Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » do jul 21, 2016 8:07 am

YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Engeland en Schotland

Bericht door beelzebub » do jul 21, 2016 8:46 am

Achteraf gezien een goede keus van hem om naar Newcastle te gaan. Na een jaar buffelen bij een degradant in de PL kom je blijkbaar eerder op de radar van de middenmoot in Engeland dan nog een jaartje uitblinken bij de kampioen van Nederland. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41122
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » do jul 21, 2016 9:09 am

Die jongen heeft zich toch goed ontwikkeld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet had voorzien. Zeker niet als je naar Newcastle gaat want daar sneuvelt vrijwel iedere voetballer. Bij Feyenoord en PSV was het toch vooral vrijblijvend draven wat hij liet zien.

Met zijn drive en enthousiasme is de PL wel een geschikte competitie. Dat weet het publiek wel te waarderen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » do jul 21, 2016 9:11 am

beelzebub schreef:Achteraf gezien een goede keus van hem om naar Newcastle te gaan. Na een jaar buffelen bij een degradant in de PL kom je blijkbaar eerder op de radar van de middenmoot in Engeland dan nog een jaartje uitblinken bij de kampioen van Nederland. :ajaxsmiley.gif:
:smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » do jul 21, 2016 9:24 am

Lionel schreef:
beelzebub schreef:Achteraf gezien een goede keus van hem om naar Newcastle te gaan. Na een jaar buffelen bij een degradant in de PL kom je blijkbaar eerder op de radar van de middenmoot in Engeland dan nog een jaartje uitblinken bij de kampioen van Nederland. :ajaxsmiley.gif:
:smallgrin.gif:
Ja beelzebub is lekker bezig de laatste tijd. :biggrin.gif: Nu stond hij gisteravond natuurlijk voor paal met Joe Allen dus je kon der op wachten. :smallgrin.gif:

Maar goed we hadden nog een utility midfielder nodig, nu nog een LB, 3 more trainings weeks en we kunnen beginnen.
YNWA

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » do jul 21, 2016 9:56 am

Klavan is toch geen middenvelder?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » do jul 21, 2016 9:59 am

Marillion schreef:Die jongen heeft zich toch goed ontwikkeld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet had voorzien. Zeker niet als je naar Newcastle gaat want daar sneuvelt vrijwel iedere voetballer. Bij Feyenoord en PSV was het toch vooral vrijblijvend draven wat hij liet zien.

Met zijn drive en enthousiasme is de PL wel een geschikte competitie. Dat weet het publiek wel te waarderen.
Toch vind ik hem niet bij de categorie spelers horen waar Liverpool moet zijn, willen ze een keertje de stap naar de absolute top maken. Sterker nog, dit is precies het soort aankoop dat ze daarvan weerhoudt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » do jul 21, 2016 10:11 am

With all do respect Mr. Ajax maar je snapt echt niet hoe Klopp werkt, welk soort spelers hij aantrekt. De spelers bij Dortmund die voor een fortuin naar andere clubs zijn vertrokken kwamen allemaal als 'kleine' speler binnen, dat waren zoals hij zelf zegt, spelers die de trein wilde voorduwen, niet spelers die op een al lopende trein willen springen. Dat proces is nu aan de gang bij Liverpool en dat zie je terug in zijn aankopen. Als je spelers wilt zien die op een lopende trein springen hoef je alleen maar 50 km oostelijk te gaan en te kijken wat Mourinho aantrekt.
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Engeland en Schotland

Bericht door beelzebub » do jul 21, 2016 11:57 am

InnerHarbour schreef: Ja beelzebub is lekker bezig de laatste tijd. :biggrin.gif: Nu stond hij gisteravond natuurlijk voor paal met Joe Allen dus je kon der op wachten. :smallgrin.gif:
Auch. Shots were fired by me en kreeg 'm meteen terug. :biggthumpup.gif:
InnerHarbour schreef:With all do respect Mr. Ajax maar je snapt echt niet hoe Klopp werkt, welk soort spelers hij aantrekt. De spelers bij Dortmund die voor een fortuin naar andere clubs zijn vertrokken kwamen allemaal als 'kleine' speler binnen, dat waren zoals hij zelf zegt, spelers die de trein wilde voorduwen, niet spelers die op een al lopende trein willen springen.
Dat geloof ik wel.
In Manchester hebben ze trouwens een bus, geen trein. Is lastig parkeren anders. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » do jul 21, 2016 12:03 pm

:smile-ajax.gif:

Ja dat houd ik mijn United vrienden ook steeds voor, de resultaten zullen beter worden maar van het spel ga je niet vrolijker worden in vergelijking met ome Lowie.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » do jul 21, 2016 12:05 pm

Ik zie nu dat ik do geschreven heb, moet natuurlijk due zijn. :blush.gif:
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » do jul 21, 2016 12:14 pm

InnerHarbour schreef:With all do respect Mr. Ajax maar je snapt echt niet hoe Klopp werkt, welk soort spelers hij aantrekt.
Hahah, is goed man. :biggthumpup.gif:


En toch blijf ik Wijnaldum niet van het niveau dat Liverpool hoort na te streven, willen ze het (immense) gat met de absolute top enigszins dichten. Coutinho, Joe Allen, Lucas, Benteke en noem ze maar op ook niet. Prut binnenhalen is inmiddels een ware traditie geworden bij die club.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » do jul 21, 2016 12:49 pm

Met Goutinho (was op de Copa deze zomer basisspeler en een van de weinige die wel presteerde bij Brazil) en Lucas (was toen hij kwam een prima verdedigende middenvelder inmiddels zit de sleet erop) ben ik het niet met je eens, met Allen en Benteke wel. Vooral met de laatste, wat een lui kreng is dat zeg, ik had high hopes met hem als targetman onder Rodgers maar vanaf het begin een teleurstelling.

Nu hebben Lucas en Benteke ook de pech dat Klopp de manager geworden is, de laatste heeft gewoon geen zin in het spelletje wat Klopp voorstaat en Lucas kan het niet meer aanlopen driemaal per week. Allen is eigenlijk al weg, Lucas staat ook met een been buiten de deur is de verwachting en ik zou niet weten hoe Benteke aan spelen toekomt met Sturrige, Origi en Firmino fit.
YNWA

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » do jul 21, 2016 12:51 pm

C outinho is het... en sindsdien ben je een fan van een zaalvoetballer?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9107
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 21, 2016 12:58 pm

Ik denk dat Wijnaldum wel zijn draai gaat vinden onder Klopp. Lijkt me een prima aankoop. Hij heeft de drive en scorend vermogen.

Ik vraag wel af wie de doelpunten in de spits moet(en) gaan maken voor de Scousers. Sturridge (die Sturrige van IH ken ik niet), Origi en Firmino komen tot nu toe op mij niet als heel erg gevaarlijk voor de goal over.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » do jul 21, 2016 1:03 pm

Willen jullie mij niet zo plagen ja! :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Demosthenes » do jul 21, 2016 4:12 pm

Ik vraag wel af wie de doelpunten in de spits moet(en) gaan maken voor de Scousers. Sturridge (die Sturrige van IH ken ik niet), Origi en Firmino komen tot nu toe op mij niet als heel erg gevaarlijk voor de goal over.
Is Liverpool al klaar met winkelen?

Met drie spitsen kun je de PL niet ingaan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » do jul 21, 2016 5:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk dat Wijnaldum wel zijn draai gaat vinden onder Klopp. Lijkt me een prima aankoop. Hij heeft de drive en scorend vermogen.

Ik vraag wel af wie de doelpunten in de spits moet(en) gaan maken voor de Scousers. Sturridge (die Sturrige van IH ken ik niet), Origi en Firmino komen tot nu toe op mij niet als heel erg gevaarlijk voor de goal over.
Gevoelsmatig zeg ik dat hij zeker in uitwedstrijden veel met Origi gaat spelen, goede techniek, snel en heeft lengte.

Ik weet niet of hij klaar is met winkelen maar het zijn er tot nu toe 6 met Wijnaldum erbij. De teller staat toch alweer op ongeveer 75 miljoen pond, loopt snel op, dat wordt presteren herr Klopp en geen geleuter over processen. Eerste 4, HOOR JE MIJ! :hypocrite.gif:

Mainz goalkeeper Loris Karius (£4.7m)
Schalke centre-back Joel Matip (free transfer)
Red Star Belgrade midfielder Marko Grujic (£5.1m) (the deal went through in January, but he did not join up with Liverpool until 1 July)
Southampton forward Sadio Mané (£34m)
FC Augsburg defender Ragnar Klavan (£4.2m)

Keeper is prima, gisteravond ook weer en Matip brengt achterin de broodnodige lengte. Grujic scoort makkelijk maar is nog jong Klavan is back-up. Degene die de meeste indruk tot nu toe in de eerste 4 oefenwedstrijden heeft gemaakt is Mané, tjonge wat is dat kreng snel.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Demosthenes » vr jul 22, 2016 2:45 pm

Daar is de volgende:
Alexander Manninger heeft op 39-jarige leeftijd een droomtransfer te pakken. De Oostenrijkse doelman heeft een eenjarig contract getekend met Liverpool. En daar had de voormalig speler van onder meer Arsenal, Juventus en Fiorentina stiekem nog wel op gehoopt, maar eigenlijk niet meer op gerekend.
Manninger sleet zijn dagen afgelopen seizoen op de bank van FC Augsburg, dat onlangs Ragnar Klavan (ex-AZ) al zag vertrekken naar Liverpool. Met de Zuid-Duitsers was de routinier in februari nog op Anfield. Toen had hij niet gedacht dat hij vijf maanden later voor The Reds zou tekenen. 'Dit was eerlijk gezegd een verrassing voor me. Maar na al die jaren in Italië en de afgelopen vier jaar in Duitsland, had ik de hoop nog niet opgegeven. Ik wachtte nog steeds op dat ene telefoontje.'

En dat kwam er. Manager Jürgen Klopp kon achter Simon Mignolet en de van FSV Mainz 05 overgenomen Loris Karius nog wel een ervaren derde doelman gebruiken. Klopp kwam in zijn zoektocht uit bij Manninger. 'Toen Liverpool aan de telefoon hing, deed dat mij enorm veel plezier. Het was precies waar ik naar zocht. Dit is het moment waarop ik altijd heb gewacht. Ik heb zeker nog iets te bieden, maar ik zal natuurlijk niet nog drie of vier jaar strijden voor een plek onder de lat.'
http://www.vi.nl/nieuws/manninger-krijg ... erpool.htm
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » vr jul 22, 2016 8:39 pm

:biggthumpup.gif:
YNWA

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Gaizka1985 » vr jul 22, 2016 9:01 pm

Mooie transfer voor hem, van wat ik in interviews van hem heb gezien een hele normale jongen die geniet van het spelletje, gun het hem van harte en denk dat hij ook gaat slagen bij Liverpool!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Engeland en Schotland

Bericht door beelzebub » vr jul 22, 2016 9:15 pm

Ik ben te lui om dit stukje netjes in een AT formaat te gieten (buiten werktijd nu :ajaxsmiley.gif: ), maar een paar (Engelse) mythes ontkracht over shirtverkopen, falende faxmachines en de netto kosten voor een speler vs de transfersom:

http://thesetpieces.com/features/transf ... h-busting/
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » di jul 26, 2016 7:00 am

Ha, ha, ha, ik heb die Allarddyce nog nooit over een winterstop gehoord, net zo min als ik hem ooit iets zinnigs over voetbal heb horen zeggen, maar hij is 10 minuten de manager van Engeland en ja hoor daar is hij. Nu is dat geleuter over een winterstop toch iets van voornamelijk trainers, het gros van de supporters boeit het nationale elftal weinig en vindt het prima zoals het gaat.
Winterstop in Premier League voorlopig onmogelijk

De steeds luider wordende roep om een winterstop in de Premier League kan voorlopig niet worden beantwoord. Pas vanaf het seizoen 2019/2020 is het invoeren van een winterstop een mogelijkheid.
Dat zegt Martin Glenn, bondsdirecteur van de FA, tegen The Guardian. Hij reageert daarmee op de wens van de kersverse bondscoach Sam Allardyce (foto), die maandag tijdens zijn presentatie pleitte voor een pauze in de wintermaanden.

'Het is op dit moment niet mogelijk', aldus Glenn. 'De FA wil het heel graag, maar het is pas een optie zodra het huidige tv-contract is afgelopen. Dat is in 2019. Tot dan kunnen we niet aan het speelschema schaven, hoe graag we dat misschien ook willen. We kunnen het niet op ons eigen hachje beslissen.' Glenn zegt dat de FA denkt aan een winterstop die pas na de traditionele wedstrijden tijdens de feestdagen begint. 'Een winterstop vanaf medio januari zou vanaf 2019/20 een mogelijkheid kunnen zijn.'

Een steeds groter groeiende groep trainers en spelers in de Premier League pleit voor het invoeren van de winterstop, voornamelijk om overbelasting en blessures te voorkomen. Om enigszins aan deze wens tegemoet te komen heeft de FA vanaf dit seizoen wel de replays vanaf de kwartfinale van het FA Cup-toernooi afgeschaft.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Demosthenes » di jul 26, 2016 8:06 am

beelzebub schreef:Ik ben te lui om dit stukje netjes in een AT formaat te gieten (buiten werktijd nu :ajaxsmiley.gif: ), maar een paar (Engelse) mythes ontkracht over shirtverkopen, falende faxmachines en de netto kosten voor een speler vs de transfersom:

http://thesetpieces.com/features/transf ... h-busting/
Leuk artikel, zal ook gelden voor Nederland (met andere bedragen). Soms kan het leiden tot een zeer teleurgestelde bestuurder, zoals vorig seizoen die van de Duitse amateurclub waar Schweinsteiger voor speelde, voordat hij naar Bayern ging. Hij rekende op een, voor een amateurclub, gigantisch bedrag, want stond er niet ergens dat Schweinsteiger voor 20 miljoen (kon oplopen tot 30 miljoen) Pond of Euro was verkocht, maar wat bleek, het ging om 4 miljoen. Ook al zou die club maar 1% van de vergoeding/opleidingskosten krijgen, dan nog is dat voor zo'n kleine club een flink bedrag.

Van der Hoorn voor 2,5 miljoen? Misschien wel 25 miljoen, schreef iemand de komma op de verkeerde plek :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » wo jul 27, 2016 3:22 pm

Jeroen Verhoeven zal flink balen. Daar gaat zijn transfer. :smallgrin.gif:

http://knudde.nl/algemeen/guardiola-ste ... verbod-in/

Plaats reactie