Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » zo apr 14, 2024 3:37 pm

Had al 6 - 2 moeten zijn ..

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo apr 14, 2024 6:31 pm

Arsenal… Ouch
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » ma apr 15, 2024 9:44 am

Gaat lekker voor City. Is precies op tijd in topvorm.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » ma apr 15, 2024 4:26 pm

https://www.espn.co.uk/football/story/_ ... eos-source

Ten Hag heeft dus een veto.
Ik las op een andere website dat hij zelf best tevreden is over zijn aankopen. Zou de nieuwe leiding dat ook zijn?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » di apr 16, 2024 6:32 pm

Een veto voor een trainer is op zichzelf niet zo gek wat mij betreft. Uiteindelijk moet een trainer toch met een speler gaan werken en als hij het echt niet ziet werken kun je er beter niet aan beginnen.

Dit is veel gezonder dan wanneer de trainer ook echt actief het beleid gaat bepalen. Dan krijg je transfers zoals die van Antony of op kleine schaal Klaiber bij ons destijds.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo apr 21, 2024 5:27 pm

United geeft bij Coventry City in de halve finale van de FA Cup even een 0-3 uit handen. Via een penalty in de extra tijd is het nu 3-3.

Als ze dat nog verliezen gaat hem dat niet helpen om daar langer te blijven werken. Om maar eens een understatement te gebruiken.
Nil volentibus arduum

Winter
Berichten: 10
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 8:31 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Winter » zo apr 21, 2024 6:11 pm

Marillion schreef:United geeft bij Coventry City in de halve finale van de FA Cup even een 0-3 uit handen. Via een penalty in de extra tijd is het nu 3-3.

Als ze dat nog verliezen gaat hem dat niet helpen om daar langer te blijven werken. Om maar eens een understatement te gebruiken.
4-3 dus

Winter
Berichten: 10
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 8:31 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Winter » zo apr 21, 2024 6:11 pm

Winter schreef:
Marillion schreef:United geeft bij Coventry City in de halve finale van de FA Cup even een 0-3 uit handen. Via een penalty in de extra tijd is het nu 3-3.

Als ze dat nog verliezen gaat hem dat niet helpen om daar langer te blijven werken. Om maar eens een understatement te gebruiken.
4-3 dus
Oeps, VAR overruled.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo apr 21, 2024 6:18 pm

Was het terecht? Strafschoppen nu dus.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door columbus » zo apr 21, 2024 6:22 pm

Tja, volgens de getrokken lijntjes stond zijn grote teen een halve cm buitenspel

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » zo apr 21, 2024 6:28 pm

Komt ie weer goed mee weg.Maar zijn lijntje wordt wel steeds dunner .

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Engeland en Schotland

Bericht door De Dominee » zo apr 21, 2024 6:41 pm

Jammer. Weer geen ontslag en dus voorlopig geen duidelijkheid voor Ajax.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12869
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Liberty » zo apr 21, 2024 6:42 pm

Ten Hag heeft ook geen geluk. Mist vrijwel zijn gehele verdediging.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » zo apr 21, 2024 7:05 pm

De Dominee schreef:
zo apr 21, 2024 6:41 pm
Jammer. Weer geen ontslag en dus voorlopig geen duidelijkheid voor Ajax.
Want dat zou dan zijn 1e keus zijn geweest .. lol ..

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » ma apr 22, 2024 10:38 am

De Dominee schreef:
zo apr 21, 2024 6:41 pm
Jammer. Weer geen ontslag en dus voorlopig geen duidelijkheid voor Ajax.
Tja, gezien het feit dat SEG zijn zaakwaarnemer is, ligt de connectie met Kroes voor de hand, maar is het een goed idee om hem terug te halen? Toen is toen, de situatie is nu anders.

Ik heb het niet op nostalgische keuzes.

Overigens, als ik de Engelse media mag geloven is zijn lot wel bezegeld.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12869
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Liberty » ma apr 22, 2024 10:54 am

Dat is toch ook wel het geval. Champions League voetbal zit er niet meer in en zoals het er nu voorstaat dan heeft hij de FA Cup finale nodig om überhaupt Europees voetbal te halen.

Toch gun ik het hem wel om de FA Cup te winnen. Dan heeft hij naast de League Cup vorig jaar ook nog de FA Cup. Dat geeft zijn periode in Manchester nog wel wat glans.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » ma apr 22, 2024 11:01 am

Voor de oudere generatie, die vroeger voor de buis zat als de Cupfinal werd gespeeld, betekent die beker nog wat. Echter, de clubleiders van de belangrijkste Engelse clubs willen CL, CL en nog eens CL. De FA-cup is een troostprijs. LVG won de FA-cup en vloog er de volgende dag uit. Die beslissing was allang genomen.

Na LVG gaat ook ETH ten onder aan zijn koppigheid. Van de grootste trainers vergeet je bijna wat hun nationaliteit is. LVG en ETH zijn echt Nederlandse trainers met hun flossefie en hun sistum en hun heilige geloof in spelers met een Nederlandse connectie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » ma apr 22, 2024 11:02 am

Britse media keihard: ‘Erik ten Hag kan niet verder bij United’
ONZE TELESPORTREDACTIE

Aangepast: 13 min geleden27 min geledenin VOETBAL

Hij kroop met Manchester United door het oog van de naald, maar dat betekent niet dat Erik ten Hag maandagochtend met een gerust hart de Engelse kranten kan openslaan. De Nederlandse coach ontsnapte zondag met zijn ploeg in de halve finale van de FA Cup tegen Coventry City. Ondanks dat het dus ternauwernood goed kwam, is het oordeel van de Engelse kranten snoeihard. De Nederlander staat onder grote druk en ook zijn aankoop Antony krijgt er stevig van langs.

Er leek zondag geen vuiltje aan de lucht voor Ten Hag en co. United kwam op een comfortabele 3-0 voorsprong tegen de nummer acht van het Championship, maar Coventry City knokte zich op wonderbaarlijke wijze terug en maakte er 3-3 van. Uiteindelijk ontsnapte United aan een afgang, want de penaltyserie werd gewonnen en dus staat Ten Hag 'gewoon' in de finale.

’Dead man walking’
„Het United van Ten Hag is onhandig en chaotisch: Sir Jim Ratcliffe moet hem uit zijn lijden verlossen”, is The Telegraph duidelijk. ,De krant neemt geen blad voor de mond: „Ratcliffe (71) rende zondagochtend de marathon van Londen in 4,5 uur, maar het meest slopende en pijnlijke moment van zijn dag moest toen nog komen.”

Bovendien verwacht het medium dat de Nederlandse coach niet lang meer aan het roer zal staan in Engeland. „Hij lijkt zich niet bewust te zijn van het feit dat hij een dead man walking is. Zijn tijd zit erop.”

The Athletic ziet een probleem dat niet te keren lijkt. „Er is een gapend gat tussen wat Ten Hag wil en waartoe deze spelers in staat zijn en geen van beide partijen lijkt in staat die afstand te overbruggen.”

De krant Manchester Evening News gaat nog een stap verder en geeft Ten Hag het laagst denkbare cijfer: een 1 „Hij moet vertrekken”, klinkt het veelzeggend. „Ondanks de overwinning was dit een nederlaag voor Ten Hag. Dit was het vernietigende bewijsmateriaal om hem eruit te gooien.”

Ook Antony krijgt keiharde kritiek. De Braziliaan en voormalig speler van Ajax besloot na de winnende strafschop zijn handen achter zijn oren te houden richting de tegenstanders, die een divisie lager spelen en een schijntje verdienen van wat hij elke week opstrijkt. Waar ploeggenoot Harry Maguire netjes de spelers van Coventry een hand gaf en hen complimenteerde voor hun optreden, zette Antony de tegenstander dus voor gek. „Bijna iedere speler van United geneerde zich voor de wedstrijd. Antony gedroeg zich gênant”, aldus de huiskrant van Manchester United.



The Daily Mail vergelijkt de wedstrijd van de ploeg van Ten Hag met dat van een dronkenmansrit. „Met horten en stoten, als een dronkemansrit naar de FA Cup-finale. Dat is het probleem met United. Ze hebben het aangeboren vermogen om teams hoop te geven terwijl ze die niet zouden moeten hebben.”

Beschamende kleedkamer
Ook analist Jamie Carragher verwacht dat Ten Hag niet lang meer de trainer van United is, „Ik denk dat deze wedstrijd hem zijn baan gaat kosten’, aldus de voormalig voetballer in gesprek met Sky Sports. ,,Ik kan me niet voorstellen dat hij nu langer zal blijven. De kleedkamer van United is ondanks deze overwinning vast de meest beschamende kleedkamer die je je kunt inbeelden."

„Iedereen zal elkaar aankijken en denken: moeten we dit nu gaan vieren? Ik ben niet iemand die graag zegt dat een trainer ontslagen moet worden of weg moet gaan, maar ik vraag me nu echt af of de leiding bij United nog steeds iets ziet in deze trainer en verwacht dat hij de club omhoog kan helpen.”

Enorm probleem
United-icoon Roy Keane vertelde bij Sky Sports ook wat hij van de situatie vindt: „Het bevalt me niets als ik naar dit United kijk. Ik zie geen leiderschap, geen karakters. Mijn hemel, wat een geluk hebben ze vandaag gehad. Het is elke week hetzelfde, je weet bij United gewoon nooit wat je gaat krijgen. Zij zagen er in de verlenging uit als het team dat op het tweede niveau speelt. United heeft echt een enorm probleem.”

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma apr 22, 2024 1:00 pm

Tja, staat na 60 minuten met 3-0 voor en als dat de einduitslag zou zijn geweest dan was het gewoon een goeie overwinning.

Maar dit Utd is zoooo instabiel. Bizar gewoon.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » ma apr 22, 2024 1:05 pm

Mwah, als je zoveel geld uit geeft mag je toch meer verwachten, zeker als de spelers die gehaald ( dat lijkt me toch wel duidelijk ) zijn op voorspraak van Ten Hag.

Was ook een zeer kwalitatief sterk team de nummer acht van het Championship .. :smallgrin.gif:

Overigens is het natuurlijk jammer en ook weer niet goed voor NLD trainers en spelers ( uit de NLD competitie ) ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma apr 22, 2024 1:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma apr 22, 2024 1:08 pm

999 schreef:Mwah, als je zoveel geld uit geeft mag je toch meer verwachten, zeker als de spelers die gehaald ( dat lijkt me toch wel duidelijk ) zijn op voorspraak van Ten Hag.

Was ook een zeer kwalitatief sterk team de nummer acht van het Championship .. :smallgrin.gif:
Absoluut en TH moet zich toch ook achter de oren krabben waarom het zo makkelijk in kan storten. Overigens de wedstrijd niet gezien, behalve de penalties, dus weet niet wat het spelbeeld was tot aan de 3-0.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » ma apr 22, 2024 1:14 pm

raymon schreef:
ma apr 22, 2024 1:08 pm
999 schreef:Mwah, als je zoveel geld uit geeft mag je toch meer verwachten, zeker als de spelers die gehaald ( dat lijkt me toch wel duidelijk ) zijn op voorspraak van Ten Hag.

Was ook een zeer kwalitatief sterk team de nummer acht van het Championship .. :smallgrin.gif:
Absoluut en TH moet zich toch ook achter de oren krabben waarom het zo makkelijk in kan storten. Overigens de wedstrijd niet gezien, behalve de penalties, dus weet niet wat het spelbeeld was tot aan de 3-0.
Zeker, maar misschien is dit net weer een te grote vervolgstap ( al kun je dit bijna niet weigeren ) om van AJAX naar MU te gaan, misschien had dat ook meer geleidelijker moeten gebeuren , ( meer kans op succes in een andere competitie) .. Overigens is het natuurlijk jammer en ook weer niet goed voor NLD trainers en spelers ( uit de NLD competitie ) ..

Maar goed, hij kan hem nog winnen de FA cup.Maar w.b. Europees voetbal ziet het er ook niet gunstig uit.

W.B. de wedstrijd de goals van MU waren niet echt vloeiende aanvallen, meer benutten van fouten slap ingrijpen.Van Coventry dosis geluk en man vrij laten staan .. W.b. MU moet dat, na zoveel tijd echt niet meer kunnen is mijn mening.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » ma apr 22, 2024 1:48 pm

Zeker, maar misschien is dit net weer een te grote vervolgstap ( al kun je dit bijna niet weigeren ) om van AJAX naar MU te gaan, misschien had dat ook meer geleidelijker moeten gebeuren , ( meer kans op succes in een andere competitie)
Zeker, je ziet toch bij Nederlandse trainers die meteen naar een grote club/grote competitie gaan dat ze het moeilijk hebben: LVG, Peter Bosz, nu weer ETH. Ze zijn in NL de hemel in geprezen en zijn vol zelfvertrouwen: hun flossefie, hun sistum, enz. Dat kunstje gaan ze wel even herhalen. Vallen de resultaten tegen, dan is het al snel: we zijn hier niet bij Ajax.

Om te slagen in een grote competitie moet je vooral flexibel zijn. Peppie en Kloppie hebben zich geruisloos aangepast, bijvoorbeeld. Iedereen is zowat vergeten dat ze buitenlanders zijn. Ze ademen het voetbal van de PL.

Bij ETH krijg je het gevoel dat hij diep in zijn hart gewoon weer graag met Ziyech, De Ligt en Frenkie zou willen werken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma apr 22, 2024 8:06 pm

Ik begreep dat Antony zich nogal heeft misdragen gisteren (voor de verandering). Ingevallen bij 0-3 voorsprong. Met hem op het veld gaat het dan naar 3-3 en op de rand van uitschakeling. Geen bal goed geraakt en dan de tegenstander provoceren na de strafschoppenserie.

Wat zal Ten Hag enorm veel spijt hebben van die transfer. Stel je voor dat je voor dat geld twee of drie spelers haalt die wel het verschil maken. Dan speel je misschien ineens wel om de bovenste plaatsen mee.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di apr 23, 2024 8:02 am

Marillion schreef:
ma apr 22, 2024 8:06 pm
Ik begreep dat Antony zich nogal heeft misdragen gisteren (voor de verandering). Ingevallen bij 0-3 voorsprong. Met hem op het veld gaat het dan naar 3-3 en op de rand van uitschakeling. Geen bal goed geraakt en dan de tegenstander provoceren na de strafschoppenserie.

Wat zal Ten Hag enorm veel spijt hebben van die transfer. Stel je voor dat je voor dat geld twee of drie spelers haalt die wel het verschil maken. Dan speel je misschien ineens wel om de bovenste plaatsen mee.
Ook nog tegen Coventry City :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie