Nee als linksback. Kan zo aan de slag bij Juventus, PSG, City.Dubbel schreef:Als wat? Kleding adviseur?Peter schreef:Overigens is Willems rijp voor een goede club uit de top-4 competities, hoor.
Champions League
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Champions League
Wat een dom rund...
- Monkey Tonk
City zag er goed uit. Yaya Toure weer prima. Speler naar mijn hart.
Maar ja. De CL blijft een saai gedrocht. Barca, Bayern, dan Real en daarna de rest. Nou weten we het wel hoor, of gaan we zo nog een jaar of tien, twintig verder? Dan ga ik liever zitten voor een potje MU tegen een ploeg die ik niet kan spellen.
Maar ja. De CL blijft een saai gedrocht. Barca, Bayern, dan Real en daarna de rest. Nou weten we het wel hoor, of gaan we zo nog een jaar of tien, twintig verder? Dan ga ik liever zitten voor een potje MU tegen een ploeg die ik niet kan spellen.
Ik vind dit een dooddoener. De groepsfase is vaak een worsteling, maar vanaf Februari is het genieten. PSG v Chelsea, Arsenal v Barca, potten van gisteren, Juve v Bayern: dan zie je écht wedstrijden. Ploegen die zich met hand en tand weren tegen een vaak veel betere tegenstander en daar ook prima in slagen. Compliment voor psv bijv. Duidelijk minder, maar erg weerbaar en alles gegeven om die 0-0 te verdedigen.Monkey Tonk schreef:City zag er goed uit. Yaya Toure weer prima. Speler naar mijn hart.
Maar ja. De CL blijft een saai gedrocht. Barca, Bayern, dan Real en daarna de rest. Nou weten we het wel hoor, of gaan we zo nog een jaar of tien, twintig verder?
Man U behoorde tot niet al te lang geleden ook tot de clubs in het rijtje vóór 'de rest'. Nu zijn ze zelfs minder dan 'de rest'. De aftakeling van zo'n voetbalbolwerk is een slechte zaak. Dat moet weer snel veranderen, ik ga ervan uit dat er passende maatregelen worden genomen op korte termijn.Dan ga ik liever zitten voor een potje MU tegen een ploeg die ik niet kan spellen.
-
Eens. Het is de gedroomde league voor de superrijke clubs. De vraag is of de Uefa het erg vind. Ik heb het idee van niet. De Europa League is gelijk 5 klassen minder qua geld, entourage en kwaliteit. Zolang de mensen blijven inschakelen zal het niet veranderen. Helaas zijn competities als de Eredivisie etc net te zwak om structureel mee te doen.Monkey Tonk schreef:City zag er goed uit. Yaya Toure weer prima. Speler naar mijn hart.
Whitey on the moon.
Net?! De nummer 2 van de eredivisie is niet eens EL-waardig.GangstaRiB schreef: Helaas zijn competities als de Eredivisie etc net te zwak om structureel mee te doen.
Dit is het belangrijkste. Want als iedereen kijkt is het interessant voor grote bedrijven om te sponsoren en blijft er zoveel geld in omgaan. Dan gaat het dus nooit wijzigen.GangstaRiB schreef:Eens. Het is de gedroomde league voor de superrijke clubs. De vraag is of de Uefa het erg vind. Ik heb het idee van niet. De Europa League is gelijk 5 klassen minder qua geld, entourage en kwaliteit. Zolang de mensen blijven inschakelen zal het niet veranderen. Helaas zijn competities als de Eredivisie etc net te zwak om structureel mee te doen.Monkey Tonk schreef:City zag er goed uit. Yaya Toure weer prima. Speler naar mijn hart.
Supporters vinden het kennelijk prima zo. Je ziet het ook aan de vibe die ontstaat als een club uit een kleine competitie een keer een rondje verder komt. Eindhoven en Gent stonden op de wedstrijddag en zelfs daarvoor volop in de belangstelling.
Nil volentibus arduum
-
"Dat moet weer snel veranderen, ik ga ervan uit dat er passende maatregelen worden genomen op korte termijn."wimpey schreef:Net?! De nummer 2 van de eredivisie is niet eens EL-waardig.GangstaRiB schreef: Helaas zijn competities als de Eredivisie etc net te zwak om structureel mee te doen.

Whitey on the moon.
Dat mag ik toch hopen, ja! Ajax is (net als Man U) hopeloos aan het schutteren, dat kan niet zo doorgaan.GangstaRiB schreef:"Dat moet weer snel veranderen, ik ga ervan uit dat er passende maatregelen worden genomen op korte termijn."wimpey schreef:Net?! De nummer 2 van de eredivisie is niet eens EL-waardig.GangstaRiB schreef: Helaas zijn competities als de Eredivisie etc net te zwak om structureel mee te doen.
Gaat wel zo door, het wordt nooit meer wat met Ajax. Wen daar maar aan. De ambitie is weg.
Als club uit een klein land moet je organisatie top zijn, en je moet hoogbegaafde voetbalmensen aan je weten te binden. Die zijn er sowieso weinig, en ze zijn nog lastig ook.
Het voetbal is steeds voorspelbaarder geworden. Dat komt de grote clubs goed uit. De voorzitter van Barcelona pleit er zelfs voor om grote clubs die zich een keer niet plaatsen voor de CL een wildcard te geven, las ik. Zodat ze helemaal geen risico meer lopen. Dat is typerend voor nu: de grote clubs maken de dienst uit, doorgaans in samenwerking met de grote makelaars. De rest is decorum of etalage.
Kun je daar iets aan veranderen? Welnee. Beste optie is nog dat het kaartenhuis ineen stort.
Als club uit een klein land moet je organisatie top zijn, en je moet hoogbegaafde voetbalmensen aan je weten te binden. Die zijn er sowieso weinig, en ze zijn nog lastig ook.

Het voetbal is steeds voorspelbaarder geworden. Dat komt de grote clubs goed uit. De voorzitter van Barcelona pleit er zelfs voor om grote clubs die zich een keer niet plaatsen voor de CL een wildcard te geven, las ik. Zodat ze helemaal geen risico meer lopen. Dat is typerend voor nu: de grote clubs maken de dienst uit, doorgaans in samenwerking met de grote makelaars. De rest is decorum of etalage.
Kun je daar iets aan veranderen? Welnee. Beste optie is nog dat het kaartenhuis ineen stort.
Lastig om te veranderen, niet van vandaag op morgen in ieder geval. Maar wat nu als het publiek gewoon niet meer zou kijken? Dan komt de geldstroom vanzelf tot stilstand. Feitelijk ligt de sleutel daarmee bij het publiek. Ik heb alleen de indruk dat het publiek helemaal geen probleem ziet. In plaats van Ajax kijken ze net zo lief naar Barcelona of City (even los van het huidige niveauverschil). En dat Anderlecht of Rode Ster Belgrado er niet meer aan te pas komen zal de mensen ook een zorg zijn. Dan kijken ze wel naar Chelsea.
Als liefhebber van de historie van de sport ben ik teleurgesteld in die ontwikkeling. Maar ik realiseer me wel dat ik tot een kleine minderheid behoor. Voor mij betekent dat minder kijken naar voetbal en meer naar andere sporten.
Als liefhebber van de historie van de sport ben ik teleurgesteld in die ontwikkeling. Maar ik realiseer me wel dat ik tot een kleine minderheid behoor. Voor mij betekent dat minder kijken naar voetbal en meer naar andere sporten.
Nil volentibus arduum
Vrees dat je gelijk hebt. Met denkers als Overmars, de stagiair en FdB wordt de kloof alleen maar groter.Yopi schreef:Gaat wel zo door, het wordt nooit meer wat met Ajax. Wen daar maar aan. De ambitie is weg.
Dat is logisch. Als clubs uit kleine landen hun identiteit verliezen en alleen nog bestaan om als feeder club te dienen voor de top, waarom zou je ze dan nog volgen?
Toeval wordt steeds meer uitgesloten, dus wát een kwaliteit!
Toeval wordt steeds meer uitgesloten, dus wát een kwaliteit!

-
Dit zal wel onder de toeschouwers het kaf van het koren scheiden. Je houdt dan alleen nog idioten (zoals ik) over die meer supporter van een club dan liefhebber van het spel zijn. Bovendien krijg je dan dat alleen nationaal niveau nog interessant is en de CL een ver-van-mijn-bed-show. Dat betekent m.i. niet automatisch dat je als club je identiteit verliest.Yopi schreef:Dat is logisch. Als clubs uit kleine landen hun identiteit verliezen en alleen nog bestaan om als feeder club te dienen voor de top, waarom zou je ze dan nog volgen?
Toch wel, vrees ik. Tenminste als ambitie en internationale uitstraling ooit deel uitmaakten van de identiteit van een club. Voor IJsselmeervogels zal het weinig uitmaken, maar voor de top van landen die ooit meetelden wel.
Hoe dan ook, vanavond weer CL. Madrid-Roma, wat was het spannend.
Hoe dan ook, vanavond weer CL. Madrid-Roma, wat was het spannend.

Was echt geen ruk aan. Madrid wordt trouwens geslacht door Barca en Bayern. Totaal geen team. Ze doen maar wat. Op basis waarvan is Zidane daar de coach geworden?
Zelden een team gezien dat zo onsamenhangend voetbalt.

Zelden een team gezien dat zo onsamenhangend voetbalt.
IK GELOOF!!!!!!
Dat moge duidelijk zijn. Ik zie ook geen trainer in die man.Lionel schreef: Op basis waarvan is Zidane daar de coach geworden?![]()
Vanavond een mooie pot. Ik mag toch hopen dat PSG het afmaakt.
Ik hoop dat ook. Verwacht het eerlijk gezegd wel. Verwacht ook wel een rode kaartwimpey schreef:Dat moge duidelijk zijn. Ik zie ook geen trainer in die man.Lionel schreef: Op basis waarvan is Zidane daar de coach geworden?![]()
Vanavond een mooie pot. Ik mag toch hopen dat PSG het afmaakt.

IK GELOOF!!!!!!
Rabiot is geweldig, wat een inzicht en balbehandeling. Is die jongen echt pas 19? Dat zei de verslaggever...
Bijna 21. Maar nog steeds erg knap.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
PSG hoeft niet eens diep te gaan. Technisch superieur. Genieten van Ibra, Maria, Rabiot. Ze spelen lekker rond en dan komt die versnelling of het steekballetje waarmee ze Chelsea uit elkaar trekken. Zou het wel leuk vinden wanneer ze nu eens de halve finale zouden bereiken. Chelsea moet op de schop, Hazard, Pedro, Mikel, Fabregas kunnen dit niveau niet aan.
Willian, bweh.
Rabiot was al een geweldenaar in de jeugd. Toptalent.
Chelsea stelt natuurlijk niets voor.
Zou leuk zijn als PSG Bayern loot.

Rabiot was al een geweldenaar in de jeugd. Toptalent.
Chelsea stelt natuurlijk niets voor.
Zou leuk zijn als PSG Bayern loot.
- InnerHarbour
Grappig, ik viel er halverwege de tweede helft in en toen had PSG niet veel te vertellen, sterker nog hun keeper moest ze tweemaal voor een achterstand behoeden met goede safes. Uit een counter maakt PSG de 2-1 maar wel een heerlijke. Di Maria was ineens weg en geeft de bal hard precies tussen de verdediging en de keeper voor, tja en dan heb je die beer voorstaan en dan weet je het wel.wimpey schreef:PSG hoeft niet eens diep te gaan. Technisch superieur. Genieten van Ibra, Maria, Rabiot. Ze spelen lekker rond en dan komt die versnelling of het steekballetje waarmee ze Chelsea uit elkaar trekken. Zou het wel leuk vinden wanneer ze nu eens de halve finale zouden bereiken. Chelsea moet op de schop, Hazard, Pedro, Mikel, Fabregas kunnen dit niveau niet aan.

Di Maria, uitblinker in Madrid en Parijs maar niet uit de verf komen in Manchester, ja dat moet zijn eigen schuld zijn geweest.

YNWA
Uitblinker in Madrid inderdaad.
Daarom mocht hij ook vertrekken.....

Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!