hier ook een handje van hebben. Ik vind het een héle vervelende eigenschap. Kinderachtig, ook.
Wel knap dat jij de motieven van mensen kent en weet of ze iets al dan niet echt uit overtuiging verkondigen.
Je voelt je aangesproken. :smallgrin.gif:

Ik heb gewoon een broertje dood aan van die mensen die áltijd tegen iedereen ingaan. Tegen-zijn om het tegen-zijn. Maakt niet uit wat, zij zijn het er niet mee eens. Het is een sneue act om aandacht. Mensen die de liedjes van Coldplay helemaal geweldig vonden en een jaar later, toen de wereld Coldplay had ontdekt, opeens over dezelfde liedjes riepen dat het commerciele troep is. Mensen die altijd hopen dat Nederlandse sporters verliezen, alleen maar omdat het Nederlanders zijn en de rest van het land wel hoopt dat ze winnen. Jan Mulder. Dat soort lui. Mensen zonder eigen mening zijn het. Mensen die geforceerd 'cool' willen zijn door 'anders' te zijn. Mensen ook die een soort van status ontlenen aan het feit dat ze 'anders' zijn. Lekker makkelijk, zo kan iedere imbeciel 'status hebben'. Maar dát hebben ze dan weer net niet door. :smallgrin.gif:

Vorm je mening lekker zelf. Laat je niet leiden door de massa, niet in positieve zin, maar ook niet in negatieve zin.

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 28, 2011 9:13 pm

Nee, ik voel me niet aangesproken. Ik verbaasde me er alleen over, nog steeds, dat jij meent te kunnen bepalen wat de motivatie van mensen is om tot een bepaalde mening te komen. That's all.

999

Bericht door 999 » do apr 28, 2011 10:02 pm

Peter schreef:http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/ ... s__leg.htm

Onzin.Overal is te lezen dat in dat filmpje een paar frames zijn weggehaald/gelaten.Was net nog op de radio ook trouwens.

Maar weet je wat zo hypocriet is .. RM mag dus blijkbaar wel intimiderend, provocerend spelen en doet dat dus met geschop en getrap, maar als een tegenstander dan daar zijn manier op vind om dat tegen te gaan, te accentueren dat mag dan weer niet.

Als Psv of Feyenoord zo tegen AJAX te keer gaan is hier het forum te klein ...
Laatst gewijzigd door 999 op do apr 28, 2011 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 28, 2011 10:07 pm

Ik neem aan dat Peter zich stoort aan de berichtgeving. Belachelijk dat Real dit soort statements op de site zet.

999

Bericht door 999 » do apr 28, 2011 10:09 pm

Jöhnk schreef:Ik neem aan dat Peter zich stoort aan de berichtgeving. Belachelijk dat Real dit soort statements op de site zet.
Dat moet ie dat de volgende keer ietsje duidelijker aangeven ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 28, 2011 10:09 pm

Real Madrid, ach...

Afbeelding

Slechte verliezers zijn het. Het gedrag van Mourinho past niet bij een trainer van zo'n grote club. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 28, 2011 10:15 pm

Beide clubs hebben zich vooraf, tijdens en na de wedstrijd misdragen. De persconferentie, de overtredingen, het theater op het veld en het commentaar na afloop. Het is allemaal topclub onwaardig. Natuurlijk hoort het erbij om bij dit soort confrontaties af en toe de grens op te zoeken maar dit gaat echt nergens meer over. Selecties die overlopen van kwaliteit. Alle ingredienten aanwezig om er een waar spektakelstuk en voetbalfeest van te maken en dan komen ze hier mee af.

Bepaald geen reclame voor de voetbalsport. Die laatste halve finale sla ik lekker over. Hopelijk levert de finale een strijd op die het aankijken wel waard is.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 28, 2011 10:22 pm

Mee eens, ook het gedrag van de spelers van Barcelona was allesbehalve waardig. Ik had ook niet gereageerd op het gejengel van Mourinho.

Maar wat Mourinho gezegd heeft, gaat alle perken te buiten. Als hij echt denkt dat er sprake is van een complot, moeten ze hem opsluiten.

@Scherrer: als ik het goed begrijp ben je verplicht om met de meute mee te gaan, anders heb je geen eigen mening? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do apr 28, 2011 11:16 pm

Mourinho bespeelt nou eenmaal graag de gemoederen door een extreem wij/zij klimaat te scheppen. Bij Inter werkte dat prima.
joey schreef:@Scherrer: als ik het goed begrijp ben je verplicht om met de meute mee te gaan, anders heb je geen eigen mening? :confused.gif:
Hebben we het over dezelfde Scherrer?
Scherrer schreef:Vorm je mening lekker zelf. Laat je niet leiden door de massa.
Ik vond de postings van Scherrer en Rachid in deze wel sterk, geeft toch aardig aan hoe sommigen hier erin zitten? En netjes zonder direct op het forumlid te spelen... :biggthumpup.gif:

999

Bericht door 999 » vr apr 29, 2011 12:09 am

UEFA onderzoekt gedrag Mourinho

De UEFA is een onderzoek gestart naar
het gedrag van José Mourinho tijdens en
na de Champions League-wedstrijd van
Real Madrid tegen FC Barcelona.

De Portugese coach van Real suggereerde
na het met 2-0 verloren duel,waarin de
Madrileen Pepe een rode kaart kreeg en
Mourinho zelf naar de tribune gestuurd
werd,onder meer dat de UEFA er al drie
jaar lang alles aan doet FC Barcelona
te helpen.

De UEFA onderzoekt ook de misdragingen
van het publiek.Zo werden er voorwerpen
op het veld gegooid en betraden enkele
supporters het veld.Ook de rode kaarten
voor Pepe en José Pinto (reservekeeper
van Barça) worden nader onderzocht.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 29, 2011 6:54 am

Peter schreef: Kan hij ook een team op sleeptouw nemen of is hij alleen goed als hij met het beste elftal speelt (Barcelona).
Hij is Barcelona. Haal zijn exceptionele klasse en dat ongelooflijke aantal goals eens weg. Is Barcelona dan nog steeds de beste ploeg ter wereld? Barcelona is zo goed door Messi. Niet andersom m.i. Er is immers geen speler bij Barcelona die ook maar enigszins bij Messi in de buurt komt qua goals en beslissende akties.
joey schreef: @Scherrer: als ik het goed begrijp ben je verplicht om met de meute mee te gaan, anders heb je geen eigen mening? :confused.gif:
Volgens mij begrijp je het niet goed. :smallgrin.gif:

Standaard tegen-zijn heeft niets met meningsvorming te maken. Ik kan bijv. de PVV en SP niet op een 'eigen mening' betrappen. Wel op destructief gedrag, nada autenthiciteit en een hoop gebakken lucht.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 29, 2011 7:39 am

Mwa, er zit wel degelijk een wereldbeeld achter de ideeen van de PVV en de SP

Plaats reactie