Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za sep 29, 2007 3:23 pm

Bayern staat in de rust met 1-0 voor, door een intikkertje van Toni op aangeven van Klose.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 29, 2007 6:59 pm

Voetske schreef:Nou die grens mag ook wel eens naar Hans A. toe ..
Yup. Was een erg leuke wedstrijd trouwens, vooral in de eerste helft. Het ging op en neer, ze lieten elkaar voetballen en het regende kansen. In de 2e helft ging het tempo wat omlaag en waren er meer duels. Maar al met al een erg leuke pot om te bekijken.

Die Toni is een fenomeen. Doet amper mee aan het spel, z'n balaanname is matig, hij is niet echt snel en allesbehalve een technicus, maar hij weet zich altijd vrij te spelen en een kans is een goal.

Schalke is de enige ploeg die nog een beetje in het spoor blijft, HSV laat teveel punten liggen en de rest is al weg eigenlijk. VFB verliest in Rostock, tja. Bayern is niet oppermachtig, dat zag je vandaag, maar met zoveel individuele klasse worden ze wel kampioen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 29, 2007 7:33 pm

wimpey schreef:
Voetske schreef:Nou die grens mag ook wel eens naar Hans A. toe ..
Yup. Was een erg leuke wedstrijd trouwens, vooral in de eerste helft. Het ging op en neer, ze lieten elkaar voetballen en het regende kansen. In de 2e helft ging het tempo wat omlaag en waren er meer duels. Maar al met al een erg leuke pot om te bekijken.

Die Toni is een fenomeen. Doet amper mee aan het spel, z'n balaanname is matig, hij is niet echt snel en allesbehalve een technicus, maar hij weet zich altijd vrij te spelen en een kans is een goal.

Schalke is de enige ploeg die nog een beetje in het spoor blijft, HSV laat teveel punten liggen en de rest is al weg eigenlijk. VFB verliest in Rostock, tja. Bayern is niet oppermachtig, dat zag je vandaag, maar met zoveel individuele klasse worden ze wel kampioen.
Vond het wel typisch, B. maakt 0 - 1 en daar na weet je niet of dat ze nu die voorsprong aan het verdedigen danwel toch de aanval aan het zoeken zijn.Het hangt er altijd zo'n beetje tussen in.Al krijg je natuurlijk daar door net zo gemakkelijk de 2e om de oren.

Inderdaad, Toni, je zag hem ademen alsof het Urzaiz was.Tis niet mijn spits.Statisch, non-technicus, beetje lomp.Maarja zijn doelpunten tellen natuurlijk wel.

Had de TV te laat aangezet ... wat was er met Kahn, gepasseerd ?.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 29, 2007 7:48 pm

Voetske schreef: Inderdaad, Toni, je zag hem ademen alsof het Urzaiz was.Tis niet mijn spits.Statisch, non-technicus, beetje lomp.Maarja zijn doelpunten tellen natuurlijk wel.
Het ziet er inderdaad niet uit. Hij doet weinig, maar als je ziet hoe ie steeds ruimte voor zichzelf weet te vinden: knap.
Had de TV te laat aangezet ... wat was er met Kahn, gepasseerd ?.
Nee, elleboogblessure. Die Rensing is nu al een prima keeper, hij wordt Kahn's opvolger.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Schalke '04

Bericht door Kilroy » zo sep 30, 2007 12:44 am

Leuke wedstrijd van Schalke. Christian Pender liet zien hoe men spitsen dient te bedienen. Prachtig. Die 24-jarige centrale verdediger, Heiko Westerman heet hij geloof ik, hebben ze toch maar netjes van Bielefeld for minder dan 3 mln gekocht.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Schalke '04

Bericht door wimpey » zo sep 30, 2007 11:15 am

Kilroy schreef:Leuke wedstrijd van Schalke. Christian Pender liet zien hoe men spitsen dient te bedienen. Prachtig. Die 24-jarige centrale verdediger, Heiko Westerman heet hij geloof ik, hebben ze toch maar netjes van Bielefeld for minder dan 3 mln gekocht.
Pander is een toppertje, ja. Die gast heeft een werkelijk prachtige trap, iedere stilstaande situatie is een wapen bij Schalke, want Pander legt de bal neer waar ie 'm hebben wil. En koppers als Kuranyi, Bordon en Krstajic doen er hun voordeel mee.

Real Madrid wilde Pander afgelopen zomer halen, maar hij zei 'nee'. Is lang geblesserd geweest en vond het daarom moreel niet okay om Schalke nu al te verlaten. Goede jongen dus.

En de naam Westermann zal de oplettende AT'er bekend voorkomen. Ene wimpey liet diens naam al eens vallen toen ie nog een nobody bij Bielefeld was. :hypocrite.gif:

Ze zouden bij Ajax eens naar me moeten luisteren: :hypocrite.gif:

Rolfes, Friederich, Westermann, Streit. Die waren voor een appel en een ei te halen geweest. Stuk voor stuk jongens die nu in - of op de drempel van de Duitse ploeg staan. Komen stuk voor stuk uit de 2e BL, waar ook dit seizoen weer veel talent rondloopt. Wedden dat niet een daarvan in Ajax' boekje staat! Ze nemen liever een aftandse, peperdure Spanjaard of een bij een Nederlandse topclub geflopte speler. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo sep 30, 2007 11:39 am

Ajax scout überhaupt niet in Duitsland zo heb ik het idee.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo sep 30, 2007 11:57 am

Peter schreef:Ajax scout überhaupt niet in Duitsland zo heb ik het idee.
Dat lijkt me niet nee. En in Zwitserland ook niet. En da's dom, want ook in Zwitserland lopen veel goede spelers rond die voor een prikkie te krijgen zijn.

Chivu zal een van de laatste relatief onbekende talenten zijn geweest die voor een relatief laag bedrag naar Ajax werd gehaald en een topper bleek te zijn. Ajax loopt mijlenver achter wat dat betreft, hetgeen zich uit in de prestaties en het voetbal. Een van de eerste voorwaarden om de zaak ooit weer op de rails te krijgen, is de scouting te verbeteren. Ik had goede hoop toen die Van Der Zee werd aangetrokken, maar dan nóg komt Ajax met Spanjolen op retour en meer van dat soort klungelaankopen aankakken. Snap ik echt niet, enorm slechte bedrijfsvoering.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 30, 2007 8:35 pm

wimpey schreef:Die Toni is een fenomeen. Doet amper mee aan het spel, z'n balaanname is matig, hij is niet echt snel en allesbehalve een technicus, maar hij weet zich altijd vrij te spelen en een kans is een goal.
Toni is lang niet zo lomp en heel wat fijnbesnaarder dan hij krediet voor krijgt. Het ziet er niet altijd even geweldig uit, maar hij houdt die bal fantastisch bij zich, waardoor de samenwerking met Ribéry van begin af aan goed verliep. Als het nu ook nog gaat klikken met de onzelfzuchtig spelende Klose, valt dat kleine beetje concurrentie ook wel te verwaarlozen. Het is alleen te hopen voor Bayern dat Hitzfeld Altintop blijft opstellen en Schweini of Lothar op de bank laat.
wimpey schreef:Schalke is de enige ploeg die nog een beetje in het spoor blijft, HSV laat teveel punten liggen en de rest is al weg eigenlijk. VFB verliest in Rostock, tja. Bayern is niet oppermachtig, dat zag je vandaag, maar met zoveel individuele klasse worden ze wel kampioen.
You heard it here first! :hypocrite.gif: Bayern wint veel wedstrijden met speels gemak en zorgt dat het niet van de grote jongens verliest.

Werder Bremen maakte dit weekend overigens met 8-1 gehakt van Arminia Bielefeld. Diego blonk vooral bij standaardsituaties uit tot de grote man, iets dat in combinatie met Werder-Air (met onder andere Mertesacker, Naldo, Almeida en Sanogo -die inderdaad goed rendeert) een garantie is voor doelpunten. Markus Rosenberg en oud-Twente speler Niemeyere tekenden ook allebei nog voor een treffer.


Overige uitslagen:

Hansa Rostock-Stuttgart 2-1
Schalke-Hertha 1-0

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » zo sep 30, 2007 9:14 pm

Peter schreef:Ajax scout überhaupt niet in Duitsland zo heb ik het idee.
Gelukkig niet. Ik mot geen mof in Ajaxshirt.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » ma okt 01, 2007 12:19 am

Rembrandt III schreef:
Peter schreef:Ajax scout überhaupt niet in Duitsland zo heb ik het idee.
Gelukkig niet. Ik mot geen mof in Ajaxshirt.
Grapje, hoop ik. Anders moeten we Horst Blankenburg and Arno Steffenhagen maar uit de jaarboeken schrappen om Rembrandt rustig te houden.

Volkomen met Wimpey eens, maar luisteren zullen ze toch niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 09, 2007 1:30 pm

Thomas schreef:Eens. Nu ben ik misschien niet geheel objectief, omdat ik gecharmeerd ben van Altintop en Schweinsteiger ietwat overschat vind, maar een switch aan de rechterflank met Schweini eruit voor Altintop zou wonderen doen.
Thomas schreef:Het is alleen te hopen voor Bayern dat Hitzfeld Altintop blijft opstellen en Schweini of Lothar op de bank laat.
Hitzfeld heeft blijkbaar naar me geluisterd, want Altintop staat er de laatste weken in. De ene keer ten koste van Schweinsteiger, dan weer ten koste van Van Bommel. Bayern oogt wat mij betreft beter in balans, wint simpel en swingt soms ook nog bij vlagen zoals tegen Nürnberg. Inmiddels staat Bayern al vijf punten los van nummer twee Karlsruher en heeft het een doelsaldo van 25 voor en 3 tegen. Klose en Toni hebben er elk al acht in liggen. Ja, dat Bayern gaat het vast nog heel zwaar krijgen, dit seizoen. :hypocrite.gif:

Duisburg-Werder Bremen 1-3
Schalke-Karlsruher 0-2
Bayern-Nürnberg 3-0
Van der Vaarts treffer op assist van Nigel de Jong, in de met 0-1 gewonnen uitwedstrijd tegen Bielefeld

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 21, 2007 12:25 pm

Bayer Leverkusen 2 - 2 Borussia Dortmund (2x Petric)

Bochum 1 - 2 Bayern Munich

Hamburger SV 4 - 1 Stuttgart (1x Mathijsen)

Hansa Rostock 1 - 1 Schalke

Nurnberg 5 - 1 Eintracht Frankfurt (1x Charisteas)

Werder Bremen 3 - 2 Hertha BSC (1x Rosenberg)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 03, 2007 5:08 pm

Vraag aan Wimpey: hoe doet Blaszczykowski het bij Dortmund?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 03, 2007 5:23 pm

Bayern verspeelt punten. Nice.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma nov 05, 2007 3:41 pm

Thomas schreef:Vraag aan Wimpey: hoe doet Blaszczykowski het bij Dortmund?
Mwah. Erg gehypt.

Petric is natuurlijk een veel betere aankoop. :hypocrite.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 05, 2007 3:46 pm

Ok. Ik vroeg het omdat Dortmund naar het schijnt Blaszczykowski heeft verkozen boven Medina.

Nomineer eens wat Bundesliga-spelers, Wimpey!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 10, 2007 4:22 pm

Gaat lekker met Bayern, 3-0 achter in Stuttgart bij rust.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 6:59 pm

Eerst dat 4-2-4 systeem en nu dit. Hitzfeld maakt er een potje van. Hij hanteert al een overdreven roulatiesysteem en als Bayern dan ook nog eens anderhalve dag krijgt tussen een UEFA cup-duel en een competitiewedstrijd (wat natuurlijk te belachelijk voor woorden is) gaat ie het helemaal omgooien. Na dertien speelrondes kunnen we ook wel concluderen dat Kahn afgelopen zomer beter had kunnen stoppen en dat het goed nieuws is dat Lucio waarschijnlijk een paar wedstrijden geschorst wordt. Schweinsteiger had er overigens ook af gemoeten na een smerige overtreding op Cacau.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 10, 2007 7:41 pm

Goed nieuws? Bayern zien stuntelen is toch schitterend? Het is dat er in heel Duitsland geen leukere club is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 7:45 pm

Goed nieuws voor Bayern.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di nov 13, 2007 4:30 pm

Thomas schreef: Schweinsteiger had er overigens ook af gemoeten na een smerige overtreding op Cacau.
Dat was niet Schweini maar Ribery.

Zoals de BL-expert al had voorspeld, wordt het voor Bayern geen makkie. Ribery en Toni bakken er de laatste weken helemaal niets van en Steef's MDM had tegen VFB weer eens z'n bekende momentjes: dat kostte 2 goals.

Die hondekop van een Kahn zat er bij de 1e en 2e naast. Lucio (Bayern's beste dit seizoen) staat er 4 weken naast, het rommelt bij FC Hollywood: het wordt nog een heel leuk seizoen. Bij Bremen is Diego weer volledig op dreef en HSV kan ook zonder VDV winnen.

Verder nog even mezelf op de borst kloppen: Jones voor die Nationalmannschaft geselecteerd (helaas moest ie geblesseerd afhaken) en Streit naar S04 na dit seizoen. Ik vond ze 5 jaar geleden in de BL al toppers in spe. Ik ga scout worden. :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 15, 2007 1:59 pm

Thomas op 23 oktober schreef:Daarnaast hoop ik dat Wimpey, als kenner van het Zwitserse voetbal, mij iets meer zou kunnen vertellen over Yassine Chikhaoui.
Leverkusen schijnt met hem aan de haal te gaan:
'Bayer Leverkusen haalt Tunesische sensatie'
15/11/2007 11:53

Bayer Leverkusen is in een ver gevorderd stadium met het vastleggen van Yassine Chikhaoui. De Tunesiër komt nu nog uit voor FC Zürich.

De Bundesliga-club moet wel de hoofdprijs betalen voor Chikhaoui, die in Zwitserland als een sensatie wordt beschouwd. Afgelopen zomer kwam de allrounder over van Etoile du Sahel Sousse. De international tekende in de Zwitserse stad een vijfjarig contract.

Volgens Kicker houdt dat in dat Bayer zes tot zeven miljoen euro op tafel moet leggen voor de aanvaller. Chikhaoui, die bij zijn huidige club centraal op het middenveld speelt, maakte in de eerste vijftien competitieduels zeven doelpunten. In zijn vaderland werd de 21-jarige speler vorig jaar tot Speler van het Jaar gekozen.

Clubs als Hertha BSC en Bayern München en nog een aantal Europese topclubs zouden volgens Kicker al zijn afgetroefd door Bayer, dat de Noord-Afrikaan per 1 juli 2008 wil contracteren. Overigens maakt zowel Bayer Leverkusen als FC Zürich deel uit van Groep E van het UEFA Cup-toernooi.
vi.nl

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do nov 15, 2007 4:27 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Schweinsteiger had er overigens ook af gemoeten na een smerige overtreding op Cacau.
Dat was niet Schweini maar Ribery.

Zoals de BL-expert al had voorspeld, wordt het voor Bayern geen makkie. Ribery en Toni bakken er de laatste weken helemaal niets van en Steef's MDM had tegen VFB weer eens z'n bekende momentjes: dat kostte 2 goals.

Die hondekop van een Kahn zat er bij de 1e en 2e naast. Lucio (Bayern's beste dit seizoen) staat er 4 weken naast, het rommelt bij FC Hollywood: het wordt nog een heel leuk seizoen. Bij Bremen is Diego weer volledig op dreef en HSV kan ook zonder VDV winnen.

Verder nog even mezelf op de borst kloppen: Jones voor die Nationalmannschaft geselecteerd (helaas moest ie geblesseerd afhaken) en Streit naar S04 na dit seizoen. Ik vond ze 5 jaar geleden in de BL al toppers in spe. Ik ga scout worden. :smallgrin.gif:
Carlos Tevez.......? Maar die Jones kan ik me idd nog herinneren
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 16, 2007 7:33 pm

wimpey schreef:Die hondekop van een Kahn zat er bij de 1e en 2e naast. Lucio (Bayern's beste dit seizoen) staat er 4 weken naast, het rommelt bij FC Hollywood: het wordt nog een heel leuk seizoen. Bij Bremen is Diego weer volledig op dreef en HSV kan ook zonder VDV winnen.
Maakt allemaal niets meer uit. Bayern gaat Breno voor 14 miljoen euro halen. :worshippy.gif::worshippy.gif::worshippy.gif: Ze mogen Elber daar op hun blote knietjes bedanken.

Plaats reactie