Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za okt 06, 2007 11:11 am

niet mee eens.. Zoveel heeft Messi vorig seizoen nog niet laten zien.. net zoals terry, die heeft meer blessures gehad dan speelminuten..

Lionel

Bericht door Lionel » za okt 06, 2007 11:18 am

Messi is op dit moment de beste voetballer ter wereld.....Ik had ook voor iemand anders dan Terry gekozen.

Maar ik doelde op de verkiezing van Kaka
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za okt 06, 2007 11:21 am

Rishi schreef:Messi is op dit moment de beste voetballer ter wereld.....Ik had ook voor iemand anders dan Terry gekozen.

klopt op dit moment.. maar het gaat over afgelopen seizoen!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za okt 06, 2007 11:28 am

Ze hebben gewoon gekeken naar kwaliteiten. Ik denk niet dat veel voetbalcollega's op de bank hebben zitten kijken naar de verrichtingen van Buffon in de Serie B.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 06, 2007 8:22 pm

Zlatan Son of God schreef:niet mee eens.. Zoveel heeft Messi vorig seizoen nog niet laten zien.. net zoals terry, die heeft meer blessures gehad dan speelminuten..
Cannavaro heeft ook niets te zoeken in dit elftal. Tenzij hij in de ogen van z'n collega's nog steeds mag teren op z'n briljante WK natuurlijk.

El Jardinero overigens met twee doelpunten tegen Napoli. Ruststand 2-0.

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 07, 2007 8:54 am

Zlatan Son of God schreef:
Rishi schreef:Messi is op dit moment de beste voetballer ter wereld.....Ik had ook voor iemand anders dan Terry gekozen.

klopt op dit moment.. maar het gaat over afgelopen seizoen!!
Oh oke, foutje.

Ja dan klopt zoiets natuurlijk niet. Maar je moet zo een verkiezing ook in juli houden.

En Buffon....tja. Onzin. Terry ook onzin. Messi....tja. Ik had voor C.Ronaldo gekozen in de aanval en Seedorf op het middenveld. Eigenlijk verdient Zlatan het dan ook wel...
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 08, 2007 8:32 am

Buffon (Serie B, kom op zeg), Terry (teveel geblesseerd geweest), Messi (dit seizoen fantastisch, maar het betreft vorig seizoen) en Cannavaro (echt schandelijk dat 1 goed WK dit alles op kan leveren) horen niet thuis in dat elftal. Daarbij vind ik ook dat C. Ronaldo geen middenvelder is en is Puyol geen back (slaat nergens op dat er 4 centrale verdedigers in staan).

VN hoort absoluut thuis in dit elftal, hij maakte Real kampioen en werd topscoorder van Spanje.
Ook zou Alex er in moeten staan, de Alex van toen nog PSV dan. Maar stel je voor dat een speler uit een kleinere competitie gekozen wordt.
Verder zouden er een rechts- en linksback gekozen moeten zijn.

Een onzin verkiezing dus weer, verrassend...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 09, 2007 10:00 am

Nesta verdient de verkiezing evenmin, in mijn ogen. Een commerciële flutverkiezing met geen enkele representatieve waarde.

Deze goal van Marco Borriello tijdens Genoa-Cagliari (2-0) wilde ik jullie niet onthouden.

En wederom speciaal voor Peter (om even te relaxen!). Prachtig om te zien hoe de voorzitter van Lazio z'n plaats vroegtijdig verlaat:

The complete humiliation of Lazio Roma by AC Milan. Zijn er trouwens nog meer mensen die Ambrosini er bij die prachtgoal van verdenken een voorzet te geven in plaats van een schot te lossen?

Lazio zal er overigens zwaar de pest in hebben dat het Carrizo niet wist te strikken. Tegen Real Madrid stond de 43-jarige Ballotta nog in de goal en jonkie Nestor Muslera maakte tegen Milan ook een belabberde indruk.

Vind Seedorf overigens weer een van de beteren bij Milan.

Overige uitslagen:

Internazionale-Napoli 2-1
Parma-Roma 0-3
Fiorentina-Juventus 1-1

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 10, 2007 6:44 pm

Italiaans onderzoek naar omkoping Lazio-coach
10/10/2007 09:58

De Italiaanse bond verdenkt Delio Rossi van een poging tot omkoping. De Lazio-coach moet zich verantwoorden voor zijn vermeende aandeel.

Rossi zou in april 2006 pogingen hebben ondernomen de wedstrijd tegen Lecce te beïnvloeden. Op verzoek van de coach zou Lazio-voorzitter Claudio Lotito de directie van Lecce hebben willen overtuigen. Lecce ging niet in op de toenadering, maar verloor wel met 1-0.

Italiaanse media berichten dat de verdenking van Rossi voortvloeit uit een onderzoek naar de bedreigingen aan het adres van Lotito. In een afgetapt telefoongesprek zou de omkoping aan de orde zijn gekomen.
vi.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr okt 26, 2007 3:58 pm

Hier ga ik dit weekend wel even voor zitten. Vooral vanwege Lavezzi en Nocerino:
Juventus-trio komt thuis in Napels
26/10/2007 14:21

Juventus speelt zaterdag de topper tegen Napoli in het uitverkochte San Paolo. Vorig seizoen was dat een topper in de Serie B. Juve verschijnt met drie Napolitanen in de havenstad.

Antonio Nocerino, Raffaele Palladino en Domenico Criscito zijn alle drie in Napels geboren, maar hebben nimmer voor de plaatselijke trots gespeeld.

Laatstgenoemde is de basisplaats die hij begin dit seizoen bij Juventus had inmiddels kwijtgeraakt, maar vooral Nocerino (foto) maakt een uitstekend seizoen door bij De Oude Dame. Niet alleen groeide hij uit tot vaste waarde, ook werd hij geselecteerd door bondscoach Roberto Donadoni voor het nationale team.

Zijn loyaliteit wordt zaterdag wel op de proef gesteld, geeft Nocerino toe op de site van de UEFA. 'Als ik scoor zal ik niet juichen. Ik ben fan van Napoli, en ik respecteer het shirt van de club. Toen ik nog bij Piacenza speelde heb ik ook een doelpunt gemaakt tegen Napoli, en ook toen was ik niet in staat te juichen.'

Palladino werd negen jaar geleden afgetest door de opponent van zaterdag. 'Toen heeft dat pijn gedaan, nu niet meer omdat het me in staat heeft gesteld bij Juventus terecht te komen', zegt de vermoedelijke vervanger van de geschorste Pavel Nedved.

Juventus staat tweede in de Serie A, op drie punten afstand van Internazionale. De thuisclub van zaterdag heeft een achterstand van zes punten op de Bianconeri.
vi.nl

:hypocrite.gif:

Thomas schreef:Mijn kwalitatief beste elf van het toernooi:

Verdedigende middenvelder: Nocerino

peter

Bericht door peter » za okt 27, 2007 1:46 pm

Stasera:
Napoli - Juventus

Stadio San Paolo

--------------------------------------------------------------------------------

Napoli and Juventus have both impressed since their promotions to Serie A and will want to show their true credentials with a win in this rematch of last term’s Serie B title race. The tension is likely to be rising as these two come face to face at the Stadio San Paolo.

Juve are playing especially well at the moment and are flying high in second place in the Serie A table. Their back line has been the basis for their rise up the League, with the Bianconeri conceding just one goal in the four matches since their dramatic 2-2 draw at Roma. With their unbeaten record on their travels still intact confidence will be high amongst the Old Lady’s squad and they will be expecting another three points from this game.

Coach Claudio Ranieri has had to do some substantial reshuffling though, especially at the back where the Bianconeri will be without injured duo Jorge Andrade and Jean-Alain Boumsong. That should mean Nicola Legrottaglie holds on to his place, while Cristian Molinaro is expected to feature at left-back with Giorgio Chiellini continuing in the centre. In midfield Ranieri has Marco Marchionni and Mauro Camoranesi injured while Pavel Nedved has been handed a two-match suspension after his red card in last week’s win over Genoa. Vincenzo Iaquinta is ready to return from his injury, but Raffaele Palladino looks set to push him all the way for his place in the starting line-up.

The news is better for the Napoli camp though, with Coach Edy Reja having a full squad to choose from. The tactician looks set to name an unchanged starting XI for the visit of the Turin outfit, meaning that Manuele Blasi will be preferred to Mariano Bogliacino in midfield despite the Uruguayan’s impressive performances from the bench, while Andrea Cupi is expected to keep his place in defence despite the return to full fitness of summer signing Matteo Contini. The biggest surprise is probably the continued presence of Gennaro Iezzo, who has already been dropped for Matteo Gianello once already this season, as the Azzurri goalkeeper after letting in four goals against Roma last week.

The 4-4 draw against the Giallorossi will have given their strikers plenty of confidence after more spectacular goals from the Ezequiel Lavezzi-Marcelo Zalayeta partnership. However, they will need to keep things tighter in defence against the likes of David Trezeguet if they are to come away from their next game with all three points. The signs are that they can keep things tight at the back though, especially if they can rediscover the form that saw them go four matches without conceding earlier in their campaign.

Keep an eye on: Ezequiel Lavezzi (Napoli) – The Argentine forward has been likened to Diego Maradona in Naples and Carlos Tevez in his homeland. It isn’t hard to see why, as Lavezzi has been simply phenomenal for the Partenopei in recent weeks.

Last season: Napoli 1-1 Juventus

Form guide: Napoli (D W L L D) Juventus (D W W D W)

--------------------------------------------------------------------------------

Napoli (probable): Iezzo; Cupi, Cannavaro, Domizzi; Garics, Hamsyk, Gargano, Blasi, Savini; Zalayeta, Lavezzi

Juventus (probable): Buffon; Grygera, Legrottaglie, Chiellini, Molinaro; Salihamidzic, Zanetti, Nocerino; Del Piero; Trezeguet, Iaquinta

www.channel4.co.uk

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 27, 2007 10:02 pm

Napoli klopt Juventus dankzij arbitrala hulp
27/10/2007 22:39

Napoli heeft na zeventienenhalf jaar weer eens weten te winnen van Juventus in Stadio San Paolo. De thuisploeg klopte de club uit Turijn met 3-1, maar dankte dat voor een groot deel aan twee goedkope strafschoppen.

Beide penalty's bleken na het bestuderen van de beelden onterecht. Giorgio Chiellini maakte geen overtreding op Ezequiel Lavezzi en Gianluigi Buffon niet op Marcelo Zalayeta. Toch legde Bergonzi de bal op de stip. Maurizio Domizzi benutte beide cadeautjes.

Tot de omstreden beslissingen hielden de gepromoveerde clubs elkaar in evenwicht. Voor rust vielen er geen goals, erna zagen de zestig duizend toeschouwers er vier. Alessandro Del Piero opende de score voor Juve, Wálter Gargano maakte gelijk.

Door de nederlaag van Juventus kan Internazionale zondag bij winst op Palermo een gat van zes punten slaan. Napoli sloot aan bij de subtop en heeft drie punten minder dan Juventus.

vi.nl

:smallgrin.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » zo okt 28, 2007 3:08 pm

http://www.voetbalonline.nl/ecNewsitem.asp?ID=56743

Over slechte scheidsrechters gesproken , deze man mag nooit meer fluiten..

Ja flierefluiten :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 28, 2007 3:41 pm

Dat zal even wennen zijn voor Juventus. Een scheidsrechter die niet in hun voordeel fluit.....
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 28, 2007 3:53 pm

Er blijft werkelijk niets over van de spelverdeler Kaka, op deze manier. Hij en Seedorf spelen vanuit elkaar aan die linkerkant, maar Kaka moet toch vooral voor de goal komen en eventueel in de omschakeling aan de bal blijven. Dit moet je zo'n balverliefde speler als Kaka niet aan doen.

Hoelang is Amauri alweer fit, Peter?

peter

Bericht door peter » zo okt 28, 2007 3:59 pm

Poeh. Vrij aan het begin van het seizoen volgens mij, hoor. Weet niet anders dat hij weer basisspeler is bij Palermo.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 28, 2007 4:00 pm

Ok. Heerlijke spits is dat toch. Jammer dat hij en Suazo niet ergens in de top van de Serie A regelmatig aan de bak konden komen. Als koppel zou het volgens mij ook wel wat zijn.

peter

Bericht door peter » zo okt 28, 2007 4:03 pm

Serie A stikt op dit moment van de topspitsen moet ik zeggen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 28, 2007 4:04 pm

Milan kan er wel eentje gebruiken.

peter

Bericht door peter » zo okt 28, 2007 4:06 pm

Milan rammelt inderdaad. Het is allemaal net niet op het ogenblik, al heb ik nog wel vertrouwen in Ancelotti.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 28, 2007 4:14 pm

Ach, ze zullen de Europa Cup wel weer winnen.:wink.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 28, 2007 4:31 pm

Zo traag als stront, die Vucinic. Maar Roma wordt er niet slechter op met zo'n onzelfzuchtig aanspeelpunt. Niet zo gek ook met al die spelers met diepgang om hem heen.

EDIT: 0-1 Vucinic dus. Inter staat uit bij Palermo nog op 0-0, dus dit is goed nieuws.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 03, 2007 3:53 am

Eens kijken of het zonder uitslagen meer spanning opwekt :hypocrite.gif: :

AS Roma-Lazio Roma

Sampdoria-AC Milan

Juventus-Empoli

Inter Milan-Genoa

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 03, 2007 11:54 am

Seedorf is wel de koning! Speelde weer uitstekend en was bij veel kansen betrokken ( blijkt uit de samenvattingen dan)
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 05, 2007 3:22 pm

AC Milan stelt Italiaanse arbitrage ter discussie
04/11/2007 14:58

Dat AC Milan in de eigen San Siro zo slecht presteert, mag voor een belangrijk deel worden toegeschreven aan de scheidsrechters van dienst.

'Opnieuw stond de arbiter niet aan onze kant', stelt directeur Adriano Galliani na het het teleurstellende 0-0 gelijkspel tegen Torino op de website van Milan. 'We hadden zeker een geheide strafschop moeten krijgen.'

Maar in de ogen van Galliani is het geen momentopname. 'Dit seizoen lijkt er per definitie geen probleem met de arbitrage te mogen zijn. Maar het is er wel en het is nog groot ook. Elke maandag hoor ik de heer Collina ons vertellen dat we gelijk hebben. Maar daar maak ik me zorgen om.'

'Ik zou graag, en ik ga dat ook doen, de punten willen optellen die we zijn misgelopen door arbitrale fouten. Een onderzoek van een consumentenorganisatie heeft uitgewezen dat Milan dit seizoen er het meeste last van heeft gehad. Ik voel me verplicht dit te benadrukken. Voor het maken van fouten kan ik begrip opbrengen, maar niet als het maar niet ophoudt.'
vi.nl

Misschien moeten ze eens zorgen dat ze een klasbak in de spits kunnen neerzetten.

Juventus-Inter Milan 1-1 (gol del Jardinero)

Empoli-AS Roma 2-2 (Doni ziet er niet lekker uit bij de gelijkmaker van Empoli)

AC Milan-Torino 0-0

Lazio-Fiorentina 0-1 (prachtige blunder van Ballotta, de bejaarde doelman van Lazio)

Plaats reactie