Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 46993
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » vr jul 23, 2021 3:14 pm

Wat bedoel je met de volgende stap?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 23, 2021 3:36 pm

Dan kun je denken aan vaccinatieverplichting of anders niet welkom op de zaak, of zelfs een slechte beoordeling of dreigend ontslag als je niet een vaccin wil nemen. Macron heeft al laten weten dat zorgmedewerkers die zich niet laten vaccineren op straat worden gezet (ontslag). Ik vind dit soort drang en dwang veel te ver gaan al begrijp ik ook de keerzijde van lockdowns en overbelaste zorg.

Het punt is m.i. dat Frankrijk en Amerika een probleem hebben met lage vaccinatiegraad als gevolg van gebrek aan vertrouwen in de instituties. De maatregelen die ze treffen om hier mee om te gaan dragen bij aan verder groeiend wantrouwen en zo blijven dit soort landen in een vicieuze cirkel die op de lange termijn wel eens zou kunnen escaleren richting een fascistisch systeem. Zorgelijk.
Ajax!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13691
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » vr aug 06, 2021 2:42 pm

Zou City het bonnetje van Grealish nog hebben? :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58575
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » za aug 07, 2021 6:07 pm

’Romelu Lukaku voor 115 miljoen euro van Internazionale naar Chelsea’
1 uur geleden in VOETBAL

MILAAN - De volgende grote voetbaltransfer is in de maak. Italiaanse media melden zaterdag dat Internazionale en Chelsea een akkoord hebben bereikt over de overgang van Romelu Lukaku. De Londenaren zouden 115 miljoen euro betalen voor de Belgische spits.

Romelu Lukaku
Romelu LukakuⒸ ANP/HH
Dat schrijft de krant Corriere dello Sport. Chelsea bood eerst 100 miljoen euro, maar Inter wilde 120 miljoen hebben.

Ook Engelse media melden dat de transfer, op wat laatste details na, rond is. De nu 28-jarige Lukaku stond in het seizoen 2011/2012 al onder contract bij Chelsea. Met Inter won hij afgelopen seizoen de Italiaanse landstitel.

Inter moet vanwege geldproblemen flink bezuinigen, voor trainer Antonio Conte was dat reden te vertrekken. Simone Inzaghi is nu de coach.
Aldus de de T.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10232
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Engeland en Schotland

Bericht door WP_Legend » zo aug 08, 2021 1:38 am

Ik blijf het raar vinden bij Lukaku... Hij kan niet zo goed voetballen...

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Gaizka1985 » zo aug 08, 2021 9:56 am

WP_Legend schreef:
zo aug 08, 2021 1:38 am
Ik blijf het raar vinden bij Lukaku... Hij kan niet zo goed voetballen...
Een powerhouse, hij was de afgelopen 2 jaar wel echt goed moet ik zeggen! En bij Everton had hij ook een top periode, als hij ruimte krijgt is hij niet te stoppen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10232
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Engeland en Schotland

Bericht door WP_Legend » zo aug 08, 2021 10:23 am

Mwah als mensen Haller slecht vinden voetballen, dan is Lukaku helemaal treurig in vergelijking!

wimpey
Berichten: 51664
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo aug 08, 2021 1:09 pm

WP_Legend schreef:
zo aug 08, 2021 1:38 am
Ik blijf het raar vinden bij Lukaku... Hij kan niet zo goed voetballen...
Volgens The Times gaat Lautaro voor 70M naar Spurs. 70M voor Hakimi. 115M voor Rom. Inter heeft problemen blijkbaar.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13691
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » zo aug 08, 2021 2:27 pm

Dat was toch bekend. Daarom wilde Conte niet verder.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

columbus
Berichten: 5274
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door columbus » zo aug 08, 2021 6:39 pm

Die bedragen zijn toch normaal meer. Vind het echt een soort schandalig, weer niet goed hoe ik het uitleggen moet. Maar 115 miljoen omdat je een bal recht vooruit kunnen schieten een normaal interview geven is te lastig soms. Een Kane voor 180? Belachelijk gewoon

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13691
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » zo aug 08, 2021 10:41 pm

Dan zou ik als club mijn geld toch eerder gebruiken voor een Halland of Mbappe. Lukaku heeft geen restwaarde meer straks.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 46993
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo aug 08, 2021 10:53 pm

wimpey schreef:
zo aug 08, 2021 1:09 pm
WP_Legend schreef:
zo aug 08, 2021 1:38 am
Ik blijf het raar vinden bij Lukaku... Hij kan niet zo goed voetballen...
Volgens The Times gaat Lautaro voor 70M naar Spurs. 70M voor Hakimi. 115M voor Rom. Inter heeft problemen blijkbaar.
Mooi dat al dat wanbeleid een keer consequenties heeft.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51664
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » do aug 26, 2021 8:00 pm

Mendy en Promes binnenkort in het zwart-wit, met de bal aan een ketting i.p.v. aan een touwtje?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13691
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » do aug 26, 2021 8:06 pm

Ik dacht even de Chelsea Mendy maar het is die van City. Die zag er al nooit snugger uit.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51664
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » vr aug 27, 2021 2:50 pm

Door de transfer van Mendy kan het ook op LB gaan domino-en. Ergo: Nico.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13691
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » vr okt 08, 2021 11:14 am

Newcastle het nieuwste Arabische speeltje?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

De Dominee
Berichten: 5728
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Engeland en Schotland

Bericht door De Dominee » vr okt 08, 2021 11:18 am

Mooi, nu Gravenberch en Antony wel eens de snoepjes van de week kunnen zijn aankomende zomer.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40573
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » vr okt 08, 2021 11:35 am

Jinne schreef:
vr okt 08, 2021 11:14 am
Newcastle het nieuwste Arabische speeltje?
Ze waren daar altijd al goed in het doen van de verkeerde aankopen voor veel te veel geld. Ben benieuwd of ze die hobby dan gaan voortzetten. In dat geval hebben wij inderdaad nog wel één of twee opties voor ze.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Engeland en Schotland

Bericht door ferry » vr okt 08, 2021 12:13 pm

Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen; (Naar schatting) 15.000 fans die staan te dansen bij het stadion omdat hun club is overgenomen door een paar dubieuze arabieren. Dat moet toch de nachtmerrie voor iedere fan zijn?! :confused.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22989
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » vr okt 08, 2021 12:31 pm

Ferry schreef:
vr okt 08, 2021 12:13 pm
Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen; (Naar schatting) 15.000 fans die staan te dansen bij het stadion omdat hun club is overgenomen door een paar dubieuze arabieren. Dat moet toch de nachtmerrie voor iedere fan zijn?! :confused.gif:
De vorige eigenaar was zeg maar niet heel populair.. :smallgrin.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Engeland en Schotland

Bericht door ferry » vr okt 08, 2021 1:00 pm

raymon schreef:
vr okt 08, 2021 12:31 pm
Ferry schreef:
vr okt 08, 2021 12:13 pm
Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen; (Naar schatting) 15.000 fans die staan te dansen bij het stadion omdat hun club is overgenomen door een paar dubieuze arabieren. Dat moet toch de nachtmerrie voor iedere fan zijn?! :confused.gif:
De vorige eigenaar was zeg maar niet heel populair.. :smallgrin.gif:
I know :-). Maar dan nog. Deze column in The Guardian omschrijft het wel aardig. De Saudi's zouden om andere redenen niet populair moeten zijn, maar omdat ze een zak geld meenemen wordt er niet meer zo nauw gekeken naar mensenrechten of dat soort dingen.

Het gaat me er ook eigenlijk meer om dat je als voetbalsupporter staat te springen wanneer je club wordt overgenomen door een of andere investeerder. Ik kan er gewoon met m'n pet niet bij. Ik vraag me weleens af wat je zou kunnen bereiken met het Ajax model in de Premier league. Met het startgeld wat ze daar ieder jaar krijgen moet je met wat beleid en visie toch aardig mee kunnen doen? (Ik wou Leicester noemen, maar realiseerde me dat die ook een steenrijke eigenaar hebben... :smallgrin.gif: )

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22989
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » vr okt 08, 2021 1:14 pm

Ferry schreef:
vr okt 08, 2021 1:00 pm
raymon schreef:
vr okt 08, 2021 12:31 pm
Ferry schreef:
vr okt 08, 2021 12:13 pm
Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen; (Naar schatting) 15.000 fans die staan te dansen bij het stadion omdat hun club is overgenomen door een paar dubieuze arabieren. Dat moet toch de nachtmerrie voor iedere fan zijn?! :confused.gif:
De vorige eigenaar was zeg maar niet heel populair.. :smallgrin.gif:
I know :-). Maar dan nog. Deze column in The Guardian omschrijft het wel aardig. De Saudi's zouden om andere redenen niet populair moeten zijn, maar omdat ze een zak geld meenemen wordt er niet meer zo nauw gekeken naar mensenrechten of dat soort dingen.

Het gaat me er ook eigenlijk meer om dat je als voetbalsupporter staat te springen wanneer je club wordt overgenomen door een of andere investeerder. Ik kan er gewoon met m'n pet niet bij. Ik vraag me weleens af wat je zou kunnen bereiken met het Ajax model in de Premier league. Met het startgeld wat ze daar ieder jaar krijgen moet je met wat beleid en visie toch aardig mee kunnen doen? (Ik wou Leicester noemen, maar realiseerde me dat die ook een steenrijke eigenaar hebben... :smallgrin.gif: )
Een andere mindset, waarom opleiden als je geld genoeg hebt om de beste spelers te kopen? En ook belangrijk in de PL, het blijven in de PL. Financieel is het 2de niveau een heel stuk minder en ook heel erg lastig weer uit te komen dus clubs doen er alles aan (kopen) om maar in de PL te kunnen blijven. De tijd om te kunnen opleiden gunnen ze zichzelf niet.

West Ham had een hele goede opleiding, bestaat niet meer. Kost te veel tijd en energie. Waarom lukt een jeugd opleiding bij Ajax wel? Behalve de ervaring heb je bij Ajax ook de kans om op hoog niveau op jonge leeftijd te voetballen. Dat trekt aan en daarom werkt het ook. En heel veel clubs zouden dit dolgraag willen kopieeren maar alleen met een opleiding kom je er niet, je moet spelers ook de kans geven te spelen en daar schort het dus vaak aan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40573
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » vr okt 08, 2021 3:49 pm

Als club bepaal je natuurlijk niet alleen of je serieus werk maakt van je opleiding maar ook of je de spelers uit die opleiding vervolgens ook kansen geeft.

Verder sluit ik me helemaal aan bij Ferry. Ik snap daar ook echt niets van. Maar voor veel supporters gaat het echt alleen nog maar om het geld zo lijkt het wel. Als er maar spelers kunnen worden gekocht.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22989
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » vr okt 08, 2021 4:38 pm

Marillion schreef:
vr okt 08, 2021 3:49 pm
Als club bepaal je natuurlijk niet alleen of je serieus werk maakt van je opleiding maar ook of je de spelers uit die opleiding vervolgens ook kansen geeft.

Verder sluit ik me helemaal aan bij Ferry. Ik snap daar ook echt niets van. Maar voor veel supporters gaat het echt alleen nog maar om het geld zo lijkt het wel. Als er maar spelers kunnen worden gekocht.
Ik snap het ook niet maar goed, dat komt ook omdat wij Ajax supporters zijn. Zelfs in mindere periodes hadden we in ieder geval een team met jeugdspelers waar je een beetje van kan genieten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jöhnk » wo okt 20, 2021 12:44 pm

Newcastle meteen op zoek naar een nieuwe coach. Fonseca, Lampard en Favre worden genoemd.

Plaats reactie