Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 28, 2017 5:27 pm

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:Een derby speelt zich in dezelfde stad af, Liverpool-the Bitters bijvoorbeeld. Daarnaast heb je streekderby's. Ajax-Feyenoord is geen van beide. Een proper derby voor Ajax zou zijn een wedstrijd tegen CTO '70.
Utrecht en AZ zien Ajax als een 'streekrivaal' maar als Ajacied neem ik de aanhang van die clubs totaal niet serieus. Feyenoord is de enige klassieke rivaal en heeft een aanhang met een nogal sterk :smallgrin.gif: 'second city syndrom'. Dat zie je in redelijk wat landen dat de wedstrijden tussen de club uit de eerste en uit de tweede stad een enorme kraker zijn.

Stadsderby's zijn erg gaaf, in Praag heb ik er vele bezocht, nu is het voetbal in Praag behoorlijk ingedut maar in een stad als Istanbul vliegen de vonken er vanaf. Ook bijzonder dat je daar binnen één stad wedstrijden tussen een club van het Europese continent en een club van het Aziatische continent kunt hebben.

In Amsterdam zijn vroeger een boel stadsderby's geweest, mooie tijden.
Londen is het walhalla van de stadsderby's en de Noord-Londense derby tussen Arsenal en de Spurs is mijn favoriete. Mooi fenomeen ook, geen stadsderby maar een 'stadsdeel derby'. :smile-ajax.gif:

Ook is er in Engeland een boel rivaliteit tussen de steden Manchester en Liverpool, van alle krakers die je week in week uit kunt samenstellen met het door elkaar mixen van de 20 Premier League clubs blijft Liverpool vs Manchester United toch gewoon De Klassieker. In seizoenen dat ze beiden niet om de titel spelen geldt dat nog steeds.
Er is maar 1 Walhalla voor de stadsderby’s en dat is Buenos Aires.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » do sep 28, 2017 8:57 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:Een derby speelt zich in dezelfde stad af, Liverpool-the Bitters bijvoorbeeld. Daarnaast heb je streekderby's. Ajax-Feyenoord is geen van beide. Een proper derby voor Ajax zou zijn een wedstrijd tegen CTO '70.
Utrecht en AZ zien Ajax als een 'streekrivaal' maar als Ajacied neem ik de aanhang van die clubs totaal niet serieus. Feyenoord is de enige klassieke rivaal en heeft een aanhang met een nogal sterk :smallgrin.gif: 'second city syndrom'. Dat zie je in redelijk wat landen dat de wedstrijden tussen de club uit de eerste en uit de tweede stad een enorme kraker zijn.

Stadsderby's zijn erg gaaf, in Praag heb ik er vele bezocht, nu is het voetbal in Praag behoorlijk ingedut maar in een stad als Istanbul vliegen de vonken er vanaf. Ook bijzonder dat je daar binnen één stad wedstrijden tussen een club van het Europese continent en een club van het Aziatische continent kunt hebben.

In Amsterdam zijn vroeger een boel stadsderby's geweest, mooie tijden.
Londen is het walhalla van de stadsderby's en de Noord-Londense derby tussen Arsenal en de Spurs is mijn favoriete. Mooi fenomeen ook, geen stadsderby maar een 'stadsdeel derby'. :smile-ajax.gif:

Ook is er in Engeland een boel rivaliteit tussen de steden Manchester en Liverpool, van alle krakers die je week in week uit kunt samenstellen met het door elkaar mixen van de 20 Premier League clubs blijft Liverpool vs Manchester United toch gewoon De Klassieker. In seizoenen dat ze beiden niet om de titel spelen geldt dat nog steeds.
Er is maar 1 Walhalla voor de stadsderby’s en dat is Buenos Aires.
Rio.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » do sep 28, 2017 9:44 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Er is maar 1 Walhalla voor de stadsderby’s en dat is Buenos Aires.
Ik vind wel dat met Superclásico die derby tussen River Plate en Boca Juniors een werkelijk fantastische naam heeft! :biggthumpup.gif:

Heb je die al eens bezocht?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 28, 2017 10:24 pm

Nog niet. Maar ook die staat op mijn lijstje. In Bombonera uiteraard.

Ik snap niet hoe Zeux bij Rio komt. Volgens mij zijn in Buenos Aires toch echt de meeste profclubs in een enkele stad verzameld.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » do sep 28, 2017 10:36 pm

Rio heeft er ook wel een heel lijstje.

Flu-Fla lijkt me best wel leuk, maar haalt het bij verre niet bij Boca Juniors - River Plate. Ik ken iemand die nog in het stadion is geweest bij de wedstrijd waarin River Plate naar het tweede niveau degradeerde, dat moet ook een bijzondere middag zijn geweest.

Zeker omdat de Argentijnse voetbalbond via een bizarre rekensom (prestaties over verschillende seizoenen gerekend) bepaalde wie er degradeerden. :confused.gif: Is zeg maar niet bepaald rustig verlopen die dag. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » do sep 28, 2017 11:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nog niet. Maar ook die staat op mijn lijstje. In Bombonera uiteraard.

Ik snap niet hoe Zeux bij Rio komt. Volgens mij zijn in Buenos Aires toch echt de meeste profclubs in een enkele stad verzameld.
Kwantiteit of kwaliteit, that's the question.

Ik heb zelf Flamengo-Vasco da Gama in Maracaña gezien. Genoeg hectiek. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » vr sep 29, 2017 7:29 am

Buenos Aires.. Met afstand.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » vr sep 29, 2017 7:30 am

1. Buenos Aires

Voor dé hoofdleverancier verlaten we Europa en gaan we naar Zuid-Amerika, Argentinië om precies te zijn. Buenos Aires is een echte voetbalstad. Natuurlijk spreekt de zeer beladen derby tussen Boca Juniors en River Plate het meest in het oog. Uit dezelfde stad zijn ook Argentinos Juniors, Vélez Sarsfield, Nueva Chicago, Club Atlético Huracán en San Lorenzo afkomstig.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » vr sep 29, 2017 8:08 am

'Manchester City-spits Aguero breekt rib bij auto-ongeluk in Amsterdam'

Sergio Aguero is donderdagavond betrokken geraakt bij een auto-ongeluk in Amsterdam. De spits van Manchester City zou daarbij een gebroken rib hebben opgelopen.
Naar verwachting kan de Argentijn zes tot acht weken niet in actie komen. Manchester City heeft het nieuws nog niet bevestigd.

Aguero was donderdag in Amsterdam om een concert van de Colombiaanse zanger Maluma bij te wonen in AFAS Live, nabij de Johan Cruijff Arena. De taxi die hem naar Schiphol moest brengen crashte in Buitenveldert tegen een verkeersmast. Twee personen raakten daarbij gewond.

Manchester City speelt zaterdag de uitwedstrijd tegen titelverdediger Chelsea. De huidige koploper in de Premier League moet zijn spits ook missen in de dubbele confrontatie met Napoli in de Champions League. Ook de thuiswedstrijd tegen Feyenoord op 21 november komt mogelijk te vroeg voor Aguero.


#Taxi total loss tegen #verkeersmast,twee #passagiers #gewond naar #ziekenhuis. De Boelelaan #Amsterdam… https://t.co/32yqoNLSqf


Voor de Argentijnse ploeg is de blessure eveneens slecht nieuws. Begin oktober speelt de verliezend finalist van het WK 2014 twee cruciale kwalificatie-interlands tegen Peru en Ecuador.

Argentinië staat momenteel vijfde in de Zuid-Amerikaanse kwalificatiepoule en is nog allerminst zeker van deelname aan het WK 2018 in Rusland.

De 29-jarige Aguero is na zes duels met zes treffers gedeeld topscorer van de Premier League. In de Champions League was hij eenmaal trefzeker voor City bij de 0-4 zege op Feyenoord.
Nu.nl
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » vr sep 29, 2017 8:11 am

Nou Pep, als je snel bent kan je Costa nog tot januari aantrekken. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » vr sep 29, 2017 9:11 pm

Ik zie dat bericht van dat auto ongeluk van Aguero maar daar zit volgens mij nog wel een verhaal achter. Als je vanaf Afas Live naar Schiphol wil rij je niet over de De Boelelaan maar pak je natuurlijk gewoon meteen de snelweg. Daarnaast is het nou niet bepaald een normale taxi. Die gast neemt toch zeker geen snorder of zo? En als je daar dan al moet rijden. Hoe krijg je het dan in hemelsnaam voor elkaar om zo te crashen op die plek?

Vragen, vragen en nog eens vragen. Neem aan dat de tabloids daar nog wel even induiken op zoek naar een smeuíg verhaal.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » vr sep 29, 2017 9:26 pm

Wallen
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » vr sep 29, 2017 9:45 pm

Hij dacht nog. Ik laat me niet net als Rooney aanhouden. Daar krijg je gezeik mee. Nou, dit heeft niet veel geholpen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » za sep 30, 2017 10:04 am

Ik hoorde overigens bij VI een discussie over Klaassen bij Everton. Daar gaven ze aan dat de Britse pers al helemaal klaar met hem is. Hij schijnt het echt bijzonder slecht te doen.

Nu is Klaassen natuurlijk geen spectaculaire speler in de zin dat hij op techniek twee verdedigers passeert om de bal vervolgens subtiel in de bovenhoek te plaatsen. Doorgaans heeft een speler zoals hij wat meer tijd nodig. Tijd om zich binnen het elftal te ontwikkelen en de juiste looplijnen te vinden en daarna nog om indruk te maken op supporters door ook eens een doelpunt te maken. Je zag bij Ajax ook dat het lang duurde voor hij echt een gewaardeerde kracht was. De vraag is nu of hij die tijd wel gaat krijgen. Zeker gezien de slechte prestaties van Everton.

Iemand hier die hem heeft zien spelen. Gaat het echt zo moeizaam?
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 30, 2017 10:13 am

Hij zit best vaak op de bank tegenwoordig.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za sep 30, 2017 10:13 am

Marillion schreef:Ik hoorde overigens bij VI een discussie over Klaassen bij Everton. Daar gaven ze aan dat de Britse pers al helemaal klaar met hem is. Hij schijnt het echt bijzonder slecht te doen.
Nummer hoeveel op het slagveld van gesneefde (overmoedige) ambities is dit?

Wanneer - o wanneer - begint het bij spelers die naar Engeland of Italië of Spanje willen door te dringen dat het overgrote deel mislukt?

Is het geld zó fijn dat je daar voor over hebt om een afgedankte bankzitter of gesjeesde voetballer te zijn? Want de eindfase beklijft altijd beter dan de talentvolle aanloopperiode.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Sandro » za sep 30, 2017 10:15 am

Het houdt niet over inderdaad, maar alles bij elkaar heeft hij pas 2,5 wedstrijd gespeeld in een team dat verder ook niet lekker loopt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » za sep 30, 2017 10:16 am

Toch kun je van Klaassen niet zeggen dat hij overhaast vertrokken is. Die jongen heeft een behoorlijk aantal jaren bij Ajax op zijn cv. En de keuze voor een club met de omvang van Everton schat ik toch ook niet in als te ambitieus.

Ik had echt verwacht dat die jongen het wel ging redden. Nu is het natuurlijk nog vroeg maar ze gaan daar niet een jaar wachten. Dan komt er gewoon een ander.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » za sep 30, 2017 12:29 pm

Klaassen kwam op het verkeerde moment bij Everton. Een oude uitgebluste selectie, daar is Koeman nu ook achter gekomen, die vorig seizoen op de kurk Lukaku dreef.
Maar goed, neemt niet weg dat hij niet weet te excelleren. Jammer, had het em zeker gegund.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jöhnk » zo okt 01, 2017 6:34 pm

Voor alle zekerheid hebben de Manchester City/United gezinde scheidsrechters Liverpool weer niet laten winnen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo okt 01, 2017 7:00 pm

Jöhnk schreef:Voor alle zekerheid hebben de Manchester City/United gezinde scheidsrechters Liverpool weer niet laten winnen.
Niet veel gezien, maar ik zag twee forse tackles die vrij mild werden beoordeeld. Koppen van rompen schoppen ('speler niet gezien' zal wel weer het excuus zijn) blijkt een hobby van Liverpool-spelers te worden...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo okt 01, 2017 7:05 pm

Het Everton van Koeman en Klaassen (weet niet of hij in actie is gekomen) ging met 0-1 onderuit thuis tegen Burnley Dat gaat echt niet goed daar. Het is een tijdje geleden maar het gaat Koeman nu echt even niet voor de wind. Eens kijken hoe hij hier uit komt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo okt 01, 2017 7:19 pm

Koeman terug naar Ajax? Hij zal er wel uit vliegen bij Everton denk ik
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo okt 01, 2017 7:21 pm

raymon schreef:Koeman terug naar Ajax? Hij zal er wel uit vliegen bij Everton denk ik
Dat speelde ook al door mijn hoofd.

Maar kan me niet voorstellen dat hij dat wil. Niet kwa salaris, niet kwa voetbal. Nu gaat het minder, maar hij heeft een prima resumé om nog een keer een mooie club te vinden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door LucaS » zo okt 01, 2017 8:02 pm

Il vind dat altijd bijzondere woorden van een Ajacied. Hij komt niet naar Ajax, hij kan vast nog wel een mooie club vinden
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie