Afrika

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Afrika

Bericht door InnerHarbour » di jan 01, 2019 2:16 pm

Onana legt het af tegen Premier League-giganten bij prestigieuze verkiezing

Andre Onana is dinsdag afgevallen in de strijd om de verkiezing van Afrikaans Voetballer van het Jaar. De doelverdediger van Ajax valt zo buiten het podium.


De finalisten zijn, net als in 2017, Mohamed Salah (Liverpool), Sadio Mané (eveneens Liverpool) en Pierre-Emerick Aubameyang (Arsenal). Volgende week dinsdag wordt de winnaar bekendgemaakt. Al in een eerder stadium viel Onana's ploeggenoot Hakim Ziyech af. Het is nog onduidelijk op welke plaats in de toptien de Ajax-keeper is geëindigd.

Vorig jaar ging de eretitel naar Salah, die toen Mané en Aubameyang aftroefde.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Afrika

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 2:17 pm

InnerHarbour schreef:
Onana legt het af tegen Premier League-giganten bij prestigieuze verkiezing

Andre Onana is dinsdag afgevallen in de strijd om de verkiezing van Afrikaans Voetballer van het Jaar. De doelverdediger van Ajax valt zo buiten het podium.

:smallgrin.gif: :smallgrin.gif: :biggrin.gif:

Voetballers zijn geen helden. En Premier League spelers zijn geen giganten. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Afrika

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 3:04 pm

Ook jaren na dato nog een zeer lezenswaardige column.
Heb eerlijk gezegd nooit meer bijgehouden of opgezocht wat er van die Minala geworden is.

Kowalczyk schreef:Donderdag: nieuwe Balgevoel-column op NUsport.

Over Joseph Minala, vermeend veertiger in de Lazio-jeugd, en over mijn ex-ploeggenoot Abdi.

HIER LEZEN.

K.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Afrika

Bericht door Sandro » di jan 01, 2019 6:19 pm

Haha, herkenning hier. Toen ik in groep 8 van de basisschool zat, kwam er bij ons een Abdi bij, uit Somalië. Kop groter dan de rest, was volgens de geruchten al 18. Superaardige gast, en kon ook leuk voetballen!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Afrika

Bericht door InnerHarbour » wo jan 09, 2019 9:35 am

Goh ik zie Onana en Ziyech er niet bijstaan, hoe zou dat nu komen? :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Afrika

Bericht door raymon » wo jan 09, 2019 9:56 am

Dat Ziyech er niet tussen staat kan ik nog wel enigszins begrijpen maar Onana niet. Maar goed, is verder prima hoor. Zolang Liverpool nog steeds in de 'vierderangscompetitie' blijft shoppen en daar hun beste spelers vandaan halen, doen we het in Nederland zo slecht nog niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Afrika

Bericht door Jinne » wo jan 09, 2019 2:38 pm

Als je heel lang als club geen prijzen wint dan ben je al blij met dit soort persoonlijke prijsjes / uitverkiezingen. Prima dat niet iedereen van ons zo hoog op de radar staat als Frenkie en Mathijs.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Afrika

Bericht door Cruijff » do feb 14, 2019 11:02 pm

Seedorf en Kluivert waren op De Toekomst de dag na Ajax - Real Madrid en gaven hun mening over deze wedstrijd: 'er had meer ingezeten' :

https://www.youtube.com/watch?v=4vp9VsYSuJI

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Afrika

Bericht door 999 » wo dec 15, 2021 3:33 pm

'Afrika Cup wordt mogelijk afgelast komende maand'
15 december 2021 10:34 - RMC Sport
Foto: Pro Shots
"Afrika Cup wordt mogelijk afgelast komende maand"; image source: Pro Shots

Volgens het Franse RMC Sport overweegt de CAF, de Afrikaanse voetbalbond, om de Afrika Cup van komende maand opnieuw af te gelasten. Vanwege het coronavirus en het feit dat met name Engelse clubs de spelers niet willen afstaan door de quarantaineregels in Groot-Britannië wordt dit serieus overwogen. Oorspronkelijk zou het toernooi afgelopen zomer al gehouden worden, maar dit werd vanwege de coronapandemie toen al uitgesteld.

Mocht het toernooi daadwerkelijk niet doorgaan zou dat betekenen dat Ajax volgende maand gewoon kan beschikken over Sébastien Haller, André Onana en Mohammed Kudus. Ook Noussair Mazraoui en Zakaria Labyad zouden naar de Afrika Cup kunnen gaan, maar het lag al niet in de verwachting dat zij geselecteerd zouden worden voor het Marokkaanse team.
CAN 2022: UNE RÉFLEXION AUTOUR DE L’ANNULATION DE LA COMPÉTITION EST ENGAGÉE

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Afrika

Bericht door wimpey » wo jan 12, 2022 6:26 pm

Ik zie net Tunesië - Mali. Eerst fluit de scheids af in de 85e, dan uiteindelijk in de 89e minuut. Wat een gek. Die fluit nooit meer. Maar heeft wel wat verdiend natuurlijk.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Afrika

Bericht door Dubbel » wo jan 12, 2022 6:48 pm

Heb er af en toe ook naar zitten kijken maar het is zo verschrikkelijk oninteressant allemaal. Een waterval aan wedstrijden van belabberd niveau tussen landen die nul keer boeien op een toernooi waarvan buiten Afrika niemand het zou missen als het niet wordt gespeeld. De grootste ergernis is nog wel dat ze doodleuk midden in het seizoen dit toernooi spelen. Maar goed, vanavond dus Haller, gokje; het wordt 1-0.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Afrika

Bericht door Lionel » do jan 13, 2022 9:47 am

Mooi dat al die Afrikaanse sterren vinden dat de Afrika Cup als te min wordt beschouwd. Vervolgens zie je optredens waarbij zelfs in menig kelderklasse het niveau hoger is of de organisatie beter geregeld. Wat een drama zeg. En dat iedere twee jaar.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Afrika

Bericht door wimpey » do jan 13, 2022 10:04 am

Gister effe naar Equatoriaal Guinee v Ivoorkust gekeken. Het léék niet eens op voetbal.

En dat ná die scheids bij Tunesië - Mali. :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Afrika

Bericht door Lionel » do jan 13, 2022 10:37 am

Hahaha bizar toch.

Haller werd boos toen mensen aan hem vroegen of hij naar de Afrika Cup zou gaan :biggrin.gif: Dit moeten ze echt afschaffen. Net als vrouwenvoetbal.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Afrika

Bericht door raymon » do jan 13, 2022 10:43 am

Lionel schreef:
do jan 13, 2022 10:37 am
Hahaha bizar toch.

Haller werd boos toen mensen aan hem vroegen of hij naar de Afrika Cup zou gaan :biggrin.gif: Dit moeten ze echt afschaffen. Net als vrouwenvoetbal.
Je hoeft niet te kijken natuurlijk. Er was een tijd dat Afrikaanse voetballers een heel laag niveau hadden, totdat er wat focus op werd gelegd en bleek dat er toch best wel aardig wat talent is die met de juiste begeleiding toch best ver hebben kunnen reiken. Ik gok dat over 20 jaar het Afrikaanse voetbal nog een paar stappen omhoog hebben gemaakt.

Of je dit toernooi in januari moet willen, is weer een ander verhaal, maar afschaffen, net als vrouwenvoetbal, is natuurlijk onzin.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Afrika

Bericht door Jöhnk » do jan 13, 2022 1:01 pm

Het lijkt me logisch dat ieder continent zijn eigen kampioenschap heeft. Het EK was ook grotendeels niet om aan te zien. Nederland-Tsjechië; Engeland in de finale…

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Afrika

Bericht door Lionel » do jan 13, 2022 3:18 pm

Heb het niet over het niveau, maar alles eromheen. En dat in een periode dat in Europa gewoon gevoetbald wordt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Afrika

Bericht door raymon » do jan 13, 2022 4:00 pm

Lionel schreef:
do jan 13, 2022 3:18 pm
Heb het niet over het niveau, maar alles eromheen. En dat in een periode dat in Europa gewoon gevoetbald wordt.
Het is misschien een rare gedachte maar Europa is niet belangrijker dan Afrika. Het zou prettig zijn als ze eea zouden kunnen combineren maar misschien moet Europa wel gewoon een rust pauze inlassen in de winter.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Afrika

Bericht door Jinne » do jan 13, 2022 4:12 pm

Het was origineel ook voor vorige zomer ingepland. De editie van 2019 was ook al afgestapt van de winterperiode. Nu met het WK dit jaar was de zomer niet echt een optie voor de uitgestelde versie. Op zich prima als ze in de oneven jaren een zomer editie hebben maar ideaal dan ook maar eens in de 4 jaar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Afrika

Bericht door Iniesta » do jan 13, 2022 7:23 pm

raymon schreef:
Lionel schreef:
do jan 13, 2022 3:18 pm
Heb het niet over het niveau, maar alles eromheen. En dat in een periode dat in Europa gewoon gevoetbald wordt.
Het is misschien een rare gedachte maar Europa is niet belangrijker dan Afrika. Het zou prettig zijn als ze eea zouden kunnen combineren maar misschien moet Europa wel gewoon een rust pauze inlassen in de winter.
Volgens mijn laatste gegevens wordt het geld voornamelijk in Europa verdiend
Lijkt me niet meer dan logisch dat de kalender daar dan op afgestemd wordt

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Afrika

Bericht door Lionel » vr jan 14, 2022 3:30 pm

Precies.

Overtreding gezien na 30 seconden in de eerste wedstrijd?

Alles laat daar te wensen over. Wat een aanfluiting. Doe het maar 1* in de vier jaar, en dan goed. In de zomer.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Afrika

Bericht door zeux » zo jan 16, 2022 5:28 pm

Haller scoort. Prima goal.

En viert het met een grote lach. Dat kan ie dus blijkbaar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Afrika

Bericht door WP_Legend » ma jan 17, 2022 10:09 am

Haha wat doet die keeper nou? Mijn god, dat veld... Dat niveau...pfoeh!

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Afrika

Bericht door Yopii » ma jan 17, 2022 10:43 am

Toch lopen er best aardige spelers rond op dat toernooi. Wat zou een team als Ajax ervan maken onder die omstandigheden? :confused.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Afrika

Bericht door WP_Legend » ma jan 17, 2022 3:03 pm

Das niet zo moeilijk ik denk dat Ajax makkelijk bij de top 4 in de wereld zou komen... Een ingespeeld team wint toch bijna altijd van een bijeengeraapt zooitje spelers die toevallig dezelfde nationaliteit hebben?

Plaats reactie