Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 09, 2007 10:11 pm

Mwah, de Europese supercup, de UEFA Cup, wellicht de Spaanse beker. Vergeleken met Sevilla heeft AZ nog een hele lange weg te gaan. Voor AZ zal het echter wel makkelijker blijken om bij de top van de nationale competitie te blijven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 09, 2007 10:22 pm

Zo bedoel ik het niet. Natuurlijk is Sevilla sterker dan AZ. Ik bedoel dat Sevilla een outsider was die 'zomaar' de kans had om de traditionele topclubs af te troeven maar faalde.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 09, 2007 10:29 pm

Ok, maar ik vind niet dat je kan spreken van het falen van Sevilla. Die club heeft minder middelen, minder individuele kwaliteit en heeft maar heel eventjes bovenaan gestaan. Real of Barcelona hebben straks veel opzichtiger gefaald.

Daarnaast is deze knotsgekke competitie nog niet afgelopen. :wink.gif:


Bij Valencia zijn de stoppen vandaag overigens doorgeslagen op bezoek bij Levante (4-2). Cañizares, Marchena en Ayala kregen allemaal rood. Riga maakte twee goals voor Levante en miste bij een 1-0 stand ook nog een penalty, waarna Salva de rebound raak schoot. Forlan speelt een tweede seizoenshelft à la Van Nistelrooij en maakt de ene na de andere goal voor Villarreal. Villarreal staat nu in punten gelijk met Real Zaragoza. Atletico Madrid verloor thuis met 2-3 van degradatiekandidaat Celta de Vigo en volgt op twee punten.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo jun 10, 2007 2:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za jun 09, 2007 10:30 pm

Wie is er momenteel topscorer in de PD?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 09, 2007 10:32 pm

Señor Van Nistelrooij met 25 doelpunten. Het stikt dit seizoen van de topschutters in Spanje. En dan beleven jongens als Eto'o, Villa, Morientes en Torres nog niet eens een topjaar (qua productie).


@ RGB: El mano de Dios no era suficiente. :wink.gif:

Het was natuurlijk wel zuur geweest als zo'n goal tijdens het slot van de competitie beslissend was gebleken, maar ik vind het wel ironisch dat Messi nu twee fotocopy-doelpunten (ok ok, vooral die tegen Getafe dan) heeft gemaakt van de beroemdste treffers van Diego.

Gezien de reacties van de Madrilenen moet ik je volgens mij alvast feliciteren met het kampioenschap. Bij deze dan. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo jun 10, 2007 2:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo jun 10, 2007 12:19 am

De Milito broers zijn inderdaad geweldenaars. Real gaat het flikken: Hopelijk wint Valencia volgend jaar weer eens de titel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 10, 2007 8:36 am

Thomas schreef:Ok, maar ik vind niet dat je kan spreken van het falen van Sevilla. Die club heeft minder middelen, minder individuele kwaliteit en heeft maar heel eventjes bovenaan gestaan. Real of Barcelona hebben straks veel opzichtiger gefaald.
Ik zeg alleen dat ook in Spanje de outsider op het beslissende moment blokkeerde.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Robbins
Berichten: 407
Lid geworden op: ma mei 28, 2007 11:57 am

Bericht door Robbins » zo jun 10, 2007 8:51 am

Nog 1 wedstrijd wachten, in Nederland wist iedereen het ook zeker: AZ werd kampioen en psv had het kampioenschap vergeven.

Het liep iets anders.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 10, 2007 9:19 am

Misschien moeten we HtC naar zijn voorspelling vragen. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 10, 2007 10:28 am

Heerlijk dit, Barca laatste minuut nog 1 tegen en Real er nog 1 maken.

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jun 10, 2007 11:24 am

Waarom haat je Barcelona zo, BZ?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo jun 10, 2007 12:37 pm

Mr. Ajax schreef:Waarom haat je Barcelona zo, BZ?
Ik heb er ook een hekel aan. Arrogante nep-Catalaanse politieke kutclub.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » zo jun 10, 2007 2:07 pm

generaal schreef:
Mr. Ajax schreef:Waarom haat je Barcelona zo, BZ?
Ik heb er ook een hekel aan. Arrogante nep-Catalaanse politieke kutclub.
:drecul.gif:

Hoezo nep-Catalaans?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 10, 2007 2:15 pm

generaal schreef:Ik heb er ook een hekel aan. Arrogante nep-Catalaanse politieke kutclub.
Idem, om dezelfde redenen. + het gegeven dat die club teert op Ajax' clubiconen.

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jun 10, 2007 2:16 pm

Hoezo nep-Catalaans dan?? En dat het teert op onze clubiconen moeten we alleen maar leuk vinden :headbang.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 10, 2007 2:44 pm

Juist niet, laat ze met hun poten van onze spelers afblijven.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 10, 2007 3:16 pm

Onze spelers vertrekken toch wel. Dat heeft niets met Barcelona te maken. Of is iedereen al vergeten dat onze geweldige Van Gaal al onze spelers meenam?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 10, 2007 3:25 pm

Dat Cruijff, Van Gaal, Michels, Litmanen, De Boertjes, Witschge, Neeskens etc. naar Barcelona gingen heeft niets met Barcelona te maken? Lijkt mij sterk, maar OK.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 10, 2007 3:31 pm

Jöhnk schreef:Dat Cruijff, Van Gaal, Michels, Litmanen, De Boertjes, Witschge, Neeskens etc. naar Barcelona gingen heeft niets met Barcelona te maken? Lijkt mij sterk, maar OK.
Dat waren stuk voor stuk spelers die op dat moment of een jaar later toch wel waren vertrokken. Trainers beslissen overigens voor een groot deel of spelers gehaald moeten worden. Als Van Gaal naar Real Madrid was vertrokken, waren Litmanen, De Boertjes, Overmars, etc wel naar Real Madrid gegaan. Laten we niet vergeten dat Kluivert, Edje en Reiziger eerst allemaal naar Milan gingen en later ook weer werden gehaald door Van Gaal.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jun 10, 2007 4:25 pm

Davids heeft niet onder Van Gaal bij Barcelona gespeeld..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 10, 2007 4:27 pm

Schoonheidsfoutje. Ik bedoelde Winston.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 10, 2007 10:45 pm

Thomas schreef:Schoonheidsfoutje. Ik bedoelde Winston.
Je bedoelt Mr. Bogarde? Of mag jij Winston zeggen? :eusa_naughty.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo jun 10, 2007 10:54 pm

Rembrandt III schreef:
generaal schreef:
Mr. Ajax schreef:Waarom haat je Barcelona zo, BZ?
Ik heb er ook een hekel aan. Arrogante nep-Catalaanse politieke kutclub.
:drecul.gif:

Hoezo nep-Catalaans?
Ze pretenderen de Catalaanse identiteit te verdedigen: Vandaar dat er vooral buitenlanders en Spanjaarden in het elftal spelen. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld aan Bilbao (een volledig Baskisch elftal) nemen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 12:51 am

:hypocrite.gif:
Real wil pogen Beckham toch te behouden

10/6/2007 21:39

Het sterke spel van David Beckham heeft Real Madrid achter de oren doen krabben. De Koninklijke onderzoekt zelfs mogelijkheden om de Engelse middenvelder in Spanje te houden, vertelde voorzitter Ramón Calderón aan Marca.

'Het zou voor mij een opluchting betekenen als David bij de club blijft', aldus de preses. 'We moeten met hem om de tafel gaan zitten en bekijken wat de mogelijkheden zijn om de clausule in zijn contract te lichten.' Volgens Calderón heeft Real het recht Beckham in Madrid te houden.

Een woordvoerder van Beckham reageerde met de mededeling dat de Engelsman niet de intentie heeft om onder zijn toekomstige contract bij LA Galaxy uit te komen. 'David kijkt er naar uit naar LA te gaan. Hij wil zijn verblijf bij Real wel waardig afsluiten door kampioen te worden.'

Hoewel het niet erg waarschijnlijk lijkt dat Beckham terug komt op zijn beslissing Real de rug toe te keren, is de ontboezeming van Calderón opvallend. Het was juist de Spaanse club die als eerste kenbaar maakte de samenwerking te willen beëindigen. Beckham werd door coach Fabio Capello halverwege het seizoen zelfs naar de tweede selectie verbannen.

Na een vijfjarig contract te hebben ondertekend bij LA Galaxy kwam Beckham ijzersterk terug bij Real. Na te zijn teruggekeerd in de selectie speelde de 32-jarige middenvelder zich snel weer in de basis. Mede door de traptechniek van Beckham kan Real komend weekeinde kampioen van Spanje worden.
vi.nl

:drecul.gif:


Diego Forlan heeft overigens in de laatste 12 wedstrijden 13 keer gescoord. Atletico Madrid gaat de UEFA Cup wellicht nog mislopen dankzij hem.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jun 11, 2007 8:32 am

Doldwaze titelstrijd in Spanje
Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - Het was bijna elf uur op zaterdagavond toen achttien doldwaze seconden de Primera División op zijn kop zetten.

Of juist weer terugbrachten waar de kampioensrace twee uur eerder was begonnen, met Real Madrid en FC Barcelona op gelijke hoogte en daardoor het voordeel, en het vrijwel zekere kampioenschap, voor de Madrilenen.

Achttien seconden waarin het juichen verstomde of het verdriet plaats maakte voor intense vreugde, afhankelijk van het toneel waarop de mengeling tussen tragedie en blijspel werd opgevoerd.

Achttien seconden waarin eerst Ruud van Nistelrooy zijn naam in de roemruchte geschiedenis van de Koninklijke met gouden letters begon bij te schrijven en daarna Raúl Tamudo, spits van Espanyol, zich tot persona non grata verklaarde in zijn eigen Barcelona.

In de 88ste minuut van de voorlaatste speeldag van de eindeloze Spaanse competitie zat Barcelona op rozen en bloedde Real door de doorns. De koploper stond met 2-1 achter bij een sterk Zaragoza, Barça stond thuis met dezelfde cijfers voor op Espanyol. Met een voor beide vrij eenvoudige slotdag voor de boeg leek het pleit alsnog in het voordeel van de kampioen van de laatste twee seizoenen beslist.

Het eeuwig huiverige publiek in het Camp Nou was net de nakende titel begonnen te vieren, toen de oordopjes van de radio’s het eerste alarmerende nieuws brachten. Het wanhoopsoffensief van Real werd door Van Nistelrooy van minder dan een halve meter afstand met de 2-2 beloond. ,,Maar ook toen had ik niet het gevoel dat wij de titel weer in eigen hand hadden. Eigenlijk heb ik dat de hele avond niet gehad,’’ zei de nagelbijtende Real Madrid-trainer Fabio Capello na afloop.

Terwijl de spelers van Real nog die treffer aan het vieren waren, reet een dieptepass van Espanyol de onzekere verdediging van Barça open. Tamudo, van kleins af aan al speler van de tweede club van de stad, schreef geschiedenis. Nooit eerder maakte een speler van Espanyol 112 competitiedoelpunten.

Zijn record betekende tegelijk de 2-2 en de trieste afgang voor de grote blauwpaarse buurman, de club die altijd alle aandacht altijd naar zich toe trekt.

Toen de rook was opgetrokken huilde Barcelona en juichte Real. Voorzitter Ramón Calderón van de Koninklijke liep over het veld in Zaragoza alsof de titel al binnen was. ,,God is met ons,’’ riep hij nog, misschien ook refererend aan de laatste serie wedstrijden van zijn ploeg. Het was de derde keer in de laatste maand dat Real de winnende treffer in de laatste minuut scoorde. En dat Barça juist dure punten in de slotfase uit handen gaf.

De Madrilenen ontvangen zondag op de laatste speeldag Mallorca, dat niets meer te winnen noch te verliezen heeft. Barça, dat op bezoek gaat bij het al gedegradeerde Gimnàstic, mag slechts dromen van een herhaling van vroegere dagen waarin het dreamteam van Johan Cruijff kampioen werd omdat koploper Real bij Tenerife verloor.

,,Het is allemaal nog niet afgelopen. En zoals op deze avond van alles is gebeurd, kan dat ook volgende week weer gebeuren,’’ sprak een aangeslagen Frank Rijkaard zich hoop in.

Verwijten had hij niet aan zijn dwalende ploeg, die verzuimd had 3-1 te maken na eerder al door een onrechtmatige treffer van Messi op gelijke hoogte te zijn gekomen.

Van Nistelrooy scoorde de twee doelpunten van Real - hij heeft er nog één nodig om Totti als Europees topscorer in te halen. Tamudo maakte er twee voor Espanyol, Messi de twee van Barcelona en Diego Milito die van Zaragoza. Twee keer 2-2, een onbeschrijflijk scenario.

Alleen bij Mallorca-Sevilla werd niet gescoord en de bezoekers, gehavend door blessures, konden zich na afloop wel de haren uit het hoofd trekken. Had Sevilla gewonnen, dan was het in punten gelijk gekomen met de twee rivalen.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie