Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo dec 17, 2008 3:48 pm

En die 3 op het middenveld.... gaat em niet worden hoor....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do dec 18, 2008 8:49 am

Real Madrid wil van Drenthe en Van der Vaart af

VOETBAL - Rafael van der Vaart en Royston Drenthe mogen komende zomer vertrekken bij hun club Real Madrid.

De twee spelers voldoen niet aan de sportieve eisen van de club. De Spaanse kampioen verkeert in een diepe crisis met 12 punten achterstand in de nationale competitie op koploper Barcelona.

Rafael van der Vaart was beduusd over de berichtgeving in de media. Na de training gisteren zei hij nog van niets te weten.

"Als de club het vertrouwen in mij heeft opgezegd ben ik toch wel de eerste aan wie dit zou worden verteld. Ik speel pas vijf maanden voor Real Madrid en ik geloof dat het te vroeg is om al over mijn vertrek te praten."

Van der Vaart erkent dat hij de laatste maanden niet goed heeft gepresteerd.

"Ik ben goed begonnen, maar de laatste twee maanden gaat het minder. In principe is het mijn eigen schuld, maar het heeft verschillende oorzaken. Ik moet de werkelijkheid onder ogen zien. Ik ga hard trainen om weer beter te worden."

De Madrileense sportkrant AS meldde gisteren als eerste dat Van der Vaart na dit seizoen op de transferlijst komt te staan. De directie van Real zal dit een dezer dagen bekend maken. Volgens het blad lijdt de Nederlandse middenvelder aan overgewicht en mist hij de juiste motivatie.

Van der Vaart kwam afgelopen zomer voor 15 miljoen euro van Hamburger SV naar Madrid. Hij maakte een goede start, maar de laatste tijd zette de net vertrokken trainer Bernd Schuster hem met grote regelmaat op de bank. De opvolger van de Duitser, Juande Ramos lijkt Van der Vaart evenmin nodig te hebben. Die trok deze week met Lassana Diarra deze week nog een extra middenvelder aan.

Sinds de blessure van Ruud van Nistelrooij lijkt het alsof de club van Ramon Calderon in een neerwaartse spiraal is geraakt.

De kritiek op de president en de technische staf nemen toe en steeds vaker is de kritiek te horen dat de Koninklijke 'lijdt aan Hollanditis'. Die term werd ook gebruikt bij Barcelona toen Louis van Gaal negen Nederlanders op het veld had rondlopen.

Ook wordt in Madrid druk gespeculeerd over het vertrek komende zomer van Royston Drenthe. Volgens de sportkrant Marca zou Juventus belangstelling hebben en zijn prijs hebben opgevraagd bij technisch directeur Mijatovic. Volgens de krant past de ex-Feijenoorder niet in het spelsysteem van Real Madrid en haalt hij het niveau van de Madrilenen niet.
www.bndestem.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 20, 2008 9:25 pm

Robben naait weer eens iemand de tweede gele kaart aan, man, wat een misselijk kut ventje is dat toch ..

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » za dec 20, 2008 10:56 pm

Dat wilde ik ook net schrijven. Hij heeft een fluwelen balbehandeling en heeft dat etterige bedrog helemaal niet nodig. Niet te geloven dat de scheidsrechter erin trapt. Die verdediger liet hem nota bene expres lopen, omdat hij al geel had. Robben had zo door kunnen lopen naar de keeper, maar hij had allang besloten om te vallen. Robben vraagt erom om een keer he-le-maal doormidden geschopt te worden. Van mij mag het.

Het besliste de wedstrijd. Op de eerste twintig minuten na was Valencia de betere ploeg, maar met tien man was de achterstand niet in te halen.

Hij was trouwens niet de enige bij Madrid. Wat een kutploeg. Omvallen bij het minste geringste. Een van die mongolen deed net alsof hij bijna gewurgd was.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za dec 20, 2008 11:17 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jan 03, 2009 8:57 pm

debuteren voor Real Madrid

03/01/2009
Real Madrid-coach Juande Ramos heeft voor de hervatting van de Primera División Klaas-Jan Huntelaar opgenomen in de wedstrijdselectie. Ook Wesley Sneijder kan zondag tegen Villarreal in actie komen.

Huntelaar kwam met een enkelblessure naar Madrid. De Oranje-international, die voor 27 miljoen euro werd overgenomen van Ajax, is hersteld van de fysieke problemen. Daarmee is de weg vrij het debuut van de spits voor De Koninklijke.

Trainer Ramos heeft naast Huntelaar de andere aankoop Lassana Diarra opgenomen in de selectie voor het competitieduel met Villarreal, dat zondag op bezoek gaat in Santiago Bernabéu.

De ziekenboeg van Real Madrid is tijdens de feestdagen flink leeggelopen. Trainer Ramos kan weer een beroep doen op Sergio Ramos, Gabriel Heinze, Pepe. Ook Sneijder heeft zijn hamstringklachten achter zich gelaten. De middenvelder maakt deel uit van de negentienkoppige selectie voor het duel met Villarreal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 04, 2009 8:53 am

Huntelaar voor Real-debuut: „Gewoon lekker voetballen”

Koninklijke koele kikker


MADRID – Noem hem eigenzinnig. Maar onder het grauwe Madrileense wolkendek blijkt KlaasJan Huntelaar (25) bovenal puur. Na de vraag of enkele oud-ploeggenoten van Ajax vandaag zijn debuut tegen Villarreal live zullen meemaken, verschijnt er een grote glimlach op zijn gelaat. „Er komt een mystery guest. Wie? Dat zie je zo”, grapt hij ontspannen. Als hij in zijn hotelkamer aan de Calle Alfredo Marquerie even later Stijn Schaars op zijn schouder slaat, is het mysterie ontrafeld.

Op aandoenlijke wijze onderstrepen de gewezen aanvoerder van Ajax en de captain van AZ in de Spaanse hoofdstad, dat er meer is dan voetbal. De mannetjesputters beconcurreerden elkaar tot een aantal weken geleden in de strijd om het Nederlandse landskampioenschap, maar zijn vooral goede bekenden. „Op het gewonnen EK met Jong Oranje – in Portugal – sliepen Stijn en ik op één kamer en sindsdien hebben we een goed contact. Hij was in Madrid op vakantie en kan zodoende bij mijn debuut zijn.”

Huntelaar heeft zijn draai in de Spaanse metropool in korte tijd gevonden. „Ik heb lekker en goed getraind”, kijkt hij op verzoek terug op zijn eerste week in Realdienst. „Ik mocht voor het eerst in zes weken weer voluit gaan en dat voelde goed.” Van zijn gekwetste enkel heeft hij geen last meer.

Op het trainingscomplex van de Spaanse topclub keek hij zijn ogen uit. „Het was wel grappig. In één klap wist ik hoe de Spanjaarden en Zuid-Amerikanen zich bij Ajax moeten hebben gevoeld. De trainer praatte hier alleen maar Spaans, maar nog snel ook. Ik begreep er niet veel van. Gelukkig konden Wesley, Rafael, Arjen en Royston als tolk fungeren”, profiteerde hij van de aanwezigheid van Sneijder, Van der Vaart, Robben en Drenthe. „Dan vroeg ik: ’drie keer raken, maar wat nog meer?’ Dan hoorde ik in het Nederlands bijvoorbeeld dat we van binnen de middencirkel pas mochten scoren.”

Zwaarwegender dan de taalbarrière, was volgens hem dat Huntelaar de eerste week liet zien dat de aanpassing soepel verliep. „Ik merkte dat het hier vooral één keer raken was, dat het wat sneller ging. Maar je groeit daar vanzelf in mee.

Het voordeel was dat er bij Real zulk goed positiespel wordt gespeeld, dat er altijd een voor de hand liggende, voetballende oplossing is.”

Het gevoel dat hij door de Madrid-spelers echt getest werd, had hij niet. „Het ijs was snel gebroken. Ze kwamen naar me toe, wilden ze me leren kennen en hielp iedereen me.”

Of hij vanmiddag in de basis start, hoort hij pas enkele uren voor de wedstrijd. „Ik heb geen idee. Aan de ene kant denk ik dat ik wel zal spelen, omdat Real nu niet dik in de aanvallers zit. Aan de andere kant ben ik er zo’n tijd uit geweest, dat ik misschien op de bank begin. Ik zie het wel.”

Om niet onbeslagen ten ijs te komen, informeerde hij uitgebreid bij Ruud van Nistelrooy. „Hij zit nu midden in zijn revalidatie, maar ik ben een aantal keren bij hem langs geweest, heb daar gegeten. Zijn vrouw Leontien kan lekker koken. Hij heeft me allerlei tips gegeven, op voetbalgebied en over het leven in Madrid.”

Intussen doet de mediaaandacht hem niet veel. „Natuurlijk zijn er meer journalisten en camera’s. Maar met de druk die de buitenwacht me oplegt, kan ik niet veel. Mensen doen dat naar hún en niet mijn inzichten. Ik ben zelf mijn meest kritische volger, moet gewoon zorgen dat ik presteer. Maar dat moest ik bij De Graafschap, AGOVV, Heerenveen en Ajax ook. Gewoon lekker voetballen, is het belangrijkste, joh. Je kunt alleen functioneren als je plezier hebt in wat je doet.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 04, 2009 4:58 pm

KJH in de basis ....

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 04, 2009 5:01 pm

Ik gun hem wel een hattrick

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jan 04, 2009 5:02 pm

Die prutster gaat natuurlijk nooit scoren in Spanje!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 04, 2009 5:07 pm

Natuurlijk niet, want er zijn veel veel betere spitsen, maar ik gun het hem wel

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo jan 04, 2009 5:29 pm

Wel een gele kaart :hypocrite.gif:

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » zo jan 04, 2009 5:33 pm

Mooie goal van Robben, typische Robben goal.

Wedstrijd live op http://www.atdhe.net/live-tv-1982.html

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 04, 2009 5:36 pm

En? Maakt onze wonderspits al indruk?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo jan 04, 2009 5:38 pm

Tot nu toe doet hij vrij weinig goed, mist toch snelheid/techniek op dit moment. Natuurlijk wel even de tijd geven om zich aan te passen aan de snelheid van het spel daar, bij het begin was het bij Ajax ook niet veel.

PS. mist net een levensgrote kans.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » zo jan 04, 2009 5:41 pm

Begon erg sterk icm Sneijder, legde oa in volle sprint een diepe hoge bal ongeveer dood op de schoen; dat maakte indruk (Afwerking was niet goed trouwens). Laatste kwartier onzichtbaar.

Mist op dit moment een 100% kans. Goed gekeept.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo jan 04, 2009 5:49 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 7:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 04, 2009 6:07 pm

Wat een ontzettend triest schot.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jan 04, 2009 6:37 pm

Waar kijken we?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo jan 04, 2009 6:39 pm

http://www.justin.tv/rambo_es

Het is dat villarreal faalt in de afronding, verdediging Madrid is echt middelmaat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 04, 2009 6:39 pm

Hier kun je kijken: http://www.atdhe.net/live-tv-1982.html


Als die Robben nou eens fit bleef. :eusa_pray.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo jan 04, 2009 6:41 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 7:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 04, 2009 6:42 pm

Benji schreef:http://www.justin.tv/rambo_es

Het is dat villarreal faalt in de afronding, verdediging Madrid is echt middelmaat.
Ramos, Pepe, Cannavaro en Heinze zijn nou niet bepaald koekenbakkers. En Gago en Diarra ook niet.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jan 04, 2009 6:42 pm

Benji en Jöhnk bedankt!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo jan 04, 2009 6:43 pm

Dat kan wel zijn, maar ze laten week in, week uit uit zien in ieder geval als geheel niet solide te zijn.

Plaats reactie