Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di sep 02, 2008 9:25 am

Ik snap dat ook niet van Real inderdaad. Waarom ze gewacht hebben tot Silva definitief doorbrak op het wereldpodium... Zelfde met Vaart...

Jammer dat die club geld teveel heeft... Lastig hoor voor een trainer om daar te moeten werken.. al hoeven we ook geen medelijden te hebben
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di sep 02, 2008 11:41 am

Valencia verwerpt wanhoopsbod van Real Madrid op Villa

Te elfder ure, letterlijk, bood Real Madrid maandagavond 55 miljoen euro op Valencia-spits David Villa (foto, midden), bericht de krant Marca. Valencia hield de poot stijf, zodat Real het seizoen vervolgt met slechts twee spitsen (Raúl en Ruud van Nistelrooy) in wie coach Bernd Schuster vertrouwen heeft.

In de lokale krant Las Provincias bevestigt Valencia-preses Vicente Soriano het wanhoopsoffensief van Real. ‘Voorzitter Ramón Calderón van Real belde me maandag op. Nadat hij zich verontschuldigde om op de laatste dag voor het sluiten van de markt ons in een ongemakkelijke positie te brengen, heb ik hem meegedeeld dat wij geen verkopende club zijn. Villa is ons uithangbord, geld speelt geen rol.’

Villa zette afgelopen week zijn signatuur onder een contract dat hem tot medio 2014 bindt aan Valencia. Om de EK-topscorer te behouden, deed Valencia zelfs een concessie aan het salarisbeleid. Villa verdient de komende jaren 3,3 miljoen euro, anderhalf miljoen euro boven het oude plafond.
www.sportweek.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di sep 02, 2008 12:20 pm

Told you so.

Villa was een gelopen koers. Ik ben totaal niet onder de indruk van het duo Pedja-Calderón en hun onderhandelingskwaliteiten. Ik geloof niet dat Villa de man is die we nodig hebben, maar Florentino had 'm gehaald als hij hem echt wilde hebben. Zelfde geldt voor Ronaldo. Real blaft maar en bijt niet, en dan vervolgens de portomonnee trekken om het geschonden ego af te kopen voor de derde keus. Die 2 rijgen de transferuitglijders werkelijk aan elkaar. Wat een geklungel 2 zomers lang.

Dus ja Real is de verliezer. Niet omdat geen van de aangekondigde super-transfers door is gegaan, maar omdat ze Robinho hebben verkocht omdat ze hem een beetje 'vervelend' vonden. Geld was niet nodig en sportief verkoop je een nog jonge topspeler. Great. Nu hebben we nog 1 aanvaller die de 100 meter binnen 15 seconden kan lopen, en die is er bijna nooit.
Een domme move.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » di sep 02, 2008 1:55 pm

Ik geloof dat verhaal van die Villa eigenlijk helemaal niet. Dan zou je een speler van 50 miljoen kopen en waar zou hij dan spelen? Van Nistelrooij blijft een doelpuntenmachine dus die schuif je niet opzij. Dus dan zou Raúl naar de bank moeten zijn verhuisd? Zo maar? Geloof er echt niets van, want om die speler van 50 miljoen dan maar op de bank te laten zitten is ook weer overdreven. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door Rachid » ma sep 15, 2008 9:13 am

Real won gisteravond met 4-3 cab Numancia, met een heerlijke goal van Van der Vaart:

http://www.youtube.com/watch?v=a41xFnGd ... re=related

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma sep 15, 2008 11:15 am

Als middenvelder ben ik niet overtuigd van VD Vaart, maar als aanvaller is hij wel een klein fenomeen. Soort Puskasje, zonder de versnelling.

Over Puskas gesproken, het 4-2-4 van de jaren '50 herleeft weer. Wat een fantasieopstelling verzint Schuster elke keer weer.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 15, 2008 11:18 am

Hoe past Schuster Vaart vooralsnog in, RGB?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 15, 2008 11:23 am

En hoe gaat hij Sneijder inpassen?

Vd Vaart doet mij altijd denken aan Raul. Meer aanvaller dan middenvelder idd.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » ma sep 15, 2008 11:36 am

Jöhnk schreef:En hoe gaat hij Sneijder inpassen?

Vd Vaart doet mij altijd denken aan Raul. Meer aanvaller dan middenvelder idd.
Grappig, moest ik ook direct aan denken. Helemaal toen hij na die goal zijn trouwring kuste.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma sep 15, 2008 12:23 pm

Raúl, de goede Raúl, is een echte teamspeler. Vd Vaart zijn kwaliteit is toch vooral dat hij iemand is die geniale momenten heeft. Ofschoon ik daarmee niet wil sugereren dat vd Vaart een momentenvoetballer is; die jongen werkt elke wedstrijd kei- en keihard.

Als Sneijder terugkomt zal de opstelling wel helemaal een rommeltje worden. Zal wel ten koste gaan van Higuaín ofzo, iemand die het qua status moet afleggen (terwijl hij de beste Madrileen is dit jaar).

Schuster speelde een soort mix van 4-3-3 en 4-2-3-1 met VD Vaart, Higuaín en Robben achter RVN. In de praktijk leidt het tot een

--------------------RVN------------------------
--------Robben--Higuaín---Vd Vaart------
Marcelo-------------------------------------
-----------------Guti----------------Salgado-
----------------------------------------------
---------------Diarra-----------------------
---------Metzelder ------Pepe-----------



Ik weet het niet, vooralsnog valt op dat Real defensief pijnlijk zwak is en de spelers elkaar verdringen voor de goal. En ik blijf vinden dat snelheid een zwak punt is. Als Robben straks weer uitvalt dan hangt het allemaal weer van Higuaín af om een sprintje te trekken.

Ik had liever Robinho gehouden, eerlijk gezegd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 15, 2008 12:25 pm

Hoe zou jouw opstelling eruit zien als iedereen fit is?

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma sep 15, 2008 12:50 pm

Hehe, ik was er al bang voor. Het is mijn selectie niet, maar ik zou denken aan zoiets


---------------RvN----------
--Robben----Sneijder---Higuaín
--------Gago------Diarra-------
Heinze---Pepe--Cana---Ramos

De luxe van Ramos maakt dat ik het wel zou aandurven met een spits op rechts. Daarnaast moet Real gaan bouwen op nieuwe, hongerige mensen. Geen Guti, Geen Raúl.

Op den duur Higuaín in de spits en vd Vaart erachter.
En dan veel speeltijd voor De la Red graag.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di sep 16, 2008 12:11 am

Het is ook lastig hoor voor zo een Schuster, zoveel dezelfde spelers...

Maar geen VDV? Ik zou hem altijd opstellen.

Wat vindt je verder van Higuain RGB? Je noemt hem de beste Madrileen dit jaar maar komt dat omdat je hem zo goed vindt of de rest zo slecht?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo sep 24, 2008 10:22 pm

Vaart met een hattrick voor Real Madrid tegen Colin's Gijon. Wedstrijd is nog bezig (6-1 inmiddels).
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do sep 25, 2008 1:00 am

Eindstand 7-1...

Barca 2-0 voor, raken van streek als de tegenstander een beetje druk zet... Dit Barca breekt nog geen potten. Zal tegen krachtteams als Chelsea in de problemen komen.

Keita moet lekker thuisblijven, prutser, past niet bij Barca.. Zeker niet als Toure ook nog opgesteld wordt. Samen is het niks..

En Abidal........tja... toen ik zei dat Gio een betere back was werd ik uitgelachen maar hij blijft aanprutsen hoor!!!!!!! Echt slecht!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do sep 25, 2008 8:48 am

VDV deed gisteren een Madjer. Die heeft zijn draai gevonden. Robben trouwens ook.

Ik heb Barca niet gezien, maar ik dacht dat het daar juist wel begon te lopen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do sep 25, 2008 9:33 am

Eerste helft wel, tweede helft stond de achterhoede als vanouds weer te schutteren ...

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do sep 25, 2008 12:18 pm

Real Ajax schreef:VDV deed gisteren een Madjer.

??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do sep 25, 2008 12:19 pm

Mr.Ajax kent de klassiekers niet?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do sep 25, 2008 12:22 pm

Die hakballetje?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do sep 25, 2008 12:27 pm

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do sep 25, 2008 1:05 pm

Real Ajax schreef:VDV deed gisteren een Madjer. Die heeft zijn draai gevonden. Robben trouwens ook.
Wat is die Robben toch goed. Mits fit (komt niet al te vaak voor) en in vorm simpelweg niet af te stoppen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr sep 26, 2008 10:22 am

Rafael Van der Vaart: de ‘andere Rafa’
Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - De supporters van Real Madrid wisten vóór dit seizoen niet heel erg veel van Rafael van der Vaart, de enige aankoop van de zomer. Hij was een aanvallende middenvelder van Ajax en daarna HSV, beide geen Europese topclub, en heeft een opa en oma in Zuid-Spanje.
AfbeeldingMet een subliem hakballetje verschalkt Rafael van der Vaart de keeper van Sporting Gijon. FOTO REUTERS
Dat was het zo’n beetje, al kwam daar op de dag van de presentatie ook nog de beeldschone echtgenote bij.

Na nog geen twee maanden van oefen- en serieuze wedstrijden vragen die supporters zich af waarom zij zo weinig van die vijfde Nederlander van de Koninklijke wisten. Een stuk goedkoper dan Sneijder en Robben en ongeveer even duur als Drenthe, konden ze nauwelijks verwachten dat hij één van de grote uitblinkers van de seizoenstart zou worden.

Gisteren, uren na de 7-1 thuisoverwinning op hekkensluiter Sporting Gijon, had iedereen rond Real het over twee dingen: de wederopstanding van Raúl, die twee keer scoorde, maar vooral de wonderschone hattrick van Van der Vaart, die in alle rapporten van de sportkranten verreweg de hoogste cijfers kreeg.

Vooral zijn tweede doelpunt ‘mag ingelijst worden’, aldus Marca. Op een passje van De la Red vanaf de achterlijn liet de Heemskerker, op de punt van het doelgebied, de bal achter zijn standbeen doorrollen om met een subliem hakje met links de doelman te verschalken. ,,Het stadion geniet van de ‘andere’ Rafa,’’ schreef de krant, doelend op het nieuwe fenomeen na Rafa Nadal, een verklaard Real-supporter.

,,Real dacht een aanvallende middenvelder gekocht te hebben, maar Van der Vaart excelleerde op de plaats waar hij als pupil al speelde, in de spits,’’ schreef El País. Een plaats in de spits die woensdag, in werkelijkheid, was ingeruimd voor Raúl. De aanvoerder is opnieuw onderwerp van discussie, zou al een beetje versleten zijn, maar kreeg de voorkeur boven Ruud van Nistelrooy, die het doelpuntenfestijn vanaf de bank moest aanschouwen.

Alle kranten waren het er over eens dat het Van der Vaart was die Real op sleeptouw nam en naar de hoge zege leidde op een arm Sporting dat vier dagen eerder al met 6-1 van FC Barcelona had verloren. De Oranje-international had ook nog een assist over voor Robben, die zo eveneens een doelpuntje meepikte.

Bij de uitlooptraining gisteren was Van der Vaart de gevierde man. Bovendien kon hij met blijdschap zijn kompaan Wesley Sneijder begroeten, die herstellend van zijn knieblessure voor het eerst weer met de groep kon meetrainen.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 27, 2008 10:30 pm

Zo het gaat redelijk los bij Espanyol tegen Barca!

Vuurwerk, relletjes, hekken omver.. wedstrijd gestaakt... de hele mikmak

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 27, 2008 10:32 pm

Valt wel mee ..

Plaats reactie