Als dat 9% is dan is Aissati 1,80 meter. ;)Harm schreef:Als dat 9% is, dan heb ik niet eens vet volgens mij :DPeter schreef:9 procent? Daar geloof ik dus echt niets van, hoor. :X
Italië
Moderator: mods
Na Boriello is nu Sampdorias Flachi aan de beurt:
vi.nl
Ik vraag me af of de controles nou zoveel beter zijn dan in andere topcompetities of dat het in Italië nou eenmaal vaker voorkomt.
Sampdoria-spits Flachi betrapt op dopegebruik
21/2/2007 14:44
Francesco Flachi is positief bevonden bij de controle na het competitieduel met Internazionale op 28 januari 2007. In de urine van de spits van Sampdoria zijn sporen aangetroffen van benzoylecgonine, een stof die wijst op het gebruik van cocaïne. De aanvoerder van Samp staat nu een schorsing te wachten.
Flachi speelt al sinds 1998 bij de club uit Genua. Vooral de laatste vier jaar is hij goed op schot. Flachi scoorde elf, veertien en elf keer en staat dit seizoen op vier goals in dertien Serie A-duels voor Sampdoria.
vi.nl
Ik vraag me af of de controles nou zoveel beter zijn dan in andere topcompetities of dat het in Italië nou eenmaal vaker voorkomt.
- Alaindebanaan
Betrapte Flachi mag voorlopig niet spelen
22/2/2007 17:22
Sampdoria kan de komende tijd geen beroep doen op Francesco Flachi. De 31-jarige aanvaller is door de tuchtcommissie voorlopig geschorst omdat hij positief werd bevonden bij de dopingcontrole na het duel met Internazionale op 28 januari. Flachi mag tot het definitieve oordeel over zijn straf niet spelen.
VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
- Alaindebanaan
oud-speler van o.a. InternazionaleWhiplash Palermo-keeper na 'freak' botsing
25/2/2007 12:52
Alberto Fontana staat voorlopig buitenspel. De keeper van Palermo moet herstellen van een whiplash, die hij zaterdag overhield aan de wedstrijd tegen Atalanta Bergamo (1-1).
Een kwartier voor tijd kwam Fontana hard in botsing met Atalanta-verdediger Simone Loria, die er het slechtste aan toe leek nadat hij bewusteloos van het veld was gedragen.
Maar de botsing bleek ook gevolgen te hebben gehad voor Fontana. De doelman wilde aanvankelijk door maar ging nog voor dat het spel was hervat langzaam naar de grond. Federico Agliardi kwam voor hem in het veld.
VI
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
Football ItaliaFiorentina sign Lupoli
Arsenal-owned forward Arturo Lupoli has agreed to a five-year contract with Fiorentina, the club’s website has confirmed.
The 19-year-old, who is currently on loan with Derby County, had been paired with a move at the end of the season when his deal with Arsenal was set to expire and had made no secret of the fact that he would favour a return to Italy.
Numerous clubs including Napoli, Milan, Inter and Torino were interested in the Under-21 international’s services, but Fiorentina sporting director Pantaleo Corvino had recently revealed that he was close to reaching an agreement with the youngster.
Lupoli, who scored on his Azzurrini debut against Luxembourg in December, made his first international appearance with the Under-16 team and debuted in the FA Cup at the age of 16, scoring a brace for the Gunners.
Football ItaliaCamo set for Inter?
Mauro Camoranesi’s future is still unsure, as reports suggest that he might be included in a swap deal with Inter defender Walter Samuel.
The Argentine-born winger was forced to stay in Turin after the Old Lady’s relegation last summer and has made no secret that he will leave the club if he isn’t guaranteed an immediate return to the highest level.
“I envied my former teammates who left, at first I was not convinced of this project and I felt penalised without having committed any wrongdoing,” Camoranesi told Controcampo.
“I have two more years left on my contract and I like it here, despite the difficulties. The only condition for me to remain at Juve is that I must be certain of my decision and of the club’s plans, this has nothing to do with money.”
The world champion is a reported target for Inter, who need to replace Luis Figo at the end of the season, and the latest reports suggest that Camo could join the Nerazzurri with Samuel heading in the opposite direction.
The Bianconeri are looking to strengthen their defence, which is proving to be one of their weakest departments and have eyed the former Roma man, who might join newly signed Zdenek Grygera.
“My ideal defender is Paolo Montero and Samuel is a very similar player, although the news that Inter offered him to us for Gianluigi Buffon is not true,” stated sporting director Alessio Secco recently.
Samuel landed at Inter in 2005 in an £11m deal while Camoranesi was valued at £4.2m last summer, but an agreement between the clubs is not unlikely according to the Press.
Peter kijkt geen Italiaans voetbal meer? :sad:
Totti moet niet zoveel denken. :D
Overigens heeft Totti wat gemiste strafschoppen betreft een geduchte concurrent in Fernando Torres, die er in La Liga volgens mij ook al 5 miste.
vi.nlTotti blijft strafschoppen nemen én missen
26/2/2007 16:31
Francesco Totti is bezig aan een opvallend seizoen vanaf de strafschopstip. De aanvoerder van AS Roma miste zondag voor de zesde keer deze jaargang een penalty.
Tien keer verscheen Totti achter de bal, slechts vier pingels benutte hij. Zesmaal ging het fout, waarvan viermaal in de Serie A, één keer in het toernooi om de Coppa Italia en één keer in de Champions League. Opmerkelijk genoeg mikte hij bij alle missers tussen de palen, maar bleek de doelman een sta-in-de-weg.
Zoals zondag in het met 3-0 gewonnen thuisduel met Reggina. Andrea Campagnolo dook naar de voor hem rechterhoek en keerde de inzet van Totti. De dertigjarige vedette vond het maar niets en startte een woordenwisseling met de keeper, die hij nog kent van de jeugdopleiding van Roma.
'We kennen elkaar al lang', deed Totti na afloop in La Gazzetta Dello Sport verslag van het akkefietje met Campagnolo. 'Hij vertelde me Ik weet waar je gaat schieten. Je schiet naar mijn rechterhoek en ik zal hem tegenhouden. Hij daagde me uit. Ik dacht dat hij me wilde verleiden links te mikken, dus wilde ik hem foppen door rechts te schieten. Maar hij hield mij voor de gek.'
Met veertien doelpunten is Totti topscorer van de Serie A. 'Ik wil heel graag de titel van capocannoniere winnen. Maar als ik strafschoppen blijf missen, dan heb ik geen kans. Ik ben net zo kalm als altijd, maar ik heb weinig geluk. Ik zal proberen meer van het veld te scoren.' Totti heeft nog een voorsprong van één doelpunt op nummer twee Luca Toni.
Coach Luciano Spalletti laat Totti begaan. 'Ik ben niet van plan iets te veranderen', vertelde de trainer, die daarbij wees naar de tussenstand. Zijn aanvoerder miste immers bij een 2-0 voorsprong. 'Dit soort strafschoppen is te makkelijk voor een speler zoals hij. Ik weet dat als deze strafschop écht belangrijk was geweest, dat-ie hem dan wél had gemaakt.'
Overigens heeft Totti wat gemiste strafschoppen betreft een geduchte concurrent in Fernando Torres, die er in La Liga volgens mij ook al 5 miste.
-
Ben gisteren naar Roma geweest & heb Totti dus deze penalty zien missen.Thomas schreef:Peter kijkt geen Italiaans voetbal meer? :sad:
vi.nlTotti blijft strafschoppen nemen én missen
26/2/2007 16:31
Francesco Totti is bezig aan een opvallend seizoen vanaf de strafschopstip. De aanvoerder van AS Roma miste zondag voor de zesde keer deze jaargang een penalty.
Tien keer verscheen Totti achter de bal, slechts vier pingels benutte hij. Zesmaal ging het fout, waarvan viermaal in de Serie A, één keer in het toernooi om de Coppa Italia en één keer in de Champions League. Opmerkelijk genoeg mikte hij bij alle missers tussen de palen, maar bleek de doelman een sta-in-de-weg.
Zoals zondag in het met 3-0 gewonnen thuisduel met Reggina. Andrea Campagnolo dook naar de voor hem rechterhoek en keerde de inzet van Totti. De dertigjarige vedette vond het maar niets en startte een woordenwisseling met de keeper, die hij nog kent van de jeugdopleiding van Roma.
'We kennen elkaar al lang', deed Totti na afloop in La Gazzetta Dello Sport verslag van het akkefietje met Campagnolo. 'Hij vertelde me Ik weet waar je gaat schieten. Je schiet naar mijn rechterhoek en ik zal hem tegenhouden. Hij daagde me uit. Ik dacht dat hij me wilde verleiden links te mikken, dus wilde ik hem foppen door rechts te schieten. Maar hij hield mij voor de gek.'
Met veertien doelpunten is Totti topscorer van de Serie A. 'Ik wil heel graag de titel van capocannoniere winnen. Maar als ik strafschoppen blijf missen, dan heb ik geen kans. Ik ben net zo kalm als altijd, maar ik heb weinig geluk. Ik zal proberen meer van het veld te scoren.' Totti heeft nog een voorsprong van één doelpunt op nummer twee Luca Toni.
Coach Luciano Spalletti laat Totti begaan. 'Ik ben niet van plan iets te veranderen', vertelde de trainer, die daarbij wees naar de tussenstand. Zijn aanvoerder miste immers bij een 2-0 voorsprong. 'Dit soort strafschoppen is te makkelijk voor een speler zoals hij. Ik weet dat als deze strafschop écht belangrijk was geweest, dat-ie hem dan wél had gemaakt.'
Naar Roma gaan, dat zou elke voetballiefhebber toch een keer moeten doen. Ondanks een saaie wedstrijd een leuke middag gehad. Allereerst al het genoegen om met een klein autootje door de hele stad te crossen. Het was vrij lang geleden dat ik nog eens in Rome was, en het was weer chaos als vanouds. Vergeleken met Italie is Spanje echter supergeorganiseerd. In Rome rijdt alles door elkaar; rijbanen wisselen binnen een uur van rijrichting... en alles gaat altijd net goed. Toen ik net mijn rijbewijs had, was ik eens op vakantie in Napels. Ik heb nooit zoveel gezweet als toen, dat was nog erger dan Roma. :D
Vervolgens parkeer je je auto bij een mafiose parkeerwachter. Die zet een stukje stoep af, en vraagt vervolgens iedereen die komt om een paar E. Geef je die niet; zit er geheit een kras op je auto als je terugkomt. Dus toch maar betalen dan. Politie staat ernaast; maar dit hoort er kennelijk bij.
Daarna is het tijd voor een Borghetti, typisch Italiaans koffielikeurtje die gedronken wordt uit een plastic buisje. Verschrikkelijk smerig, maar het schijnt erbij te horen. :D Bij de kiosk koop je Il Romanista - een krant volledig gewijd aan AS Roma (!) en vervolgens het stadion in.
Stadion half leeg; dat doet altijd een beetje triest aan De lange zijdes leken wel helemaal leeg. Op de Curva Sud valt echter altijd genoeg te beleven. Men zou een zitactie organiseren om tegen iets te protesteren, maar dat was niet helemaal goed gepland. Het hart van de Curva ging zitten, maar de linkervleugel begon 'gewoon' te zingen. Dat kon het 'hart' weer niet waarderen, waarna ze hun medesupporters maar begonnen te bestoken met allerlei scheldwoorden en liederen.
Sowieso is de Curva Sud geen eenheid, werd me uitgelegd. Links zitten de 'communista', terwijl de rechterkant (de "boys") gevuld is met fascisten. Wat me wel opviel was het aantal mooie vrouwen - helaas allemaal met sportschoenen maar dat schijnt nu eenmaal heel normaal te zijn in Italie.
Totti zou aanvankelijk niet eens spelen, dus het was een aangename verrassing toen hij plotseling bij de warming-up verscheen. Wedstrijd was verder niet zo goed, dat Totti een penal mist wordt het makkelijk vergeven & de fans konden het nutteloze ijverige gedribbel van Wilhelmsson wel waarderen. Vreemd.
- Daily Blind
- Alaindebanaan
Milde straf voor dopingzondaar Borriello
28/2/2007 9 :40
AC Milan kan over drie weken weer beschikken over Marco Borriello. De 24-jarige aanvaller kreeg een schorsing van drie maanden opgelegd, omdat hij op 11 november 2006 na afloop van het duel met AS Roma niet door de dopingtest was gekomen.
Bij Borriello werden sporen van corticosteroïden gevonden. Zelf betoogde de speler dat dit verboden middel afkomstig was van een crème die zijn vrouw gebruikt. Hoewel onderzoekers uitsloten dat de doping per ongeluk in zijn lichaam is terechtgekomen, kreeg Borriello een milde straf opgelegd.
De disciplinaire commissie van de Italiaanse voetbalbond besloot de aanvaller voor drie maanden te schorsen. Omdat Borriello met ingang van 21 december al een voorlopige schorsing uitzat, mag hij vanaf 21 maart weer voor AC Milan uitkomen.
VI
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
- Daily Blind
Inderdaad, ZSoG. Ik zou heel graag willen weten hoeveel assists Ibra (naast z'n 12 doelpunten) inmiddels wel niet op z'n naam heeft staan.
Ronaldo zag er vandaag ook niet verkeerd uit bij Milan-Chievo (3-1). Hij draaide een aantal keer goed weg bij z'n tegenstander en maakte weer aardige voetbewegingen. Oddo heeft z'n draai ook goed gevonden. Wat een klasbak. :xyxthumbs:
Ronaldo zag er vandaag ook niet verkeerd uit bij Milan-Chievo (3-1). Hij draaide een aantal keer goed weg bij z'n tegenstander en maakte weer aardige voetbewegingen. Oddo heeft z'n draai ook goed gevonden. Wat een klasbak. :xyxthumbs:
vi.nl'Vanden Borre medisch gekeurd door Fiorentina'
7/3/2007 11:23
Anthony Vanden Borre gaat Anderlecht aan het einde van het seizoen waarschijnlijk verlaten, maar blijft wel in het paars spelen. De negentienjarige verdediger ondergaat woensdag een medische keuring bij Fiorentina, meldt de Belgische zender Sporza.
De Italiaanse club zou voor Vanden Borre een driejarig contract hebben klaarliggen, met een optie voor twee extra seizoenen. Als de transfer doorgaat, kan Anderlecht een bedrag van ongeveer drie miljoen euro tegemoet zien.
Vanden Borre debuteerde op zestienjarige leeftijd in het eerste elftal van Paars-Wit en veroverde snel een basisplaats. Een oproep voor het nationale elftal liet niet lang op zich wachten. De jonge verdediger kwam inmiddels zestien keer in actie voor De Rode Duivels en scoorde één keer.
- Giacomo Puccini
- Giacomo Puccini
- Giacomo Puccini
Op aangeven van Cruz. Verdiende voorsprong voor Internazionale.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op zo mar 11, 2007 4:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!