Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 23, 2007 1:20 pm

Raymon schreef:Met de juiste manager kan Engeland 1 van de sterkste elftallen ter wereld zijn. Ze missen alleen een geweldenaar op goal en een spits die om Rooney heen kan voetballen. Verder hebben ze alles. Behalve de juiste manager.
Jij leest teveel Engelse kranten, volgens mij. Dat van die manager hoor ik al jaren. Elke bondscoach wordt in Engeland geslacht omdat ze op het eiland werkelijk denken dat de wereldtitel voor het oprapen ligt.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do aug 23, 2007 1:21 pm

Ik vind dat Engeland wel wat meer mist. Opbouw van achteruit en creativiteit op het middenveld, om maar wat te noemen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do aug 23, 2007 1:26 pm

joey schreef:
Raymon schreef:Met de juiste manager kan Engeland 1 van de sterkste elftallen ter wereld zijn. Ze missen alleen een geweldenaar op goal en een spits die om Rooney heen kan voetballen. Verder hebben ze alles. Behalve de juiste manager.
Jij leest teveel Engelse kranten, volgens mij. Dat van die manager hoor ik al jaren. Elke bondscoach wordt in Engeland geslacht omdat ze op het eiland werkelijk denken dat de wereldtitel voor het oprapen ligt.
Ik denk dat jij juist wat meer wedstrijden uit de PL moet zien :aai.gif:

De kranten schrijven juist heel erg negatief (over het algemeen). Zweedse Sven durfde het niet aan om bepaalde spelers buiten de ploeg te laten. Je kunt namelijk niet spelen met Gerrard en Lampard. Dat werkt niet. Nu Hargaeves erbij zit moet je dus een keuze maken (Gerrard dus). De zijkanten met J. Cole en Beckham of Wright-Philips en voorin met Rooney en Crouch of Owen, omdat je niet beter hebt (nog, want er komt wel wat talent aan). Met Barry, Carrick en Lampard heb je dan voldoende mogelijkheden om te wisselen. Achterin heb je Micah, Ferdinand, Terry en een back wiens naam ik even ben vergeten. En brokkenpiloot Robinson, of James, maar daar word je ook niet vrolijker van.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » do aug 23, 2007 1:28 pm

Jöhnk schreef:Ik vind dat Engeland wel wat meer mist. Opbouw van achteruit en creativiteit op het middenveld, om maar wat te noemen.
Gisteren was dat dus best redelijk geregeld. Zeker gezien het feit dat je zonder Hargraeves speelt. Veel wisselingen op het middenveld, veel spelers die zich laten zakken (Cole, Beckham, Lampard en later Barry die ene goede partij speelde) en makkelijk de openingen aan de zijkant vinden (via J. Cole, Beckham of Micah Richards). Bij vlagen gewoon goed spel. Van beide elftallen overigens.

Maar Engeland was gisteren wel de partij die had moeten winnen. Zonder twijfel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do aug 23, 2007 1:34 pm

Engeland kreeg een aantal grote kansen, dat klopt.

Maar ik zie bij de Engelsen niet één speler die in de kleine ruimte iets kan forceren. Al de middenvelders die jij noemt hebben ruimte nodig voor hun acties. En juist in het hedendaagse voetbal waarin de ruimtes zo klein zijn, zijn spelers als Ronaldinho/Kaka/Fabregas/Van Persie/VDV/Hleb onmisbaar.

Zonder bal is Engeland waarschijnlijk de beste/fitste, maar met bal mis ik creativiteit. Ligt aan de opleiding.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » do aug 23, 2007 1:47 pm

Ik snap wat je bedoelt en je hebt gedeeltelijk gelijk. Ik denk alleen dat een middenveld van

-----------Gerrard----------
J. Cole -------------Beckham
---------Hargraeves---------

wel genoeg creativiteit heeft. Buiten dat zijn het allemaal spelers die je altijd aan kunt spelen. J. Cole heeft een geweldige aktie in huis en is zeer snel op de eerste meters. Beckham, mits geheel fit, wat gisteren niet het geval was, heeft een geweldige pass in z'n poten en ziet het spelletje gewoon perfect.

Zet daar Rooney en Crouch/Defoe/Owen voor en je hebt 5 spelers die een goal kunnen scoren.

En het beste team bepaalt hoe klein de ruimtes zijn, heel simpel.

Maar het probleem van Engeland is heel simpel. Het scoren van goals. En het is inderdaad niet toevallig dat de beste spitsen uit de PL niet uit Engeland komen.

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » do aug 23, 2007 2:06 pm

joey schreef:Ken je die uitspraak van hem niet? 'Voetbal is spel met 2 X 11 spelers, etc. etc. en aan het einde winnen de Duitsers.'
Uiteraard. Ik zag alleen de link niet. :blush.gif:

Maar Lineker presenteert vrijwel altijd bij het voetbal. Dus ik dacht dat je iets tegen Lineker persoonlijk had.
Ik ben

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 23, 2007 2:44 pm

Raymon schreef:
joey schreef:Nee. Ik baseer mijn mening op wat ik de afgelopen jaren van Engeland heb gezien. Het Engelse elftal wordt enorm overschat, vind ik.
Met de juiste manager kan Engeland 1 van de sterkste elftallen ter wereld zijn. Ze missen alleen een geweldenaar op goal en een spits die om Rooney heen kan voetballen. Verder hebben ze alles. Behalve de juiste manager.
Engeland mist altijd de juiste manager. Zou het misschien kunnen dat het niet (alleen) aan de manager ligt?

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » do aug 23, 2007 2:53 pm

Ik geloof serieus dat Engeland sinds tijden weer een goed team heeft. Ze missen een goede keeper en een goede 2de spits maar wat ze nu hebben voldoet. De overige spelers zijn van een zeer goed niveau. Ik zou een Hiddink wel eens daar aan het werk willen zien.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 23, 2007 3:00 pm

Ze hebben een leuk team, maar nog lang niet zo goed als andere toplanden. Daarvoor is de keeper, de verdediging en de aanval te zwak.

jabu

Bericht door jabu » vr aug 24, 2007 8:32 am

Raymon, je noemt een leuk aantal voetballers op, maar je kan net zo'n mooi rijtje opnoemen van bv. Spaanse spelers en met een beetje goede wil ook wel van Nederlandse spelers.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » vr aug 24, 2007 8:42 am

Ik geef toch ook aan waarom ik denk dat het elftal nu veel meer in balans is dan voorheen? Waarom ik dus denk dat ze het nu wel kunnen waarmaken. Een elftal goede spelers is nog geen goed team. En voorheen waren er teveel zwakke plekken en juist daarin denk ik dat Engeland sterker is geworden. Een betere verdediging, een beter gebalanceerd middenveld en een redelijke aanval. Niet zonder zwakke plekken, maar goed genoeg om mee te doen om de prijzen.

Maar we zullen zien natuurlijk. Engeland heeft het zich niet makkelijk gemaakt in de kwalificatie reeks en ze moeten nog vol aan de bak om zich te kwalificeren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 24, 2007 9:59 am

Jij hebt het over topfavoriet. Dat is wel wat anders dan meedoen om de prijzen.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » vr aug 24, 2007 10:03 am

Voor mij zijn ze topfavoriet in Europa en doen ze mee om de prijzen in de wereld ;)

Ik geloof gewoon dat ze een goed team hebben en dat ze eindelijk een goede kans hebben om wat te winnen. Zeker als ze een fatsoenlijke manager kunnen binnenhalen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 24, 2007 10:07 am

Engeland komt niet in de buurt van Italië en Frankrijk. Ook Portugal en Duitsland schat ik hoger in. Engeland schat ik ongeveer even hoog in als Nederland. Wat minder creativiteit, maar wat meer power en loopvermogen. Zowel Engeland als Nederland mist een fatsoenlijke opbouw van achteruit.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 24, 2007 11:39 am

Bertje schreef:Engeland komt niet in de buurt van Italië en Frankrijk. Ook Portugal en Duitsland schat ik hoger in. Engeland schat ik ongeveer even hoog in als Nederland. Wat minder creativiteit, maar wat meer power en loopvermogen. Zowel Engeland als Nederland mist een fatsoenlijke opbouw van achteruit.

Haha, want Portugal kan wel fatsoenlijk opbouwen van achteruit?? Zowel Nederland als Engeland schat ik hoger in dan Portugal. En Duitsland vind ik ook helemaal niet in die rijtje thuis horen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Harm

Bericht door Harm » vr aug 24, 2007 12:05 pm

Heb je Duitsland recentelijk nog wel eens zien voetballen? Duitsland is gewoon áltijd favoriet. Hoe slecht het in de voorbereiding ook gaat.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 24, 2007 3:12 pm

En Portugal wint elk treffen met Nederland of Engeland.

Harm

Bericht door Harm » vr aug 24, 2007 3:37 pm

Portugal heeft meer persoonlijkheid dan Nederland, is een beter team en individueel doen ze maar op een paar plaatsen onder voor Nederland. Dat is vooral voorin en daar krijgt Nederland de ballen toch niet.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 24, 2007 6:20 pm

Bertje schreef:En Portugal wint elk treffen met Nederland of Engeland.

Oneens.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 24, 2007 6:48 pm

Geen kwestie van een mening, maar van feiten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 9:41 am

Duke schreef:Ha Lothar maakte een grapje! Nou, dat kan hij dus beter niet meer doen. :drecul.gif:
Het stond voor zich dat het een grapje was. Iedereen weet ten slotte allang dat Van Bommel Duitser is.
Peter schreef:Ze hebben een leuk team, maar nog lang niet zo goed als andere toplanden. Daarvoor is de keeper, de verdediging en de aanval te zwak.
De verdediging van Engeland is in potentie natuurlijk top, top, top. Jammer voor Engeland dat Carragher international af is.

A.Cole--Ferdinand--Terry--Richards

Verder ben ik het met Raymon eens dat Engeland veel goede spelers heeft, maar Lampard stel je natuurlijk altijd op.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 4:26 pm

FT Arminia Bielefeld 2 - 0 Hertha BSC

FT Bayer Leverkusen 3 - 0 Karlsruhe

FT Bayern Munich 3 - 0 Hannover

FT Borussia Dortmund 3 - 0 Energie Cottbus

FT Nurnberg 0 - 1 Werder Bremen

FT Stuttgart 1 - 0 Duisburg

Met een assist op Luca Toni en een doelpunt van Altintop voor Bayern. En Lothar maakte de tweede goal voor de toekomstige landskampioen van 2008.

Jammer dat Toni geblesseerd uitviel, want het tandem met hem en Ribèry is echt geweldig om naar te kijken. Wie was het ook alweer die Ribèry maar een gehypte speler vond? Pfff, de klasse druipt er vanaf. This guy's the real deal.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za aug 25, 2007 4:46 pm

Thomas schreef:De verdediging van Engeland is in potentie natuurlijk top, top, top. Jammer voor Engeland dat Carragher international af is.

A.Cole--Ferdinand--Terry--Richards

Verder ben ik het met Raymon eens dat Engeland veel goede spelers heeft, maar Lampard stel je natuurlijk altijd op.
Doe mij zo'n verdediging :excited.gif:

Zou jij Lampard opstellen ten gunste van Gerrard? Want dat is eigenlijk de discussie natuurlijk. Ik zou altijd met Gerrard spelen namelijk en samen is het eigenlijk net niet (zeker omdat Gerrard dan achter Lampard speelt en dat is dood en doodzonde). Buiten dan heb je Hargraeves al op die plek.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 4:53 pm

Wat Gerrard doet ziet er vaak spectaculairder uit omdat hij minder berekenend is en er vol invliegt. Daarnaast is het natuurlijk een echte leider. Maar Lampard is uiteindelijk de slimmere voetballer en zou er bij mij altijd in staan. En Hargreaves kan natuurlijk al helemaal niet concurreren met Lampard. Maar ik geloof er niet zo in dat die twee niet samen zouden kunnen spelen hoor.

Plaats reactie