Engeland en Schotland
Moderator: mods
- Henk de Gier
- Contacteer:
De clubhaat van Frank Lampard
Geschreven door Harm Jan Deuring op vrijdag, 4 augustus om 21:49
Clubliefde kent hij niet, althans niet bij de club waar het voor hem allemaal begon. Al jarenlang op handen gedragen op Stamford Bridge, maar vroeger uitgejoeld op Upton Park. Als zoon van een clublegende en het neefje van de manager ligt er een zware toekomst voor je in het verschiet.
Frank James Lampard jr. kwam als 16-jarige jongen naar de jeugdopleiding van West Ham United en tekende een jaar later zijn eerste profcontract. Hoewel zijn kwaliteiten buiten kijf stonden, was hij eerder gehaat dan geliefd bij de eigen supporters en het clubbestuur. Als zoon van clublegende Frank Lampard sr. en neefje van de toenmalige manager Harry Redknapp kende de huidige sterspeler van Chelsea dan ook een zeer ongelukkige tijd op Upton Park.
Frank Lampard jr. maakte bij The Hammers deel uit van een gouden generatie, waar ook onder andere Joe Cole, Michael Carrick en Rio Ferdinand deel van uit maakten. In zijn verschenen autobiografie schrijft Lampard over zijn moeilijke periode bij de club waar het voor hem allemaal begon. “Als de zoon van Frank Lampard gelden heel andere regels dan voor andere spelers. Een deel van de aanhang vond dat ik niet goed genoeg was voor een basisplaats, waardoor ik als een soort goedmakertje op de bank werd gezet. Zodra ik me ging warmlopen voor een eventuele invalbeurt werd ik uitgejoeld.”
Lampard hekelt ook het feit dat voorzitter Terence Brown mee heeft gedaan met het kweken van het beeld dat er bij Lampard sprake was van ‘vriendenpolitiek’. “Ik voelde me argwanend tegenover de mensen die de club runde en vanaf dat moment heb ik ze nooit meer vertrouwd.”
Het dieptepunt bij West Ham United beleefde Lampard op 18-jarige leeftijd, toen hij in een wedstrijd zijn been brak en daarna zijn eigen supporters hoorde jubelen. Op dat moment heeft hij er serieus over nagedacht om zijn voetballoopbaan op te geven. “Ik heb geprobeerd om niet veel te denken aan wat er op 15 maart 1997 is gebeurd, maar het is moeilijk om er niet aan te denken”, aldus Lampard.
“We speelden een uitwedstrijd tegen Aston Villa en bij een duel om de bal kwam ik met mijn been verkeerd terecht. Ik voelde direct een enorme pijn door mijn hele been trekken en wist direct dat deze gebroken was. Toen is via de bezoekerskant van Villa Park van het veld werd gedragen hoorde ik onze eigen supporters jubelen. Ik werd er spontaan misselijk van toen ik dat hoorde. Ik zat toen op het punt om te stoppen met voetballen. Ik zou liever een kantoorbaan hebben van negen tot vijf dan elke week uitgescholden worden door 30.000 toeschouwers.”
De liefde tussen West Ham United en Frank Lampard jr. is er nooit geweest en zal er ook nooit komen. “Ik kan me nog herinneren toen Joe Cole naar Chelsea kwam en zwaar teleurgesteld was als West Ham United had verloren. Mij verblijdt het juist. Zo diep zit het bij mij. Ik wilde dat West Ham alles zou verliezen. Tegenwoordig bekijk ik hun resultaten niet eens meer.” De kans lijkt dan ook klein dat Frank Lampard zijn carrière beëindigt bij de club waar het voor hem allemaal begon.
voetbalzone.nl
- Henk de Gier
- Contacteer:
voetbalkrant.comGisteren is op het internationale Uefa-juniorestornooi in Oostduinkerke (Eurofoot 2006) een jonge speler van zestien jaar in elkaar gestuikt. Na amper twee minuten spelen tegen Cercle Brugge kreeg de jonge Radwan Hamed van het Engelse Tottenham Hotspur een hartstilstand. De aanwezige hulpdiensten van het Rode Kruis pasten gedurende 25 minuten hartmassage toe op het veld, ook de MUG werd opgeroepen.
Na de hartmassage op het veld kregen de hulpdiensten weer een zwakke hartslag en werd de jongen overgebracht naar het ziekenhuis. Gisterenavond was zijn toestand stabiel maar nog steeds zorgwekkend.
De spelers en begeleiders van Tottenham Hotspur waren bijzonder aangeslagen van het voorval en trokken zich meteen terug uit het tornooi. Aan het tornooi nemen ondermeer Anderlecht, Club Brugge, Standard, Germinal Beerschot, PSV, Willem II, Bröndby en Frankfurt deel.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
voetbalonline.Newcastle-manager bekijkt Kuyt, Mathijsen en De Cler
ROTTERDAM, 5 augustus 2006 16:20 - Newcastle United blijkt weer in de markt te zijn voor Dirk Kuyt, zo beweert The Guardian. Coach Glenn Roeder gaat de Feyenoorder althans weer bekijken dit weekend in Nederland. Zaterdag spelt Feyenoord tegen Middlesbrough en Roeder zal dan voor hem op de tribune zitten. Net als overigens Rafa Benitez, de coach van Liverpool, dat al twee keer een bod op Kuyt zag stranden.
Newcastle United heeft Kuyt bijna een half jaar gevolgd, maar de interesse verflauwde na het matige optreden van Kuyt tijdens het WK. Roeder probeerde vervolgens tevergeefs een vervanger voor de lang geblesseerde Michael Owen aan te trekken, zodat Kuyt opnieuw in beeld kwam.
Roeder heeft sowieso een Nederlands weekendje, want gisteren was hij ook al bij het duel AZ-Arsenal. Volgens The Guardian om de internationals Joris Mathijsen en Tim de Cler te bekijken.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
www.vi.nlVan der Meyde bracht nacht door in ziekenhuis
7/8/2006 10:33
Andy van der Meyde is met ademhalingsproblemen opgenomen in het ziekenhuis. De politie onderzoekt of er is gerommeld met het drankje van de 26-jarige aanvaller tijdens een avondje uit.
Zijn club Everton bevestigt het nieuws dat Van der Meyde de nacht heeft doorgebracht in het Arrowe Park Hospital. De club doet echter verder geen mededelingen totdat de politie het onderzoek heeft afgrond naar de omstandigheden die hebben geleid tot de ziekenhuisopname.
Hoelang Van der Meyde door het voorval op non-actief staat is nog niet bekend. Everton start het seizoen op 19 augustus met een thuiswedstrijd tegen promovendus Watford.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
http://home.skysports.com/list.aspx?hli ... ns+GunnersSpanish starlet joins Gunners
By Tom Adams - Created on 7 Aug 2006
Arsenal have beaten off competition from their Premiership rivals to complete the signing of Spanish wonderkid Fran Merida.
The 16-year-old, with a burgeoning reputation in the game, has now followed Cesc Fabregas' example by leaving Barcelona to link up with Arsene Wenger at a formative age.
The arrival of Merida is another coup for The Gunners who are well-versed in snapping up the top talent from all over Europe, and the exciting midfielder joins Vincent van den Berg and Joe O'Cearuill in choosing to entrust their futures to Wenger this summer.
Both Liverpool and Manchester United were believed to be keen on the youngster, with Rick Parry confirming the five-time European champions' interest in July, but he will now look to impress in London having signed up for the start of the Emirates Stadium era at Arsenal.
Merida's Camp Nou career had been on rocky ground for some time with reports in March claiming the starlet was missing from the Catalan giants, and Barcelona are investigating the possibility of involving Uefa in the transfer after losing another young prospect to foreign suitors.
Barca saw both Fabregas and Manchester United's Gerard Pique leave the club in 2003, and are angry that Merida has joined the exodus to England.
However, the player will now be hoping to emulate his compatriot Fabregas, whose meteoric rise resulted in him playing for Spain at the World Cup finals in Germany.
Merida has already made his first appearance in an Arsenal shirt, scoring in a 4-0 friendly victory over Boreham Wood on Friday.
Het kan haast niet anders dan dat Barcelona haar jeugdspelers weinig goeds in het vooruitzicht stelt. Na Fabregas en Pique is dus het derde grote talent dat Barcelona verruilt voor Engeland. :sad:Izmailov schreef:http://home.skysports.com/list.aspx?hli ... ns+GunnersSpanish starlet joins Gunners
By Tom Adams - Created on 7 Aug 2006
Arsenal have beaten off competition from their Premiership rivals to complete the signing of Spanish wonderkid Fran Merida.
The 16-year-old, with a burgeoning reputation in the game, has now followed Cesc Fabregas' example by leaving Barcelona to link up with Arsene Wenger at a formative age.
The arrival of Merida is another coup for The Gunners who are well-versed in snapping up the top talent from all over Europe, and the exciting midfielder joins Vincent van den Berg and Joe O'Cearuill in choosing to entrust their futures to Wenger this summer.
Both Liverpool and Manchester United were believed to be keen on the youngster, with Rick Parry confirming the five-time European champions' interest in July, but he will now look to impress in London having signed up for the start of the Emirates Stadium era at Arsenal.
Merida's Camp Nou career had been on rocky ground for some time with reports in March claiming the starlet was missing from the Catalan giants, and Barcelona are investigating the possibility of involving Uefa in the transfer after losing another young prospect to foreign suitors.
Barca saw both Fabregas and Manchester United's Gerard Pique leave the club in 2003, and are angry that Merida has joined the exodus to England.
However, the player will now be hoping to emulate his compatriot Fabregas, whose meteoric rise resulted in him playing for Spain at the World Cup finals in Germany.
Merida has already made his first appearance in an Arsenal shirt, scoring in a 4-0 friendly victory over Boreham Wood on Friday.
Het is toch wel erg matig van die Wenger dat hij maar overal jonge talenten blijft wegkapen. Begin eerst eens zelf (Engelse) jeugdspelers op te leiden. :pukey:
ADLaatste groet aan de Kuip
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Met zijn transfer naar de Engelse kampioen Chelsea kwam voor Salomon Kalou deze zomer een sportieve droom uit.
Salomon Kalou in het Chelsea shirt. FOTO AP
De 21-jarige Ivoriaan is vanavond (19.00 uur) met zijn nieuwe club even terug in de vertrouwde Kuip voor een oefenwedstrijd tegen zijn oude liefde Feyenoord. Dat Chelsea een club is met mondiale uitstraling ondervond Salomon Kalou vorige week voor het eerst tijdens een door kledingsponsor Adidas georganiseerd feestje in Los Angeles. Plotseling stond hij oog in oog met de Britse premier Tony Blair, senator Arnold Schwarzenegger en rapper Snoop Dogg.
De aanwezigheid van de laatste maakte op Kalou nog de meeste indruk. Als bewonderaar liet de aanvaller zich maar wat graag met de Amerikaanse ster fotograferen.
,,Leuk om hem een keer te ontmoeten,’’ zegt Kalou. ,,Ik vind hem een goede zanger en luister graag naar zijn muziek. Nee, Tony Blair heb ik niet gesproken. Maar dat mensen zoals hij er waren, geeft aan hoe bijzonder deze club is.’’
Chelsea is hot. Zelfs in Amerika. Of juist in Amerika, het land van groot, groter, grootst. Voor het derde jaar op rij belegde de miljoenenploeg uit Londen zijn trainingskamp aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. Daar zagen de spelers af tijdens de pittige oefensessies in LA en speelden zij voor het eerst dit seizoen, tegen de MLS All Stars in Chicago. Op zijn 21ste verjaardag maakte Kalou zijn eerste 45 minuten mee als Chelsea-speler in de met 1-0 verloren wedstrijd.
Voor een feestje was geen tijd. Spelen voor een club waar louter sterren onder contract staan, betekent in de eerste plaats hard werken. Kalou moet de strijd aangaan met zijn Ivoriaanse landgenoot Drogba en topaankoop Shevchenko van AC Milan. Voor die spelers hoeft de ex- Feyenoorder niet onder te doen, meent trainer José Mourinho.
,,Hij heeft alles om een wereldtopper te worden,’’ sprak de Portugees over de aanvaller die door hem ‘Salou’ wordt genoemd. ,,Zijn kwaliteit is verbazingwekkend en hij heeft een fantastisch karakter. Ik ben blij dat ik hem erbij heb.’’
,,Mooi dat hij dat over mij zegt,’’ reageert Kalou. ,,Maar ook als iemand jou persoonlijk heeft gehaald en fan van je is, moet je het op de training laten zien. Als je de beste wilt zijn, moet je keihard werken. En daar ben ik voor gekomen. Mijn eerste weken bij Chelsea waren vermoeiend, maar ik heb er een goed gevoel aan overgehouden. Chelsea is een wereldclub. Alles is zó professioneel geregeld. Het verschil met Feyenoord? Die clubs zijn niet te vergelijken. Ik krijg bij Chelsea de kans om de beste te worden. Er loopt zo veel kwaliteit rond. Ik sta dagelijks met topspelers op het veld. Daar kan ik alleen maar beter van worden. Ik leer elke dag.’’
Mourinho eist veel van zijn duurbetaalde spelers. ,,Hij is enorm gepassioneerd,’’ zegt Kalou over de niet overal even geliefde trainer. ,,Arrogant? Dat zeg jij. Ik heb hem leren kennen als een leuke, eerlijke man. Mourinho is in alles een perfectionist. Dat maakt hem zo’n goede trainer. Hij wil altijd de beste zijn, wil alles winnen. Die instelling moet je hebben. Op de training doen we bijna alles met de bal, meer dan bij Feyenoord. Ik ben blij dat ik met hem mag werken.’’
Vanavond is Kalou voorlopig voor het laatst te bewonderen in de Kuip, in het oefenduel met zijn oude club Feyenoord.
,,Leuk om terug te zijn. Het is een soort afscheid. Met spelers als Greene, De Guzman en Castelen heb ik nog steeds contact. Ik hoop dat het publiek een goede wedstrijd ziet. In Amerika hebben we niet goed gespeeld, maar we begonnen laat aan de voorbereiding.’’
Na zijn mislukte pogingen om een Nederlands paspoort te krijgen, wil Kalou alleen nog vooruit kijken. ,,Ik heb geen idee wat ik meer had moeten doen om Nederlander te worden. Ik heb die zaak uit mijn hoofd gezet. De tijd in Rotterdam is voorbij, kláár. De keuze om voor Ivoorkust te gaan spelen was best moeilijk, maar wat kon ik anders? Ik houd me nog niet bezig met de nationale ploeg. Op dit moment zet ik alles op Chelsea.
,,Ik speel bij een van de beste clubs ter wereld en ben nog jong. Verder maak ik me nergens druk over. Mijn ambitie? Ik wil prijzen winnen. Ook daarvoor ben ik hier gekomen.’’