Confederations cup 2009
Moderator: mods
Re: Confederations cup 2009
Als Egypte dit wat scherper uit had gecounterd had het daarentegen ook al 2 of 3 nul kunnen staan.
Chiellini heeft z'n dag niet.
Chiellini heeft z'n dag niet.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Pirlo ook niet. Al 2 jaar niet.
Heb Pirlo dit seizoen alleen bij Milan gezien in de topwedstrijden. Viel constant door de mand. Speelt steeds meer vanuit stilstand. Ik zei het van de week al, maar ben benieuwd of Gattuso, Grosso en Pirlo het WK alle drie halen als basisspeler.
Verdiende overwinning.
- peter
Daarom is het ook beter dat men nu door de mand valt. En dan gebeurt toch ook wel. Had stiekem ook verwacht dat Lippi ging verjongen, maar hij haalt juist zijn eigen stokpaardjes weer van stal.
Goede ploeg heeft Egypte, maar dat is bij de volgers van het Afrikaanse voetbal al geruimte tijd bekend. Veel gogme en tactisch vernuft voor Afrikaanse begrippen.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Ziet er op dit moment niet naar uit dat ze zich zullen plaatsen voor het WK though.
Dat is het vreemde. Ik geloof dat Egypte de meest succesvolle Afrikaanse ploeg allertijden is en op Africa Cup's presteren ze over het algemeen altijd goed, maar sinds 1990 hebben ze geen WK meer gespeeld.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
De USA komen tekort in techniek, automatisme en situatie overzicht (situational awareness). Physiek zitten de Americanen gewoonlijk wel snor mede omdat voelbal maar zelden hun eerste sport is geweest in de vroegere jeugd. Beasley begint oud te worden en zodra de snelheid niet meer is wat het was is hij een liability. CR - USA zou een "eye-opener" geweest moeten zijn, maar ja, die coach is een amateur.
Italie heeft managerieel geblunderd. Eerste helft veel te "kort" gespeeld en te langzaam. Na die 40' goal ging Egypt plotseling op hol in de 2e helft. Eerste heft kwam geen pass aan. Tweede helft lukte zo'n beetje alles, op snelheid en met kracht. Hier wint de US niet van, tenzij ze een wederopstand ondergaan, maar ik twijfel het.
Italie heeft managerieel geblunderd. Eerste helft veel te "kort" gespeeld en te langzaam. Na die 40' goal ging Egypt plotseling op hol in de 2e helft. Eerste heft kwam geen pass aan. Tweede helft lukte zo'n beetje alles, op snelheid en met kracht. Hier wint de US niet van, tenzij ze een wederopstand ondergaan, maar ik twijfel het.
- Monkey Tonk
Heb we een andere wedstrijd gezien. Italie kan dit toernooi niet veel schelen. De spelers hebben liever een paar weken vakantie, in een jaar tussen de EK en WK. Voor Egypte is het wel een belangrijk evenement, en een partij tegen de regerende wereldkampioen is natuurlijk een kans op een voor hun historisch resultaat. De wedstrijd gaf dit verschil in motivatie goed weer. Maar voor mij was Egypte alleen in de eerste helft goed bezig. Toen ze achterover gingen leunen in de tweede helft werd het onnodig gevaarlijk tegen een, nogmaals, ongeinspireerd Italie.
Wat de VS betreft. Een fantastisch zooitje ongeregeld (om 'tegen' in te zetten). Slechtste nationale team van de laatste 20 jaar.
Wat de VS betreft. Een fantastisch zooitje ongeregeld (om 'tegen' in te zetten). Slechtste nationale team van de laatste 20 jaar.
Hoe zit het trouwens met het protest van Egypte mbt penalty in de wedstrijd tegen Brazilie?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Dat is afgewezen. (Uiteraard)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- magiconenl
Alleen de monitoren aan zijkant veld zijn weggehaald volgens NOS. Alleen die 2 gigantische schermen aan de 2 kopse kanten stonden er nog. Worden hier dan geen herhalingen op getoond.Duke schreef:Dat is afgewezen. (Uiteraard)
Hotelkamers Egyptische voetballers leeggehaald
JOHANNESBURG - Het Egyptische voetbalelftal kreeg donderdag na zijn verrassende zege op wereldkampioen Italië terug in het hotel een domper te verwerken. Een aantal hotelkamers was overhoopgehaald en vijf spelers waren hun portemonnee kwijt. Het Protea Hotel Wanderers in Johannesburg maakte vrijdag bekend dat het samen met de politie de zaak tot op de bodem gaat onderzoeken.
Egypte speelt momenteel in Zuid-Afrika om de Confederations Cup. Volgend jaar vindt daar het WK plaats. De veiligheid in Zuid-Afrika is een punt dat veel deelnemers zorgen baart.
Blij met de punten ...
Toch leuk om te zien dat veel jongens van de lichting Spanje -20 in '05 het nu redden: Fabregas, Albiol, Silva, Llorente en Alexis zijn inmiddels internationale top.
- Monkey Tonk
Ik volg de achtergronden van het Spaanse voetbal niet zo, maar de stijlverandering die ze succes oplevert lijkt verrassend veel op de Hollandse school. Picasso zei het al. Kunst is voornamelijk jatwerk.
Spanje speelt 4-4-2 hoor.
- peter
Italië: Buffon; Zambrotta, Cannavaro, Chiellini, Dossena; De Rossi, Montolivo, Pirlo; Camoranesi, Toni en Iaquinta.
Weer veel wisselingen. Lippi weet het niet zo goed meer. Middenveld begint er wel wat meer op te lijken, maar het continu vasthouden aan Iaquinta begint wat lachwekkend te worden.
Weer veel wisselingen. Lippi weet het niet zo goed meer. Middenveld begint er wel wat meer op te lijken, maar het continu vasthouden aan Iaquinta begint wat lachwekkend te worden.
Heeft er iemand een goede stream? Ziggo heeft last van storingen in Leiden.
Ramires is een held.
- peter
Slechte wedstrijd tot nu toe. Veel foutieve passes.
Ik heb geen stream, sorry.
Ik heb geen stream, sorry.

- peter
1-0 VS. 

- peter
Italië is heel, heel povertjes.
- peter
Cannavaro stond daar even te pitten. Zzz.
- peter
Eindelijk die prutsmajoor van een Iaquinta eruit. Ik denk alleen niet dat het veel zal baten, want het is gatenkaas achterin.