Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » di jan 28, 2025 2:26 pm

Zelfs los van onze ervaringen met de beste man was dit ook wel een vreemde constructie. Hij moest de selectie vormgeven maar mocht zich niet met het transferbeleid bemoeien lees ik. Hoe moet ik dat precies voor me zien?

Als ik hun bevindingen lees hebben ze voor een referentie in ieder geval niet met Ajax gebeld. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 06, 2025 3:39 pm

Aus die Maus. Mislingtat gefeuert.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo mei 11, 2025 10:43 am

HSV na 7 jaar weer terug op het hoogste niveau.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » zo mei 11, 2025 4:01 pm

Leuk, mooie club. :biggthumpup.gif:

0-1 Hennie Meijer, daar denk ik dan aan. :smallgrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 26, 2025 10:14 am

Het was al aangekondigd, maar Ten Hag is inderdaad de nieuwe trainer van Leverkusen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

elliquido

Bericht door elliquido » ma mei 26, 2025 12:42 pm

wederom een domme keus.
Leverkussen afgelopen jaren geweldig gepresteerd, sterspelers gaan nu vertrekken. verwachtingen hoog. MAW. recept voor total dissaster/ totale katastrophe.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 26, 2025 1:39 pm

Dan krijg je het scenario van 8 jaar geleden: Keizer wordt aangesteld als trainer van Ajax, faalt hopeloos en vliegt er half oktober uit. Diezelfde maand wordt Ten Hag ontslagen en volgt Keizer dan in de winterstop op..

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 27, 2025 10:30 am

Dat zou wat zijn. :smallgrin.gif:

Hoe stabiel is Leverkusen? Weet iemand meer van die club?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mei 27, 2025 10:58 am

Normaal wel een CL plek challenger, maar buiten Bayern zijn die plekken voor niemand een zekerheid in de BL.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 27, 2025 11:21 am

Duitse journalisten hangen aan zijn lippen: Erik ten Hag imponeert met vlekkeloos Duits en voetbalnostalgie

Hij kreeg op zijn eerste werkdag zelfs de verslaggever van Bild enthousiast. Erik ten Hag kende maandag een rimpelloze entree als trainer van Bayer Leverkusen. „Ik heb blijkbaar toch nog iets goeds gedaan.”

‘Guten Abend Allerseits’. Het is midden op de middag, maar Erik ten Hag weet als geen ander waar de Duitse voetballiefhebber in de zaal gevoelig voor is. Als de nieuwe oefenmeester van Bayer Leverkusen bij de presentatie naar zijn ervaringen met de Bundesliga wordt gevraagd, begint hij meteen over het Duitse cultuurgoed: Die Sportschau. Elke zaterdagvond 18.00 uur met het bord op schoot.

De Duitse journalisten lachen bij het horen van die legendarische openingszin van het voetbalprogramma. „Is u bekend dat de man van die uitspraak Heribert Fassbender hier elke thuiswedstrijd is?” Ze hebben hem in de voorbije weken veel verteld over de club, maar dit detail is niet voorbijgekomen.

35 journalisten en elf camera’s zijn er op de eerste ontmoeting met Ten Hag afgekomen. „Het is hier sinds de Champions League niet meer zo druk geweest”, zegt een medewerker van de club. „Ik heb blijkbaar toch nog iets goeds gedaan”, glimlacht Ten Hag.

‘Hij heeft er zin in’
Na al die sessies bij Manchester United met de chronisch boze Engelse media, moet deze behandeling voor de Tukker een verademing zijn.

Zelfs de clubwatcher van Bild – de grootste boulevardkrant van Duitsland – heeft goede zin. Ten Hag wordt zijn dertiende trainer in zeventien jaar tijd. „Erik maakt een sympathieke, vrolijke indruk. Je merkt aan alles dat hij er zin in heeft”, zegt hij.

De man met de kritische pen heeft daarvoor al een schouderklopje van de nieuwe trainer gehad. Ten Hag weet maar al te goed wie je te vriend kunt houden. „Dat hij met die uitspraak van Fassbender kwam, vinden we hier geweldig.”

Zijn optreden in vlekkeloos Duits maakt indruk. „Ik denk dat hij beter Duits dan Engels spreekt”, zegt de man van Bild. „In het westen waren ze vroeger verstoten van de ARD en ZDF, wij zijn met die sportprogramma’s opgevoed. Zo zie je maar, dat we in het oosten ook nog wel eens voorlopen”, zegt Ten Hag even later in het Nederlands.

Ten Hag doet zijn verhaal in het stadion van de club, die je wel een beetje kunt vergelijken met AZ. Leverkusen heeft niet de rauwe randjes van al die grote volksclubs in Duitsland. De club staat bekend om zijn goede structuur, topsportklimaat. En om z’n successen met spelers als Michael Ballack, Ulf Kirsten, Emerson en Rudi Völler. Twee jaar geleden kampioen, vorig seizoen tweede. Het is een beste erfenis.

Ajax was nooit een optie
Sportdirecteur Simon Rolfes zegt dat hij Ten Hag al in 2021 naar Bayer Leverkusen wilde halen. „Maar dat was toen niet mogelijk. Wij waren enorm onder de indruk hoe hij jonge spelers als Frenkie de Jong en Ryan Gravenberch heeft ontwikkeld. En hij heeft met Ajax de halve finale van de Champions gehaald.”

Over Ajax gesproken: de paar Nederlandse verslaggevers die de grens zijn overgestoken willen uiteraard horen hoe serieus de interesse vanuit Amsterdam is geweest. „Ajax was voor mij nooit een optie”, zegt Ten Hag. „Ik wilde nog graag in het buitenland blijven en was ook al ver in het proces met Bayer Leverkusen.”

Verslaggever Bild
Met het vertrek van de Spaanse succestrainer Xabi Alonso verdwijnen ook een rits aan sterspelers. De grootste is Florian Wirtz, die naar alle waarschijnlijkheid voor meer dan 100 miljoen euro naar Liverpool gaat. Jeremie Frimpong heeft daar al getekend, Duits international Jonathan Tah gaat naar Bayern München.

Er moet iets nieuws worden opgebouwd bij Leverkusen. Rolfes is er van overtuigd dat ze met Ten Hag de ideale man hebben gevonden die de club weer naar de top vier van de Bundesliga kan brengen.

De verslaggever van Bild is ook nog steeds enthousiast. „Alonso heeft het hier geweldig gedaan. Je kunt zeggen: dit is geen ideaal moment om in te stappen. Ik denk juist van wel. Erik heeft bij Ajax bewezen dat hij als geen ander een team kan opbouwen.”

Droombestemming
Ten Hag is in elk geval blij dat hij na zeven maanden zonder werk weer aan de slag kan. „Die periode van rust heeft me goed gedaan. Ik heb altijd gewerkt, 365 dagen per jaar. Eerst als voetballer, daarna in allerlei andere rollen. Als trainer sta je 24/7 aan. Ik heb nu ook dingen gedaan die niets met voetbal te maken hadden. Ik ben zelfs op reis geweest.”

De volgende trip in het voetballandschap heeft hem nu op zijn droombestemming gebracht, de Bundesliga. En dat ook nog eens op twee uurtjes van thuis. Het laatste woord is aan Bild. „Bij Leverkusen werk je in alle rust in de top en heb je niet te maken met al die gekke dingen die je vaak bij andere clubs ziet.”
www.ad.nl

Als ik die laatste quote lees denk ik dat dit best een goede club voor Ten Hag kan zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 27, 2025 11:27 am

Maar wel 13 trainers in 17 jaar. Tot zover de ogenschijnlijke rust.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 27, 2025 12:06 pm

ETH heeft een lange vakantie gehad, hopelijk heeft hij daardoor afstand genomen en zijn eigen gedrag geanalyseerd. Als de druk toeneemt, wordt hij prikkelbaar en gaat hij stoere dingen roepen. Dat werkt niet.

Hij is natuurlijk een halve Duitser, dat helpt. De BuLi kent hij goed.

elliquido

Bericht door elliquido » di mei 27, 2025 12:14 pm

bij leverkusen geen druk... tsja....
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

999

Bericht door 999 » di mei 27, 2025 12:15 pm

Tja, Erik heeft het naar de bek lullen wel geleerd hé ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 27, 2025 1:36 pm

Mwah, zo enorm is het lerend vermogen van ETH niet.

'
Eerste Ten Hag-aanwinst moet Nederlandse doelman met zelfde zaakwaarnemer worden'

Bayer Leverkusen heeft zijn beoogde eerste versterking voor Erik ten Hag op het oog. De vicekampioen wil Mark Flekken van FC Brentford overnemen als nieuwe doelman voor komend seizoen. De transfer is echter nog niet afgerond.De zoektocht van Bayer Leverkusen naar een nieuwe eerste keeper lijkt uit te komen bij Flekken. Volgens informatie van Kicker probeert de club al meer dan vier weken intensief om de voormalig Freiburg-doelman binnen te halen.

Hoewel er concrete interesse is, zoals eerst door de Duitse tak van Sky Sport werd gemeld, is er nog geen akkoord bereikt met de Premier League-club over de transfersom. Of Brentford, gezien het contract met Flekken tot medio 2027, met een optie voor nog een jaar, bereid is om hem voor de genoemde 15 miljoen euro te laten gaan, is twijfelachtig. Brentford zou in elk geval eerst een vervanger moeten aantrekken voordat de overstap kan plaatsvinden.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mei 27, 2025 2:12 pm

Ze wilden hem al hebben.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 27, 2025 2:34 pm

Sinds wanneer? :confused.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mei 27, 2025 3:15 pm

Begin april al.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 27, 2025 4:43 pm

Misschien hebben ze al een tijdje contact met ETH?

Zelfde zaakwaarnemer, Nederlander, net-niet international: het past precies.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mei 27, 2025 5:41 pm

Hij heeft daarvoor bij Freiburg gevoetbald. Dus bekend al in de BL.

Yopii

Bericht door Yopii » vr mei 30, 2025 3:46 pm

Twee oude bekenden van Ten Hag zijn nog wél in beeld. Onder meer Antony wordt intern besproken. De Nederlandse trainer werkte bij Ajax al samen met de Braziliaan en haalde hem vervolgens voor liefst 95 miljoen euro naar Manchester United. In Engeland werd de 25-jarige Antony geen succes, maar bij Real Betis is hij helemaal opgeleefd. Het is nog niet duidelijk of hij een stap naar Duitsland zelf ziet zitten.

Dat geldt ook voor Alejandro Garnacho, die Ten Hag eveneens kent van zijn periode op Old Trafford. De twintigjarige Argentijn mag weg van manager Ruben Amorim. Ook hij geldt als potentiële topversterking voor Leverkusen. Die Werkself zal in ieder geval groter moeten denken om hoogwaardige vervangers te halen en Ten Hag een reële kans op succes te geven, besluit Kicker.
Ten Hag is onverbeterlijk. :excited.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mei 30, 2025 5:55 pm

Da's wel een voordeel van Heit & Keiz, de spelers in hun netwerkje zijn wel van een hele andere orde ;-)
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mei 31, 2025 6:18 pm

Yopii schreef:
vr mei 30, 2025 3:46 pm
Twee oude bekenden van Ten Hag zijn nog wél in beeld. Onder meer Antony wordt intern besproken. De Nederlandse trainer werkte bij Ajax al samen met de Braziliaan en haalde hem vervolgens voor liefst 95 miljoen euro naar Manchester United. In Engeland werd de 25-jarige Antony geen succes, maar bij Real Betis is hij helemaal opgeleefd. Het is nog niet duidelijk of hij een stap naar Duitsland zelf ziet zitten.

Dat geldt ook voor Alejandro Garnacho, die Ten Hag eveneens kent van zijn periode op Old Trafford. De twintigjarige Argentijn mag weg van manager Ruben Amorim. Ook hij geldt als potentiële topversterking voor Leverkusen. Die Werkself zal in ieder geval groter moeten denken om hoogwaardige vervangers te halen en Ten Hag een reële kans op succes te geven, besluit Kicker.
Ten Hag is onverbeterlijk. :excited.gif:
Als je een oude bekende haalt zou ik zeker geen labilities halen als die twee.

Plaats reactie