Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » ma jun 15, 2009 4:20 pm

Schalke-preses: Engelaar naar Panathinaikos

GELSENKRICHEN - Volgens Schalke-voorzittter Josef Schnusenberg grijpen PSV en Ajax naast de diensten van Orlando Engelaar. De preses verwacht dat de 28-jarige middenvelder zo goed als zeker naar Panathinaikos vertrekt. "De transfer is nog niet helemaal rond, maar het ziet er naar uit dat dit wel gaat lukken.” Bij de Griekse club staat Henk ten Cate staat aan het roer.

Orlando Engelaar
Engelaar mocht op zoek naar een andere club, aangezien hij niet in de plannen voorkomt van de nieuwe trainer Felix Magath. De 28-jarige voetballer, die vorig jaar nog uitkwam op het EK, speelde pas één seizoen voor Schalke 04. Hij maakte destijds samen met trainer Fred Rutten de overstap van FC Twente naar Gelsenkirchen. Rutten werd ontslagen en is met ingang van het komend seizoen de coach van PSV.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » ma jun 15, 2009 8:45 pm

Daar heeft die Ten Cate toch maar een geweldige slag geslagen. Toppert, die man!

Nu nog even Zonneveld en Luque halen en dat Pana heeft een linkerkant van formaat!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland

Bericht door peter » wo jun 17, 2009 9:43 pm

Zonneveld moet 'ie niet halen, want daar hebben we niets aan. Luque is een uitstekende kandidaat.

Zou wel mooi zijn:

Ogararu-Oleguer-Griek-Zonneveld
-Sno----G. Silva------Engelaar
-Leonardo--Griek---Luque

Fantastistico.

Ben benieuwd waar die Dzeko naartoe gaat, trouwens. Milan wordt nadrukkelijk genoemd.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Duitsland

Bericht door beelzebub » do jun 18, 2009 10:22 am

bron: www.volkskrant.nl
Geen twijfels, wel afwegingen
ACHTERGROND, Van onze verslaggever Poul Annema
Gepubliceerd op 18 juni 2009 08:26, bijgewerkt op 18 juni 2009 08:43



ALKMAAR - Over twee weken wordt Louis van Gaal als de nieuwe trainer van Bayern gepresenteerd en leidt hij ook de eerste training bij Bayern; zijn voorbereiding op het Duitse avontuur begon deze week op een taleninstituut in Den Haag. Van ’s ochtends 9, tot ’s avonds 6 uur volgt hij zijn Duitse lessen. ‘Omdat ik weet dat bij mijn presentatie er niet op wordt gelet wat ik te zeggen heb, maar wel hoe ik de taal spreek.’

Het kost hem een hoop energie met dagen die beginnen en eindigen in de file. ‘Ik wil de taal doorzien, het spreken leer ik snel genoeg in Duitsland. Zo heb ik het ook bij Barcelona, met de Spaanse taal gedaan. Ik weet inmiddels dat als ik straks de Duitse pers duidelijk wil maken dat ik in mijn benadering van spelers van ‘de totale mens’ uitga, ik moet spreken van Das ganzheitliche Prinzip’.

Woensdagmiddag was Van Gaal even terug in het DSB Stadion in Alkmaar voor de presentatie van het boek ‘Twaalf topcoaches over succesvol management’. Managers uit het bedrijfsleven en de topsport troffen elkaar in een discussie over goed leiderschap, en de karakters van mensen aan de top.

De trainer van Bayern München: ‘Ik heb geen twijfels, maar ik maak wel mijn afwegingen. Twee seizoenen geleden speelde Demi de Zeeuw maandenlang als een krant. Op een gegeven moment heb ik tegen hem gezegd: als je zo doorgaat, moet ik je vervangen.

‘Een week later was het zover, op vrijdag heb ik tegen hem gezegd dat hij de dag erop op de bank moest plaatsnemen en heb ook zijn vervanger aangewezen. Ik lig nooit wakker, maar die nacht heb ik slecht geslapen en de volgende ochtend alsnog besloten de maatregel te herroepen. Dat is geen fout, wel een afweging.’

Van Gaal heeft in München al rondgekeken en zijn wensen kenbaar gemaakt. ‘Ik weet vanuit welke gedachte Bayern München bij mij is gekomen. Die visie moet ik overbrengen op de spelersgroep. Bij mij tellen in de eerste weken de hersens zwaarder dan de benen.

‘Ik zal vooral observeren hoe spelers op mij reageren, ik zoek het meer in groepsdiscipline dan in de kwaliteit van de speler. Het is vooral schikken naar het team.

‘Het bedrijf is belangrijker dan het individu, en de trainer is niet meer dan een sturend middel. Ik streef naar een wereld waarin spelers zich veilig voelen, daar heb ik mijn regels voor. Spelers moeten open tegen elkaar kunnen zijn, en wie de grenzen overschrijdt moet wegwezen.

‘Bij Barcelona lapte Stoitsjkov al onze afspraken aan zijn laars. Nadat mijn eerste waarschuwing niet had geholpen, ben ik voor de groep gaan staan en heb ik gezegd: vinden jullie dit normaal? Ik pik het niet langer.’

De huidige trainer van Barcelona, Josep Guardiola, kwam toen als vertegenwoordiger van de spelersraad, naar Louis van Gaal toe met de vraag de Bulgaar Hristo Stoitsjkov nog een kans te geven. Een week later was het opnieuw mis en stuurde de trainer hem alsnog weg. ‘Toen is Guardiola ook niet meer teruggekomen, de groep geeft aan of het de nukken van een individu accepteert.

‘Topsport is oordelen en beoordelen, de situatie verandert elk jaar. Dat Mounir El Hamdaoui het afgelopen seizoen topscorer werd is, niet omdat hij is veranderd ten opzichte van het jaar ervoor. Zijn medespelers hebben hem, ook met zijn negatieve eigenschappen, geaccepteerd zoals hij is. Zo werkt het ook om het rendement van een eenling te verhogen
Van Gaal laat er taalkundig geen gras over groeien. Benieuwd hoe hij overkomt in het Duits.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Duitsland

Bericht door Duke » zo jun 28, 2009 8:06 pm

Wolfsburg blokkeert transfer Dzeko naar Milan

Edin Dzeko moet een droomtransfer naar AC Milan uit zijn hoofd zetten. VfL Wolfsburg, de werkgever van de Bosnische spits, wil hem niet verkopen. Dat zei Dzeko zondag tegen de Italiaanse televisiezender Sky.

„Wolfsburg wil me niet laten gaan. Iedereen weet dat Milan mijn droomclub is, maar ik kan niets doen”, sprak de teleurgestelde Dzeko, die afgelopen seizoen met Wolfsburg kampioen van Duitsland werd. Adriano Galliani, de algemeen directeur van AC Milan, heeft de hoop op de Bosnische topscorer echter nog niet opgegeven. „We wachten nog tot het einde van deze week. Als het niet lukt, gaan we ons richten op een van onze alternatieven.”

Galliani liet vorige week op de website van Milan weten dat Klaas-Jan Huntelaar één van die alternatieven is. De Nederlandse aanvaller lijkt bij Real Madrid niet meer op veel speeltijd te hoeven rekenen na de transfers van Kaká en Cristiano Ronaldo.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 7:10 pm

Jetzt geht's los! Der Tulpen-general ist da! :headbang.gif: :neutral.gif:

http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/ ... ld-de.html

Bild vs. Von Gahl. Ik ben benieuwd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Duitsland

Bericht door Jöhnk » wo jul 01, 2009 9:51 pm

Van Gaal was alvast lekker theatraal: http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... ory/sport/

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 10:00 pm

Haha, hoe langer hij praat, hoe meer zijn Duits als Nederlands begint te klinken. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland

Bericht door peter » wo jul 01, 2009 10:01 pm

Mooi hè. Hele simpele zinnetjes en dan nog zo staccato.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 10:13 pm

En dan dat Ich bin en Kommunikator met een vet Amsterdams accent. :smallgrin.gif:

Dit was allemaal ingestudeerd. Dat kan nog wat worden als hij straks moet improviseren. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Duitsland

Bericht door Feest » wo jul 01, 2009 10:33 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 4:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Duitsland

Bericht door Jöhnk » wo jul 01, 2009 10:34 pm

Ruud Gullit? :hypocrite.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door brigade zuid » wo jul 01, 2009 10:34 pm

Hij deed wel weer erg aan zelfverheerlijking.. ik heb overal geschiedenis geschreven etc. etc.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 10:42 pm

Marillion schreef:Wat denken jullie? Gaat hij Trapattoni overtreffen of lukt 'm dat niet?

Om nog even de herinnering op te frissen: http://www.youtube.com/watch?v=Bqp64q7kHmw

:smallgrin.gif:
Van Gaal zou nooit zijn spelers zo aanvallen. Die heeft het alleen op de pers voorzien.

Maar om je vraag te beantwoorden: het gaat moeilijk worden, maar ik denk dat het Van Gaal zal lukken om geschiedenis te schrijven. :smallgrin.gif: :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » wo jul 01, 2009 10:44 pm

Wat een lul... Ik hoop dat ie in de poulefase van CL tegen Barca speelt.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Bert » wo jul 01, 2009 11:01 pm

Dat zou het wel makkelijk voor hem maken: tweede worden in de CL-poule is natuurlijk niet leuk, maar in dezelfde poule zitten als Barcelona is wel een uitstekende reden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » do jul 02, 2009 7:49 am

FC Hollywood ontvangt Louis van Gaal met open armen

BAAS BIJ BAYERN

MUNCHEN, donderdag

Jetzt geht’s los... Bild Zeitung kondigde het begin van Louis van Gaal bij Bayern München alvast maar groot aan: VANAF VANDAAG REGEERT DE TULPENGENERAAL, heette het in de bekende chocoladeletters. Aan de Säbener Strasse in de Beierse hoofdstad heerste op de eerste trainingsdag dan ook vooral een afwachtende stilte, want de reputatie was de Nederlander uiteraard vooruitgesneld. Is de voormalige trainer van AZ echt zo’n bullebak? En gaat hij FC Hollywood naar zijn hand zetten? waren zo’n beetje de meest gestelde vragen bij het voetbalbolwerk.

Toen hij na een uurtje op het veld voor het eerst zijn stem verhief, toen er een speler als een zoutzak bijstond, klonk instemmend gemompel langs de lijn. Kennelijk denkt het Duitse publiek dat deze ploeg met harde hand moet worden aangepakt. En toen hij na de eerste, lichte oefensessie ook nog een Autogramm-Stunde inlaste, had hij de eerste slag geslagen. „Fünf Minuten”, riep hij luid en hij drukte de stopwatch met Duitse Pünktlichkeit in. De spoedcursus Duits in Den Haag had, gezien de soepel lopende stenozinnen richting handtekeningjagers, zijn werk ook al gedaan. „Unglaublich, hè?” vond Van Gaal er zelf van.

De start was prima. „Vanochtend voor de training waren er drie mensen die de ploeg toespraken: Karl-Heinz Rummenigge, sportdirecteur Christian Nerlinger en uiteraard Louis van Gaal. Zijn Duits was perfect. Ik was bijna trots op hem”, zei Max Reckers, die vanuit Alkmaar meekwam. „Het praatje was net als bij AZ. Alleen nu in het Duits vertaald.”

De videoanalist zag alle wensen van drie weken geleden vervuld bij de club.

„Ze hebben alles gedaan wat we gevraagd hebben. Alles is tot in de perfectie geregeld. En met de insteek, om als club altijd beter te worden.” Gisternacht om half vier was de houten blokhut, die het epicentrum van de trainingsanalyse vormt (Reckers: „Ze noemen het nu al die Max-Hütte”), eindelijk klaar en tegelijkertijd werden er nog twee camera’s aan het dak gehangen van het hoofdgebouw. „Het werkt hetzelfde als in Alkmaar. Alleen hebben wij er ook baltracking bij. Die wordt dus ook gevolgd over het veld. We zijn daarmee de eersten ter wereld.”

Drie tv-zenders zonden de training, die met bijna drie kwartier vertraging begon, live uit. Bij de DSF werd de toon gezet. „König Alois von Gaal wil écht alles weten van zijn spelers. Als er één een seconde stilstaat, levert dat 10.000 data op. De camera’s zien hier alles: Fort Knox bij Bayern München”, toeterde de sportzender met veel aplomb de lucht in.

Van Gaal zei al eerder dat hij karakterologisch bij Bayern en de Zuid-Duitsers past. „Dat past als een warme deken”, merkte de trainer gisteren op. „Ik ben zelfbewust, arrogant, eerlijk, innovatief en dominant. Maar ook warm en familiair. Daar herken ik mijn eigen persoonlijkheid in. En daarom pas ik hier zo goed. Ik zal mijn spelers snel mijn filosofie bijbrengen. Het is alleen jammer dat we zo’n korte voorbereidingstijd hebben.”

Plus: der Einkaufsbummel ist vielleicht noch nicht zu Ende... Bayern investeerde al dik 50 miljoen euro in de nieuwe ploeg. Bij een verkoop van de Franse sterspeler Franck Ribery wordt het geld weer geïnvesteerd. Uli Hoeness: „Wij hebben Real gevraagd of ze het spel monopoly kenden. Wij verkopen de Kalverstraat met vier hotels niet. Behalve als je in nood bent.” Van Gaal: „Ik wil altijd de beste spelers houden. Maar er komt ook nog het verhaal bij van het Ganzheitliche Prinzip.” Het was zijn stokpaardje in Holland, de totale mens, beïnvloed door zijn omgeving. Van Gaal: „Dat komt dus nicht aus der Luft fallen...”

Doelstelling van Van Gaal, nadrukkelijk mét heel Bayern, is: „Meestrijden om de titel en de beker, het halen van de laatste acht in de Champions League. En misschien, aan het einde van de periodeVan Gaal, luidt de doelstelling om de Champions League te winnen. Wij kunnen het winnen, maar dan moet je een team vormen. Waarbij Barcelona ons voorbeeld moet zijn. Daar hebben we tijd voor nodig. Ik wil altijd geschiedenis schrijven. Dat heb ik, buiten het nationale team, altijd in elke functie bij al mijn clubs gedaan”, pakte de Nederlander zijn gehoor ouderwets in.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland

Bericht door peter » do jul 02, 2009 8:37 am

Zal Louis van Gaal de tijd krijgen om een CL waardig team te smeden?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Duitsland

Bericht door InnerHarbour » do jul 02, 2009 1:14 pm

Oke, het spel is op de wagen. :smallgrin.gif:
Ribéry loopt weg bij training BayernDoor MARCEL VAN DER KRAAN

MÜNCHEN - Trainer Louis van Gaal heeft binnen twee etmalen zijn eerste probleem bij Bayern München al te pakken. Donderdagmorgen liep sterspeler Franck Ribéry weg van de training.

Hoewel Van Gaal de Franse aanvaller tot twee keer toe bewoog te blijven - de trainer greep Ribéry zelfs een keer bij zijn bovenarm - was hij niet te vermurwen.

Ribéry wekte de indruk zijn laatste training bij Bayern te hebben afgewerkt. Hij flirt al weken met Real Madrid. In de Franse sportkrant L'Equipe liet Ribéry optekenen dat hij zo snel mogelijk wil verkassen naar de Spaanse club.

Na de training beweertde Ribéry dat hij stopte vanwege een blaar op zijn voet. Woensdag bij de eerste training van van Gaal deed hij kort na het begin van training al demonstratief zijn schoenen uit.

YNWA

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door Jesse » do jul 02, 2009 1:16 pm

Bron?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Duitsland

Bericht door InnerHarbour » do jul 02, 2009 1:18 pm

YNWA

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » do jul 02, 2009 1:25 pm

Peter schreef:Zal Louis van Gaal de tijd krijgen om een CL waardig team te smeden?
Hangt ook af van zijn prestaties in de competitie. De leiding snapt ook wel dat het team niet CL-waardig is. Maar voor de competitie hebben ze gewoon een zeer goed elftal/spelers.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » do jul 02, 2009 3:21 pm

Onprofessioneel gedrag .. met een schop onder zijn kont Munchen uit trappen ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door LucaS » do jul 02, 2009 3:26 pm

Dat is juist zijn bedoeling
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » do jul 02, 2009 3:28 pm

Voor 60 miljoen zou ik hem wegdoen als ik Bayern was. Koop daar maar 2 toppers voor.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie