Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 10:35 pm

Bertje schreef:Subtop. Alleen Mascherano is absolute top op zijn positie. En Benitez zelf natuurlijk.
Mwah, Gerrard is misschien wat overschat maar toch wel een hele goede rechtshalf. Met Gerrard kan je eigenlijk heel goed forechecken en pressievoetbal spelen, waardoor het jammer is dat hij uitgerekend al die jaren bij Liverpool speelt.

Lucas is ook een topper en Torres maakt in een beter elftal nu hopelijk de volgende stap. Carragher heeft een geweldig seizoen gedraaid, maar Riise is een draver en Agger een typische Engelse verdediger. Die laatste linie moet overduidelijk beter, evenals de keeper. Maar het middenveld vind ik in principe top. Jammer dat er geen plek wordt gemaakt voor een verbindende nummer 10.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 09, 2007 10:36 pm

Gerrard doet mij denken aan Van Bommel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 09, 2007 10:38 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:Subtop. Alleen Mascherano is absolute top op zijn positie. En Benitez zelf natuurlijk.
Mwah, Gerrard is misschien wat overschat maar toch wel een hele goede rechtshalf. Met Gerrard kan je eigenlijk heel goed forechecken en pressievoetbal spelen, waardoor het jammer is dat hij uitgerekend al die jaren bij Liverpool speelt.

Lucas is ook een topper en Torres maakt in een beter elftal nu hopelijk de volgende stap. Carragher heeft een geweldig seizoen gedraaid, maar Riise is een draver en Agger een typische Engelse verdediger. Die laatste linie moet overduidelijk beter, evenals de keeper. Maar het middenveld vind ik in principe top. Jammer dat er geen plek wordt gemaakt voor een verbindende nummer 10.
Op de plaats waar Benitez Gerrard wegmoffelt is Gerrard geen absolute top. Gerrard komt centraler beter tot zijn recht, al zal hij nooit mijn type voetballer worden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 10:39 pm

Bertje schreef:Op de plaats waar Benitez Gerrard wegmoffelt is Gerrard geen absolute top. Gerrard komt centraler beter tot zijn recht, al zal hij nooit mijn type voetballer worden.
Hmm, ik ben benieuwd wat je van Lucas gaat vinden.

Wat dat eerste betreft ben ik het met je eens. Gerrard gebruiken als een soort aanjaagmotortje a la Riise is een belediging.

jabu

Bericht door jabu » ma jul 16, 2007 10:10 pm

Police raid three football clubs

Police have raided three football clubs as part of an investigation into alleged corruption.
Newcastle United, Portsmouth and Rangers are the three clubs involved in the raids.

The operation is not connected to Lord Stevens's ongoing Quest inquiry into the Premiership and was "totally independent", police said.

Search warrants were executed on the club premises and two homes between 0730 and 0900 BST.

A City of London Police spokesman said: "We can confirm that search warrants were served at three football clubs and the homes of two individuals in connection with corruption in football and its impact on owners and shareholders."

'Criminal activity'

Newcastle United issued a statement confirming the club was visited by police.

"The club itself is not the subject of the investigation," it said.

"If the investigation by the City of London Police, or the ongoing internal review of operations by the club's new owners, show that the club has been the victim of any criminal activity, the club will take appropriate action."

A Northumbria Police spokesman said they were aware that "an operation" had been carried out by their London colleagues at St James' Park, the home of Newcastle United.

A spokesman for Rangers said: "Rangers football club was asked to co-operate with a police investigation and have done so, extending every co-operation to police.

"We have been requested by police not to comment further while the investigation is on-going."

Strathclyde Police confirmed that its officers had executed a search warrant on behalf of City of London Police.

Gary Double, director of communications at Portsmouth, said on Monday: "We can confirm police arrived around 10am today.

"We have co-operated fully with their search and will not be commenting further."

On-going inquiry

Detectives from the economic crime unit at City of London Police are investigating allegations of corruption within football and its impact on owners and shareholders.

Last month, they arrested a 61-year-old man in Manchester on suspicion of money laundering.

The BBC's Andy Swiss said police had denied any link between Monday's raids and the Stevens inquiry.

But he said the BBC had learned that information about 17 player transfers had been passed to the City of London Police by the Quest team.
BBC

jabu

Bericht door jabu » di jul 17, 2007 10:43 am

Chelsea-aanvaller Drogba: 'Ik kan nog steeds vertrekken'

Didier Drogba zorgt voor onrust in de voorbereiding van Chelsea. De Ivoriaan, vorig seizoen goed voor 33 goals in officiële wedstrijden, weigert zich te committeren aan The Blues. “Ik weet nog niet waar ik speel, ik heb gehoord van aanbiedingen van FC Porto en FC Barcelona. Nog niets is zeker, een goede aanbieding kan alles veranderen”, zegt Drogba in The Sun.

Drogba’s woorden zullen als muziek in de oren klinken van AC Milan. De Rossoneri zoeken nog een topaanvaller. Vice-voorzitter Adriano Galliani verklaarde gisteren dat Drogba tot het rijtje kandidaten behoort.
Sportweek

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 20, 2007 12:52 pm

Lijdensweg van Leeds United duurt voort

20/7/2007 12:55

Zes jaar geleden bereikte Leeds United nog de halve finale van de Champions League, vijftien jaar geleden werd de roemruchte club voor de derde keer kampioen van Engeland, in de vitrine prijken verder onder meer de FA Cup, de League Cup en de Jaarbeursstedenbeker. Dit seizoen komen The Whites uit in de League One, zeg maar de derde divisie. Althans, als de Engelse voetbalbond (FA) de club alsnog een proflicentie verschaft. Intussen wacht de spelersgroep van Leeds-trainer Dennis Wise op achterstallig salaris.

Op Elland Road, al sinds oktober 1904 de prachtige thuishaven van Leeds United, zijn de herinneringen aan het rijke verleden tastbaar. Hier speelden grootheden van het kaliber Billy Bremner, Jack Charlton, Lee Bowyer, Tomas Brolin, Eric Cantona, Rio Ferdinand, Robbie Fowler, Vinnie Jones, Joe Jordan, Robbie Keane, Harry Kewell, Gary McAllister, Ian Rush, Gordon Strachan, Mark Viduka en Jonathan Woodgate. Een bescheiden greep, maar veelzeggend als de status van deze club moet worden geduid. Nederlanders liepen hier trouwens evenzeer rond: Jerrel Hasselbaink, Willem Korsten en Robert Molenaar.

Ook onder de trainers die werkzaam waren op Elland Road zijn grote namen schering en inslag. Herbert Chapman, Don Revie, Brian Clough, Jock Stein, Howard Wilkinson, David O'Leary, Terry Venables, Peter Reid, om er een paar te noemen. Onder Revie beleefde de club gouden tijden, met onder meer twee landstitels. Revie, die later bondscoach van Engeland werd, diende de club van 1961 tot 1974.

Rond de eeuwwisseling beleefde Leeds United een nieuw hoogtepunt. In de voetbaljaargang 1999/2000 haalde de club de laatste vier in het UEFA Cup-toernooi. Dankzij de derde plaats in de competitie mocht de club in het daaropvolgende seizoen voor het eerst deelnemen aan de Champions League. Pas in de halve finale sneuvelde de ploeg, die op dat moment werd getraind door O'Leary, met Valencia als boosdoener.

De ambitieuze voorzitter in die dagen, Peter Ridsdale, bleef hartstochtelijk streven naar grote successen en sloot om die reden forse leningen af. Maar de club drong niet meer door tot de prestigieuze geldbron, de Champions League. O'Leary werd in de zomer van 2002 opgevolgd door Terry Venables, maar ook onder hem en onder zijn opvolgers Peter Reid en Eddie Gray werd het grote streven niet gerealiseerd. In 2004 daalde de club af naar de tweede divisie, inmiddels omgedoopt in Football League Championship. Om de financiële problemen te beperken werden tussentijds al sterspelers als Ferdinand (foto), Keane, Kewell en Woodgate verkocht. In een later stadium verdwenen ook onder anderen Paul Robinson, Alan Smith, Viduka en James Milner uit Leeds. De club moest het voortaan stellen met spelers uit de eigen jeugdopleiding en niet al te dure aankopen.

In januari 2005 kwam Ken Bates, voormalig eigenaar van Chelsea, in het bezit van Leeds United. De prijs: vijftien miljoen euro. Maar Bates slaagde er niet in om de schulden die vooral waren veroorzaakt door het transferbeleid in de periode 2000-2002 weg te werken. Bates verdween van het toneel en de noodlijdende club werd overgenomen door het internationaal opererende accountanskantoor KPMG.

Op 4 mei van dit jaar volgde degradatie uit het Championship. De gevallen topclub kreeg in het seizoen 2006/07 tien punten aftrek vanwege financiële malversaties. Zonder die straf van de FA was de club waarschijnlijk óók gedegradeerd.

Twee maanden later kocht een consortium met Bates Leeds, op voorwaarde dat een groot deel van de schulden (schatting: honderd miljoen euro) zou worden overgenomen. Bates toonde zich eerder deze maand een tevreden man: 'De club is terug in de handen waar zij moet zijn. We kunnen nu een dikke streep zetten onder het verleden en verder gaan.'

Bates wil zo snel mogelijk promoveren naar het Championship, maar moet eerst afwachten of de FA de club een proflicentie verschaft. De bond is niet te spreken over de gang van zaken, onderzoekt of bepaalde reglementen zijn overtreden en aarzelt nog om het 'nieuwe' Leeds van Bates en de zijnen toe te laten tot de League One. Daarbij komt dat de Noorse oud-international Tore Andre Flo, voormalig Amerikaans international Eddie Lewis en de andere spelers sinds eind juni geen salaris meer hebben ontvangen. De zorgen daarover binnen de selectie nemen toe, zeker nadat een delegatie van de Engels spelersvakbond PFA een indringend gesprek voerde met de Leeds-top. 'Het is een grote chaos bij die club', zei een PFA-woordvoerder.

De lijdensweg van Leeds duurt dus voort. In totaal 40.242 liefhebbers kunnen op Elland Road comfortabel naar The Whites kijken. Vorig seizoen was gemiddeld nog niet de helft van dat aantal zitplaatsen bezet. Als de club wordt toegelaten tot de League One zal het straks niet drukker worden.
vi.nl

De schrijver vergeet volgens mij te melden dat Leeds United een van de meest gehate voetbalclubs van Engeland is.

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » vr jul 20, 2007 6:46 pm

Maar ook dat Leeds United in de topperiode fantastisch voetbal speelde. Ik heb laatst de EC 1-finale van 1975 gezien. Leeds United tegen Bayern Munchen. Niet de beste wedstrijd, maar nog steeds goed. En Leeds verloor onterecht.
Ik ben

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 22, 2007 2:42 pm

Thomas schreef: Betekent een bankplaats voor moordwapen Sissoko en prachtvoetballer Xabi. Jammer dat er waarschijnlijk geen plek wordt gemaakt voor hem, want hij kan geweldig temporiseren.
Een goede scout zou moeten zien dat Xabi Alonso een bedroevend slechte speler is wanneer hij de bal niet heeft. Traag en onbesuisd en daardoor ongelooflijk veel overtredingen begaand in de persoonlijke duels. Zie Liverpool - Milan bijv...

Eduardo da Silva voor 24 mio euro naar Arsenal, las ik in Kicker. Shaktar Donetsk had volgens datzelfde blad 25 mio geboden voor Modric (Dinamo): bod afgewezen. Dus als er nog mensen waren die dachten dat Ajax die Modric kon ophalen als vervanger van Sneyder...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 3:07 pm

Die jongen past natuurlijk ook totaal niet bij Liverpool. Die jongen hoort in een ploeg die uitgaat van langdurig balbezit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 5:21 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Betekent een bankplaats voor moordwapen Sissoko en prachtvoetballer Xabi. Jammer dat er waarschijnlijk geen plek wordt gemaakt voor hem, want hij kan geweldig temporiseren.
Een goede scout zou moeten zien dat Xabi Alonso een bedroevend slechte speler is wanneer hij de bal niet heeft. Traag en onbesuisd en daardoor ongelooflijk veel overtredingen begaand in de persoonlijke duels. Zie Liverpool - Milan bijv...
Beweer ik ergens het tegendeel dan? Ik prees het spel in balbezit van Xabi. Z'n spel zonder bal is inderdaad bedroevend, maar met Lucas, Gerrard en Mascherano hoeft dat natuurlijk geen enkel probleem te zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 5:25 pm

Een goede ploeg samenstellen is meer dan een aantal jongens die goed zijn in het afpakken te zetten bij een jongen die sterk is in balbezit. Gerrard, Lucas en Mascherano zijn allemaal spelers die nogal eens balverlies willen lijden. Geen probleem, want ze veroveren er ook zat en ze moeten het van de omschakeling hebben. Dat klikt alleen niet met iemand als Xabi, die medespelers nodig heeft die kunnen tikken, zodat het balletje blijft rondgaan. Net als Maduro bij Ajax nooit optimaal zal draaien met Sneijder, Davids en Gabri.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 5:26 pm

Klopt, maar dan heb je het weer over de problem van Xabi in balbezit, die hij ondervindt dankzij z'n medespelers. Het feit dat hij zelf moeite heeft om de bal te veroveren en een tikkeltje traag is, is in ieder geval geen probleem dankzij Masche, Gerrard en Lucas.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 5:32 pm

Jawel, want zij moeten door Xabi extra vuil werk opknappen, terwijl juist Lucas en Gerrard spelers zijn die die energie in hun eigen aanvallende acties willen steken. Het zijn geen spelers die in dienst spelen van, maar overal op het veld hun steentje willen bijdragen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 5:39 pm

Masche moet veroveren (en kan dat voor minstens twee man doen) en inleveren, maar Gerrard en Lucas zetten inderdaad zelf de aanval in op het moment nadat ze de bal hebben veroverd. Liverpool heeft een hele directe manier van spelen die Xabi stukken minder ligt. Ik denk dat die aanpak een groter probleem is dan z'n medespelers.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 5:42 pm

De medespelers zorgen voor die manier van spelen, Thomas.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 5:48 pm

Gerrard en Lucas, ja. Maar als Benitez eens wat mindere ren je rot-backs of buitenste middenvelders zou opstellen of wat vaker een goed aanspeelpunt zou gebruiken, zou je daar wat aan kunnen doen. Bovendien moet nog maar blijken of Lucas en Gerrard vaak samen zullen spelen. Als dat niet het geval is zou je eigenlijk een balvaste nummer 10 moeten hebben en opstellen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 5:51 pm

Je bevestigt mijn verhaal in je eigen post, Thomas. "Benitez eens wat minder spelers van een bepaald type zou opstellen". Ja, dat zeg ik dus ook. De spelers bepalen het voetbal dat gespeeld wordt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 5:54 pm

Maar de spelers worden ook gehaald door Benitez.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 5:58 pm

Ja, als aanvulling op wat er al was. Hij gaat natuurlijk eerst uit van wat hij al heeft en vult dat dan aan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 6:03 pm

Met aankopen als Lucas, Babel en Torres laat Benitez juist blijken zich nog meer op dat spel te willen richten. Is verder niet verrassend hoor, zo speelde Valencia onder (en voor en na) hem ook.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 6:07 pm

Waar ontken ik dat? Spelers die je aanwezige spelers moeten aanvullen moeten inmiddels dezelfde basis hebben. Liverpool gaat in eerste instantie voor kracht en koppelt dat aan de specifieke kwaliteiten van de spelers.

Zidane zou zich daar helemaal niet thuis voelen. Dat klikt niet. Liverpool concentreert zich op een ander type voetballer. Net als Ajax zich in eerste instantie richt op technisch goed onderlegde spelers.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jul 22, 2007 10:18 pm

Rommedahl, Delorge :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 1:29 pm

Zo, na meer dan 2 (!) maanden zijn ze bij vi.nl ook wakker. Schandalige journalistiek, natuurlijk. De stukken op de website staan de laatste tijd ook regelmatig vol fouten.
Liverpool haalt jonge Braziliaan

27/7/2007 14:00

Liverpool heeft de twintigjarige Braziliaan Lucas aan zich gebonden. De contractperiode is nog niet bekend. De Braziliaanse jeugdinternational is afkomstig van Grêmio.

Lucas speelt normaliter rechts op het middenveld. Hij is aanvoerder van het Braziliaanse elftal Onder-20. Op de officiële website van Liverpool, de club van Dirk Kuijt en Ryan Babel, zegt aanvoerder Steven Gerrard onder meer: 'Lucas heeft alles wat een speler van Liverpool moet hebben: een uitstekende balbehandeling, een geweldige pass en buiten het veld is het ook een prettige jongen. Op den duur kunnen we dankzij hem grote prijzen gaan winnen.'

Rafael Benítez, coach van Liverpool, is erg ingenomen met de komst van de Braziliaan. 'We moesten vlug handelen omdat meer topclubs achter hem aan zaten. Hij is niet echt een typisch Braziliaanse voetballer. Ik vind hem clever, en hij wil voortdurend de bal hebben.'
vi.nl

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 27, 2007 4:31 pm

Thomas schreef:Zo, na meer dan 2 (!) maanden zijn ze bij vi.nl ook wakker. Schandalige journalistiek, natuurlijk. De stukken op de website staan de laatste tijd ook regelmatig vol fouten.
Liverpool haalt jonge Braziliaan

27/7/2007 14:00

Liverpool heeft de twintigjarige Braziliaan Lucas aan zich gebonden. De contractperiode is nog niet bekend. De Braziliaanse jeugdinternational is afkomstig van Grêmio.

Lucas speelt normaliter rechts op het middenveld. Hij is aanvoerder van het Braziliaanse elftal Onder-20. Op de officiële website van Liverpool, de club van Dirk Kuijt en Ryan Babel, zegt aanvoerder Steven Gerrard onder meer: 'Lucas heeft alles wat een speler van Liverpool moet hebben: een uitstekende balbehandeling, een geweldige pass en buiten het veld is het ook een prettige jongen. Op den duur kunnen we dankzij hem grote prijzen gaan winnen.'

Rafael Benítez, coach van Liverpool, is erg ingenomen met de komst van de Braziliaan. 'We moesten vlug handelen omdat meer topclubs achter hem aan zaten. Hij is niet echt een typisch Braziliaanse voetballer. Ik vind hem clever, en hij wil voortdurend de bal hebben.'
vi.nl
?
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten