Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jun 20, 2008 7:03 pm

Roma heeft de ontbrekende transferrechten gekocht van Vucinic. Ben er erg blij mee!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 20, 2008 7:05 pm

Vucinic! :worshippy.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr jun 20, 2008 7:18 pm

Peter schreef:Roma heeft de ontbrekende transferrechten gekocht van Vucinic. Ben er erg blij mee!
Van wie waren die dan nog?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jun 20, 2008 7:19 pm

Gewoon nog van Lecce.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jun 21, 2008 10:50 am

De Italiaanse kranten maken overuren om de geruchten over potentiële nieuwe aanwinsten voor Inter neer te pennen.
Lampard, Quaresma, Mancini, Di Tacchio en Deco worden vandaag genoemd als mogelijke nieuwe spelers voor Inter.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jun 21, 2008 11:12 am

Il Romanista meldt dat Roma ook interesse heeft in Kewell. Die is bijkans nog slechter dan die Riise, zeg! Optorren met die vent!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jun 21, 2008 11:13 am

Blijf eens lekker weg bij Roma, pseudovoetballers!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jun 23, 2008 9:51 pm

Schweini wordt gelinkt aan Milan door L'Equipe. Toen zijn zaakwaarnemer gevraagd werd of hij ook naar Milan zou vertrekken antwoorde deze 'het is nog veel te vroeg om daar over te praten'. Nou, dat zou dus zo maar eens doorgang kunnen vinden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 23, 2008 9:54 pm

Schweini is natuurlijk geen absolute top, maar voor Milan is het wel een versterking, lijkt mij. Daar kunnen ze wel wat creativiteit aan de zijkant gebruiken.

Wel benieuwd of Kaka hem dan ook de bal zal gunnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jun 24, 2008 7:35 am

Gezien hun recente prestaties kunnen ze bij Milan beter gaan voor echte top.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di jun 24, 2008 8:43 am

Yup, volgens mij heeft Varkensklimmer ook geen denderend seizoen gedraaid dit seizoen net als die andere ster van de Duitsers Podolski.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jun 24, 2008 9:35 pm

Acquafresca wordt volgend jaar weer uitgeleend aan Cagliari en gaat dus geen transfer maken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jun 26, 2008 12:30 pm

Voor de liefhebber van smeuïge geruchten zal ik even een mooie bijdrage leveren voor vandaag, aangezien de roze sportkrant pagina's kan vullen over de mercato. Ik maak even een opdeling tussen de Serie en de Squadra.

Serie A:
Lampard naar Inter is een kwestie van tijd en daarnaast zou de rechtsbuiten positie nog ingevuld moeten worden door Mancini of Quaresma. Eén van die twee gaat het worden. Verder keert Adriano terug en wil hij strijden voor een basisplek. Verder zou het dit jaar wel eens de doorbraak kunen worden voor Balotelli. Onthoud die naam, zou ik zeggen. Volgend jaar zal hij zich naturaliseren tot Italiaan, aangezien hij de zoon is van 2 Ghanese immigranten. Maar later meer over het naturaliseren.
Juventus daarentegen mikt op andere spelers. Zo wordt Stankovic nadrukkelijk gelinkt aan de oude dame en is het ook nog steeds niet rond met Xabi.
De Laurentis, Napoli dus, geeft aan ook nog niet klaar te zijn voor volgend seizoen. Denis, Maggio en Reinaudi zijn reeds binnen, maar men wil eigenlijk nog een klapper maken.

Squadra Azzurra:
Volgende week maandag of dinsdag is het exit voor Donadoni en zal Lippi weer terugkeren. In de krant van gisteren stond er al een mogelijk selectiebeleid van de toekomst en daarin valt op dat men vooral veel voetballers wil laten naturaliseren. Amauri, Taddei, Santacroce en Balotelli bijvoorbeeld. En verder? Nou, men wil de boel dus echt grondig renoveren daar. Montolivo, Giovinco en Rossi zouden er bijvoorbeeld bij moeten komen. Last but not least is men nog steeds niet uitgepraat over Totti. Zou hij dan misschien toch nog....

Edit: Donadoni is al op straat gezet vanmiddag.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » do jun 26, 2008 7:43 pm

Peter schreef:Acquafresca wordt volgend jaar weer uitgeleend aan Cagliari en gaat dus geen transfer maken.
Hij is nu officieel gekocht door Inter, las ik. Althans, ze hebben de volle 100% van de eigendomsrechten. Wordt hij nu alsnog verhuurd aan Cagliari? Talentvolle spitsen heeft Inter tot zijn beschikking.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jun 26, 2008 9:10 pm

Inderdaad. Alle rechten voor Inter en verhuren aan Cagliari (voor 99% zeker).

Lippi gaat verjongen dus. Dat wordt mooi, want Italie heeft veel moois rondlopen.

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door Rachid » do jun 26, 2008 9:22 pm

Lippi voorganger én nu ook opvolger Donadoni
26/06/2008 19:50

Op de dag van het afscheid van Roberto Donadoni heeft de Italiaanse bond ook meteen diens opvolger bekend gemaakt: diens voorganger Marcello Lippi.

'Ik ben echt heel erg blij', was het commentaar van Lippi op zijn terugkeer als bondscoach van Italië. 'En ik ben ook op en top gemotiveerd.' De zestigjarige coach zal naast plaatsing voor het WK in 2010 de opdracht krijgen het Italiaanse team te verjongen.

Lippi was van 2004 tot en met 2006 al verantwoordelijk geweest voor de Squadra Azzurra. Met een wereldtitel zwaaide hij af om na een sabbatical niet meer aan een nieuwe klus te beginnen. Op 1 juli wordt hij gepresenteerd als nieuwe bondscoach. De Italiaanse bond heeft de sterke geruchten bevestigd.

Na het behalen van de wereldtitel in 2006 gaf Lippi het stokje over aan Donadoni. Maar die kon niet aan de verwachtingen voldoen. De uitschakeling in de kwartfinale van het EK door Spanje kostte de oud-international zijn baan.
http://www.vi.nl/NieuwsItem/LippiVoorga ... nadoni.htm

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 10:11 pm

Goh, wat een verrassing. :smallgrin.gif:

DD heeft natuurlijk gefaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jun 28, 2008 8:23 pm

Mauro Zarate naar Lazio. Een goede speler meen ik mij te herinneren van de mensen die hem kennen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 28, 2008 8:29 pm

Uitstekende aankoop. Lazio is verder bezig met Augusto Fernández (zie avatar) en als alles nu eindelijk goed gaat komt ook Carrizo eindelijk over van River Plate.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jun 28, 2008 8:31 pm

Goede zaak. Hoe sterker de Serie A wordt, hoe beter. Heb ook echt het idee dat de Italiaanse clubs met beleid een team aan het bouwen zijn en dat is wel eens anders geweest.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za jun 28, 2008 9:13 pm

Is Mauro al zeker dan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jun 30, 2008 3:09 pm

Zo goed als, maar dat zegt niet alles.

Vieri gaat alsnog naar Atalanta, in plaats van Hull. Hij heeft voor een jaartje getekend, al zijn de tifosi van Atalanta pertinent tegen zijn komst.

Danielle de Rossi heeft net zijn contract verlengd tot 2012. :onfire.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 03, 2008 11:21 am

Stop de homofobie in het voetbal

Door RENATE VERHOOFSTAD

[COLUMN] Als het aan sportjournalist en schrijfster Renate Verhoofstad ligt wordt de homofobie in het voetbal zo snel mogelijk afgeschaft. Vooral in Italië. Lees haar volledige column uit AD Sportwereld Pro hieronder.

Luca Toni is homo. Althans, volgens de fans van het Nederlands elftal. Die raakten er maar niet over uitgezongen tijdens Italië tegen Nederland. Ontelbare filmpjes op YouTube. En maar brullen met zijn allen: Luca Toni is hooooomo, Luca Toni is hooooomo! Nu weet ik niet of dat ook klopt. De boomlange aanvaller heeft meer weg van een échte Italian stallion, vind ik, en is al jaren verloofd met fotomodel Marta Cecchetto.

Nou zegt dat laatste niets. De Spanjaard Guti van Real Madrid is vader van twee kinderen, maar werd ooit hevig zoenend met een man gefotografeerd. Andrei Shevchenko is ook getrouwd, heeft kinderen, maar schijnt toch de perschef van AC Milan wel eens voor een intiem afspraakje te hebben gevraagd. Tijdens het WK van 1982 deden hardnekkige geruchten de ronde over een pikante liaison tussen back Antonio Cabrini en spits Paolo Rossi. Als we de roddels moesten geloven waren de twee in Spanje meer dan zomaar kamergenoten.

Italië sprak er schande van, totdat de Azzurri de wereldtitel wonnen. Vijfentwintig jaar later ligt de affaire tussen Bel’Antonio en Pablito Rossi nog steeds gevoelig. Dat bleek toen ik eens belde met de chef voetbal van de Gazzetta dello Sport om te informeren wat daar nou van waar was, of bondscoach Enzo Bearzot misschien daarom tot een persboycot had besloten hoe de media daar mee om ging en of die hele affaire nog had bijgedragen tot het succes in Spanje, zoals het omkoopschandaal Calciopoli in 2006 een stimulerend effect had op de Squadra Azzurra. Ik kon de zin amper afmaken; tuut-tuut-tuut.

Later ging het in de media wel eens over Gianluca Vialli, die tijdens zijn periode bij Sampdoria regelmatig in de gayscene werd gesignaleerd. De spits pikte wel eens een knap matroosje op in de haven van Genua. Zeiden ze.

Ze zeggen zoveel. Het zijn smakelijke verhalen natuurlijk, maar het blijven geruchten. Dat komt omdat de voetbalwereld nog niet klaar is voor de waarheid, zegt Franco Grillini, voorzitter van de Italiaanse belangenvereniging voor homo’s en lesbiennes. ,,In elke sector is gemiddeld genomen 5 tot 10 procent van de mannen gay, dus in de Serie A lopen vermoedelijk twintig homo’s rond,’’ aldus Grillini.

Hij kent ze ook wel, maar namen noemt hij niet. Grillini: ,,Ze zijn allemaal keurig getrouwd, kinderen, alles erop en eraan. Het is om de aandacht af te leiden. Ze zijn soms echt wanhopig.’’ Dat was Justin Fashanu ook, toen hij zich besloot op te knopen aan een dwarsbalk in de garage. De eerste voetballer die openlijk voor zijn homoseksuele geaardheid besloot uit te komen, werd daarna als een melaatse behandeld.

Toen ik tegenover Luca, de barman van stamcafé Stella Polare, over ‘Toni gay’ begon, maakte hij een wegwerpgebaar en zette daarna met tegenzin een cappuccino voor mijn neus. Toni gay. Stel je voor zeg. Iemand een finocchio (homo) noemen is in het aartsconservatieve Italië een belediging an sich, maar in de über-macho wereld van het voetbal de verwensing der verwensingen.

Ach, wordt het niet eens tijd om homofobie binnen het voetbal af te schaffen? Juist in Italië. De Romeinen hebben het zo’n beetje uitgevonden. Die gingen in het badhuis regelmatig met de buurman van bil. Daar was niets geks aan. Keizer Nero trad in het huwelijk met een man en Hadriano verloor zijn hart aan Antinoüs, een Griekse tiener.

Conservatieve voetbalfans kunnen een voorbeeld nemen aan de progressieve Romeinen. In het oude Rome kon de slaaf tenminste nog op een beetje herenliefde rekenen, alvorens door de pater familias voor een gladiatorengevecht de arena van het Colosseum te worden ingestuurd, om uiteindelijk door een hongerige leeuw te worden verscheurd.
AD
Het stinkt aan alle kanten!

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06
Berichten: 751
Lid geworden op: do aug 26, 2004 5:30 pm

Bericht door michaelajaxfan » do jul 03, 2008 12:07 pm

Tja, dat lijkt me een beetje een onhaalbaar doel. Ik denk dat homo's in het voetbal dat nooit publiekelijk zullen 'bekennen', omdat ze vrezen dat de gevolgen te groot zijn... En ik denk dat ze gelijk hebben, want de meesten - en eerlijk gezegd hoor ik bij die groep - zullen toch niet graag een homo in de kleedkamer hebben.
Laatst gewijzigd door michaelajaxfan op do jul 03, 2008 12:36 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 03, 2008 12:19 pm

Wie weet heb je die wel. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie