Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League

Bericht door Cruijff » ma jun 03, 2019 11:55 pm

Mr. Ajax schreef:
InnerHarbour schreef:Het enige wat men buiten Amsterdan zal onthouden is wie de winnaar was zoals altijd. Heel misschien wie in de finale tegen de winnaar Liverpool stond maar echt niet wie er eerder uitvloog.
Hier in Israel gaat het nu nog vrijwel alleen over Ajax. En in diverse buitenlandse media ook. We hebben echt wel wat neergezet hoor.

En dat zijn niet uitsluitend de Israëlische media, voordat IH daar weer over gaat zeiken.
Bij ongeveer elk clubkanaal of elke media uiting reageren voetbalfans met dingen als "Board! Bring De Ligt to Manchester!" of bij item met Frenkie op het FC Barça kanaal komen massaal reacties als "Frenkie! Take Matthijs de Ligt with you, please!"

Dat zegt ook wel wat.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » di jun 04, 2019 7:17 am

Mr. Ajax schreef:Hier in Israel gaat het nu nog vrijwel alleen over Ajax. En in diverse buitenlandse media ook. We hebben echt wel wat neergezet hoor.
Er is niemand die zegt dat jullie geen prima CL-seizoen hebben gedraaid MA maar er zijn in het verleden wel vaker ploegen geweest die verrassingen zorgde. Het gros van de voetballiefhebbers zijn die weer vergeten, de winnaar, Liverpool, niet. Dat is gewoon het punt, niets ten nadele van de prestatie van Ajax.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Champions League

Bericht door Mr. Ajax » di jun 04, 2019 7:46 am

Mag je vinden. Ik vind - en lees en hoor dus ook in diverse media - dat Ajax dit seizoen niet zomaar een verassing/cinderella was a la Porto of Monaco oid. Het ging niet alleen maar om het bereiken van de halve finale, maar op de manier waarop. Het voetbal waarmee dat werd gedaan was subliem, uniek. Dat zal bij velen nog jaren op het netvlies staan als ze aan dit CL seizoen terugdenken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » di jun 04, 2019 8:12 am

Dat doet niets aan mijn punt af MA. Over twee jaar weet 'iedereen' nog dat Liverpool de CL won, net zoals 'iedereen' nog weet dat RM de CL won twee jaar geleden. Alleen in Amsterdam weet men/interesseert het iemand dat Ajax tot de halve finale kwam.

Ik verwacht niet dat je tot een ander inzicht zal komen, de zon schijnt, zeker bij jou, have a nice day! :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » di jun 04, 2019 8:21 am

Welk verlangen haal je nou uit het hier posten IH? Klaag je op vakantie ook dat iedereen een andere taal spreekt en wat anders eet dan dat jij lekker vindt?

Wat dat betreft fijn dat we in '95 nog geen internet(trollen) hadden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » di jun 04, 2019 8:29 am

Jinne schreef:Klaag je op vakantie ook dat iedereen een andere taal spreekt en wat anders eet dan dat jij lekker vindt?
Ja lekker met de sleurhut naar een camping in Benidorm, eigen eten mee en Hollandse muziek de hele dag laten bleren over de camping, dat weet jij toch, je staat normaal toch naast mij? :blackcat.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League

Bericht door Cruijff » di jun 04, 2019 8:38 am

IH houd je bek toch een keer dicht. Je bent inmiddels toch wel wat volwassener en vroeger ook creatiever en grappiger dan je je nu toont?

De BBC die Ajax uitroept tot ploeg van het toernooi, voetbalfans die in het Engels massaal comments onder video's plaatsen met teksten als "for me, Ajax are the European Champions of this year", volgens mij hebben we echt wel wat meer #CruyffLegacy achtergelaten dan slechts een paar leuke potjes.

De ware voetbalfan is blijkbaar dus wel klaar met Spaanse divers en met ploegen uit Liverpool, Manchester en Parijs die in de 90 minuten dat ze op een veld huppelen meer schwalbes maken dan dat ze voetballen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » di jun 04, 2019 8:45 am

Jinne schreef:Welk verlangen haal je nou uit het hier posten IH?
Ik geef mijn mening over voetbalzaken zoals de meeste hier, dat die nogal eens wil afwijken heb ik mijn hele leven al. So be it.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » di jun 04, 2019 8:47 am

Cruijff schreef:IH houd je bek toch een keer dicht.
Het moet niet gekker worden hoor, die stuiterbal gaat tegen andere zeggen dat die zijn bek moet houden, oh, de ironie. :drecul.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » di jun 04, 2019 9:07 am

InnerHarbour schreef:
Jinne schreef:Welk verlangen haal je nou uit het hier posten IH?
Ik geef mijn mening over voetbalzaken zoals de meeste hier, dat die nogal eens wil afwijken heb ik mijn hele leven al. So be it.
Deed je dat maar.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » di jun 04, 2019 9:55 am

Je kunt er ook gewoon niet op ingaan natuurlijk. Ja, Ajax heeft iets losgemaakt. En ja, dat duurt in het collectief geheugen niet al te lang. Behalve wanneer je Ajacied bent.

edsv-ers zullen het onderling nog best vaak over die halve finale tegen Milan hebben. Fans van Monaco over hun team met Lemar, Mbappé, Fabinho, Bernardo Silva e.c. Maar IH heeft geen ongelijk. Pas wanneer de naam in die beker wordt gegraveerd, wordt je echt onthouden.

Komt nog bij: iemand uit den vreemde vraagt waar je vandaan komt. Holland. Ah, 74, Cruijff, Neeskens, 88, Basten, Gullit, bla bla. What team you support? Ah, Ajax! Tadic, Ziyech, Ligt, Jong! Great team.

Wanneer diezelfde gast iemand uit Zweden ontmoet? Ah, Zlatan! WC 1994! Thern, Schwarz, Brolin!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League

Bericht door Cruijff » di jun 04, 2019 10:39 am

wimpey schreef:Je kunt er ook gewoon niet op ingaan natuurlijk. Ja, Ajax heeft iets losgemaakt. En ja, dat duurt in het collectief geheugen niet al te lang. Behalve wanneer je Ajacied bent.

edsv-ers zullen het onderling nog best vaak over die halve finale tegen Milan hebben. Fans van Monaco over hun team met Lemar, Mbappé, Fabinho, Bernardo Silva e.c. Maar IH heeft geen ongelijk. Pas wanneer de naam in die beker wordt gegraveerd, wordt je echt onthouden.

Komt nog bij: iemand uit den vreemde vraagt waar je vandaan komt. Holland. Ah, 74, Cruijff, Neeskens,
Beetje tegenstrijdig wimpey. Want hebben Cruijff, Krol, Neeskens, Van Hanegem, Rensenbrink en al die anderen hun naam in de beker van '74 gegraveerd? Nee. Maar toch kent iedereen ze.

wimpey schreef: Wanneer diezelfde gast iemand uit Zweden ontmoet? Ah, Zlatan! WC 1994! Thern, Schwarz, Brolin!
En toch hebben ook Thomas Brolin en Zlatan & co nooit ook maar een platte prijs met Zweden gewonnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League

Bericht door Cruijff » di jun 04, 2019 10:43 am

wimpey schreef:Je kunt er ook gewoon niet op ingaan natuurlijk. Ja, Ajax heeft iets losgemaakt. En ja, dat duurt in het collectief geheugen niet al te lang. Behalve wanneer je Ajacied bent.

edsv-ers zullen het onderling nog best vaak over die halve finale tegen Milan hebben. Fans van Monaco over hun team met Lemar, Mbappé, Fabinho, Bernardo Silva e.c.

Komt nog bij: iemand uit den vreemde vraagt waar je vandaan komt. Holland. Ah, 74, Cruijff, Neeskens, 88, Basten, Gullit, bla bla. What team you support? Ah, Ajax! Tadic, Ziyech, Ligt, Jong! Great team.

Is wel waar, trouwens.
In november 2018 had nota bene een Juventus aanhanger al een hogere pet op van het Ajax dan ik op dat moment had.

Hij was als toerist in Athene en ik stond daar de dag voor AEK uit een beetje in het zonnetje toen we aan de praat raakten. Toen die gozer hoorde waar ik vandaan kwam begon hij heel enthousiast te vertellen wat een fantastisch team Ajax in zijn ogen had. Hij somde vervolgens een hele rits namen uit de ploeg op: De Ligt, Huntelaar, Onana, Blind, Dolberg, Neres, Ziyech, De Jong, Tadic. Hij vond het allemaal geweldige spelers.

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » di jun 04, 2019 11:36 am

wimpey schreef:Je kunt er ook gewoon niet op ingaan natuurlijk. Ja, Ajax heeft iets losgemaakt. En ja, dat duurt in het collectief geheugen niet al te lang. Behalve wanneer je Ajacied bent.

edsv-ers zullen het onderling nog best vaak over die halve finale tegen Milan hebben. Fans van Monaco over hun team met Lemar, Mbappé, Fabinho, Bernardo Silva e.c. Maar IH heeft geen ongelijk. Pas wanneer de naam in die beker wordt gegraveerd, wordt je echt onthouden.

Komt nog bij: iemand uit den vreemde vraagt waar je vandaan komt. Holland. Ah, 74, Cruijff, Neeskens, 88, Basten, Gullit, bla bla. What team you support? Ah, Ajax! Tadic, Ziyech, Ligt, Jong! Great team.

Wanneer diezelfde gast iemand uit Zweden ontmoet? Ah, Zlatan! WC 1994! Thern, Schwarz, Brolin!
Ik snap je post niet, Wimpey...

Tot 'komt nog bij' kon ik het nog volgen. Daarna wordt het tegenstrijdig?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » di jun 04, 2019 11:51 am

En wat zouden ze zeggen als je Feyenoord als antwoord geeft op de vraag "what team do you support"?
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League

Bericht door Cruijff » di jun 04, 2019 12:02 pm

LucaS schreef:En wat zouden ze zeggen als je Feyenoord als antwoord geeft op de vraag "what team do you support"?
Of je aub meteen op wilt kankeren uit Rome en niet zo barbaars en tokkie achtig wilt doen om overal waar je komt de boel maar weer te slopen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Champions League

Bericht door elliquido » di aug 13, 2019 10:05 pm

Porto, celtic en basel eruit
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii
Berichten: 18846
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » di aug 13, 2019 10:46 pm

Porto eruit is wel verrassend.

Klopt het dat de zoon van Wamberto bij Krasnodar speelt?

https://www.vi.nl/wedstrijden/2019/08/1 ... -krasnodar

Basel is vrij zwak, dat bleek tegen PSV al.

Celtic verslagen door FC Knoei, het zijn zware tijden voor het Schotse voetbal.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Champions League

Bericht door elliquido » di aug 13, 2019 10:51 pm

Sinds 1992 1x cl gemist
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii
Berichten: 18846
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » di aug 13, 2019 11:01 pm

Vorig jaar in elk geval.

Celtic, dan denk ik meteen aan die wedstrijd onder Co Adriaanse. Ook geen pretje.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Champions League

Bericht door elliquido » wo aug 14, 2019 9:19 am

Porto is echt een grote verrassing , hopelijk doet Benfica het ook slecht dit seizoen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Champions League

Bericht door brigade zuid » wo aug 14, 2019 9:35 am

Porto heeft ook de eerste competitiewedstrijd afgelopen weekend verloren, weet niet wat daar aan de hand is?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League

Bericht door peter » wo aug 14, 2019 9:38 am

Basel kansloos eruit tegen LASK Linz. En dat terwijl Basel echt een maatje te groot was voor PSV.

LASK Linz mensen. Met good old Pogatetz en James Holland die op een blauwe maandag nog wat minuten in de Eerste Divisie heeft gehaald.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Champions League

Bericht door brigade zuid » wo aug 14, 2019 9:43 am

Komt Ajax in pot 2 bij de loting voor de groepsfase?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League

Bericht door peter » wo aug 14, 2019 9:52 am

Yup. :neutral.gif:

Plaats reactie