Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 11:51 am

Klopt het dat er in de Italiaanse pers serieuze geruchten de ronde doen over Napoli dat Oscar Ahumada (River Plate) in de winterstop zou willen contracteren, Pietro?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr sep 14, 2007 3:36 pm

IK heb het nergens gelezen. Moet zeggen dat ik de afgelopen 3 dagen ook niet veel heb gelezen, maar heb nu net nog even de kranten er op nagekeken. Als het serieus zou zijn, dan zou Il Mattino er zeker melding van maken, maar daar kan ik ook niets in vinden.

Lavezzi wordt daarentegen op handen gedragen en verkeert in de zelfde status als Sneijder bij Madrid. :headbang.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 3:42 pm

Mooi voor die jongen. Bij River zullen ze zich waarschijnlijk de haren uit het hoofd rukken.

Maar goed, wat voor Sneijder geldt, geldt natuurlijk net zo hard voor Lavezzi: één goede wedstrijd tegen een tegenstander van niveau maakt nog geen geweldige aankoop. Al neem ik aan dat beide spelers wel gaan slagen bij hun clubs. Lavezzi kan die stap hogerop naar de subtop ook nog gaan maken.

peter

Bericht door peter » vr sep 14, 2007 3:43 pm

Niet te hard zeggen, want Napoli ziet zichzelf al als subtop. :blush.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 6:34 pm

:smallgrin.gif:
Ploeggenoten steunen uitgefloten Gilardino
14/09/2007 11:19

Supporters die hem uitfluiten, geruchten over een vertrek en vooral een gebrek aan doelpunten; Alberto Gilardino zit niet lekker in zijn vel bij AC Milan. Zijn ploeggenoten nemen het echter op voor de spits.

'We staan achter Alberto, want hij is een spits met specifieke kwaliteiten', sprak routinier Paolo Maldini. 'De wetenschap dat het hele team en de clubleiding hem steunen, moet hem vertrouwen geven.'

Verdediger Daniele Bonera denkt er net zo over. 'Iedereen heeft het er maar over dat hij zo weinig scoort, maar tegen Fiorentina speelde hij gewoon een goede wedstrijd. Hij verdient respect voor zijn onzelfzuchtige spel en de arbeid die hij levert.'

Met 29 doelpunten in 66 wedstrijden zijn de rapportcijfers van Gilardino op het oog voldoende, maar er was meer verwacht van de spits die in de zomer van 2005 voor bijna 25 miljoen euro werd overgenomen van Parma.

Tijdens het competitieduel met Fiorentina (1-1) werd Gilardino - niet voor het eerst - door de Milan-aanhang getrakteerd op een fluitconcert. Algemeen directeur Adriano Galliano sprak direct na die wedstrijd eveneens zijn vertrouwen uit in de international door het gedrag van de supporters te veroordelen.

vi.nl

Hij was en blijft natuurlijk ook gewoon overschat.

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 14, 2007 6:40 pm

Tja, door zijn werklust is hij misschien wel van waarde voor Milan. Laatste wedstrijden niet gezien dus kan daar niet over oordelen
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 18, 2007 11:07 am

Gattuso verklapt geheim achter succes van AC Milan
17/09/2007 19:31

Gennaro Gattuso blijft de jongen die met vierkante voeten is geboren. Toch is de 29-jarige middenvelder een meer dan gewaardeerde kracht bij Europees clubkampioen AC Milan en wereldkampioen Italië.

Rino vertelt in een interview met de Spaanse kwaliteitskrant El País over zijn eigen kracht en beperkingen en het geheim van AC Milan, waar Clarence Seedorf en Paolo Maldini voorbeelden zijn van hoe het er in een kleedkamer aan toe zou moeten gaan.

'Als je zo'n gast ziet als Maldini, die met zijn 39 jaar bloed spuugt en zich kapot zweet om weer fit te raken voor de Champions League-finale... Dan moet je wel een idioot zijn als je niet begrijpt dat hij een voorbeeld voor iedereen is', prijst Gattuso zijn ervaren ploeggenoot.

'Hetzelfde geldt voor Seedorf. Hij heeft vier keer de Champions League gewonnen met drie verschillende clubs. Toch zag ik hem huilen na de gewonnen halve finale tegen Manchester. Zulke dingen geven aan dat het bij deze club wel goed zit.'

Gattuso loopt zelf eveneens over van eerzucht en is zover gekomen door zijn geweldige instelling. 'Ik heb maar één modus: passie, passie en passie.' Daarom past hij prima bij Milan. 'Deze club heeft zijn eigen DNA, zoals Berlusconi dat omschreef. Welke problemen er ook opdoemen, deze ploeg is altijd tot op het bot gemotiveerd om ver te komen in Europa.'

Dat hij zelf niet de man is van hoogstandjes, zit hem wel eens dwars. 'Ik zou graag meer willen scoren, maar ja... Soms kijk ik wel eens naar mijn voeten en zeg dan tegen ze: Arme zielen, nooit gunnen jullie me een pleziertje. En tegen Ancelotti zeg ik wel eens: Stel je voor dat ik gevoel in mijn voeten had, waar zouden we de cups dan moeten laten?'

Tot slot vertelde Gattuso dat hij vlak voor de wedstrijd hardop leest uit boeken van de vermaarde Russische schrijver Dostojevski om spanning die door zijn lijf giert te kanaliseren. 'Dat is een ritueel waar ik rustig van word en me op andere gedachten brengt. Er lag altijd wel een krant of een programmaboekje in de kleedkamer. Op een dag lag er boek van Dostojevski, vandaar.'
vi.nl

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 18, 2007 12:06 pm

Dat hij zelf niet de man is van hoogstandjes, zit hem wel eens dwars. 'Ik zou graag meer willen scoren, maar ja... Soms kijk ik wel eens naar mijn voeten en zeg dan tegen ze: Arme zielen, nooit gunnen jullie me een pleziertje. En tegen Ancelotti zeg ik wel eens: Stel je voor dat ik gevoel in mijn voeten had, waar zouden we de cups dan moeten laten?'
:drecul.gif:
Heerlijk :worshippy.gif:

peter

Bericht door peter » zo sep 23, 2007 2:49 pm

Roma leidt bij rust tegen Juventus. Totti is weer eens de grote man door de 0-1 van Trezeguet om te buigen tot een 2-1 voorsprong.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 23, 2007 4:35 pm

Het is uiteindelijk 2-2 geworden. Del Piero miste de grootste kans op 2-2 nog door een strafschop over te schieten, maar Iaquinta maakte in de slotminuten alsnog de gelijkmaker.

Inter is nog steeds niet echt op gang gekomen maar maakte Ibra maakte er vandaag wel twee op bezoek bij Livorno (2-2). En gezien ook het gelijkspel van Milan tegen Parma (1-1, met een goal van Seedorf) levert het puntverlies van Roma dus weinig schade op.

Overige resultaten:

Udinese-Reggina 2-0
Atalanta Bergamo-SS Lazio 2-1
Catania-Fiorentina 0-1
Cagliari-Palermo 0-1
Empoli-Napoli 0-0
Torino-Siena 1-1

................

Na de edit allereerst de redelijk lange samenvatting van Roma-Juventus.

En verder nog:

Livorno-Internazionale
Empoli-Napoli

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 25, 2007 3:14 pm

Even wat extra aandacht voor Antonio Di Natale, typisch Italiaanse laatbloeier en a-typisch Italiaanse aanvalsleider van Udinese. Hier te zien in een compilatie van z'n schitterende acties en doelpunten in de wedstrijd tegen Reggina. Vooral het eerste doelpunt is magistraal.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di sep 25, 2007 3:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » di sep 25, 2007 3:19 pm

Kreeg voor zijn optreden dan ook een 9 van de Gazzetta dello Sport. Zeldzaam hoog cijfer uiteraard. Hij is geweldig in vorm, aangezien hij de Oekraïners ook al op de pijnbank wist te leggen.

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 26, 2007 6:41 am

Thomas schreef:Vooral het eerste doelpunt is magistraal.
Ik vind zijn 2e eigenlijk nog mooier, een lob over een speler en de keeper vanuit een onmogelijke hoek :worshippy.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 26, 2007 6:45 am

De aanname bij de 1e goal............pffff schitterend hoor. Direct uit de lucht
2e ook schitterend. Allebei gewoon mooi! Niks voor Ajax?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 26, 2007 3:49 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Vooral het eerste doelpunt is magistraal.
Ik vind zijn 2e eigenlijk nog mooier, een lob over een speler en de keeper vanuit een onmogelijke hoek :worshippy.gif:
My bad. Dat is ook het eerste doelpunt, alleen in dat filmpje laten ze de goals in de verkeerde volgorde zien.

peter

Bericht door peter » wo sep 26, 2007 9:23 pm

Palermo schiet zich in de 93e minuut langs Milan. Seedorf scoorde nog wel de 0-1, maar door goals van Diana en Miccoli werd het 2-1.

Zlatan is ook weer eens op dreef met 2 goals. Verder staat het bij Roma nog 2-2, maar dat had ik al gemeld.

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 27, 2007 11:36 am

Thomas schreef:My bad. Dat is ook het eerste doelpunt, alleen in dat filmpje laten ze de goals in de verkeerde volgorde zien.
:icon_biggrin.gif:
Maar dan zijn we het helemaal eens :biggthumpup.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do sep 27, 2007 11:39 am

Ibra is dit seizoen ijzersterk begonnen.. is belangrijk aanspeelpunt in de ploeg en scoort er heel makkelijk op los.. Kon ik maar naar PSV - Inter..

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za sep 29, 2007 5:33 pm

Ibra schiet de 1e van de stip binnen in de topper tegen Roma. Dwerg Guily had dus beter met z'n handen van de bal af kunnen blijven, want nu staat Roma ook met 10.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » za sep 29, 2007 6:14 pm

Maxwell Emanuelson gaat weer eens in de fout :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za sep 29, 2007 6:16 pm

En Cresspo staat weer op de goede plaats .. 1 - 2
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za sep 29, 2007 6:19 pm

En de tuinman maakt er 1 - 3 van ..
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za sep 29, 2007 6:29 pm

Roma krijgt een pak rammel. Cordoba al met nummer 4.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Toppie

Bericht door Toppie » zo sep 30, 2007 3:44 pm

Milan speelt alweer gelijk , wordt echt lastig voor die gasten...

Lionel

Bericht door Lionel » za okt 06, 2007 10:07 am

http://www.vi.nl/NieuwsItem/CollegasKie ... steElf.htm
  • Collega's kiezen geen Nederlanders bij beste elf
    05/10/2007 15:19

De Nederlandse voetballers hebben tijdens het afgelopen seizoen weinig indruk gemaakt bij hun collega's. Geen enkele landgenoot werd gekozen in het FIFPro-elftal van het jaar. De ruim 57 duizend aangesloten voetbalprofs die hun stem uitbrachten, vonden Kaká de beste.

Edwin van der Sar, Clarence Seedorf en Ruud van Nistelrooy behoorden tot de lijst van 55 genomineerden, maar werden door hun collega's niet vereerd met een plaatsje in het beste elftal van het seizoen 2006/07.

Kaká is allerbeste de opvolger van Ronaldinho, die het wél tot de eerste elf van de FIFPro-leden schopte. Omdat ook Lionel Messi en Carles Puyol werden verkozen, is Barcelona met drie uitverkorenen hofleverancier.

FIFPro Elftal van het Jaar
    Doel: Gianluigi Buffon (Italië/Juventus)

Verdediging: Alessandro Nesta (Italië/AC Milan), Fabio Cannavaro (Italië/Real Madrid), John Terry (Engeland/Chelsea) en Carles Puyol (Spanje/Barcelona)

Middenveld: Steven Gerrard (Engeland/Liverpool), Cristiano Ronaldo (Portugal/Manchester United) en Kaká (Brazilië/AC Milan)

Aanval: Lionel Messi (Argentinië/Barcelona), Didier Drogba (Ivoorkust/Chelsea) en Ronaldhino (Brazilië/Barcelona)
Terecht
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie