Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 17, 2022 7:22 pm

Ferry schreef:Ik vond Real ook verschrikkelijk tegenvallen. Inter probeerde nog wat tenminste.

Wat anders: ik las dat Liverpool een neuro-scientist had ingeschakeld om te helpen bij spelhervattingen. Iemand enig idee wat dat inhoudt? Er is een article van Pieter Zwart op VI Pro, maar ben geen lid dus kan het niet lezen. Ik vind het op zich wel interessant dat ze wat verder kijken dan de traditionele methoden.
Vermoedelijk moet ie erbij helpen dat ze hun zenuwen bij spelhervattingen in bedwang houden… :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13444
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Champions League

Bericht door Arthur » do feb 17, 2022 7:55 pm

wimpey schreef:
Ferry schreef:
do feb 17, 2022 1:48 pm
Er staat ook een filmpje waarin je Salah en anderen met een helm op, met allemaal sensoren erop en eraan, op doel ziet schieten. Maar wat ze meten en met die data doen? :confused.gif:
Ik ken een gast die een chippie heeft ontwikkeld, dat in de schoen van jeugdspelers wordt gezet. Dat ding pikte van rust, tot voeding, tot trainingsarbeid alles op. In 2 jaar ontwikkeld. Z'n licenties had ie bij clubs als City en Benfica in no-time aan de man gebracht. Hoorde laatst dat ie z'n toko voor 35M heeft verkocht. :biggthumpup.gif:

In dat licht bezien is gedrag bij spelhervattingen eigenlijk een koud kunstje. :smallgrin.gif:
Een chip in je schoen die kan meten wat je eet lijkt me nog wel meer dan 35m waard ;)

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Champions League

Bericht door ferry » do feb 17, 2022 8:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do feb 17, 2022 7:22 pm
Ferry schreef:Ik vond Real ook verschrikkelijk tegenvallen. Inter probeerde nog wat tenminste.

Wat anders: ik las dat Liverpool een neuro-scientist had ingeschakeld om te helpen bij spelhervattingen. Iemand enig idee wat dat inhoudt? Er is een article van Pieter Zwart op VI Pro, maar ben geen lid dus kan het niet lezen. Ik vind het op zich wel interessant dat ze wat verder kijken dan de traditionele methoden.
Vermoedelijk moet ie erbij helpen dat ze hun zenuwen bij spelhervattingen in bedwang houden… :hypocrite.gif:
hm, goed idee. Ajax had nogal eens de neiging om een tegengoal te krijgen na een eigen corner. Huren, zo'n neuro-dude! :)

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » di feb 22, 2022 9:37 pm

Wat een goal van Vlahovic. Puur op gevoel, echte spits die weet waar het doel staat.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » di feb 22, 2022 10:27 pm

De Ligt kan die luie Rabiot wel schieten. :00001595.gif:

Stond weer eens lekker te snurken. Erg overschatte speler. Villarreal is een leuke ploeg.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Rooie » di feb 22, 2022 10:32 pm

Hoe komt Rabiot hier weg met geel? Dit is toch donkerrood?

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » di feb 22, 2022 10:33 pm

WTF? VAR? Waarom geen rood voor Rabiot? Roder ga je ze niet krijgen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » di feb 22, 2022 10:38 pm

Wat een 2 ontzettende kut ploegen ..

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 08, 2022 9:31 pm

Wat heeft Inter een foeilelijk uittenue zeg.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 08, 2022 9:40 pm

Bayern maakt er inmiddels een feestje van tegen Salzburg.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » di mar 08, 2022 9:44 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di mar 08, 2022 9:40 pm
Bayern maakt er inmiddels een feestje van tegen Salzburg.
Max Wober heeft niet echt een leuke avond. Lewandowski is Haller voorbij.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 08, 2022 9:46 pm

Lewandowski heeft inmiddels ook een helft meer gespeeld… :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » di mar 08, 2022 10:06 pm

wimpey schreef:
di mar 08, 2022 9:44 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di mar 08, 2022 9:40 pm
Bayern maakt er inmiddels een feestje van tegen Salzburg.
Max Wober heeft niet echt een leuke avond. Lewandowski is Haller voorbij.
Die is wel echt oliedom hoor. Salzburg wat pech in het begin. 3-0 vond ik ook onterecht. Daarna geslacht.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » di mar 08, 2022 10:08 pm

Haller is dus weer aan zet. :ajaxscarf.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » di mar 08, 2022 10:12 pm

Haller doet het met 'intikkers', Lewandowsky met strafschoppen. :hypocrite.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » di mar 08, 2022 10:28 pm

Inter met 10, net nadat ze de aansluitingstreffer maakten...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13451
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Champions League

Bericht door Nihad » di mar 08, 2022 10:43 pm

Goed, dat Bayern wil je niet treffen volgende ronde…. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo mar 09, 2022 8:54 am

Ik zou het wel aandurven hoor. Liever dan Liverpool of City. Vind ze verdedigend echt kwetsbaar. Krijgen iedere wedstrijd legio kansen tegen. Ze scoren er gisteren dan 7 maar Bayern weet wel hoe ze een team kapot kunnen maken als die moeten aanzetten. Maar ik vind het voetballend niet van het niveau van Liverpool of City.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » wo mar 09, 2022 9:10 am

Zijn we al een ronde verder dan :confused.gif: :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo mar 09, 2022 9:33 am

999 schreef:
wo mar 09, 2022 9:10 am
Zijn we al een ronde verder dan :confused.gif: :smallgrin.gif:
Zeker niet. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat we tegen Benfica wat scherper zullen zijn dan de afgelopen weken. Lijkt mij dat we van de roze wolk af zijn en weer normaal gaan doen. En dan vind ik Ajax echt een sterke ploeg.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » wo mar 09, 2022 9:49 am

Lionel schreef:
wo mar 09, 2022 9:33 am
999 schreef:
wo mar 09, 2022 9:10 am
Zijn we al een ronde verder dan :confused.gif: :smallgrin.gif:
Zeker niet. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat we tegen Benfica wat scherper zullen zijn dan de afgelopen weken. Lijkt mij dat we van de roze wolk af zijn en weer normaal gaan doen. En dan vind ik Ajax echt een sterke ploeg.
Maar dan wel zonder Schuurs en Rensch en dan nog moet het wel allemaal kloppen.Je ziet tegen " mindere " clubs wat er gebeurd als de afspraken ( communicatie onderling ) verzaken.Dan ga je de bietenbrug op ..

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo mar 09, 2022 10:28 am

999 schreef:
wo mar 09, 2022 9:49 am
Lionel schreef:
wo mar 09, 2022 9:33 am
999 schreef:
wo mar 09, 2022 9:10 am
Zijn we al een ronde verder dan :confused.gif: :smallgrin.gif:
Zeker niet. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat we tegen Benfica wat scherper zullen zijn dan de afgelopen weken. Lijkt mij dat we van de roze wolk af zijn en weer normaal gaan doen. En dan vind ik Ajax echt een sterke ploeg.
Maar dan wel zonder Schuurs en Rensch en dan nog moet het wel allemaal kloppen.Je ziet tegen " mindere " clubs wat er gebeurd als de afspraken ( communicatie onderling ) verzaken.Dan ga je de bietenbrug op ..
Hoeven hier de discussie niet nogmaals te voeren maar ik vind dat Ajax ook met Schuurs en Rensch makkelijk zijn wedstrijden moet kunnen winnen. Die jongens moeten alleen veel meer wedstrijden spelen / hun ritme behouden. En dat gebeurt te weinig. Daarbij vind ik dat de ervaren spelers meer lopen te kloten dan de jongere gasten. Blind en Tadic raken al weken geen knikker (voor hun doen dan hé) en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Blind is overigens één van mijn favoriete voetballers omdat ik zijn voetbalinzicht echt geweldig vind. Dus ik voel helemaal geen behoefte om op hem in te hakken. Ik vind alleen dat hij verzaakt de afgelopen weken. Of in ieder geval ineens andere dingen is gaan doen (linksbuiten staan en blijven).

Ik las in een analyse van VI PRO dat Gravenberch moest spelen omdat hij voor breedte zorgt of moest zorgen. In combinatie met een Blind die hoog staat klopt de restverdediging dan niet meer. Als dan ook nog eens een Schuurs gaat inschuiven (dit deed hij een aantal keer echt goed) dan wordt het wel wat karig achterin. Neemt niet weg dat Alvarez bij de goal van Kramer, zeker als je zo fucking langzaam bent dan Kramer met bal sneller is dan Alvarez zonder bal, Kramer voor zich had moeten houden.

Thuis tegen Benfica is het wel zaak dat we niet continue de 1 tegen 1 met spelers als Pizza, Silva en Nunez hoeven uit te vechten. Zoals het ook zaak is dat de verdediging van Benfica uit elkaar wordt getrokken en opgerekt. Als dat met iets minder risico kan dan in de uitwedstrijd zie ik het positief tegemoet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » wo mar 09, 2022 10:50 am

Lionel schreef:
wo mar 09, 2022 10:28 am
999 schreef:
wo mar 09, 2022 9:49 am
Lionel schreef:
wo mar 09, 2022 9:33 am


Zeker niet. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat we tegen Benfica wat scherper zullen zijn dan de afgelopen weken. Lijkt mij dat we van de roze wolk af zijn en weer normaal gaan doen. En dan vind ik Ajax echt een sterke ploeg.
Maar dan wel zonder Schuurs en Rensch en dan nog moet het wel allemaal kloppen.Je ziet tegen " mindere " clubs wat er gebeurd als de afspraken ( communicatie onderling ) verzaken.Dan ga je de bietenbrug op ..
Hoeven hier de discussie niet nogmaals te voeren maar ik vind dat Ajax ook met Schuurs en Rensch makkelijk zijn wedstrijden moet kunnen winnen. Die jongens moeten alleen veel meer wedstrijden spelen / hun ritme behouden. En dat gebeurt te weinig. Daarbij vind ik dat de ervaren spelers meer lopen te kloten dan de jongere gasten. Blind en Tadic raken al weken geen knikker (voor hun doen dan hé) en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Blind is overigens één van mijn favoriete voetballers omdat ik zijn voetbalinzicht echt geweldig vind. Dus ik voel helemaal geen behoefte om op hem in te hakken. Ik vind alleen dat hij verzaakt de afgelopen weken. Of in ieder geval ineens andere dingen is gaan doen (linksbuiten staan en blijven).

Ik las in een analyse van VI PRO dat Gravenberch moest spelen omdat hij voor breedte zorgt of moest zorgen. In combinatie met een Blind die hoog staat klopt de restverdediging dan niet meer. Als dan ook nog eens een Schuurs gaat inschuiven (dit deed hij een aantal keer echt goed) dan wordt het wel wat karig achterin. Neemt niet weg dat Alvarez bij de goal van Kramer, zeker als je zo fucking langzaam bent dan Kramer met bal sneller is dan Alvarez zonder bal, Kramer voor zich had moeten houden.

Thuis tegen Benfica is het wel zaak dat we niet continue de 1 tegen 1 met spelers als Pizza, Silva en Nunez hoeven uit te vechten. Zoals het ook zaak is dat de verdediging van Benfica uit elkaar wordt getrokken en opgerekt. Als dat met iets minder risico kan dan in de uitwedstrijd zie ik het positief tegemoet.
Ik ga die discussie dan ook niet weer voeren.Voor mij komen die twee gewoon in dit systeem, en een ander systeem is er niet ( er is geen plan B. voor de achterhoede ) , gewoon te kort.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo mar 09, 2022 9:41 pm

Op meters dekken doen ze bij Real ook. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo mar 09, 2022 9:46 pm

Messi loopt zich wel vaak vast... Dat deed ie vroeger toch minder volgens mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie