Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Robbins

Bericht door Robbins » ma jun 18, 2007 5:01 pm

Thomas schreef:Met betrekking tot bepaalde aankopen. Herinner je je nog dat Ten Cate er in de zomer per se nog een middenvelder bij wilde? Van Geel heeft toen aangegeven dat hij dat niet nodig vond. In de winterstop heeft Ten Cate vervolgens het transferbeleid naar zich toegetrokken met de aankopen van Davids en Leonardo.

Ik heb hier wel eens eerder naar gehint hoor. Blijkbaar wordt het pas in de komkommertijd interessant. :smallgrin.gif:
Van Geel is verantwoordelijk voor het transferbeleid, hoe kan hij het dan nog naar zich toetrekken als ie het al heeft ? Henk heeft alleen aan wat hij wil hebben, dat is alles.

Met andere woorden, gelul in de ruimte en dat is zelfs in komkommertijd niet toegestaan. :drecul.gif:

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di jun 19, 2007 4:30 pm

Jesse schreef:Gefeliciteerd, RGB! :koe.gif:
Muchas Gracias :pepsi.gif: (aan allen natuurlijk)

10 jaar van m'n leven die wedstrijd zeg. Zelden zo zenuwachtig geweest en zelden 11 zulke grote voetballers nog zenuwachtiger gezien. Ik gaf het eerste uur geen stuiver voor een kampioenschap, Mallorca was zoals Wimpey al opmerkte Real gewoon de baas. 1-0 achter, RVN uit de wedstrijd geschopt(zonder hem heeft Real eenvoudigweg geen aanval) en dan waren een paar Catalaanse koffertjes zo te zien ook nog bij de verkeerde verdediging terecht gekomen want die stond zo opzichtig met kansen te strooien dat je wel aan omkoping ging denken.

Een bizar kampioenschap. Zelden fatsoenlijk gevoetbald, een rare mix tussen los zand een hechte teamspirit en van zero to hero en omgekeerd. Uiteindelijk wint Real de wedstrijd op kenmerkende wijze(want op dezelfde voet is het kampioenschap behaald): door eendrachtig hard te werken en tomeloze energie. Het is weer eens wat anders maar mijn lol is er nu even niet minder om :icon_biggrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 5:15 pm

Nogmaals gefeliciteerd, RGB.
Raul Gonzalez Blanco schreef:en dan waren een paar Catalaanse koffertjes zo te zien ook nog bij de verkeerde verdediging terecht gekomen want die stond zo opzichtig met kansen te strooien dat je wel aan omkoping ging denken.
De Madrileens koffertjes waren blijkbaar helemaal niet aangekomen. :wink.gif:

Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk. Barcelona miste datgene dat Real Madrid sterk maakte (wilskracht en topmentaliteit) net even iets meer dan dat Real Madrid datgene dat Barcelona sterk maakte (mooi voetbal) miste. Ik vind Real Madrid geen overtuigende kampioen, maar dat was Barcelona ook niet geweest.

Hoe hoog schat jij de kans trouwens in dat Capello alsnog wordt uitgezwaaid?

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 19, 2007 5:33 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef: RVN uit de wedstrijd geschopt(zonder hem heeft Real eenvoudigweg geen aanval)
RVN is een geweldige clubvoetballer, eerlijk is eerlijk. Een onverbeterlijke opportunist en egoist, maar dat boeit natuurlijk niet wanneer je er bij de topclubs van Europa jaarlijks een stuk of 25 injast.

Jammer dat ie het in het Oranje nooit écht heeft kunnen bewijzen. En in Bassie's 3-spitsendogma is zijn rentree in het NL XI wederom gedoemd te mislukken.

Wat mij trouwens (steeds weer) opvalt, is dat al die gehypte, m.n. Zuidamerikaanse, 'talenten van de eeuw' hun rep in Europa nou niet meteen weten waar te maken. Robinho, Gago: zóóó geweldig is het i.m.o. allemaal (nog?) niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 19, 2007 5:45 pm

Robinho vind ik absoluut niet bijzonder, maar Gago heeft wel wat hoor.

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 19, 2007 6:03 pm

Jöhnk schreef:Robinho vind ik absoluut niet bijzonder, maar Gago heeft wel wat hoor.
Goede omschrijving. Precies wat ik bedoel: heb jij het gevoel dat je met een speler te maken hebt die in de praktijk net zo goed is als in de jubelverhalen die je al een jaar of wat over hem hebt kunnen lezen?! Ik niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 19, 2007 9:40 pm

Hangt er vanaf welke verhalen je bedoelt, Wimpey. Maar dat is altijd zo. Er zullen altijd mensen zijn die overdrijven. Maar Gago kan echt een hele goede worden, dat zie je zo. :yes.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 9:49 pm

wimpey schreef:Wat mij trouwens (steeds weer) opvalt, is dat al die gehypte, m.n. Zuidamerikaanse, 'talenten van de eeuw' hun rep in Europa nou niet meteen weten waar te maken. Robinho, Gago: zóóó geweldig is het i.m.o. allemaal (nog?) niet.
Robinho is een dribbelkont, een showspeler. Als hij dat weet te koppelen aan een hoog rendement zoals een Ronaldo dat weet te doen wordt het een topper. Eerlijk gezegd zie ik het echter niet zo snel gebeuren. Het is teveel samba en geklooi langs de zijlijn, te weinig kracht en doorzettingsvermogen.

Gago is een behoorlijk complete middenvelder. Heeft een goede lange pass en kan kort tikken, heeft diepgang in z'n spel, is technisch goed onderlegd, beschikt over loopvermogen, steekt tactisch uitstekend in elkaar en kan zelfs ballen afpakken. Daar gaat Real nog veel plezier aan beleven. Vergeet niet dat dit pas z'n eerste 6 maanden waren en dat die jongen nog hartstikke jong is.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 19, 2007 10:22 pm

Bezem door Barça

Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - Frank Rijkaard mag aanblijven als trainer van FC Barcelona maar zal met een hardere hand in de kleedkamer moeten optreden.

Dat was de boodschap die voorzitter Joan Laporta dinsdag meegaf op een persconferentie, waar hij ook aankondigde dat Ronaldinho noch Eto’o bij de club zal vertrekken. ,,Frank is erg gemotiveerd om verder te gaan. Voor hem zou het volgende seizoen morgen al mogen beginnen.’’

Wel zal er een schoonmaak plaatsvinden, moeten er vijf of zes spelers verdwijnen en zal eenzelfde aantal worden aangetrokken. Onder de slachtoffers van de renovatie zitten behalve de Argentijn Saviola waarschijnlijk de Fransman Giuly, IJslander Gudjohnson en de Brazilianen Silvinho, Belletti en Edmilson en oud-jeugdspeler Motta.

De voorzitter onthulde ook het verlanglijstje van de technische staf, zonder overigens namen te noemen. Barcelona wil een linksback – als concurrent van Van Bronckhorst -, een centrale verdediger, twee middenvelders en twee aanvallers. De voornaamste kandidaten zijn Thierry Henry (Arsenal), Eric Abidal (Olympique Lyon), Yayá Touré (Monaco) en oud-Ajacied Christian Chivu (AS Roma).

Na een teleurstellend seizoen met slechts twee mindere prijzen – de Spaanse Supercup en de Catalaanse Cup – was Laporta dinsdag zeer kritisch op de verrichtingen zowel binnen als buiten het veld. ,,We hebben ons laten leiden door het zelfbehagen. Sommige spelers zijn te ver gegaan, al zal ik geen namen noemen, want de vuile was houden we binnen. Ook wij, het bestuur, kregen de geruchten te horen, maar we vertrouwden op de trainers om in te grijpen. Toen het echt waar bleek allemaal, was het te laat.’’

Ook al noemde hij geen namen, iedereen in Barcelona weet dat de preses het met name had over Ronaldinho, die na het succesvolle vorige seizoen dit jaar voortdurend in het nachtleven werd gezien. De persoonlijke begeleider die Barça hem bij zijn komst in 2003 had gegeven werd door de club ontslagen. De Braziliaan miste bijna een kwart van alle trainingen, officieel omdat hij in het krachthonk bezig was. Ook Deco en Motta kregen kritiek op hun nachtelijke avonturen.

Andere spelers beklaagden zich dit seizoen over het gebrek aan professionaliteit van enkele collega’s. Toch mag Ronaldinho blijven, net als Eto’o, die dit seizoen de hele kleedkamer tegen zich kreeg toen hij Rijkaard ‘een slecht mens’ noemde. ,,Ronaldinho en Eto’o blijven bij de club, maar we zullen de interne gedragscode op de letter toe laten naleven,’’ dreigde Laporta met harde maatregelen als de sterren volgend seizoen opnieuw niet serieus met hun vak bezig zijn.
AD
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 3:55 pm

Thomas op 9 juni schreef:Als Capello slim is laat hij Cannavaro deze zomer teruggaan naar Juve en pikt hij Gabi Milito op van Zaragoza. Geweldige verdediger. Diego Milito zou op z'n beurt een geweldig aanspeelpunt kunnen zijn voor iedere club.
'Real durft het nu wel aan met Gabriel Milito'

20/6/2007 11:50

Vier jaar nadat Real Madrid het onverantwoord achtte Gabriel Milito aan te trekken, lijkt de Argentijn dan toch de overstap te maken naar De Koninklijke.

Volgens Marca heeft Real Madrid een mondelinge overeenkomst met Real Zaragoza over de transfersom voor Milito. De 26-jarige centrale verdediger staat nog tot medio 2010 onder contract bij Zaragoza, dat heeft afgesproken hem voor achttien miljoen euro te laten gaan.

Vier jaar geleden wilde Real Madrid de inmiddels 21-voudig international al aantrekken. De club was het al eens met Independiente over een transfersom van 3,5 miljoen euro. En met Milito waren de Merengues tot een akkoord gekomen over een vierjarig contract, maar zij verscheurden de verbintenis toen de rechterknie van de verdediger tijdens de medische keuring gebreken vertoonde.

Enkele maanden later durfde Zaragoza het wel aan Milito in te lijven. Bij deze club groeide hij uit tot een van de betere verdedigers in de Primera División. Bovendien miste hij in vier seizoenen slechts veertien competitieduels. Dit jaar kwam hij 35 keer in actie.
vi.nl

Einde Cannavaro bij Real Madrid?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 20, 2007 11:34 pm

Waarom? Ramos op rechts, Cannvaro en Milito centraal.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 11:35 pm

Ik zou Cannavaro terug laten gaan naar de Serie A. Ramos in het centrum naast Gabi Milito.

Heerlijk trouwens om Real nu na het hele gedoe rond Beckham weer zo terug te zien krabbelen. :666.gif:

generaal

Bericht door generaal » do jun 21, 2007 2:24 am

Cannavaro aan Napoli verkopen, Ramos rechts zetten en Metzelder met Milito in het centrum laten spelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 21, 2007 10:27 am

Deco op de transferlijst? Men is bij Barcelona blijkbaar niet tevreden over zijn spel en zijn gedrag.

jabu

Bericht door jabu » do jun 21, 2007 10:28 am

Zou de weg vrij maken voor Sneijder!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 21, 2007 10:29 am

Dat dacht ik ook meteen. Misschien houdt Wesley zich daarom zo rustig?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 21, 2007 10:46 am

Ruilen? :hypocrite.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 11:00 am

generaal schreef:Cannavaro aan Napoli verkopen, Ramos rechts zetten en Metzelder met Milito in het centrum laten spelen.
Ik ben niet echt onder de indruk van Metzelder als centrumverdediger. Doe mij Ramos maar in het centrum en revelatie Miguel Torres als rechtsback.
joey schreef:Deco op de transferlijst? Men is bij Barcelona blijkbaar niet tevreden over zijn spel en zijn gedrag.
Deco heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij nog eens in de Engelse top wil voetballen. Wellicht dat het daar mee te maken heeft.

Gezien het feit dat Barcelona Dinho en Messi wil houden gaat het team er flink op achteruit als men Deco inruilt voor Sneijder.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jun 21, 2007 11:03 am

Mwah, als Sneijder zijn steekpasses aan Eto'o kwijt kan gaat Barcelona echt los, denk ik.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 11:11 am

Barcelona is al los. Eto'o was er dit seizoen alleen te weinig bij.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jun 21, 2007 11:13 am

Maar ik vind Sneijder tov. van Deco geen achteruitgang voor dit Barca. Sneijder-Eto'o is een wereldtandem.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 21, 2007 11:14 am

Zou inderdaad een goed duo kunnen zijn. Dan kom je alleen wel met erg veel aanvallers te zitten, natuurlijk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 21, 2007 11:15 am

Vind ik niet. Deco is niet de meest vooruitgeschoven man. Deco maakt veel meters, is slimmer, en is veel meer teamspeler. Daarnaast is Eto'o bij Barcelona ook vooral belangrijk als aanspeelpunt in de gehele voorste linie.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jun 21, 2007 12:55 pm

Cannavaro vindt het nog te vroeg voor een terugkeer bij Napoli, overigens.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 21, 2007 12:56 pm

Jöhnk schreef:Maar ik vind Sneijder tov. van Deco geen achteruitgang voor dit Barca. Sneijder-Eto'o is een wereldtandem.
Blijkbaar vindt men bij Barcelona Deco te ongedisciplineerd.

Plaats reactie