Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Yopi » wo jul 13, 2016 11:24 am

MU heeft al jaren niets meer gepresteerd. Prestige staat op het spel.

LVG kreeg twee seizoenen. Dat is best lang. Zat geen ontwikkeling in. Dan houdt het op.

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » wo jul 13, 2016 12:44 pm

Monkey Tonk schreef: Tenenkrommend (want hij had hier nooit gezeten als MU wel CL-voetbal speelde).
In 2017 speelt Man U gewoon weer CL-voetbal. Van Gaal heeft gewoon keihard gefaald.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma jul 18, 2016 1:09 pm

Zlatan is gearriveerd in Manchester:
Ibrahimovic wil ‘de god van Manchester’ worden

Als Eric Cantona de koning van Manchester was, dan wordt Zlatan Ibrahimovic de god van de Engelse stad. Dat zei de immer zelfverzekerde spits in antwoord op een welkomstboodschap van Cantona. De oud-spits van Manchester United ziet in de Zweed zijn opvolger op Old Trafford. ''Ik heb een persoonlijk bericht voor Zlatan. Je hebt besloten om voor United te gaan spelen en dat is de beste keuze die je ooit hebt gemaakt'', verwelkomde Cantona de Zweedse spits. ''Maar een ding: er kan er maar één de koning van Manchester zijn. Jij kan de prins worden, als je wilt.'' ''Als je geïnteresseerd bent, mag je het rugnumer 7 dragen. Het is mijn welkomstgeschenk voor jou. De koning is verdwenen, lang leve de prins.''

Memphis
De uitspraak van Cantona over nummer 7 moet pijnlijk zijn voor Memphis Depay. De aanvaller eiste vorig seizoen het rugnummer op, waar op Old Trafford eerder sterspelers als Georges Best, Cantona, David Beckham en Cristiano Ronaldo mee speelden. De oud-PSV’er kende een teleurstellend debuutjaar in Engeland. Het is nog niet bekend welk rugnummer Ibrahimovic toegewezen krijgt.

Ibrahimovic reageerde gevat op de welkomstboodschap van de Fransman. ''Ik heb gehoord wat Cantona zei. Ik wil hem bedanken, omdat ik hem altijd bewonderd heb'', zegt Ibrahimovic tegen Aftonbladet. ''Maar hij moet wel weten dat ik niet de prins van Manchester zal worden. Ik word de god van Manchester.'' Ibrahimovic zal deze week voor het eerst meetrainen bij zijn nieuwe club. De 34-jarige aanvaller

Bron: nusport.nl
:smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma jul 18, 2016 1:48 pm

Nou zal het me een rotzorg zijn wie in Manchester god, koning of prins is, ik ben wel benieuwd hoe Zlatan er eind februari voorstaat.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma jul 18, 2016 2:46 pm

Gezien zijn uitlatingen ga ik er vanuit dat hij op dat moment topscorer is van de Premier League. Een competitie die hij eerder niet zo hoog had zitten.

Ik denk wel dat United aanvallend met hem een stuk beter uit de verf gaat komen. Ok, hij is de jongste niet meer maar fysiek wel heel sterk. En met hem in het centrum gaan spelers als Martial en Rashford normaal gesproken wat meer ruimte krijgen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma jul 18, 2016 2:52 pm

Als Depay echt slim is, houdt hij zijn gemak, pakt hij her en der wedstrijden mee, leert van Zlatan en kijkt dan volgend seizoen weer verder.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » ma jul 18, 2016 3:05 pm

Nu vraag je wel heel veel ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma jul 18, 2016 3:59 pm

Marillion schreef:Gezien zijn uitlatingen ga ik er vanuit dat hij op dat moment topscorer is van de Premier League. Een competitie die hij eerder niet zo hoog had zitten.

Ik denk wel dat United aanvallend met hem een stuk beter uit de verf gaat komen. Ok, hij is de jongste niet meer maar fysiek wel heel sterk. En met hem in het centrum gaan spelers als Martial en Rashford normaal gesproken wat meer ruimte krijgen.
Denk jij dat Mourinho met Zlatan, Martial en Rashford voorin gaat spelen? Ik niet.
YNWA

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 18, 2016 4:57 pm

Ben benieuwd wat er met Rooney gebeurt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Sandro » ma jul 18, 2016 5:15 pm

Blind kan in ieder geval z'n koffers alvast pakken. Maar dat zal toch geen verrassing voor hem zijn?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma jul 18, 2016 7:08 pm

InnerHarbour schreef:
Marillion schreef:Gezien zijn uitlatingen ga ik er vanuit dat hij op dat moment topscorer is van de Premier League. Een competitie die hij eerder niet zo hoog had zitten.

Ik denk wel dat United aanvallend met hem een stuk beter uit de verf gaat komen. Ok, hij is de jongste niet meer maar fysiek wel heel sterk. En met hem in het centrum gaan spelers als Martial en Rashford normaal gesproken wat meer ruimte krijgen.
Denk jij dat Mourinho met Zlatan, Martial en Rashford voorin gaat spelen? Ik niet.
Ik zou dat zelf wel doen denk ik. Dan heb je een geweldig aanspeelpunt én veel snelheid en dynamiek.

Maar Mourinho zal inderdaad wel meer prioriteit leggen bij het bouwen van een muur en het spelen van afbraakvoetbal.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » ma jul 18, 2016 10:25 pm

Marillion schreef:Gezien zijn uitlatingen ga ik er vanuit dat hij op dat moment topscorer is van de Premier League. Een competitie die hij eerder niet zo hoog had zitten.
Dat kan natuurlijk ook gevaarlijk zijn. Hoogmoed komt immers voor de val.
En ook iemand die goed voor zijn lichaam zorgt kan eens pech hebben en op een gegeven moment met blessures te maken hebben.
Marillion schreef:Ik denk wel dat United aanvallend met hem een stuk beter uit de verf gaat komen.
Ja, logisch.
Minder kan het in aanvallend opzicht sowieso niet.


Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door beelzebub » do jul 21, 2016 3:03 pm

Ik heb ergens gelezen dat Juve alsnog 4 mln heeft afgetikt. Is nog steeds een flinke waardevermeerdering, maar wel raar. Is toch veelstehoog voor een opleidingsvergoeding?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Duke » do jul 21, 2016 3:08 pm

Ik las ook dat Raiola hier ook weer iets van 22 miljoen aan deze transfer overhoudt. Om het bizarre van de voetbalwereld en deze transfer maar te onderstrepen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10316
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door WP_Legend » do jul 21, 2016 3:28 pm

Belachelijk veel geld... Het is een goede voetballer, maar vind niet eens dat hij in de top 10 spelers zit. top 20 misschien... alhoewel dat krap aan is.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door InnerHarbour » do jul 21, 2016 3:30 pm

Ik geloof er niets van dat hij ongeveer vijfmaal zo goed is als Wijnaldum.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Demosthenes » do jul 21, 2016 4:09 pm

InnerHarbour schreef:Ik geloof er niets van dat hij ongeveer vijfmaal zo goed is als Wijnaldum.
maar misschien wel beter dan Benteke en Carroll samen.

Een absurd bedrag, alleen aanhangers van MU zullen dat ontkennen. Gaat City nu een bod uitbrengen op Messi? Ronaldo is geblesseerd, of zou die in die staat ook 100 miljoen waard zijn?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9101
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 21, 2016 7:28 pm

Als Bale er 105 waard was..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door 999 » do jul 21, 2016 8:17 pm

Duke schreef:Ik las ook dat Raiola hier ook weer iets van 22 miljoen aan deze transfer overhoudt. Om het bizarre van de voetbalwereld en deze transfer maar te onderstrepen.
Dit gaat nergens over, maar ook dat roepen we jaar in jaar uit.Uitkijken dat ie niet de tweede Mario Balotelli wordt ...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Sandro » do jul 21, 2016 8:35 pm

InnerHarbour schreef:Ik geloof er niets van dat hij ongeveer vijfmaal zo goed is als Wijnaldum.
Vind jij Wijnaldum een goede speler voor Liverpool?

edit: laat maar, ik zie het antwoord al in een ander topic :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » do jul 21, 2016 9:25 pm

Pogba was ronduit beroerd bij t EK, Wijnaldum ronduit goed tijdens t WK. LVG gebruikte m in z'n kracht, dienend box to box. Past wel bij Klopp z'n approach, denk ik. Jongen heeft zich goed ontwikkeld.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Demosthenes » vr jul 22, 2016 7:17 am

Ik las ook dat Raiola hier ook weer iets van 22 miljoen aan deze transfer overhoudt. Om het bizarre van de voetbalwereld en deze transfer maar te onderstrepen.
Raiola zal dan wel de beste zijn, als hij het meeste verdient van al die makelaars. Hoeveel bedraagt de totale som aan salarissen, bonussen en transfersom? Meer dan 150 miljoen (euro of pond maakt niet meer veel uit :ajaxsmiley.gif: )

Ronaldo 100 miljoen? Ja als geblesseerde speler (Hoe lang gaat het duren?), zonder blessure is hij meer waard dan Pogba (om te vergelijken: is hij 70 x beter dan Lucas Andersen?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door beelzebub » vr jul 22, 2016 12:44 pm

Gejat van het altijd journalistieke goal.com. :smallgrin.gif:
Ik dacht dat Raiola een dikke pizzabakker was die mazzel had dat hij Zlatan tegen het lijf liep bij Ajax. Maar blijkbaar heeft hij Bergkamp en Jonk naar Italie gebracht 11 jaar eerder en niet Rob Janssen.


Pogba-transfer opnieuw juweel van Raiola


Mino Raiola heeft met de transfer van Paul Pogba opnieuw laten zien dat hij een van 's werelds beste zaakwaarnemers is. Wat maakt de Italiaanse Nederlander zo goed?


Mino Raiola’s bedrijf heet Maguire Tax & Legal, geïnspireerd door de Oscar-winnende film met Tom Cruise. Velen zullende vergelijking tussen het personage van Cruise (Jerry McGuire) en Raiola niet rachtvaardigen, aangezien McGuirre liefde boven hebzucht koos. Napoli-voorzitter Aurelio De Laurentiis noemde hem ooit "vervelende kwal", terwijl Sir Alex Ferguson toegaf dat Raiola hem "misselijk maakte vanaf het moment dat ik hem ontmoette'.

Op zakelijk gebied kan je echter alleen maar respect hebben voor Mino Raiola, Super Agent.

De 45-jarige zakenman werd geboren in Agri, Italië, maar zijn ouders verhuisden naar Haarlem. Hier groeide de kleine Mino op zette hij zijn eerste stappen in de voetbalwereld. In de pizzeria van zijn vader kwam hij als ober in contact met de toenmalig voorzitter van Haarlem. "Hij kwam elke vrijdag bij ons eten", legt Raiola uit in een interview met Il Secolo XIX in 2011. "Ik zei altijd dat hij niets van voetbal wist. Op een dag maakte hij me technisch directeur."

Al snel kreeg hij door dat er bij Nederlandse clubs op financieel gebied niet zoveel mogelijk was als in andere landen. Hij besloot om talentvolle spelers uit zijn nieuwe thuisland Nederland naar het centrum van de voetbalwereld te brengen, destijds in de jaren '80 was dat zijn vaderland Italië.

Als bemiddelaar had hij zijn sporen reeds verdiend door Nederlandse zakenlieden in Italië te helpen. Ondertussen had hij een deal gesloten met de spelersvakbond VVCS, zodat hij alle spelers uit Nederland mocht vertegenwoordigen in Italië.

Zijn doel was om een speciale relatie op te bouwen met Napoli ("de club van mijn hart"). Maar dat ging mis bij de transfer van Dennis Bergkamp. "Ik bood de speler aan voor 3,6 miljoen euro, maar voorzitter twijfelde. Twee jaar later, in 1993, bood hij 7,2 miljoen euro, maar kozen we voor Internazionale."

In de Bergkamp-deal was ook Wim Jonk betrokken, die eveneens overstapte van Ajax naar de Nerazzurri. Raiola was in één klap een grote meneer in de Serie A, nadat hij een jaar eerder al Bryan Roy van Ajax naar Foggia had gebracht.

Zijn werkwijze ging clubs echter steeds meer tegen staan. Waar Ajax in de jaren '90 goed had verdiend aan de transfers naar Italië, was de club minder blij met de gang van zaken bij de transfer van Zlatan Ibrahimovic in 2004. Toen er gesprekken tussen Luciano Moggi en Raiola uitlekten bij de onthulling van het Calciopoli-schandaal.

Moggi: "Jij en Ibra moeten problemen blijven maken. Laat hem niet op de training komen..."

Raiola: "Morgen blijft hij de hele dag thuis, hij gaat niet trainen. Daarna heb ik om 12 uur een gesprek met de directeuren van Ajax, maar ik ben er pas om 14 uur..."

En bij Manchester United is Raiola ook geen onbekende. Want juist Raiola speelde een rol bij het vertrek van Paul Pogba in 2012. Alex Ferguson deed verscheidene pogingen om de talentvolle Fransman te houden. "Maar hij heeft een zaakwaarnemer die een beetje lastig is", zei de Schot destijds. Het feit dat Pogba gratis naar Juventus vertrok, wijt Ferguson volledig aan diens eerste ontmoeting met Raiola.

"Er zijn denk ik één of twee zaakwaarnemers die ik niet mag. Mino Raiola is daar één van", schreef Ferguson in zijn boek Leading.

"Wij waren als water en vuur. Van de eerste ontmoeting af aan was het hommeles tussen ons. Raiola had zich ingewijd bij de familie van Paul en die hadden hem bij Juventus laten tekenen."

Uiteraard had de superagent een andere mening. Hij initieert geen transfers, maar voert ze louter uit.

"Die woorden beschrijven mijn werk niet op negatieve wijze", zei Raiola vorig jaar tegen Tuttosport. "Ik zie het juist als bewijs dat ik goed ben in mijn werk."

"Ik moet doen wat het best is voor mijn spelers. Als ik puur naar mijn eigen gewin had gekeken, dan was Pogba in Manchester gebleven."

"Maar ik heb Pogba's belangen altijd op de eerste plaats staan en we kozen voor Turijn. Misschien mag Ferguson alleen de mensen die hem gehoorzamen."

En nu staan Raiola en Pogba opnieuw in de schijnwerpers. De Italiaanse Haarlemmer heeft een transfer van recorbrekende 110 miljoen euro beklonken. Uit voetballend perspectief misschien een opmerkelijke keuze, maar gezien de cijfers is de transfer logisch. Er zijn zulke enorme bedragen gemoeid met deze overstap, dat het veelzeggend was dat de onderhandelingen werden opgehouden door gesteggel over de twintig procent van de transfersom die Raiola krijgt.

Nadat twee andere topspelers uit de stal van Raiola bij Manchester United tekenden (Zlatan Ibrahimovic en Henrikh Mkhitaryan), is het makkelijk om te zeggen dat de transfer van Pogba vooral in het belang van de zaakwaarnemer is.

Wat de waarheid ook is, het gaat hier om een man die zijn vak verstaat. Hij vergeleek Pogba meermaals met een schilderij van Salvador Dali en riep over Ibrahimovic dat de stad Parijs nu naast de Mona Lisa eindelijk weer eens wat te zien hadden. Onderschat ook zijn talenknobbel niet, want hij spreekt er liefst acht (Italiaans, Nederlands, Frans, Duits, Engels, Spaans, Portugees en uiteraard 'Napolitaans'). Zelf schept hij daar overigens niet mee op; 'voorbereiding, geen kennis'.

Zulke tegenstellingen zie je vaak bij superagents in het hedendaagse voetbal. Ja, de voetbalwereld zou wat aangenamer zijn zonder zaakwaarnemers, maar dat is een utopie. Profvoetbal is namelijk geen sport, maar een business. "We leven in een cynische wereld," zegt Dicky Fox in Jerry Maguire. "En we werken in een branche met harde concurrentie."

Derhalve zal er altijd vraag zijn naar mensen als Raiola, of de vertegenwoordiger van Cristiano Ronaldo, Jorge Mendes. Deze zakenlieden zijn vooral enorm goed in wat zij doen. Tegenstanders zullen zeggen dat ze problemen creëren, terwijl aanhangers zeggen dat ze deze juist oplossen. De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar wat vast staat is dat Raiola bakken met geld verdient. Zowel voor zijn cliënten als voor hemzelf.

En weggeplukt achter de betaalmuur van Volkskrant.nl..
Tussen de regels door lees je ook waarom Barcelona en Madrid zijn afgehaakt. Die hebben geen oneindige zak met geld.
Handjeklap rond Pogba loopt op tot 120 miljoen

Paul Pogba staat voor megatransfer

De Engelse pers weet het zeker: Paul Pogba verhuist van Juventus naar Manchester United. Dankzij de tv-gelden kunnen de Premier Leagueclubs elke prijs betalen.

Door: Frank Hettinga

'Alex Ferguson zei dat mijn tijd zou komen, maar die kwam niet. Toen heb ik tegen mezelf gezegd: 'Paul, Italië is de beste plek voor jou als middenvelder om te laten zien hoe goed je bent'', zei Paul Pogba in 2014 tegen The Guardian. Nu lijkt zijn tijd alsnog gekomen.

Volgens diverse Britse media heeft Manchester United een astronomisch bod gedaan van 120 miljoen op de middenvelder van Juventus. Hij kan naar verluidt een jaarsalaris van 12 miljoen euro tegemoet zien. Saillant, want in de zomer van 2012 toog de nu 23-jarige voetballer nog voor vier miljoen euro van United naar Turijn.

De terugkeer op Old Trafford zal van de Franse EK-finalist ver uit de duurste transfer aller tijden maken. Voor de echte uitschieters van boven de 80 miljoen euro was Spanje het beloofde land met aanvallers Luis Suarez, Neymar, Cristiano Ronaldo en Gareth Bale. Op de Engelse velden had United het record al in handen met 75 miljoen euro dat het voor Argentijn Ángel di María betaalde.

Maar is Pogba dat duizelingwekkende bedrag van 120 miljoen euro wel waard? Het komt allemaal door de geëxplodeerde televisierechten, zegt technisch directeur van Barcelona Ariedo Braida, in gesprek met Canale 21. 'Het veranderde de logica van de transfermarkt compleet.'

Waar de Engelse clubs begin jaren negentig nog enkele miljoenen per jaar verdeelden, krijgt de degradant komend seizoen al 133 miljoen euro mee naar de Championship. De landskampioen wordt beloond met 210 miljoen euro. In perspectief: PSV ontvangt 7 miljoen per jaar aan tv-rechten.

Het maakt dat zeventien Premier League-clubs tot de top-30 van de rijkste clubs ter wereld behoren. Die lijst over seizoen 2014-2015 wordt weliswaar aangevoerd door Real Madrid en Barcelona, maar Manchester United volgt daar vlak achter, met 520 miljoen euro aan inkomsten.

Naast de riante tv-rechten heeft de club een keur aan multinationals aan zich gebonden. Op de borst prijkt het Amerikaanse Chevrolet. De club is op het ogenblik op oefentoernee in China, maar ondertussen staan onder anderen Wayne Rooney en Luke Shaw ook met een fles olie in de handen, van de nieuwe sponsor Gulf Oil.

Het zorgt ervoor dat alle voetballers 'overgewaardeerd' zijn, qua prijs, zegt Braida van Barcelona. Daar is Toon Gerbands het pertinent mee oneens. 'Dan gaat hij er vanuit dat hij een open economie in de hand heeft', zegt de algemeen directeur van PSV. 'Zo werkt het niet. In de voetbalwereld regeren vraag en aanbod.'

En daar plukken ook Nederlandse clubs de vruchten van, vindt hij. 'Als het boven regent, druppelt het beneden.' Zo ontvangt PSV netto 'enkele tonnen' door de transfer van Georginio Wijnaldum van Newcastle naar Liverpool voor 30 miljoen, die woensdag rondkwam. En AZ kon ruim 20 miljoen euro bijschrijven doordat meerdere clubs interesse hadden voor spits Vincent Janssen; het werd uiteindelijk Tottenham Hotspur.

Gerbrands: 'Als twee partijen tegen elkaar opbieden, gaat het bedrag over de kop.' Dat gebeurde ook bij de transfer van Pogba, maar uitgevonchten door de financiële grootmachten van het voetbal: Barcelona, Real Madrid en Manchester United. Juventus kon de prijs flink opdrijven. Technisch directeur Braida zegt dat Barcelona daarom afhaakte. Want niet alleen het transferbedrag moet worden betaald, ook het forse salaris van tientallen miljoenen.

Volgens Gerbrands kunnen de grote clubs dergelijke transfers terugverdienen. 'Gareth Bale werd voor 100 miljoen euro door Real Madrid gekocht. Door merchandising, shirtverkoop, hadden ze het bedrag er na twee jaar alweer uit. Als je het zo bekijkt, was Bale nog goedkoop ook.'

'Als het geld er is, dan wordt er betaald.' Gerbrands weet nog goed dat Johan Cruijff in 1973 voor 6 miljoen gulden naar Barcelona vertrok, op dat moment een internationaal record. 'Toen verging de wereld ook.'

De bubbel van televisiegelden ziet hij niet snel knappen. Volgens de algemeen directeur is er geen houden aan. Voetbal overstijgt alle andere sporten als kijksport. 'Misschien word ik over een paar jaar weer gebeld, als clubs 170 of 180 miljoen willen betalen.'
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Duke » vr jul 22, 2016 2:00 pm

Als ik puur naar mijn eigen gewin had gekeken, dan was Pogba in Manchester gebleven.
:biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie