Champions League 2010-2011
Moderator: mods
Re: Champions League 2010-2011
Zou het niet door Barcelona komen? Barcelona deed het gewoon goed. Druk blijven zetten en wachten op dat ene moment.
RM heeft uitstekende spelers, maar na die goal kon het niet omschakelen. Met tien man opeens proberen een goal te maken was teveel gevraagd.
RM heeft uitstekende spelers, maar na die goal kon het niet omschakelen. Met tien man opeens proberen een goal te maken was teveel gevraagd.
Het stinkt aan alle kanten!
Het is sowieso al lastig om van strategie te veranderen tijdens een wedstrijd. Laat staan als je dat moet doen tegen een tegenstander die het positiespel zo goed beheerst.
Ze gingen voor een 0-0 en eventueel een doelpunt uit een counter. Dat draai je dan niet meer om.
Ze gingen voor een 0-0 en eventueel een doelpunt uit een counter. Dat draai je dan niet meer om.
Nil volentibus arduum
Barcelona-Man Utd kan een mooie wedstrijd worden. Naar het zich nu laat aanzien hoeven we niet nog een keer naar het afbraakvoetbal van Mourinho c.s. te kijken.
Zo'n avond moet frustrerend zijn voor een speler als Cristiano Ronaldo. Zou hij geen enkele keer gedacht hebben: liep ik maar aan de andere kant?
Zo'n avond moet frustrerend zijn voor een speler als Cristiano Ronaldo. Zou hij geen enkele keer gedacht hebben: liep ik maar aan de andere kant?
@ joey en Marillion
Is (deels) ook wel zo, Barcelona heeft het prima uitgespeeld.
Trouwens over frustratie gesproken (de afgelopen jaren), wat te denken van Casillas? Frustratie van Ronaldo in het kwadraat.
Is (deels) ook wel zo, Barcelona heeft het prima uitgespeeld.
Trouwens over frustratie gesproken (de afgelopen jaren), wat te denken van Casillas? Frustratie van Ronaldo in het kwadraat.
Laatst gewijzigd door Rachid op wo apr 27, 2011 10:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Daar moest ik ook aandenken. Ondanks dat ik het een kwal eerste klas vind heb ik het soms wel met hem te doen. Er wordt zo weinig van de kwaliteiten van die jongen gebruik gemaakt. Ronaldo zou veel meer met het spel betrokken moeten worden. Laat RM 30 meter meer naar voren voetballen en een verdedigende middenvelder minder en je hebt best wat staan.
Maar dit zelfde heb ik bij Ozil. Jongen doet voor spek en bonen mee met deze taktiek...
Maar dit zelfde heb ik bij Ozil. Jongen doet voor spek en bonen mee met deze taktiek...
- Giacomo Puccini
Nee joh, die jongen is daar niet liefhebber genoeg voor. Voor hem draait alles om hemzelf. De prestaties van zijn team kunnen hem volgens mij niet zo heel veel schelen.joey schreef:Barcelona-Man Utd kan een mooie wedstrijd worden. Naar het zich nu laat aanzien hoeven we niet nog een keer naar het afbraakvoetbal van Mourinho c.s. te kijken.
Ajax!
Dat is natuurlijk niet iedere week zo erg. Madrid heeft zich nu volledig ingesteld op het ontregelen van Barcelona. Tegen een andere tegenstander kunnen ze meer laten zien.
Overigens heb ik bij Ronaldo nog altijd de indruk dat hij voornamelijk met zichzelf bezig is. Met wie hij speelt is van secundair belang.
Overigens heb ik bij Ronaldo nog altijd de indruk dat hij voornamelijk met zichzelf bezig is. Met wie hij speelt is van secundair belang.
Nil volentibus arduum
Giacomo Puccini schreef:[Nee joh, die jongen is daar niet liefhebber genoeg voor. Voor hem draait alles om hemzelf.
Hij komt niet aan de bak op deze manier. Af en toe een vuurpijl in zijn richting en verder weinig.
Mourinho zal nu wel onder vuur komen te liggen. Zijn tactiek past niet bij Madrid en een grote prijs wint hij ook niet. Alleen de CdR is een beetje mager. Dat is het nadeel van zo spelen: als je verliest heb je niets. Je ligt eruit en je moet je nog schamen ook.
Die Marcelo is een viespeukje, trouwens. Een geniepig kereltje.

Collegiaal, die twee.

Laatst gewijzigd door joey op wo apr 27, 2011 10:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mourinho ligt eruit. Het was werkelijk beschamend.....
Man U is overigens geen partij voor Barca.
Man U is overigens geen partij voor Barca.
IK GELOOF!!!!!!
Champions League 2010-2011
Marcelo is een enorme viezerik.
Wanneer zal Kaka uit Madrid vertrekken?
Wanneer zal Kaka uit Madrid vertrekken?
Een terechte overwinning van Barca, al was de wedstrijd grotendeels niet om aan te zien.
Het 'goddelijke' Barca heb ik zelden gezien, al speelde ze de man meer situatie best aardig uit. De 2e goal van Messi was fantastisch, al had dat niets met het veldspel van Barca te maken, een individuele actie van de beste voetballer (ooit?). De 1e goal kwam wel tot stand na goed veldspel, erg leuk dat Afellay de assist gaf.
Hopelijk laat Mourinho RM volgende week op de aanval spelen, ze hebben toch niets te verliezen.
PS: Typisch dat zodra ik onze hond ging uitlaten tijdens beide halve finales, er meteen gescoord werd...gister heb ik tenminste 1 goal live gezien, die losers van ManU vonden het echter nodig om 2 keer te scoren in een paar minuten
Het 'goddelijke' Barca heb ik zelden gezien, al speelde ze de man meer situatie best aardig uit. De 2e goal van Messi was fantastisch, al had dat niets met het veldspel van Barca te maken, een individuele actie van de beste voetballer (ooit?). De 1e goal kwam wel tot stand na goed veldspel, erg leuk dat Afellay de assist gaf.
Hopelijk laat Mourinho RM volgende week op de aanval spelen, ze hebben toch niets te verliezen.
PS: Typisch dat zodra ik onze hond ging uitlaten tijdens beide halve finales, er meteen gescoord werd...gister heb ik tenminste 1 goal live gezien, die losers van ManU vonden het echter nodig om 2 keer te scoren in een paar minuten

Tja, de special one kwan niet verder dan RM tactisch gezien met bijna elf man te laten verdedigen.Zal ie wel van Hiddink afgekeken hebben de vorige keer.Vind het wel een beetje typisch dat zulke trainers van naam dan ook niet verder komen dan deze counter tactiek.
Pepe dacht blijkbaar dat ie nog in de bekerfinale stond en zijn smerige kunstje gewoon kon blijven herhalen en we zullen het over die Marcelo maar niet hebben.Structureel bezig om je tegenstander te blesseren.
Afellay, knap hoor.Maakte prima gebruik van de ruimte en snelheid.En dan Messi, vond hem eigenlijk niet eens zo goed spelen.Balverlies, te veel willen doen.Barcelona miste duidelijk Inesta.Wat mijn inziens ook een beetje aangeef dat als je uit dit Bacelone Xavi, Messi en Inesta haalt het ook stukken minder wordt kwa ideeen en voetballend vermogen ...
Pepe dacht blijkbaar dat ie nog in de bekerfinale stond en zijn smerige kunstje gewoon kon blijven herhalen en we zullen het over die Marcelo maar niet hebben.Structureel bezig om je tegenstander te blesseren.
Afellay, knap hoor.Maakte prima gebruik van de ruimte en snelheid.En dan Messi, vond hem eigenlijk niet eens zo goed spelen.Balverlies, te veel willen doen.Barcelona miste duidelijk Inesta.Wat mijn inziens ook een beetje aangeef dat als je uit dit Bacelone Xavi, Messi en Inesta haalt het ook stukken minder wordt kwa ideeen en voetballend vermogen ...
Blij met de punten ...
De scheidsrechter, of eigenlijk de vierde man, heeft de tweestrijd met een onterechte rode kaart beslist.
I think I lost my fucking headache
Op andere planeten wordt kennelijk met 11 tegen 10 gevoetbald. Het was weer heel weinig met Barcelona tot aan de rode kaart, de rode kaart is een onmisbaar onderdeel van hun tactiek aan het worden en de scheidsrechters lijken dat te begrijpen. Het was een knappe pirouette van die Pedro die weinig met het inkomen van Pepe te maken had, daar kan menig ballerina nog wat van leren, al zijn dat niet zulke aanstellers.
Dat heen en weer schuiven van de bal tot Messi iets geniaals doet moet niet verward worden met goed voetbal, want tegen 11 goede tegenstanders werkt het doorgaans niet. Zonder Iniesta zit er te weinig fantasie in, en de vleugels worden gewoon niet goed gebruikt. Die club leeft op de pof, maar geld voor 2 buitenspelers die een paar keer per helft hun man opzoeken zat er kennelijk niet in. Doe mij maar goed voetbal van deze planeet.
Dat heen en weer schuiven van de bal tot Messi iets geniaals doet moet niet verward worden met goed voetbal, want tegen 11 goede tegenstanders werkt het doorgaans niet. Zonder Iniesta zit er te weinig fantasie in, en de vleugels worden gewoon niet goed gebruikt. Die club leeft op de pof, maar geld voor 2 buitenspelers die een paar keer per helft hun man opzoeken zat er kennelijk niet in. Doe mij maar goed voetbal van deze planeet.
Wollt ihr den totalen Mensch?
1000% rode kaart. Was het Di Maria geweest had je misschien nog kunnen twijfelen aan de intentie maar dit was gewoon belachelijk.
En Barca speelde dan niet goed, het hoefde ook nog niet echt hè. Real had/heeft niet de minste spelers voorin.
Terechte overwinning! Wie dat niet vindt is goed gek.
En Barca speelde dan niet goed, het hoefde ook nog niet echt hè. Real had/heeft niet de minste spelers voorin.
Terechte overwinning! Wie dat niet vindt is goed gek.
IK GELOOF!!!!!!
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Messi schittert; gave assist Afellay
woensdag 27 april 2011 | 22:25 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 27 april 2011 | 23:34
Lionel Messi juicht nadat hij FC Barcelona woensdag op 0-1 heeft gezet tegen Real Madrid na een voorzet van invaller Ibrahim Afellay.
Foto: AP
MADRID – Slechts twintig minuten mocht Ibrahim Afellay woensdag meedoen bij Barcelona in de halve finale van de Champions League. Het was voor de Nederlandse international genoeg om zich tegen Real Madrid te onderscheiden.
In de 76e minuut passeerde Afellay de Madrileense verdediger Marcelo en bediende Lionel Messi op maat. De Argentijnse sterspeler zorgde in de slotfase ook nog voor de 2-0 na een weergaloze solo. Barcelona kan de return van dinsdag in Camp Nou derhalve met vertrouwen tegemoet zien.
Tot de laatste twintig minuten slaagden de Catalanen er niet in de witte muur van Real te slechten. Coach José Mourinho had na de gewonnen bekerfinale van vorige week tegen Barcelona gekozen voor dezelfde speelwijze. Real concentreerde zich op verdedigen en loerde op de counter.
Die instelling zorgde voor een soort impasse op het veld in stadion Santiago Bernabeu. Het bleef bij kleine kansen aan beide kanten. Barcelona probeerde met veel balbezit in de buurt van Real-doelman Iker Casillas te komen, maar stuitte telkens op het blok van Real voor de verdediging met Pepe, Xabi Alonso en Lassana Diara.
De grootste opwinding werd veroorzaakt door opstootjes. De spelers ruzieden verscheidene keren met elkaar en scheidsrechter Wolfgang Stark wist zich af en toe geen raad. Zelfs in de rust moest de Duitser optreden. Reservedoelman José Pinto (Barcelona) misdroeg zich bij de gang naar de catacomben en kreeg rood.
Een rode kaart voor Real brak de wedstrijd min of meer open. Pepe werd na ruim een uur van het veld gestuurd na hard doorgaan op Daniel Alves. Mourinho kon zijn woede niet inhouden en werd zelf naar de tribune verwezen.
Vanaf die plek zag de Portugees dat zijn ploeg de controle over de wedstrijd verloor. Een kwartier later werd het 0-1 na de goede actie van Afellay en het intikken van Messi. In de slotfase deed het fenomeen van de Europese voetbalvelden het zelf. Na een prachtige solo passeerde hij Casillas met het rechterbeen.
Het betekent dat de finale van 28 mei op Wembley waarschijnlijk zal gaan tussen Barcelona en Manchester United. De Engelsen wonnen dinsdag met dezelfde cijfers bij Schalke 04.
Vervolgens rondde hij enkele minuten voor tijd een weergaloze solo af met een bekeken schuiver in de verre hoek. Het was zijn elfde goal in elf Champions League-wedstrijden.
Real Madrid moest na een uur spelen verder met tien man. Pepe kreeg in de 61e minuut een rode kaart van de Duitse arbiter Wolfgang Stark. De Portugees ging hard door op Barcelona-verdediger Daniel Alves.
Na de rode kaart voor Pepe werd Real-coach José Mourinho ook nog naar de tribune gestuurd. In de rust had reservedoelman José Pinto van Barcelona ook al rood gekregen wegens zijn betrokkenheid bij een opstootje.
Gezien de behoudende speelwijze stuurde Mourinho bewust aan op 0-0 in deze derde 'Clasico' in korte tijd. Alles wees erop dat de tacticus in dit eerste CL-duel een doelpunt voorkomen belangrijker vond dan er een maken.
In de return volgende week kan de Portugees geen beroep doen op Pepe. Ook Sergio Ramos ontbreekt door een schorsing.
Afellay laat Messi scoren
http://www.gelderlander.nl/
-
Alle clubs die vanaf de kwartfinale CL nog meedoen, leven op de pof. Helaas werkt het zo tegenwoordig. Barca laat daarentegen wel het meest complete voetbal zien. Dat het er tegen Real niet uitkomt, komt omdat Real gewoon een goede ploeg is die met enig succes een verdedigende tactiek hanteert.Le T. schreef:Op andere planeten wordt kennelijk met 11 tegen 10 gevoetbald. Het was weer heel weinig met Barcelona tot aan de rode kaart, de rode kaart is een onmisbaar onderdeel van hun tactiek aan het worden en de scheidsrechters lijken dat te begrijpen. Het was een knappe pirouette van die Pedro die weinig met het inkomen van Pepe te maken had, daar kan menig ballerina nog wat van leren, al zijn dat niet zulke aanstellers.
Volgens mij was de rode kaart van Pepe terecht. De intentie was er en in de herhaling zag je het gestrekte been van Pepe nog van richting veranderen om Alves goed te raken. Het was een vervelende wedstrijd waarbij beide ploegen het slechtste van hunzelf lieten zien. Maar toch zie ik liever Barca dan Real.
Whitey on the moon.
Prima, maar dat is ook de maat van Barcelona. Goed aanvallend voetbal betekent dat je er doorheen kunt komen wanneer een goede tegenstander goed verdedigt. En dan heb ik het over 11 tegenstanders. Dat lukte tegen Real niet, dat lukte tegen Arsenal niet, dat lukte tegen Inter niet en dat lukte tegen Chelsea niet, en dat terwijl je Messi hebt. Dan mankeert er wat aan de spelopvatting.GangstaRiB schreef:Alle clubs die vanaf de kwartfinale CL nog meedoen, leven op de pof. Helaas werkt het zo tegenwoordig. Barca laat daarentegen wel het meest complete voetbal zien. Dat het er tegen Real niet uitkomt, komt omdat Real gewoon een goede ploeg is die met enig succes een verdedigende tactiek hanteert.Le T. schreef:Op andere planeten wordt kennelijk met 11 tegen 10 gevoetbald. Het was weer heel weinig met Barcelona tot aan de rode kaart, de rode kaart is een onmisbaar onderdeel van hun tactiek aan het worden en de scheidsrechters lijken dat te begrijpen. Het was een knappe pirouette van die Pedro die weinig met het inkomen van Pepe te maken had, daar kan menig ballerina nog wat van leren, al zijn dat niet zulke aanstellers.
Alves deed alsof hij een dubbele beenbreuk had opgelopen, en de beeldvorming over Pepe was er al na het uitvergroten van een tik op Messi in de beker, terwijl dat ook nogal meeviel. Het was het aansmeren van een rooie kaart, ze raken kennelijk gewend aan gewillige scheidsrechters want het was op zich een vrij normale poging de bal te spelen.Volgens mij was de rode kaart van Pepe terecht. De intentie was er en in de herhaling zag je het gestrekte been van Pepe nog van richting veranderen om Alves goed te raken. Het was een vervelende wedstrijd waarbij beide ploegen het slechtste van hunzelf lieten zien. Maar toch zie ik liever Barca dan Real.
Eigenlijk is Barca een verdedigende ploeg van kaartenvragers, alleen is het eindeloos rondtikken van de bal hun manier van verdedigen. Een hele effectieve manier van verdedigen, en dan hopen op de klasse van Messi. Aanvallend zijn ze buiten Messi niet echt sterk.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het was een vervelende wedstrijd waarin beide teams het slechtste wat voetbal te bieden heeft lieten zien: enorm theater bij zogenaamde overtredingen, vervelende overtredingen, enorm opgeblazen ego's, en het ergste van alles: dat massaal belagen van de scheidsrechter, afschuwelijk. Wanneer gaat de FIFA/UEFA dáár eens iets aan doen? Bij het minste of geringste staan er 16 man in het gezicht van de scheids te spetteren. Nee, geen reclame voor het voetbal dit.GangstaRiB schreef:Het was een vervelende wedstrijd waarbij beide ploegen het slechtste van hunzelf lieten zien. Maar toch zie ik liever Barca dan Real.
Maar als er dan toch een moet winnen, dan maar Barca - die hebben tenminste nog de intentie om te voetballen, tussen alle theater door.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Die rode kaart kun je geven en tot die tijd was het een hopeloze wedstrijd. Dan hoor ik die commentator ratelen dat er maar één ploeg was die voetbalde, maar dan ben ik benieuwd wie dat was. Barcelona hield ook gewoon 7 man achter de bal en kwam met een middenveld met Keita én Sergio. Met alle respect, maar Xavi moest het daar regelen en de aanvallers 'bedienen'. Lukte allemaal voor geen ene meter, want Messi moest telkens die bal ophalen en was hem 9 van de 10x kwijt (aan Pepe). Hilarisch om dan in de rust te horen dat hij het lichtpuntje was. Dan heb je echt de grote Barcelona zonnebril op. Sowieso is het natuurlijk lachen om te horen dat Messi nu opeens beter is dan Maradona. Het argument? Maradona was groots op het WK van 1986, maar Messi laat het altijd zien. U hoorde het voor het eerst bij de NOS, want blijkbaar hebben ze daar geen beelden gezien van Messi in een Argentijns shirt.
Nee, het was een verdiende overwinning, want bij 10 vs. 11 ga je het niet halen, maar kan die verschrikkelijke adoratie eens stoppen?
Nee, het was een verdiende overwinning, want bij 10 vs. 11 ga je het niet halen, maar kan die verschrikkelijke adoratie eens stoppen?
Dat moet wel, als de tegenstander probeert om je spelers van het veld te trappen. Wat Pepe en Marcelo bijvoorbeeld deden, had weinig met voetbal te maken.Le T. schreef:Op andere planeten wordt kennelijk met 11 tegen 10 gevoetbald. Het was weer heel weinig met Barcelona tot aan de rode kaart, de rode kaart is een onmisbaar onderdeel van hun tactiek aan het worden en de scheidsrechters lijken dat te begrijpen.
BTW, het matennaaien kwam van beide kanten. Het was een erg onsportieve wedstrijd.
Barcelona had geen zin om in het mes te lopen, begrijpelijk maar jammer voor ons. Maar Barcelona koos natuurlijk voor die tactiek als reactie op de zeer verdedigende tactiek van Mourinho, die het niet nodig vond om voor eigen publiek iets te laten zien wat op voetbal leek. De fans van Mourinho zullen zijn tactiek van gisteravond wel weer geniaal vinden of op zijn minst reuze special, maar ik word er zo moe van. Door zijn toedoen kregen honderden miljoenen voetbalfans over de hele wereld opnieuw een teleurstellende wedstrijd te zien.
Willem vond Messi 1 van de minderen.Peter schreef:Die rode kaart kun je geven en tot die tijd was het een hopeloze wedstrijd. Dan hoor ik die commentator ratelen dat er maar één ploeg was die voetbalde, maar dan ben ik benieuwd wie dat was. Barcelona hield ook gewoon 7 man achter de bal en kwam met een middenveld met Keita én Sergio. Met alle respect, maar Xavi moest het daar regelen en de aanvallers 'bedienen'. Lukte allemaal voor geen ene meter, want Messi moest telkens die bal ophalen en was hem 9 van de 10x kwijt (aan Pepe). Hilarisch om dan in de rust te horen dat hij het lichtpuntje was. Dan heb je echt de grote Barcelona zonnebril op. Sowieso is het natuurlijk lachen om te horen dat Messi nu opeens beter is dan Maradona. Het argument? Maradona was groots op het WK van 1986, maar Messi laat het altijd zien. U hoorde het voor het eerst bij de NOS, want blijkbaar hebben ze daar geen beelden gezien van Messi in een Argentijns shirt.
En was het echt niet duidelijk Peter dat alleen Barca probeerde te voetballen?
IK GELOOF!!!!!!
Helemaal mee eens Peter!Peter schreef:.....maar kan die verschrikkelijke adoratie eens stoppen?
Dat kritiekloze gedweep met alles wat Barcelona doet bederft echt mijn behoefte om naar een wedstrijd te kijken. Natuurlijk is het een goed elftal met een paar uitstekende spelers. Maar de verering slaat volledig door en is gewoon lachwekkend.
Nil volentibus arduum
- martijn401
Ik ben alleen maar fan van Ajax. Voor de rest geniet ik van Barca's spelopvatting en heerlijke spelers als Xavi , Iniesta en Messi. Had Real Madrid deze spelers en opvatting gehad, dan had ik ook van Real genoten.
Le T. schreef:Op andere planeten wordt kennelijk met 11 tegen 10 gevoetbald. Het was weer heel weinig met Barcelona tot aan de rode kaart, de rode kaart is een onmisbaar onderdeel van hun tactiek aan het worden en de scheidsrechters lijken dat te begrijpen. Het was een knappe pirouette van die Pedro die weinig met het inkomen van Pepe te maken had, daar kan menig ballerina nog wat van leren, al zijn dat niet zulke aanstellers.
Jij bent ontzettend zuur.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?