Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 5:00 pm

Arthur schreef:Schandalige chantage van de FIFA. Alle Italiaanse clubs straffen omdat Juventus zo corrupt is? Als ze naar de rechter stappen, kunnen ze dat ook wel gelijk meenemen.
Dat vind ik ook. Juventus heeft niets te verliezen en zij zouden het prima vinden als ze het seizoen met wat minder strafpunten beginnen en er komend seizoen geen enkele Italiaanse club in Europa speelt.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo aug 23, 2006 6:44 pm

Juventus kan nu mooi gaan onderhandelen.

En uiteindelijk zullen ze dan toch in de Serie A uit mogen komen met 1 punten aftrek :D

En vervolgens schorst de FIFA Italië alsnog.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 2:33 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Juventus kan nu mooi gaan onderhandelen.

En uiteindelijk zullen ze dan toch in de Serie A uit mogen komen met 1 punten aftrek :D

En vervolgens schorst de FIFA Italië alsnog.
Zou kunnen:

Juve zet door en is doof voor dreigementen


Juventus trekt zich niets aan van de gevolgen die een gang naar de burgerrechter kan hebben. De club uit Turijn zet gewoon door en hoopt te ontsnappen aan de 'veel te zware straf' die het van de Italiaanse voetbalbond (FIGC) heeft gekregen voor zijn aandeel in de grote fraudezaak. De bianconeri zijn teruggezet naar de Serie B met zeventien minpunten.
De FIFA had de FIGC al duidelijk gemaakt dat een dergelijke stap buiten een internationale schorsing voor Juventus ook gevolgen kan hebben voor andere Italiaanse clubs en de nationale ploeg. Ook zij riskeren een verbanning uit het internationale voetbal.

De Italiaanse bond hoopte Juve ervan te weerhouden zijn recht buiten de bond om te zoeken. Maar De Oude Dame luistert niet omdat het meent in verhouding veel zwaarder te zijn bestraft dan andere clubs die hebben gesjoemeld bij het aanstellen van scheidsrechters.

De wereldvoetbalbond duldt geen inmenging van buitenaf en blijft erbij dat het eigen rechtssysteem voldoet. Clubs die elders hun recht zoeken, kunnen rekenen op een schorsing voor internationale competities voor meerdere jaren.
VI


Wat nu?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 2:40 pm

ik hoop dat de FIFA voet bij stuk houdt.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 24, 2006 2:47 pm

Dat hoop ik ook, ben er alleen bang voor..

Wat is Juve toch een kutclub zeg. :pukey:

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » do aug 24, 2006 2:51 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Juventus kan nu mooi gaan onderhandelen.

En uiteindelijk zullen ze dan toch in de Serie A uit mogen komen met 1 punten aftrek :D

En vervolgens schorst de FIFA Italië alsnog.
Waardoor de Italiaanse clubs in de CL worden vervangen door de hoogst geplaatste clubs die zijn uitgeschakeld in de derde voorronde. :hypocrite:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 2:55 pm

Henk de Gier schreef:ik hoop dat de FIFA voet bij stuk houdt.
brigade zuid schreef:Dat hoop ik ook, ben er alleen bang voor..

Wat is Juve toch een kutclub zeg. :pukey:
Of de straf wel of niet te zwaar is is in mijn ogen niet zo relevant. Juve moet het recht hebben om uiteindelijk naar de rechter te stappen.
De wereldvoetbalbond duldt geen inmenging van buitenaf en blijft erbij dat het eigen rechtssysteem voldoet. Clubs die elders hun recht zoeken, kunnen rekenen op een schorsing voor internationale competities voor meerdere jaren.
Ik vind dit pas een schandalige opstelling van de FIFA. :pukey:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 3:22 pm

JC schreef:Waardoor de Italiaanse clubs in de CL worden vervangen door de hoogst geplaatste clubs die zijn uitgeschakeld in de derde voorronde. :hypocrite:
Dat schoot mij ook door het hoofd. :blush:

Maartoe, de FIFA is een bond (vereniging van verenigingen ) en heeft dus een intern reglement. Tenminste zo ziet men het daar.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 24, 2006 10:57 pm

JC schreef:
Ye' Mighty Oak schreef:Juventus kan nu mooi gaan onderhandelen.

En uiteindelijk zullen ze dan toch in de Serie A uit mogen komen met 1 punten aftrek :D

En vervolgens schorst de FIFA Italië alsnog.
Waardoor de Italiaanse clubs in de CL worden vervangen door de hoogst geplaatste clubs die zijn uitgeschakeld in de derde voorronde. :hypocrite:
Dat zou mooi zijn.

Maar waarschijnlijk gaan de clubs door die uitgeschakeld zijn door Italiaanse ploegen. Rode Ster Belgrado dus. Roma en Milan zouden dan vervangen moeten worden door de hoogst geplaatste teams, maar volgens mij redt Ajax dat niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 25, 2006 4:48 pm

MOGGIGATE: Degradatie betekent voor Juve strop van 130 miljoen

MILAAN, 25 augustus 2006 17:31 - Juventus maakte donderdag bekend dat de verplichte degradatie naar de Serie B een verlies van ongeveer 130 miljoen euro zou betekenen.

De Italianen, die naast de degradatie ook 17 punten in mindering krijgt en tevens de laatste twee landskampioenschappen van 2005 en 2006 moet inleveren, tekenden donderdag officieel beroep aan bij de rechtbank in Rome. Een document van 50 pagina's toont aan dat de club bij degradatie 130 miljoen euro verlies lijdt. Dat bedrag wil Juve verhalen op de Italiaanse voetbalbond (FIGC). Zelfs bij handhaving in de Serie A, maar met aftrek van punten, zou de club 70 miljoen kosten.

Normaal zou de zaak van Juventus behandeld worden op 6 september. Omdat de competitie echter al op 9 september start, zal er waarschijnlijk nog deze maand een speciale zitting plaats vinden.
VOL

Calciomercato meldt dat het 1 september zal worden.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 4:59 pm

Het verlies schijnt vrijwel compleet dankzij het ontlopen van sponsors te zijn opgelopen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 27, 2006 12:34 am

Inter toont veerkracht in Supercup
Geschreven door Mark Punt op zondag, 27 augustus om 00:08

In Italie heeft Inter Milan in een enerverende wedstrijd de Italiaanse supercup gewonnen. Inter won in de verlenging met 4-3 van AS Roma, nadat ze met 0-3 achter stonden in Guiseppe Meazza.

In de eerste helft was het Roma dat het betere van het spel had en trof zelfs drie keer doel. Mancini opende in de 14de minuut de score na een fout in de defensie van Inter, waarna 2 doelpunten van Aquilani volgde in de 25ste in 34ste minuut. Inter leek met een achterstand van 3-0 de rust in te gaan.

Niets bleek minder waar, Inter toonde veerkracht, wat resulteerde in de 1-3 van Patrick Vieira vlak voor rust. Crespo, ingevallen voor een tegenvallende Adriano, kopte de marche, 20 minuten na rust, weer terug tot een doelpunt verschil. In de 75ste minuut dwong Vieira een verlenging af door de gelijkmaker binnen te tikken. Ibrahimovic kreeg vlak voor tijd nog een geweldige kans om de wedstrijd in de reguliere speeltijd te beslissen, maar de Zweed miste.
Inter Milan trok aan het langste eind. Na 5 minuten in de verlenging scoorde Luis Figo uit een vrije trap de allesbeslissende goal. Chivu werd nog met rood van het veld afgestuurd vanwege een uitlokkend applaus in de richting van de scheidsrechter.


voetbalzone.nl

Vieira meteen twee goals. Heeft Mancini hem dan weer die vrijheid gegeven die hij bij Juve miste?

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo aug 27, 2006 3:06 am

Juve is gewoon een zaadclub :pukey:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 28, 2006 5:21 am

Juventus is na een 3-3 gelijkspel op penalties (8-7) uitgeschakeld door Napoli. Camoranesi kreeg rood.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 5:36 am

'Ook Defendi naar AS Roma'

In navolging van Youg-Pyo Lee maakt ook Rodrigo Defendi spoedig de overstap van Tottenham Hotspur naar AS Roma. Dit heeft zijn zaakwaarnemer Mino Raiola bekend gemaakt.

Wel zouden beide transfers los van elkaar staan. De 20-jarige Defendi, een Braziliaanse centrumverdediger, moet nog een medische keuring ondergaan bij Roma en zal nadien een contract ondertekenen.


'Lee van Spurs naar AS Roma'

AS Roma heeft een akkoord bereikt met Tottenham Hotspur over de transfer van Young-Pyo Lee, dit meldt Goal.com vandaag. Volgens de zaakwaarnemer van de Zuid-Koreaanse linksback zijn de clubs er al uit en is zijn cliënt nu aan het onderhandelen over zijn contract.

Lee vertrok vorige zomer van PSV naar de Spurs, maar wist daar niet voldoende indruk te maken op manager Martin Jol. Tottenham Hotspur haalde Benoit Assou-Ekotto, die in de voorbereiding op dit seizoen veel indruk maakte en de voorkeur krijgt boven Lee.

Welk bedrag er voor de 88-voudig international van Zuid-Korea betaald wordt is niet bekend, maar wel wordt benadrukt dat de transfer van de 29-jarige Lee niets te maken heeft met een eventuele transfer van Ahmed Mido Hossam naar London.


voetbalzone.nl

@ Peter: Hoe tevreden ben je met de in -en verkopen van Roma?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo aug 30, 2006 9:52 am

Lee en Defendi zijn nog niet rond, maar kunnen aardige aankopen zijn. Verdedigend staat het nu wel prima bij Roma en op het middenveld zijn er ook genoeg keuzemogelijkheden. Feit blijft dat het aanvallend erg karig is. Ik mis de aankoop van een verbindingsspeler als Esposito (lijkt van de baan) en de broodnodige aankoop van een spits. Ik had gehoopt op Trezeguet of anders Vucinic, maar er komt dus helemaal niemand. Ik kan me dat echt niet voorstellen, omdat je met Montella, Nonda en Totti geen competitie kan beginnen. :sad:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 10:22 am

Milan gaat ook in beroep tegen zijn straf, begrijp ik? :sad:

Hoe staat het nu met die rechtsgang van Juventus?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo aug 30, 2006 10:46 am

Duurt nog wel even. Milan gaat ook in beroep, net zoals de rest eigenlijk. Alleen Lazio is nog niet daadwerkelijk in beroep gegaan, maar overweegt die stap dus ook.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo aug 30, 2006 11:00 am

Ik verwacht overigens vandaag en morgen nog een paar spetterende transfers. :yes:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13426
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo aug 30, 2006 11:18 am

Chivu naar Ajax? ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo aug 30, 2006 11:22 am

Nee, nee. :aai:

Drogba naar Milan?
Ronaldo naar Inter. Adriano naar Real?
Oddo naar Milan?
Trezeguet naar Man U?
Vucinic toch nog naar Roma?

Verder wil Camoranesi nog graag naar Inter. Gelukkig heeft Inter nog niet genoeg spelers. :D

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » wo aug 30, 2006 4:10 pm

Peter schreef: Vucinic toch nog naar Roma?
:yes:

5 jaar voor 3 mln. (bron: Tiscali)

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 30, 2006 4:12 pm

vi.nl
'Vieri verdient 100.000 per goal bij Atalanta'

30/8/2006 15:23

Christian Vieri gaat bij zijn nieuwe club Atalanta Bergamo aan de slag voor het schamele loon van 1500 euro per maand. Maar Bobo kan aardig bijverdienen als hij speelt én scoort. Naar verluidt ontvangt de 33-jarige spits 100.000 euro per doelpunt dat hij maakt.
'Dit bewijst dat hij dolgraag wil', liet voorzitter Ivan Ruggeri weten nadat Vieri zich voor een jaar op deze voorwaarden aan Atalanta had verbonden. En mocht de 49-voudig international aan de lopende band gaan scoren, dan zit Ruggeri daar niet mee. 'Ik ben dan hoogstens twee miljoen kwijt.' Plus dat de promovendus dan een goede kans maakt in de Serie A te blijven.

Atalanta kan overigens voorlopig nog niet beschikken over Vieri. Hij is herstellende van de knieblessure die hem het WK kostte. Vieri revalideert op Milanello, in het hypermoderne medisch centrum van AC Milan, een van zijn twaalf oude werkgevers.
Holy fuck, wát een hoop geld is dat!!

Dit gaat nog leuke situaties opleveren. Vieri was al een typisch voorbeeld van een egoïstische spits met alleen maar oog voor het doel, maar nu gunt hij zijn medespelers natuurlijk helemáál niks meer. Lijkt me ook wel lachen dat Vieri heel boos wordt als een doelpunt van hem in de maak is en een collega spits raakt de bal nog net even aan :D
Ajax!

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » wo aug 30, 2006 4:14 pm

Tja.. Zou hij bijvoorbeeld strafschoppen mogen nemen?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 30, 2006 4:18 pm

Knappe trainer die hem daarvan weerhoudt :D
Ajax!

Plaats reactie