Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door InnerHarbour » do mar 10, 2016 11:58 pm

Elleboogje van die Belg gemist HT? Geeft niet de scheids en van Gaal ook.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » do mar 10, 2016 11:59 pm

Yopi schreef:Volgens LVG was Fellaini een van de beste spelers op het veld. En had MU pech gehad want de penalty was gemakkelijk gegeven en het tweede doelpunt was buitenspel.

Tja...
Die laatste twee oordelen velden volgens mij ook Kieft en Derksen.

Desondanks is 2-0 nog een magere afspiegeling van de verhoudingen op het veld, dus 'pech' zou ik de uitslag zeker niet noemen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 11, 2016 12:00 am

Ik zit al jullie commentaar overigens met een grote glimlach op mijn gezicht te lezen. :hypocrite.gif:
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mar 11, 2016 12:04 am

De grensrechter stond ver in dromenland bij de tweede goal. Hij moet op de lijn van de laatste verdediger staan. In plaats daarvan moest hij achter de Liverpool aanvaller aansprinten, met een paar meter achterstand. Blunder. Alleen evenaart Carrick hem daarna in de flatercategorie, dus dan kun je niet veel meer zeggen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr mar 11, 2016 12:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 11, 2016 12:09 am

The Belgian clashed with the Liverpool midfielder off the ball but the incident was missed by Spanish referee Carlos Velasco Carballo.

“If the referees had seen that, it would have been a red card for sure,” former Premier League and World Cup referee Howard Webb told BT Sport.

“Uefa might want to look at that as well, it was clearly an act of violent conduct, none of the six officials saw it on the day.”
Volgens de immer objectieve Howard Webb. :hypocrite.gif:

Goal
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 11, 2016 12:13 am

De uitslag leek me meer dan terecht, dus zou ik als coach in de spiegel kijken in plaats van de scheidsrechter de schuld te geven. Het geeft geen pas te zeuren over de arbitrage als je zelf zo faalt.

Deze twee teams zijn lichtjaren verwijderd van de Europese top. PSG gisteren, dat was echt een ander verhaal.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr mar 11, 2016 12:17 am

Yopi schreef:Valt me tegen van MU. Zoveel stelt Liverpool niet voor.

Spurs ook hard onderuit.

Nemen de Engelse clubs de EL écht serieus? Of toch niet zo?
Het lijkt erop van niet, inderdaad. De meeste MU spelers liepen rond alsof op een trainingsveldje.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 11, 2016 8:48 am

wimpey schreef:Hij heeft 45 minuten nodig om tot deze wissel te komen en vast te stellen dat z'n middenveld onderbezet was :excited.gif:
Zag je direct de reactie van Klopp toen hij merkte dat LFC de controle op het middenveld daardoor verloor, Sturridge eruit, Firmino naar de spits en Joe Allen erbij op het middenveld, controle hersteld.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 11, 2016 8:55 am

Van Gaal komt gisteren met 3 statische middenvelders, zonder diepgang die de bal in de voet willen hebben. Daarvoor 3 broekkies, die geen flauw benul hadden hoe ze binding met de wedstrijd konden krijgen. Ze ondersteunden het middenveld niet en deden maar wat. De defensie speelt met de kont tegen de eigen 16. Ze hebben niet één speler die de linies met elkaar verbindt, zoals Can, Coutinho, Sturridge en Firmino dat wel deden.

Het was lekker ballen voor Liverpool tussen die linies. De oplossing van Man U was in de eerste helft om met 11 man op eigen helft te gaan spelen en de ruimtes minimaal te maken. Lukte ook niet, want Liverpool was technisch vrij vaardig (Coutinho, Sturridge en Firmino) en véél feller in de duels. Ze vonden die ruimte tóch wel. Van Gaal zag het een helft aan en zette toen middenvelder Carrick in een 3-mans defensie. :excited.gif: Daar had Liverpool kort problemen mee, maar met Allen als extra middenvelder was ook dat probleem verholpen.

Man U is geen team, er is geen cohesie, er zit geen pit in, spelers hebben geen flauw benul van wat ze moeten doen. Spelers kunnen individueel en in teamverband een ploeg als Liverpool niet onder druk zetten. Tactisch klopt het van geen kanten, spelers zijn niet complementair aan elkaar. Van Gaal zou uit z'n lijden verlost moeten worden, dit is echt zo verschrikkelijk slecht: hij is bedrijfsblindheid geworden.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 11, 2016 11:08 am

Het was 10 cm buitenspel toch? Of keek ik naar een andere herhaling?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mar 12, 2016 10:45 am

Volgens LVG ligt MU prima op schema.

https://twitter.com/OliverKayTimes?ref_src=twsrc%5Etfw

Sandro

Bericht door Sandro » za mar 12, 2016 10:53 am

Hij had toch zat budget beschikbaar om voor een bredere selectie te zorgen? :confused.gif:
Van Gaal stelt dat hij op schema ligt met Manchester United

Hoewel de resultaten ook dit seizoen tegenvallen bij Manchester United is Louis van Gaal van mening dat zijn ploeg het helemaal niet zo slecht doet. Volgens de Nederlandse manager ligt hij op schema met United.

De 'Red Devils' verloren donderdag nog met 2-0 van Liverpool in de achtste finales van de Europa League en staan op een teleurstellende zesde plek in de Premier League. United strijdt zondag met West Ham United wel voor een plek in de halve eindstrijd van de FA Cup. Van Gaal stelt daarom dat de prestaties minder slecht zijn dan de media doen voorkomen.

"We zijn nog actief in drie verschillende competities en dat kunnen momenteel maar weinig andere teams en coaches zeggen. We hebben nog steeds kans een prijs te winnen", zegt de Nederlander in diverse Engelse media.

Sinds zijn aanstelling bij United in de zomer van 2014 sprak Van Gaal vaak over zijn driejarenplan. De Nederlander vindt dat hij, ondanks de matige prestaties de afgelopen anderhalf jaar, op schema ligt.

"Ik denk dat mijn aanpak werkt, hoewel de omstandigheden lastig zijn en we niet altijd goede resultaten halen. We spelen niet goed genoeg om kampioen te worden, maar het is nog steeds mogelijk om de Europa League of FA Cup te winnen."

"We hebben nog veel om voor te vechten. Als we worden uitgeschakeld in een van de toernooien wordt het een lastige situatie, maar we hebben nog kans om iets te winnen en daar moeten we voor vechten."

Blessures

United kampt het hele seizoen al met veel blessures en volgens Van Gaal is dat een van de redenen dat zijn ploeg wisselvallig presteert. "Ik moet het team elke weer door elkaar gooien. Vanwege blessures en vermoeidheid bij de spelers heb ik niet vaak met hetzelfde elftal kunnen spelen. Als je in drie verschillende competities actief bent en niet veel spelers tot je beschikking hebt, wordt het lastig."

Van Gaal zag de ziekenboeg deze week leegstromen en heeft er vertrouwen in dat United zich na twee nederlagen op rij weet te herstellen. "Ik geef toe dat de wedstrijd tegen Liverpool niet ons beste optreden was, maar we hebben dit seizoen nog niet op die manier gespeeld."

"Na de nederlaag tegen Midtjylland was ik volgens de media al ontslagen, maar we stonden op in het volgende duel en wisten daarna een goede reeks neer te zetten. Misschien gebeurt dat weer in de return tegen Liverpool en we zijn ook zeker in staat West Ham United in de FA Cup te verslaan", aldus Van Gaal.

United treedt zondag om 17.00 uur op Old Trafford aan tegen West Ham United in de kwartfinale van de FA Cup.

Nu.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mar 12, 2016 11:00 am

Twee weken geleden riep hij nog dat hij bewust voor een smalle selectie had gekozen want dan kregen talenten de kans, blabla...

Hij weet het niet meer. Als ik hem was zou ik even mijn grote mond houden. Eerst presteren.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mar 12, 2016 11:19 am

Iedereen kon zien dat het een ongeinspireerde vertoning was tegen Liverpool, maar op zo'n moment wordt LVG strijdbaar, in plaats van dat hij het team onder de bus gooit. Hij hoeft toch niet de analist uit te hangen? Hij staat gewoon de pers te woord als coach, met verantwoordelijkheid naar zijn spelers en zonder verantwoordelijkheid naar de pers. De pers wordt echt niet vriendelijker met een aardig woord van LVG hier, gevolgd door nog zo'n wedstrijd dit weekend.

Het is een week van de waarheid. Binnen een week kan MU alle kansen op een prijs vergooit hebben. Ik zou tegen West Ham graag het team terugzien dat blaakte van zelfvertrouwen. Dat is een leuk elftal om naar te kijken. Voor het broodnodige werveleffect zou ik er eventueel niet voor terugschrikken om zondag maar eens wat uit de oude pillendoos te snoepen. Nog zo'n wedstrijd als tegen Liverpool kan echt niet.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op za mar 12, 2016 11:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mar 12, 2016 11:37 am

Dat is jouw verklaring als hij uit zijn nek zwetst? :confused.gif:

-In de PL is de titel uit zicht en bij de eerste vier eindigen wordt een hels karwei
-CL-campagne werd een fiasco
-Concurrenten zijn inderdaad uit de FA-cup gevlogen, maar die speelden niet tegen Shrewsbury
-EL: FC Legoland. En weggespeeld door Liverpool

Zijn aanpakt werkt? Waar blijkt dat dan uit?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za mar 12, 2016 11:40 am

Het is toch duidelijk dat hij maling heeft aan de pers? In zijn eigen woorden staat hij ze alleen te woord omdat hij dat contractueel verplicht is. Maar als hij wat in de pers kan zeggen om het team te beschermen, waarom zou hij dat dan niet doen?

Hij ziet de bui zelf ook wel hangen. Uitschakeling in de FA Cup en dat Europese toernooi, en de pers gaat helemaal los. Als je zondag wint, zijn ze weer stil. Zo werkt het toch? Waarom zou je de pers dan serieus nemen? Het moet op het veld gebeuren. Niet in zo'n zaaltje.

Sandro

Bericht door Sandro » za mar 12, 2016 12:00 pm

Monkey Tonk schreef:Het is toch duidelijk dat hij maling heeft aan de pers? In zijn eigen woorden staat hij ze alleen te woord omdat hij dat contractueel verplicht is. Maar als hij wat in de pers kan zeggen om het team te beschermen, waarom zou hij dat dan niet doen?
Ik lees dat hij zichzelf beschermt. Hij kan niet stabiel presteren omdat hij zoveel blessures en vermoeide spelers heeft. Gut gut wat vervelend voor hem...dat ligt natuurlijk volledig buiten zijn cirkel van invloed :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mar 12, 2016 12:05 pm

Waarom moet hij zo nodig opscheppen, zelfs als er niets is om over op te scheppen?

Ja, MU zit nog in de EL. Big deal. 'We doen nog op drie fronten mee. Andere clubs niet.' Ja, de kans bestaat dat MU straks nog Europees voetbal speelt en Arsenal niet. Is Arsenal uitgeschakeld door Barcelona.

Toen bescheidenheid werd uitgedeeld stond LVG niet vooraan. Op een gegeven moment wordt eigendunk belachelijk.

Zeker, in Engeland gaat het alleen om winnen. Een paar overwinningen en iedereen is weer vol lof. Dan weet je dus als coach wat je te doen staat. En wat de gevolgen zijn als je niet wint.
(Vind het ook terecht, trouwens. Honderden miljoenen uitgeven, dan kun je niet aankomen met praatjes over 'proces' en 'opbouw'. Dan moet je gewoon presteren.)

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 12, 2016 2:45 pm

Yopi schreef:Twee weken geleden riep hij nog dat hij bewust voor een smalle selectie had gekozen want dan kregen talenten de kans, blabla...
Dat las ik ook. Las ook dat hij na de winst op Arsenal druk was met het schudden van handen van fans. Ik verdenk de man ervan dat hij zich op zulke momenten laat fêteren en dat de overwinning van z'n broodheer op de 2e plaats komt... Ik lees, na weer een nederlaag steeds: we have to improve a lot. Zal ook wel bij op schema liggen horen... Hij ligt natuurlijk vooral op schema om na het seizoen naar de vergetelheid te worden gestuurd. De man heeft geen draagvlak weten te creëren, want improving a lot, dat gebeurt maar niet. Het wordt eerder slechter dan beter.

zeux

Bericht door zeux » za mar 12, 2016 4:07 pm

Yopi schreef:Twee weken geleden riep hij nog dat hij bewust voor een smalle selectie had gekozen want dan kregen talenten de kans, blabla...
Ja, daar klopt geen fuck van.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » za mar 12, 2016 6:24 pm

Je kunt talenten ook de kans geven met een bredere selectie. Dus dat hoeft je niet te beletten om te zorgen voor een brede selectie, wat een onzin.

Een bredere selectie zorgt ook nog voor meer concurrentie, wat de echte talentjes harder doet werken. En als ze dan de kans krijgen dan zijn ze er meer klaar voor.

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 12, 2016 6:41 pm

Coman heeft Ribery, Müller, Robben en Costa als concurrenten.. En toch levert hij net een wereldassist af.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 12, 2016 6:42 pm

Kijken naar Bayern en Barca maakt dat de rest niet meer leuk is. En dan helemaal als je naar United moet kijken. En weet hoeveel geld die uitgeven.

Hoeveel kostte Thiago? Hoeveel kostte Coman?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 12, 2016 10:51 pm

Lionel schreef:
Hoeveel kostte Thiago? Hoeveel kostte Coman?
Samen 42 M als ik me niet vergis. Dat betaalt Man U voor Mata of Fellaini. Die lui betalen ook meer voor Schneiderlin of Depay dan Bayern doet voor Vidal of Costa. Maar ze liggen wel op schema. :neutral.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 13, 2016 4:32 pm

Arsenal verliest thuis van Watford. Weer een concurrent minder voor de FA Cup. Het lijkt me duidelijk hoe Louis dit seizoen glans kan geven. Kans voor open doel.

Plaats reactie